1150x200-brynasbanner.jpg

Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.

« · 1025892 · » Till forumet

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Izah: Ställ dig i kön. Du har ett gäng självpåtagna besserwissrar till Sportchefer härinne som redan aspirerar på platsen.
Märkligt nog har inte ngn av dom förekommit i diskussionerna, vad jag vet.
Tycker inte du också att det är konstigt med tanke på att dessa verkar veta exakt hur jobbet ska skötas?
Deras CV:n måste ju vara fullproppade med meriter från alla tänkbara håll där det krävs hockeykunskaper på hög nivå.... :-)
Kommentera

mattias - 74: Jag skulle vilja vara sportchef i BIF! Var söker man?
Kommentera

sylf:

Så jädra illa är det vlä ändå inte. ??

Om ni skall byta ut alla spelare utom 1 så skulle jag inte vilja vara sportchef i Brynäs.

Ni vinner säkert imorgon men jag tror som sagt inte att det blir några 7 - 2 som bisset skrev.

Vi vet att vi kan slå er men det blir svårt.
Kommentera

sylf: Vi talar storstädning. Markström och Brendl kvar, typ. Lind har något år kav i kroppen. Molin, Dackell, Sjödin, Nolander, Angell och Sunken bör tackas för deras insatser under åren.
Kommentera

Jompe: Bygga ett riktigt hockeylag? Du menar alltså att vi ska byta ut ALLA utom Brendl?
Tja,inte mig emot!
Kommentera

mattias - 74: Igår såg man svagheterna i lagbygget. Vi har bara en naturlig center och det är Micke Lind. När han har en halvbra dag fungerar spelet inte bra. Vi saknar backar som kan göra vettiga uppspel. Satt och tittade på Rögles spel. Kund Kenny gled majestätiskt upp i banan medan tre forwards svingar och gav honom massor med alternativ. I Brynäs måste forwards själva transportera pucken genom mittzon. Tempoförlust och offsiderisker. De få långa, öppnande passen från försvarszon kom från Brendl.

Folk jag åkte med som kan mer hockey än jag menande att vi spelade på vår lägstanivå, Rögle på deras högstanivå, resultat Röglevinst.

Det var inte något katastrofalt dåligt spel av Brynäs, det var den sortens spel Brynäs spelar när de inte spelar bra. Alla som som sett några matcher vet vad jag menar. Pet, slarvigt passningsspel, sen stigande desperation och försök till soloåkningar. Widing och Månsson hittar inte varandra, man skapar inte utrymme för Brendl, dåliga utvisningar och så vidare.

Tar vi Leksand på tisdag, vilket vi gör, och VIK på torsdag bör det trots allt kunna gå vägen. Till nästa säsong tycker jag vi ska bygga ett riktigt hockeylag.
Kommentera

Bissett19:

Skall ni göra 7 mål på oss?

Ok vi får se jag tror på jämt och tufft och boorken kliar sig i huvudet och funderar på hur han skall få stopp på Bergenström :)
Kommentera

Domarn: Håller med dig heltt ! Tror på seger i ett kokande LA !
Kommentera

Helt otroligt att Brynäs fortfarande har saken i egna händer. Seger på tisdag, och man kan säkra platsen mot Västerås. Jag ger inte upp än, hoppas inte laget gjort det. Vinnarna av Brynäs-LIF, och Mif-RBK går upp i topp i tabellen inför sista matchen. Om inte Mora tar in alla plusmål.
Kommentera

spud: Jaha och det var därför du hånade Enaranger när han skrev att kvällspressen kommer bli glada när/om Leksand går upp? Okej tack för att du tittade in och "trollade" lite.
Kommentera

Gusten: Tack för idag, bäste bror.

Mot Allsvenskan med förtröstan om fler segrar!
Kommentera

Gusten: Som ett exempel på ett lag som aldrig hade fått samma tålamod från media som ni får.
Kommentera

Gusten: Passade på att laga mat under 3:e perioden idag........

