Brynäs IF

725454 inlägg · 7959 ämnen

Roger Melin slutar.

« · 68202 · » Till forumet


Sv: Roger Melin slutar.
Lundström: Tack! Jag såg Ditt inlägg precis efetr att jag skickat mitt förra.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Micke Wahlberg ser jävligt het ut i kvällens match mellan Luleå-Modo.Ställning 1-4 PAUS!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Jompe:
Som jag skrev tidigare så är Curre Lindström kontraktslös eftersom han och Lettlands hockeyförbund hade en överenskommelse att kontraktet skulle brytas om inte Lettland gick vidare från kvalspel till gruppspel i OS.Det är det jag hört, sen vet man ju aldrig om det är nya bud nu, men jag tror inte det.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Vilken bra diskussion det här blev, och vilken välkommen förändring från tonårsbrötet som rått i GB:en de senaste dagarna.

Curre Lindström är ju ett intressant namn, men är det någon som vet något om hans kontraktssituation?

En positiv sak med tränarbyten är att rutinerade tränare vet att om det är någon gång man skall förhandla med klubbledningen om spelarköp så är det när man tillträder. Tränarbytet kan mycket väl innebära att klubbledningen anstränger sig litet extra och kommer upp med pengar så att den nye tränaren kan köpa någon eller några nya spelare, alternativt se till att vissa spelare stannar kvar.

Instämmer med alla de andra som önskar Roger Melin lycka till i framtiden.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
"inte som en blixt från klar himmel FÖR någon av de inblandade" , ska det såklart stå... (Ordblindas riksförbund)
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Dagens nyhet kommer iallafall inte som en blixt från klar himmel från någon av de inblandade, saxat från Aftonbladet.se:

"- Jag fick chansen i elitserien av Brynäs, och det har varit en bra tid. Men fyra år är en ganska lång tid och nu är det dags att göra något annat, säger Melin.
Brynästränaren hade ett år kvar på sitt kontrakt med klubben, men redan under OS-uppehållet meddelade han ledningen att han grubblade på sin framtid.
- Då fick jag veta att föreningen funderade i samma banor, så det är lika bra att vi bryter som vänner i år i stället för att bli ovänner nästa säsong"

BIF har iallafall haft lite tid att sondera terrängen och någon ny tränare presenteras säkert så fort alla ligor/slutspel är färdigspelade...
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Jag hade Curre Lindström ett tag som tränare när jag var fjorton år, han är stenhård och smart och dj-t kunnig.
Han gillade att luras också, vi skulle tävla mot honom och en annan tränare på en mil (ner till en sjö skulle vi) en gång.
Han lovade alla som kom före honom och 2:e tränaren en varsin hockeyklubba. Vi startade alla samtidigt, och tillslut såg man inte till Curre något mer, han var långt bakom en annan.
Och man sprang resten av sträckan med ett stort leende på läpparna. När vi kom till mål, gissa vilka som sitter i en bil och tutar för fullt.....Jo Curre och 2:e tränaren hehehe" Så där höll han på jämnt. Skön lirare är han i alla fall.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Ja det är väll bara att stämma in i tackkören. tack Roger, för dom här fyra åren. Och tack för att du hjälpte Brynäs till SM-Guldet 99.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Sållar mig till de som tackar Roger för hans tid här. Lycka till var du än hamnar, Roger.

Förresten, om du läser detta Roger... minns du token som ropade "Tack för att ni gjort min flytt hit sevärd" på Heartbreak... Jag hoppas att du förstod att det inte riktigt var menat att komma ut så... :)
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Vem som tränar Brynäs nästa säsong är oväsentligt så länge han/hon fixar tillbaka bucklan till Gävle. Titta förresten på Wahlberg i kväll, han pallar inte slutspel.......hoppas han drar till Tyskland.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Vill bara stämma in i tackkören för Melin. Tycker att han gjort ett bra jobb efter förutsättningarna. Önskar honom lycka till i framtiden.
Vad det gäller ersättare så har jag inga förslag på lager. Bara att hoppas att det kommer nån som känner för Brynäs.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Kanske "Hårde Hardy" vore rätt man? ;-)

