Johan Norrström:Bra skrivet. Håller med om att det var en chansning att gå in med 7 backar. Om vi tittar på backuppställningen som idag ska ta sig an TIK så måste det vara en av de sämsta i elitserien.
Att sen BIF trodde att Lars Jonsson skulle kunna ersätta Ekholm måste bara det vara ett tjänstefel av berörda beslutsfattare.
Vi kan bara hoppas på att Dennis Persson kommer att växa till en bra elitserieback och att Bertilssons skada läker på ett bra sätt.
Jajjen:Nej, jag menar att han gott kan krypa till korset och erkänna att de har problem i defensiven och att de skall jobba extra med den biten.
Jag menar inte att han skall hänga ut separata spelare.¨
Det finns många som övertolkar allt man skriver.
Slajsarn, Anders Berg: Ni menar alltså att Brynäs tränare borde säga vad han tycker om spelare som inte presterar som han vill?
Kan vi inte gå upp allihop och kasta sten på dom vi tycker är för dåliga?
arnio: det är mer att när vi försöker skapa framåt och gör mål (som mot Rögle) så blir det än mer alarmerande luckor i försvarszon. Har funnits tendenser till detta även i matcher som vi tidigare vunnit. Vi är klart sämre bakåt än förra säsongen tyvärr.
Med den forwardsbesättning vi har är jag inte orolig att vi kommer skapa framåt, det är defensiven som är vår akilleshäl. Vilket även Huge varit inne på här tidigare.
Redigerad kommentar
Huge:jag har väl aldrig påstått att jag alltid haft rätt. Jag är i alla fall man nog att erkänna det rakt av. Du däremot har aldrig gjort det. Du försker bortförklara med dina låååånga inlägg här..
Jag läser dem inte ens lägre och jag vet många som ratar dem med.
Där har du ditt svar på vår "bristande läsförmåga" som du kallar det.
Det handlar snarare om brist på respekt för DIG som skribent än brist på läsförmåga.
Du är inget annat än en Clown med bajsbrun näsa...
Redigerad kommentar
arnio:Är an Brynäsare så chillar man jävlar inte när det går dåligt. Då analyserar man vad man SJÄLV anser är dåligt och vädrar dessa åsikter här.
Det är hela poängen med hockeysnack.
Redigerad kommentar
arnio:Vad spelar det för roll hur många mål vi gör när vi bjuder på mål. Ta Löfs insats igått vid ett mål, ta Gundersons vid ett annat.
Det är hönsgård i egen zon och har så varit unde en lång period. Även de matcher vi har vunnit så har detta varit ett poblem. Inte jämt och ständig men det har varit är många misstag från våra backar.
De talas det om otur och liknande. Det är bullshit. Sundlöv har misslyckats att ersätta Andersén och Ekholm så enkelt är det.
Huge: Jo, och spelet har knappast resulterat i några vinster eller hur?
Motståndarna har de facto varit bättre och knappast vunnit orättvist.
Med fyra raka förluster så är det inte så konstigt att självförtroendet sviker och vi gör en plattmatch mot Rögle. Bara en bekräftelse på formsvackan.
Sanningen är att vi släpper in alldeles för lätta mål pga att vår backbesättning är för svag med Bertilsson och Persson borta.
Dessutom är vi grymt ineffektiva framåt i spel 5-5.
Var vi ju i kanonform innan AIK matchen med 4 (5) raka segrar och då var det en formtopp, på samma sätt som laget nu sviktar och är i en svacka.
Peja:
Och vi som inte bor i gävleområdet och kan köpa GD/AB
i pappersform får vackert sväva i okunnighet?
Någon som såg om Widing klev av skadad igår? Han spelade bara sju minuter. Såg inte honom i sista perioden.
Huge: Att förneka att vi är i en formsvacka med fem raka förluster bakom sig får mig att på allvar bli orolig för att du tappat verklighetsförankringen.
Medges att Brynäs spelat hyfsat stundtals men motståndarna har alltid spelat bättre vilket det alltid måste ställas i relation till.
Det är klart vi är i en formsvacka, de flesta lag hamnar i en förr eller senare, frågan är bara hur vi skall komma därifrån?
Gurra88:
Uppenbarligen har Gurra 88 inte någon koll alls på vilka kvaliteer en back skall ha ! Franson är brynäs bäste back !
Huss: Usch då, börjar bli lite orolig för din analysförmåga.
Du håller väl inte på och glida ner i det bottenlösa moras bestående av alla "sparka allt och alla"-analytiker där gurra, floppa mf.l befinner sig?
Hoppas att du bara har en formsvacka.... ;-))
Allvarligt talat: vi har spelat riktigt bra i 4 av de 5 senaste matcherna, det är bara utdelningen som fattats.
Att i det läget börja snacka om formsvacka känns minst sagt förhastat.
Ironiskt nog gör vi 4 mål utan att egentligen skapa så mkt, från att tidigare ha skapat massor i 3 matcher och gjort lika många mål.
Formsvacka eller tillfälligheter?
Lutar klart åt det senare, enligt min mening.
Och när skyllde jag på domarna igår?
Det första jag skrev var att jag inte vill skylla på domarna, hade du glömt att ta på dig glasögonen? ;-)
Rögle vinner rättvist, sett till hur lagen presterade och hur man tänkt sig att genomföra matchen. Dom får ner vår fart och stressar backarna, vilket gör att vi inte kan spela det spel vi vill spela, med rörlighet och snabba omställningar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Rossa: "Att sen BIF trodde att Lars Jonsson skulle kunna ersätta Ekholm måste bara det vara ett tjänstefel av berörda beslutsfattare."
Nja, det var väl så att man hoppades på att LJ skulle ta en del av det tomrum som Ekholm och Andersén lämnat efter sig, tror inte att man hade räknat med att LJ skulle ersätta Ekholm rakt av.
Med Bertilsson och DP tillbaka samt NHL-säsongen inställd så får vi dessutom behålla Franson och välkomna Bäckis.
Då ser det inte helt tokigt ut iaf, eller hur? :-)