Brynäs IF

723731 inlägg · 7956 ämnen

Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08

1093306 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

Schhhh...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: Är det du som är Sunklöv? Det hade kunnat vara hans platsannons.

Tillägg:

Lön: 200sek per månad
Bonus: fria ostmackor på pigalle och Börje Salmings gamla playboyskor.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jompe:

Ja, men även konserverad gröt går att sälja med mördande reklam...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

Nä, vem kan motstå 25 min speltid per match...

Sökes:

Spelfördelare och kreatör


Finnes:

25 min speltid per match
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
AVGÅ:

De får väl skjutsa in honom i PP... men vem skall sätta klubban till pucken som kommer på bladet... och träffa målet?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jompe: Ser att Cz bjäbbar och gläfser i media ang Rådbjer och RBK. Rådbjer för att han inte vågade plocka fler Röglespelare, RBK för att dom var stygga mot Markström. Han borde istället ägna kritik mot sig själv och spelarna, som inte står upp tillräckligt för sin målvakt. Det här är ju inget nytt och man borde lärt sig läxan. En sån som fånen Gath skulle ha åkt hem tandlös efter matchen, det skall kosta blod att hålla på så.

rackham: Förstecenter? Om inte Granis kan vara det vem ska då ta den rollen? Vi har ju exakt ingen förstecenter. Sunklöv KAN helt enkelt inte värva nån.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: Janne Larsson ja? Varför är inte han ombytt till matcherna nuförtiden? Han verkar vara bänkad eller nåt. Jag ser han varje match stå där i båset och uggla. Har CZ missat honom på teambuildingen? Skulle inte förvåna mig i så fall, han har ju alltid varit lite doldis på planen och hållit sig långt från själva det fysiska spelet.
Nä f-n, på lördag vill jag se att CZ använder ALLA tillgängliga spelare...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
65selander:

Kul med Molin!
Hansen seglar upp som vår genomgående bäste center. Har väl en Kyrö-roll i det stora hela och sköter det bra.
Problemet är att vi saknar en eller två Janne Larsson...

Granström får gärna gnugga omkring som fjärdecenter i 60 min, men någon ledare av förstafemman är han inte... the same goes for Sundstrom.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: "Killer Kyle"...

Så här långt har det mer varit Kindergarten Kyle.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08

rafalski: Ang Wanvig så började han hyfsat men sedan blev han totalt offside, blixtrade väl till med en styrning. Men han måste nog börja betala av kläderna från Brixx och han kan börja på lördag.

Widing är lite för snabb för sig själv helt enkelt. Något som värmer är att Moin kör på som attan samt att Hansen har klivit upp i år.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rafalski: Jag är villig att ge Wanvig några matcher till innan bilan faller, men han har väldigt svårt att hitta positionerna (detta var artigt uttryckt). Nästan så att står ivägen för de andra ibland. Lauritsen framstår också som en tveksam värvning (även detta artigt uttryckt). De måste höja sig rejält om de ska spela i Brynäsdressen nästa säsong.

Jag såg bara sista perioden igår, och då var försvarsspelet inte mycket att hurra för. Högardh hann visa Markström bilder på ungarna innan han fick pucken och sköt 3-2, först därefter kom en Brynäsback fram och petade lite förstrött på honom. Fatala räknefel, gång efter gång.

På lördag är det dags att visa tänderna och göra pellets av tallefjantarna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rafalski:

Ang "Killer Kyle":
Vi får se...


Ang Widing:
Bättre att spela honom i en ostrukturerad roll då... med uppgift att gå på mål i alla lägen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
65selander: Lite surt att vi inte kunde hålla undan igår men ytterliggare en oförtjänt seger hade väl varit för bra. Wanvig börjar kännas som en floppvärvning redan nu, men ett par matcher till får han på sig.