Festlig skröna(?) av Boorken f.ö där Hardy slog av sin klubba
mot en av spelarna under match då han var missnöjd med
det egna lagets insats och domaren höjde sin pipa
men tog ned den igen då han upptäckte att Hardy slagit
en av sina EGNA spelare.....
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Hoppas verkligen att det är Curre Lindström dom presenterar om 2-3 veckor!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Ett förtydligande: Det var Börje Olsson som sa det till GävleDala.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Enligt GävleDala så ska Brynäs IF kunna presentera en ny tränare inom 2-3 veckor. Roger bör inte ha fått kicken då eftersom man inte har en ersättare klar antar jag...
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Förtydligande:

Boorks krönika var tydligen gammal...
Finns på adress: www.idrottdirekt.com/boork001124b.asp
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Jag tycker att det är rätt att Roger Melin slutar som tränare i Brynäs han har vart lyckad men på senare dar så har det inte lyckats något vidare så jag förstår verkligen Roger.Han har ju vart i klubben ett tag nu och jag tror nog inte att det bara är jag som har tyckt att Brynäs borde satsa på en ny tränare.Men det är bara att stå upp och tacka för tiden med Roger,och önska honom lycka till i framtiden
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
6 Lundström

Curre.....varför inte??
Han är som sagt erkänt kunnig och har väl rykte om sig att kunna
sprida gemyt och harmoni kring sin person.
Får väl instämma med passbie, bara att lyfta luren....
Ang Slettvoll så verkar han vara en lite egen och kontroversiell
person. Intressant läsning om honom (och även om Hardy Nilsson ) på www.idrottdirekt.com i en krönika av Boorken....
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Ford Prefect

I mitt fall handlar det om ren okunskap; jag kan inget om tränarna, vara sig i de lägre serierna eller eventuella utlandsbo... *funderar på varför jag i så fall över huvud taget läggar mig i debatten* Hmmm, jag drar mig nog tillbaka och lyssnar på kännarnas kloka ord istället... *S*
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Som någon var inne på tidigare: Lyft in någon ny förmåga istället för att jaga gamla stötar. Jag vet inte om jag är så intresserad av att se Curre Lindström i Brynäsbåset. Lyft upp någon från de lägre serierna istället. Det funkade med Melin, det verkar funka för MoDo med Brithén...
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
6 Lundström

Ok, tackar för den upplysnigen.

Jaha, då är det väl bara att slå en signal då. Är det någon som har telefonnumret...? *s*
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Huge:
Underbart inlägg!
Vad har du för kommentarer gällande Curre Lindström?
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Jamen 100 insläppta på en säsong är ju bra! Tänk positivt! :)
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Håller med Ford P. Låt honom vila i frid. Skall vi behöva driva
en träpåle genom bröstet på karl´n för att undvika
återuppståndelse?
Olle Nordin??
Hm.... Risken är väl isf att matcherna kommer att sluta
1-2, 1-2, 1-2, 1-2,osv osv...
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Passbie:
Enligt Curre själv så hade han och Lettlands hockeyförbund ett avtal att kontraktet skulle brytas om inte Lettland gick vidare från kvalet till gruppspel i OS, och det gjorde dom ju inte!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Visst gärna Curre eller nån yngre på uppåtgående från allsvenskan eller juniorer men bevara oss från Wikegård! Snälla!
Jompe: "Det sista vi behöver är en 25-öres macho som styr med skräck". Lysande!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Men är inte Curre L kontrakterad för Lettland..? Eller är det bara över VM?
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Jag tror att Curre Lindström skulle bli perfekt, han är lugn samtidigt som han kan ryta i om det behövs,aktiv i båset och står för en frejdig och teknisk hockey.Otroligt kunnig! Kommentera gärna!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Tommy Sandlin har gjort mycket för Brynäs. Förr. Låt det vara så. :)
Och ska vi rycka föredettingar från AIK så kan vi väl plocka in Olle Nordin? :)
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Ford Prefect

Huss har nog redan hittat 'hem'. Tror knappast han är intresserad av att lämna sitt jobb hos Timrå.