Vidbränd lax, cous-cous i tapetklisterform toppat med skuren hollandaisesås.
Kommentera

spud: Men vafan har MORA med Enarangers inlägg att göra?
Kommentera

JanT: Jag funderar på att tälta i finnmarken i en vecka...allt för att inte sabba familjefriden.
Kommentera

Gusten: Ja exakt- BIF får så mycket gullegull för er tradition. Om mik skulle gjort ens hälften av era misstag skulle de få så mycket stryk.
Jag förstår inte vart du vill komma, bif är inte utsatt för någon orättvis mediabild.
Kommentera

Gusten: Undrar hur man reagerar på tisdag om det blir klart med det Allsvenska kontraktet. Jag har ju under en längre tid hävdat att Allsvenskan är det logiska slutet på alla klanterier inom föreningen.

Man har ju blivit så pass härdad av alla förluster och bakslag genom åren att det liksom inte finns något som kan överraska längre.......

4 förluster mot Allsvenska lag i en kvalserie betyder faktiskt att man spelar hockey på en allsvensk nivå, oavsett hur lagets cv ser ut.

Jag tror att det blir "sylf-metoden" på tisdag. Hockeyförbundets statistik i periodpauserna kombinerat med hundpromenader.

Se matchen live - inte en chans i världen.

När det hela är över blir det väl ett avmätt jaha....
Kommentera

spud: Nej det är du som ska läsa en gång till.

Enaranger skriver:

"Kvällspressen kommer att vara glada som små barn på julafton när deras
favoriter Leksand går upp"

och

"Gamarna cirkulerar redan nu över Läkerol Arena på jakt efter
de få godbitar som finns att norpa åt sig."

Du skriver:

"Haha du måste skoja, efter leksand är det bif som får mest gullegull sympatier från media, utan att förtjäna det. Mora får det absolut inte."
Kommentera

Bissett19: Och ett lag i elitserien, och inte ett lag som är sämre än rögle.
Kommentera

Gusten: Jaha? Du kanske ska ta och läsa mitt inlägg engång till. BIF har inte fått smaka på det riset som nästan vilka andra som helst skulle fått om de skötts på samma sätt. Och därför kan han inte vara särskillt objektiv när han säger att gamarna väntar utanför LA för att halshugga er.

Er säsong är en jävla soppa som er så jävla pinsam för er organisation.
Kommentera

Gusten:

Tänk på att han bara har ett öga att läsa med.....
Kommentera

spud: Ta och läs Enarangers inlägg en gång till ska du få se att det är LEKSAND han syftar på och inte MIK.
Kommentera

spud: Håller inte med, har i stort sett varit krigsrubriker sen Boorken tillträdde.
Kommentera

Enaranger: Om mik hade skött sig ens i närheten så dåligt som ni gjort hade de hängts ut som okunniga lallare från landet. Er har de ju inte huggt av er all värdighet, trots att er klubb misskötts jävligt kraftigt.
Kommentera

Gusten: Mitt grundtips inför avslutningen är att vi vinner mot Leksand och torskar mot VIK. Därmed är det Allsvenska kontraktet klart.

Har svårt att se hur detta svänggäng skall kunna klara av pressen när man misslyckats med detta gång efter annan i stort sett hela säsongen.

I vilket fall som helst skall det bli skönt att få ett besked på Torsdag.

Är förövrigt övertygad om att BIF spelar i kvalserien om ett år igen, oavsett om vi kommer uppifrån eller nerifrån.

Fan vet om man klarar en säsong i förnedring till....
Kommentera

Enaranger: Malmö kan tvåla dit RBK med säg 6-1 samtidigt som LIF slår BIF & MIF med uddamålet.

MIF 18p +10
LIF 18p +9

I och för sig mindre troligt....

Man kan nog lugnt utgå i från att samtliga 5 lag behöver vinna resten för att vara säkra på en ES-plats.
Kommentera

Metal Guru: Visst är det så, men det är inga lätta matcher för masarna. Målskillnaden kan ju även fälla leksingarna.

I och för sig existerar det inga lätta matcher i KS, både ni & vi har ju kvar att möta VIK. En j-ligt svår match om du frågar mig. Kan spela helt avslappnat mot ett lag i kramp.

De lag som kan hålla huvudet kallt vinner det här, fullkomligt omöjligt att spå hur det slutar.
Kommentera

JanT: Jag tror också det blir Mora och Leksand, dom tar resten samtidigt som Malmö slår Rögle.