Widing, denna ostrukturerade molekyl som irrar planlöst omkring i rinken utan tanke eller mål. Han måste nu få kontakt mellan skridsko, puck och klubba, karln är ju helt osynkad.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: Problemet igår var att Brynäs lät RBK att trycka ner laget i egen zon. Men vi får ta lärdom av detta mot Timrå. På lördag är det bara 3p som räknas. Kör på dommarn om det hjälper ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: DJ borde dra in ganska mycket cash. Han har ju trots allt spelet flera hundra matcher i BIF-stället.

pet-pet-pet
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Huge:

Ja, vi borde kanske utkräva royalty...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: Ja, vad vore Rögle utan Brynäs.... :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Huge: Har du lagt märke till hur mycket istid DJ får i RBK?

Hur är det möjligt att ES i särklass sämste back får så mycket istid av olika tränare?

Jag begriper inte det här.

pet-pet-pet!!!

:-))
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Huge: Sen kan man se det så här;

1-0 mot SSK kändes som väldigt billiga poäng.

3-3 mot Luleå kändes även det som en ren bonus.

Det går helt enkelt inte att stå på huvet varenda match.

Däremot känns det viktigt med 3 poäng på lördag!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Huge:

Ja, "Brynäsarna" i Rögle firade tidig julafton... framför allt Lill-Tuben och Mr Pickpocket.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
MickeB: You win some, you lose some....
Sammanfattar väl dagens match rätt så bra tycker jag.
Sur torsk och det känns lite snopet att vi inte lyckas spela bättre på ledningen, men många tillfällighetsmål överlag och det var ju även ett sånt skitmål som avgjorde till slut.
Starkt att vända när vi efter kvittering till 1-1 åker på 2-1 bara sekunder senare.
Och när vi gör 2-3 så var jag bergsäker på 3 pinnar, men sen avgör som sagt ett riktigt skitmål.
Och när vi dessutom får chansen i 5 mot 3 och inte lyckas kvittera så var det kört.
Men som du säger: oavgjort hade kanske varit det mest rättvisa resultatet idag.

En tröst för tigerhjärtat är kanske att Danne var banans kung.
Som vanligt... :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Ja visst är det så, man kunde till och med ana en aning positivt tänkande vid 3-2 målet...

Men Högardh ställde ju allt tillrätta per omgående.

Bäste broder Sylf; Verkligheten är allestädes närvarande, årets upplaga av ES är rekordjämn, titta bara på LHC's 3 senaste matcher. Till detta skall läggas att bottenlagen ideligen vaknar till liv och plockar poäng med jämna mellanrum.

Kändes som om det var dags för en 0-poängare idag. Nu behövs 3 friska mot svänggänget från Sundsvall....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
bradberry: Ja, missade Granström, la mer märke till Dixons kedja.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Jo, jag vet vem Ray Charles var, men tänkte om det var någon speciell föredetting. Men det var alltså en potentiell värvning du menade*S* Ja han kan ju skylla på träffbild och träffyta annars då*S*
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19:

sylf live at the Hollywood Bowl...?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham:

För att vara Sylf så är han positiv,vänta bara tills han tar fram den stooooora sågen....;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

Ja, du ser... det är positivt tänkande... = )
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: Ja, Sunklöv hade kunnat ha mer pengar........
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

Positiva tankar, sylf, positiva tankar... det kunde varit värre...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jajjen: Mardrömmarna började redan i våras, då kontraktet var säkrat och Sunklöv krälade upp ur sitt gryt igen. När man sedan tog in en tf klubbdirre, gav Poolia X antal mille för att skaka fram en ny, för att anställa den som var tf och kasta pengarna i sjön. Senare uppdagades att klubben, till skillnad från alla andra som byggt nya arenor, supit upp alla pengar. Varpå den slipade sportchefen fick en värvningsbudget på en McDonalds månadslön. För att spä på fansens magsår lite extra så vann lågbudgetlaget en del matcher i början, låt gå för att de andra lagen fortfarande åkte runt med badbyxor och grillvantar, men ändå. Nu är verkligheten här och mardrömmarna lär fortsätta lång tid framöver.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Jag har senaste hemmamatchen i färskt minne. Dom måste upp 50 % om det ska bli vinst. Torsk, ja då börjar mardrömmarna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: (ska väl vara "men or mice", my misstake)

svar: Spare me!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
MickeB: "Vem är Ray Charles då?"