Annars har jag inga som helst förslag... Gunnar, visst verkar det som att han stannar? Är han något att ha som försteman i båset?

Sandlin ryktas lämna AIK... fast han vill nog inte hit, och jag undrar om han har något att ge Brynäs i vilket fall...

Är på tok för dålig på det här med tränare... finns det ingen snubbe i SAIK-leden vi kan rycka loss? Lite nytänkande och så... :)
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
*Skrattar åt Gone* Tack men nej tack, vi vill inte ha eran söderflummis. :)
Jag har inga kandidater till tränarposten. Däremot skulle jag vilja se att Brynäs tog till vara på sina fd spelare och deras erfarenhet. Varför inte plocka hem Anders Huss? Inte som tränare eller nåt sånt, utan som pådrivare. Det som gjorde honom så viktig i laget en gång i tiden.
Jag har hela tiden gillat Melins coachning även om jag tycker det blev lite väl passivt och "safe" emellanåt. Men det känns ändå rätt att Brynäs nu får skaffa en ny tränare. Det behövs nya idéer.
Tack Roger för åren som varit, och lycka till i framtiden
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Huss mfl.

varför så skräckslagna för Wikegård? Han har temperament ja.. han är bra tränare ja, han har varit tränare i VM för 3kr ja, han har/är varit tränare utomlands ja... så vad är det som skrämmer er så dant?

Att han inte vunnit guld med varken 3kr, MIF och DIF eller?
Förde upp ett visst lag vid namn Vilda Väsby i Elitserien.... var på vippen att föra upp Boden i Elitserien föll på att man missade en straff i slutminuten...eller Roffe Riddewall räddade straffen för AIK tyvärr..
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Bradberry:
Curre Lindström, varför inte? Han har ju lyckats med det mesta han företagit sig, undantag Lettland!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Jag hoppas att Lasse Falk och Tommy Boustedt aldrig någonsin tränar ett elitserielag igen. Usch för den hockeyn!!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Äh ta Färjestads tränare så tar ni med er Gerber och Wallin. Fast det går inte att ersätta R. Melin
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
jag skulle vilja se Thony Lindkvist som någon slags ledare. Han är ju ledig numera.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
CURRE LINDSTRÖM, TACK...............
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
lokinju hjälper styrelsen med några namn:

Gunnar Leidborg
Tommy Boustedt
Virus Lindberg
John Slettvoll
Curre Lundmark (???)
Peo Larsson (misslyckad)
Lasse Falk (knappast)
"han i nyköping som var i LHC förut. ja han med dialekten"
Håkan Södergren (host host)
Pär Mårts
Tommy Tomth
Micke Sundlöv (knappast)

Rysare:
Peter Wallin, då´rå
Tommy Sandlin + näsduk
Niklas Wikegårdh, stackars domarrum
Staffan "världens mest anonyme" Tholson
Flygis Sjöberg, davydovs bäste vän?
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Hoppas man vågar satsa på nåt nytt namn ingen Boork ingen Abbris inte heller någon annan gubbtjuv som borde gått i pension för länge sen.


Nya ider är vad som behövs. Hur är det med Tomas Thelin? Tränar han J20 fortfarande?
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
dapeitro:
Självklart hör inte sådant hemma i en hockeyrink, elller någonstans annars heller för den delen. Även jag tackar Roger för fyra fina säsonger och speciellt en oförglömlig vår 1999. Lycka till framtiden! :)
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Melin har gjort ett mkt bra jobb och skall ha all heder av sin insats, men trots det känns det bra att klubben och han nu går skilda vägar. För att få till förändringen inför nästa säsong så kändes det som om att antingen byter klubben tränare eller också kommer ett antal spelare byta klubb. Trots att inga direkta schismer förekommer så behövs en ny röst och nya ideér efter 4 år.
Hoppas Persson stannar som andretränare.

