Qvarre: Tveksamt om han gör det. Hade han rustat backsidan rejält från början hade denna paniken vart långt ifrån såhär stor.
Vi gick in säsongen med en relativt svag backsida,inga rejäla namn togs in. Inte ens när man visste att Elitseriens bästa back Ekholm skulle lämna.
Det vi ser nu är något man bäddade för redan innan omgång 1.
Jag tycker inte jag överdriver om jag säger att vi kanske har den svagaste defensiven i hela ES just nu.
Redigerad kommentar
Vad hände med mästarlaget från förra året? Dom som hade snabba spelvändningar och sylvassa avslut som signum. Nu spelar ett lag i samma tröjor men med en helt annan hockey. Dumpar hellre puck och sätter en tryckare istället för att söka den där öppnande passningen. Måste vara den största förvandlingen av en spelfilosofi i svensk hockey från en säsong till en annan.
Redigerad kommentar
Känns som man satt sig i en tidsmaskin och åkt tillbaks 4-5 säsonger. Kriget runt 7-8:e plats,spelarna som bryter sina målnollor mot oss, det fippliga nervösa backspelet.
Lauritz ut, Lavander in. Ser jag en misslyckad dragning till av Lauritz som skapar en 3 mot 2 för Rögle så börjar jag fan gråta tror jag.
70 Rodrigues:
olé olé olé olé!!!
Är det rimligt att tro på någon ny spelare snart? Och när får vi se lite bänkningar och andra kreativa vägar ur "svackan"?
bradberry: Vad pysslar Berglind med på isen?
Det är ta mig tusan alltid minst en back som ska falla ur per match!
70 Rodrigues:
Klart att dert inte var straff.. "Brottet" skedde när gröten var på väg att rinna förbi. Inte när han var fri.
sylf:
jag vet inte hur många gånger denna säsong jag har hört frasen;
"och så slarvar Brynäs på blå"
Redigerad kommentar