1150x200-brynasbanner.jpg

Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.

« · 1026014 · » Till forumet

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
HF:

Hyggligt om det skulle bli lottning med 18 miljoner i potten!!
Hmm!
Kommentera

Pelle Borås: Ordningen är: Poäng, målskildnad, gjorda mål, inbördes möte, skiljematch, lottning om skiljematch ej kan genomföras.
Kommentera

70 Rodrigues: Läkerol Arena sänder, live tom!
Kommentera

Huss: Av den enkla anledningen att BIF e bättre än knäckebröden!!
Kommentera

Bissett19: Varför frågar du? Tabellen visar ju att Brynäs hamnar före ;-)

2 Brynäs 10 5 1 4 35 - 28 +7 16
3 Leksand 10 5 1 4 35 - 28 +7 16

Säkert någon default inställning....Brynäs hamnar ALLTID före Leksand.
Kommentera

Huss:
Vi får verkligen hoppas att Läkerolen blir fylld till sista plats i morgon och att publiken denna viktiga ( Viktigaste i klubbens historia? ) lyfter fram laget mot seger.
Tycker mig se vissa tendenser att vi har lyft oss lite på hemmaplan och hoppas att jag har rätt.
Detta ska bara gå!!!
Kommentera

Pelle Borås: målskillnad
Kommentera

En het fråga.
Om två lag hamnar på samma poäng. Är det då målskillnad eller inbördes möten som avgör?
Är det någon som är helt säker på vad som gäller?
Kommentera

rafalski: Fast det är väl Dr Phil eler något annat kärringprogram som ska förstöra tablån?
Kommentera

rafalski: Exakt!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Dom kunde sänt båda fighterna, en på tv4 sport och en på tv4+.
Kommentera

70 Rodrigues: Äh vad gör det... Man är väl på plats med magsårsmedicinen.

Fast den hade man glömt hemma när man var på LooserTour i helgen. Först förlusten i J20 och sedan igår.

Men det är bara bita ihop och supportera laget.
Kommentera

Bissett19: Inte alls lika kul att se skiten på en 21 tums datorskärm! Tycker att det är ett konstigt val dom gör.
Kommentera

70 Rodrigues: Vilka idioter, vem fan bryr sig om halvdanskarna ?
Kommentera

Bissett19: Meeen du kan se in i framtiden! Underbart, hur mycket får jag i löneförhöjjning nästa vecka! :-)
Kommentera

Bissett19: Så har idioterna på TV4 sport valt att visa Skånederbyt, ja jag säger då det.
Kommentera

HF: Endast skiljematch, men då är det ju lungt ju!!
Kommentera

65selander:

LIF-BIF 2-3
BIF-LIF 2-3
Kommentera

65selander: Inbördes möten mm är ju lika de med. Det blir skiljematch om nämnda situation uppkommer, snacka om magsår.
Kommentera

Bissett19: Kom precis på en sak, har nog fan inte sett en enda Brynässpelare som har visat riktiga känslor, ingen som blivit riktigt förbannad, var är våran kapten, vem ska ta tag i skiten och ställa lite krav, någon måste visa sig besviken, lite vinnarskalle? Som det är nu så är det bara lojt och likgiltigt. När får vi se en avslagen klubba ett uttalande som visar på att det är någon som tar det här på allvar? Boorken går ut och säger att han är nöjd med 1 p, varför gör han ett sådant idiotutspel? Finns det ingen som kan via lite k-k och tala om vart skåpet ska stå, alldeles för mesigt nu. Hockey ska göra ont, visa det Brynäs!!
Kommentera

65selander: Inbördes möten samt inbördes gjorda mål, fast det är endast i de sporter jag har utövat på elitnivå så man kan ju inte så noga veta för att det var ej ishockey
Kommentera

70 Rodrigues: Tittar man inte på inbördes möten då? Det gör man ju i vissa andra sporter.
Kommentera

70 Rodrigues: Gjorda mål inbördes möten?
Kommentera

Någon som vet svaret på Bissett19 fråga?
Kommentera

"– Vi började bra och det såg stabilt ut då vi gick upp till 2–0, men Rögles reducering i slutsekunderna gjorde att dom fick energi. Vi var förvarnat. Visste att Rögle kör på hårt på hemmaplan"

Att Rögle är ett offensivt lag hemma vet dom flesta Mr Boork.Dom öppnade precis som dom skulle med en offensiv och tät hockey men som vanligt i ledning så slappnar dom av och släpper in Rögle i matchen, så förbannat onödigt, när fan ska dom lära sig.
Brynäs IF är sämst på planeten när det gäller att bevaka en ledning. Försvarshockeytänkandet är så förlegat så det finns inte, Boorken må ha varit en innovatör men nu är han så fetborta så det finns inte. I en KS är det endast segrar som räknas, på sin höjd en oavgjord, offensiv och rak hockey som mot Mora, det är det som gäller, börjar man att backa hem så är det kört, precis som igår. Mot LIF är det vi som ska ta tag i taktpinnen(egentligen så ska vi ALLTID göra det) spela precis som mot Mora, mittzon ska vi äga, pressa deras långsamma backar och för en gångs skull, spela fysiskt och på gränsen, LIF måste känna rädsla när dom går in i situationerna. Hoppas och tror på en 4-2 seger.
Kommentera

Bissett19: Det vet jag faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig? Fast det borde ju bli Brynäs, Läkerol Arena är ju större och snyggare och sen har vi ju fler GULD ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Vad händer vid ett sånt här scenario?
Brynäs - Leksand 2
Malmö - Rögle 2
Mora - Västerås 1