MIF-RBK 1
BIF-LIF   2
MIK-VIK  1

VIK-BIF  2
LIF-MIF  1
RBK-MIK 2

MIK 19
LIF  18
MIF  18
BIF  16
RBK  15
VIK    3

Ganska troligt faktiskt...det enda jag är osäker på är om Brynäs vinner den betydelselösa sista omgången. Men jag tror att Widing är så lättad över sitt kontrakt med Leksand så han stänker in 3 baljor.
Kommentera

spud:

Ja kvällspressen har ju varit nedlusade med hyllningsartiklar
av Brynäs den här säsongen. Att Brynäs blivit hånade för sin
tränarsoppa med mera har jag nog bara drömt.
Kommentera

JanT:

Vinner Mora och Leksand sina två avslutande matcher (vilket är de mest troliga resultaten) så blir det Mora och Leksand, svårare än så behöver det inte vara. Inga andra resultat behöver gå deras väg då.
Kommentera

JanT:
Om MIK & LIF vinner sina båda matcher går dalalagen upp. Även om LIF gör det på målskillnad.
Kommentera

Enaranger: Du som är statistiskt intresserad borde väl inse att MIK & LIF har absolut minst chans att reda detta.

I och för sig spelar Brynäs IF i samma serie - då kan allt hända.......
Kommentera

Enaranger: Haha du måste skoja, efter leksand är det bif som får mest gullegull sympatier från media, utan att förtjäna det. Mora får det absolut inte.

Men jag hoppas verkligen att Mora går upp och de får gärna ta ett lag från skåne med sig!
Kommentera

Det blir Mora och Leksand som går upp.

Kvällspressen kommer att vara glada som små barn på julafton när deras
favoriter Leksand går upp. Leksand kommer att vara bland de två
första i kvalserien endast en omgång i kvalserien, och det är efter den viktigaste omgången, den sista.

Gamarna cirkulerar redan nu över Läkerol Arena på jakt efter
de få godbitar som finns att norpa åt sig.

Dags att säga upp canal+ abonnemanget på tisdag kväll.
Varför skall man fortsätta göda den protektionistiska hockeyligan
(FBK och Frölunda).
Kommentera

rafalski: Jag kommer inte kuna konsentrera mig på jobbet. Kan ju inte tänka klart på dagarna. Allt är Brynäs fel :(
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Det ända som krävs är att vi avslutar KS som vi började, kan väl inte vara så svårt. Det kommer inte bli många timmars sömn den här veckan.
Kommentera

MarcusElving: Allsvenskan är inget faktum förens den börjar i september, och då UTAN Brynäs. Men MED Mora,Leksand och Malmö!
Blir rååkross av leksand på tisdag och en säker, men ack så skön seger med säkrat kontrakt som följd i sista omgången.
Kommentera

Generalen:

Sverigewebben sänder Brynäs-Leksand.
Kommentera

Cyklob:

Jag tror inte man vinner mot Leksand. Så allsvenskan är ett faktum.
Kommentera

mattias - 74:

Ett bra lag på pappret, helt klart. Men det är inte pappret som spelar matcherna. Jag är ganska säker på att Brynäs hamnar i allsvenskan.
Kommentera

Bissett19: Typ!
Kommentera

sylf:

Då får du läsa:

Brynäs-Leksand 7-2
VIK-Brynäs 3-1
Kommentera

Bissett19: Spelar ingen roll, jag tänker gå och lägga mig under en mosse i skogen på tisdag 18,59. Kliver upp och slår på text-tv torsdag 21,30.
Kommentera

Generalen: Skånederbyt. Möjligt att SverigeWebben sänder Brynäs-Leksand.
Kommentera

Bissett19: okej, Brynäs-Leksand borde väl vara lite mer intressant ?;)
Kommentera

på tisdag alltså..
Kommentera

Generalen:

Blir förmodligen Skånederbyt.
Kommentera

har tv4 valt vilken match dem ska sända än ?
Kommentera

Alla här på forumet, jag ber ödmjukast om ursäkt för mitt beteende här tidigare idag, jag vet att det är oacceptabelt att vräka ur sig all den skiten jag gjorde. Det ända jag har i försvar är väl att jag vart så oerhört frustrerad efter dagens match, dock så gick jag för långt.

Sorry!
Kommentera

JanT:
Eftersom vi möts i sista är det väl dock inte så sannolikt.
Kommentera

« · 1025892 · »