Ray Charles är en potenciell Sunklöv värvning. Blind pianospelare, DÖD! Alltså billig och helt i mormors smak.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
MickeB: Granström avgjorde ju matchen... Hans märkliga markeringsagerande måste man ju bara ifrågasätta...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Japp PP/PK blev avgörande. Men Wanvig behöver nog en vecka till, är mitt tips iaf.

Det kommer nya matcher, Brynäs svårslagna bra att tugga poäng, in på BP och lös Gåtan!!! Om ni kan, vill säga;) *S*
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
AVGÅ:

Ja på Lördag ska Klyktattarna få äta upp denna torsken....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
AVGÅ: "Man or mice?"

Vill du ha svaret redan nu?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jajjen: Flax? Nej, det är snarare så att Mats Lindgren använder sina kontakter... (Lasse Johansson var för övrigt inte ansvarig för värvningarna som Skellefteå gjorde inför förra säsongen).
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
MickeB: Matchen 5 mot 5 var jämn, man faller på ett totalt uruselt BP och PP. Wanvig borde vara inkörd nu, 3 matcher och ett otal träningar ska räcka för en sån kille, smekmånaden är över nu. Mormor har återigen köpt grisen i säcken och bör i morgon ställa sin plats till förfogande.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Egg-cactly, man blir bara ännu mer pinsam om man försöker stå upp och uppför sig som "lady-boys".

Jag vill se Challe & co böna och be om nåd på Lördag!

Man or mice?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Vem är Ray Charles då?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Ja synd om grabbarna idag, men förstalinan, förutom Granström och i viss mån Dackell, var för svag, Widing mao flängde omkring. Förlåt jag vet, att jag hackar på honom, men FAKTA;). Dixons lina jobbigt också. Lite på inkörningskontot av Wanvig, men ett kryss hade varit rättvist tycker jag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
munkas: Ja, Hutten har bytt nummer, även Jussi Pekkala har gjort det, spelar i tröja 20. Eller var det Ray Charles som hade 20.....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
AVGÅ: Klockren analys!
Att man inte lärde sig ett piss från Luleå hemma när dom satte i system att köra över Markström, och fick kritik för det i media för att man inte stod upp som män. Nu står man där lik förbannat som fåntrattar och låter den ena idioten efter den andra åka på honom. En crosschecking över käften eller en krossad tinning är va dom förtjänar!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Jag trodde att Hautonen slutat i Brynäs. Tydligen hade han bara bytt nummer, spelar numera med en åtta på ryggen...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Mmmm... å några 1000 km till månen.

Sundlöv får börja konsulta Lasse Johansson i Skellefteå om hur man värvar utlänningar. Dimitrakos, Moran, McDonell är 1, 2 och 4 i interna poängligan. Goren förra året. Bara flax?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19:

Ja, nu gäller det att käka taggtråd inför den här matchserien:

2008-11-29 Brynäs IF - Timrå IK
2008-12-01 Skellefteå AIK - Brynäs IF
2008-12-04 Brynäs IF - Linköpings HC
2008-12-06 HV 71 - Brynäs IF
2008-12-08 Frölunda HC - Brynäs IF
2008-12-11 Brynäs IF - MoDo Hockey
2008-12-13 Brynäs IF - Djurgårdens IF


Käka, käka, käka...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Yeah right! *ASG*
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

5 pinnar till förstaplatsen......:))
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jajjen: 8 pinnar ner ska det naturligtvis va......Men det blir lik förbannat KS!
Kommentera

1093306 · »