Leksand - Malmö x
Rögle - Mora 1
Västerås - Brynäs2

1 Rögle 10 7 0 3 38 - 32 +6 21

Tombolan fram eller?
Kommentera

Huss: Min sluttabell

1 Malmö 10 7 0 3 0 0 34 - 26 +8 21

2 Brynäs 10 6 1 3 0 0 39 - 27 +12 19
-------------------------------------------------------

3 Mora 10 6 1 3 0 0 27 - 27 0 19

4 Rögle 10 5 0 5 0 0 38 - 36 +2 15

5 Leksand 10 4 0 6 0 0 33 - 30 +3 12

6 Västerås 10 1 0 9 0 0 18 - 43 -25 3
Kommentera

Huss: Lär komma ett gäng Leksingar också, och när överhuvudtaget har vi sjungit ut LIF klacken?
Kommentera

Qvarre: Publikstödet kan bli avgörande. Om hemmapubliken kan etablera samma tryck som mot Mora så kan det mycket väl bidra till seger.
Kommentera

Det blir oerhört intressant att se om laget kan ta sig samman i morgon eller om nerverna kommer att sitta utanpå tröjorna. Kan vi bara ta fram spelet mot Mora så ska detta gå vägen.
Leksand och Brynäs har ju vissa målvakstsproblem och det ka mycket väl bli avgörande i denna match. Tror vi har ett litet övertag och om denna onormala kvalserie bara normaliserar sig lite så bör detta gå vägen.
Tyvärr är det väl nästan lite av tradition av att Brynäs vinner mot Leksand borta och Leksand mot Brynäs borta.

Ska bli spännande att se hur det går i morgon och förhoppningsvis går det bra.
Ramlar vi ur så är det ju riktigt illa då vi inte har några miljonärer likt Leksan och Malmö som kan sponsra oss till eliten på nytt och det mesta talar väl för att vi blir ett nytt Hammarby om vi ramlar ut.
Jag hoppas och tror dock att vi fixar detta.
Kommentera

Bissett19: Lasse Anrell...det säger väl allt. Han har många strängar på sin lyra och alla är felstämda typ.
Kommentera

Huss:

Lasse Anrell:"Brynäs ryktas det vara konkursmässiga"
4.30 in i klippet.
Kommentera

Vi tar Lif och Vik, det måste vi bara annars blir det slut på en epok...
Kommentera

Gidde: Bifogar min poppis länk igen.
Trots att jag körde Brynäs i sudden seger mot Leksand så fick jag Brynäs i ES nästa år. Om Rögle och Leksand slår Malmö och Mora slår Rögle i sista.
Kommentera

Bissett19:

Nja, målskillnad kan ju avgöra i slutändan trots två segrar av BIF.
Men jag håller tummarna, inga skånelag i ES!!
Kommentera

Domarn:

Javisst,segrar mot LIF o VIK,då är ju saken biff,hur svårt kan det vara?
Kommentera

"- Jag tycker att vi trots allt gjorde en fullt godkänd match"

Hur i helvete resonerar karln, att han ens tar orden i sin mun gör ju så att man vill spy. Att tappa en tvåmålsledning mot Rögle kan ALDRIG vara godkänt.
Kommentera

Märkligt, Magnus Nyström i Expressen har inte ens fattat att Brynäs har läget i egna händer. Gör han inte sitt jobb på heltid, och får betalt också?

Ett OTROLIGT viktigt segermål för Mora igår. Vid en seger mot Leksand, räcker nu vinst mot Västerås för Elitserien. Dvs om inte Mora tar in 11 plusmål, vilket är lite osannolikt om Brynäs samtidigt vinner sina båda.

Det är inte kört än.
Kommentera

En liten notering.

Hulkkonen har ej varit ombytt i tre av kvalseriens matcher.
Båda matcherna mot Malmö och i går.
Kommentera

Jompe: Rögle kanske inte vann heller ;-)

Nä nu är det Brynäs till The Bitter End. Med facit i hand så skulle man aldrig åkt ner till J20 finalen och RBK matchen. Hade jag varit hemma så hade väl Brynäs vunnit båda två.

En sak kan man inte ta ifrån RBK heller. Deras fanatiska publik, maken till liv har jag då inte varit med om på länge.
Kommentera

tjugo8: Så sant. Men det är ändå ett steg framåt. Tidigare skrev han baserat på text-TV, s. 377.
Kommentera

Jompe:
sedan när började ngn bry sig om personer som skriver krönikor om matcher över web-radion...?
Kommentera

65selander: Puckens krönika idag: "Brendl blev poänglös för första gången i kvalserien."

Officiella stats:
Rögle-Brynäs 4-2 (1–2, 1–0, 2–0)
Första perioden: 0–1 (4.55) Daniel Hermansson (Pavel Brendl, Björn Danielsson) spel fem mot fyra.

Det är inte mycket han lyckas med, Pucken.
Kommentera

mattias - 74: Andersén var faktiskt bra igår 2-0 målet var snyggt men sedan så var det över. :-(
Kommentera

Huge: Men visst är det så!! När du lägger fram det på det viset kommer jag aldrig att få det jobbet för jag är varken självupptagen eller besserwisser, men f*n vilket roligt jobb det skulle vara att ha + att du kan jag flytta hem till Gefle igen!!
Kommentera

mattias - 74:

typ eran 11 :e back skall det stå!
Kommentera

Huge:

varför spelade Andersen igår är inte han typ utanför eran 11: e back :-)
Kommentera

« · 1026014 · »