Blir lätt skräckslagen när Wikegård nämns som en kandidat. Om tio år när han har mognat kanske men definitivt inte nu.

Ang Slettvoll så har han en bra rykte bland spelare, men vad har han presterat ? Låt vara att han fått en del "mission impossible" i famnen.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Varför inte Slettvoll om han nu är ledig.
Har hört mkt gott om honom från flera spelare...
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
*asg* den var bra..

Skulle hellre se 10st Wikegårdar i Brynäs än 1st Abris i Brynäs eller någon annan klubb.. hmm undrar varför?
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Gärna Abris, men är inte det som att anställa en talibanledare till att leda bombflyget över Afghanistan?
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Jompe du behöver inte bekymra dig över Wikegård han vill inte till Brynäs ändå... har precis nyligen pratat med honom om just detta.

Wikegård vill och räknar med att vara kvar utomlands i ytterligare några år.

Jompe ta Abris som tränare... då blir det kanon
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Behöver ni ny tränare? Snälla, ta våran!
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Håller med om att det luktar sparken litet grand. Men Melin sade inför någon av kvartsfinalerna att stämningen i laget och klubben var bra men också att "det fanns en del skit, men det tar vi efter slutspelet". Exakt vad denna skit var lär vi aldrig få veta, men det antyder att Melin var inte heller nöjd med klubben och att kemin mellan klubbledning, spelare och tränare var körd. Det är viktigt att Melin ges credit för det att bör ha credit för. Hans coachning i guldslutspelet 1999 var magnifik, och han var avgörande för att Arlandagrabbarna kom till klubben samtidigt som han själv kom. Det stora problem man haft under grundspelet med att motivera spelarna (minns 0-4 hemma mot LHC...) menar jag i hög grad skall sättas på Melins ansvar. Alltså--Melin gjorde en hel del gott men senaste säsongen har det gått så mycket grus i maskineriet att detta var ett bra beslut.

Återstår Den Stora Frågan--vem kommer nu? Silly-season är, som någon skrev, redan i full gång och lär ta ytterligare fart nu. Om jag får uttrycka en önskan (man är ju trots allt medlem) så är den: Ge oss inte Wikegård, snälla. Nästan vem som helst istället, bara inte Wikegård. Det sista vi behöver är en 25-öres macho som styr med skräck. Grabbar som Djoos, Molin, Larsson m fl lär inte låta sig imponeras. Har ingen direkt kandidat; så länge vi slipper Wikegård köper jag nästan vem som helst.
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Tycker inte att man ska snacka illa om roger, vilket ingen gjort här, men en gubbe i Gavlerinken skrek avgå Melin din jävla hora.
det retade upp mig rejält.
Om du ser detta Melin så lycka till. Du har gjort ett bra jobb tycker jag
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
micke

Jajamän, skönt i alla fall med en konkret nyhet efter alla rykten
om än det ena än det andra.
Ngn här på sidan har tidigare påstått att Rudan ville flytta på
sig pga att Melin blivit en sämre tränare.
Kanske har chanserna att han stannar ökat i och med detta.
Som sagt, det är Silly Season så man får väl ta det för vad det är..
Melin har gjort ett kanonjobb men känner han SJÄLV att det
vore dags att ta ett steg tillbaka så är det naturligtvis helt rätt
agerat.
OK, Silly Season innebär ju också helt fritt fram för spekulationer.
Vem blir ersättare??
Kommentera

Sv: Roger Melin slutar.
Det står även på aftonbladet.se .

Allas vår Homer Simpson hade ett år kvar på kontraktet... Luktar det kicken eller har han verkligen tagit det här beslutet själv?
Kommentera

« · 68202 · »