Brynäs IF

723732 inlägg · 7956 ämnen

Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08

« · 1093051 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
21olsson: Håller med. Sandin-Hansen-Molin klart bäst med extra plus för Hansen och halvt plus för Molin m h a åldershandikapp.

Matchen förloras p g a släpande backar och t o m släpande forwards, även i PP. Ingen förmåga alls att bibehålla pucken och därmed pressen i anfallszon.

Pinsamt!!!

Är det nåt Bofors patent att köra med släpande backar i 5 mot 3?

Bra att man markerar att det inte är ok att köra på Markström, men om man ska göra det ska motståndarspelarna inte resa sig efter markeringen.

Kyle Vanwig uppfyller tyvärr mina förväntningar och har etablerat sig som en värdelös sopa. Honom hade dom kunnat utnyttja till att markera framför Markström och proppat nån Rögle fjunis riktigt fett så han fick åka bår ut. Ett matchstraff eller några matchers avstängning på honom hade gynnat oss.

Tack och go natt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Gusten: Vi får vara glada om vi har NÅT lag bakom oss när det ska summeras. Matchens jättegarv var när man tog ut målvakten... VA FAN DÅ FÖR!! Laget kom knappt ur egen zon. Spel 5 mot 3 på slutet höll inte ens Div1 klass, där Jonsson står och skjuter dragskott ner i sarghörnen. Fy fan en sån pissmatch laget gör! 5 pinnar till KS, nu kommer raset igen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Brynäs gör åter en bra bortamatch men det allt sämre BP- och PP-spelet kommer att fortsätta kosta poäng. Viktigt att ta Timrå hemma på lördag. Fortfarande 8 pinnar till kval med 29 matcher kvar. Fy faan vad många matcher!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Fy fan va uselt PP, Wanvig är löjligt dålig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
aphac:Fan så besviken man är.Bara inte det stora raset börjar nu.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Kedjan med Sandin-Hansen-Molin klart bäst! Ove har vart riktigt bra senaste matcherna. Synd att resten av laget inte spelar som ett elitserielag. Widing har inte gjort mål sen DIF matchen. Hela första femman ser blek ut. Mot Timrå vill jag se Hansen-Molin-Sandin i första femman!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Jävla supernollor hela bunten. Sälj Skygglapps-Widing, han har inte ett rätt ... hoppas han tutar och kör rakt in i sargen så jag slipper se honom slänga bort PP efter PP. För att inte tala om superbacken Jonsson, herregud hur kan man missa mål VARJE gång?

Molin och Hansen får flyga hem, resten borde få gå hem barfota.

Inte en chans att vi hamnar före Rögle och Luleå i tabellen!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: Va fan håller Jonsson på med??????????????????
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19:

Inte vad man väntar sig av en förstecenter...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jajjen:

Granström går bort sej totalt vid 4-3....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Hade ju varit för bra för att vara sant... Men vart fan tog Brynäs BP-spel vägen?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jajjen: håller med.Alldeles för kärringaktig
i egen zon.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Det var Dixons gubbe. Är han inte jävligt svag i egen zon?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

Nä, fortsätt du att gapa, det verkar fungera!

Det handlar framför allt om att höja speltempot. Det kräver kreativitet och är en bristvara i dagens titta-på-hockey...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08

sylf:

Men herregud,fyra Brynäsare mot en liten Sebastian Karlsson,o ändå får han peta dit puckjäveln......

Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Krossa Rögle!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rackham: Självklart är även det en av anledningarna, bara det att vi inte tillät våra ungdomar att tackla under X antal år.


OK,lika bra jag stänger käften, nu har Brynäs gjort 2 mål på ett par min...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
OVE OVE OVE MOOOLIIIN
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08

Vår bäste spelare ikväll kvitterar.

2-2 # 24

Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

Handlar nog trots allt om att vi fostrar våra spelare att inte förlora istället för att våga vinna.
Bättre defensivgegga än kreativ och offensiv hockey efterosm det är alldeles för många som har alltför mycket att förlora om man förlorar...

Plocka upp 3-4 lag och stäng ligan samt utveckla hockeyn genom ett offensivare spel och högre domarnivå.

Efter 5 år kan man utvärdera hur det blivit...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Jajjen: Ja, ES håller verkligen hög klass, det märker man när "topplagen" är ute och jagar skalper i Europa. Mycket beroende på den förbannade domarnivån som hålls i ES. Innebandy är tuffare!

Nej, Brynäs vinner inte idag, mest beroende på att man redan gjort ett mål och släppt in 2....Kan inte se hur man ska göra 2 till själva..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Storhonken: Jakob och Daniel skulle vara stjärnor i dagens Brynäs. Det kallar jag utveckling!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
rafalski:

O ditt tangentbord behöver en liten service:)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Kunde vi vinna i måndags kan vi vinna idag. Rögle är ändå klart bättre och skapar fler chanser. Rögle kan vinna SM-guld i år. Nästa säsong blir Växjö favoriter till SM-titeln. ES håller verkligen hög klass. Viktigt att DIF och TIK torskar idag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: vilken usel insats så här långt, vi har gjort ett mål på noll målchanser.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Fan,vi skulle ha behållit DJ!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Blir inga poäng ikväll, Brynäs spelar just nu riktigt uselt och drar på sig utv, släpper till lägen hela tiden.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Jävla sopor
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
RavenLord: Ett pissmål, precis vad vi behövde.

Säger jag just i detta nu..........Brynäs bjuder igen!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08

RavenLord:

Såja.

Sandin Kvitterar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Kenny sätter sig på röven och hela hallen vrålar för 2min utv
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
65selander: PP är uruselt!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
65selander: Rätt och riktigt! Cz säger ju även själv i pausen att han tar som tränare på sig det som händer i de situationerna. Härligt! Tycker det säger mycket om RBK som lag, kan man inte vinna av sig själv så börjar man ge sig på målvakter, filma etc.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: ang misshandlarn så skulle du ha varit i Södertälje senast, han hade sin stora dag då också
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Var länge sedan jag var så jävla förbannad som under 1:a p, var tvungen att gå ut under vilan. Sla av bena på den jäveln som är i närheten av Markan gäller även domar f-n
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
MickeB: Nja, hoppas kan man ju, men då vill det till att hustrumisshandlaren skärper till sig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Jo, iofs. Men Rögle har nu haft 4a! st. mer överlägen än Brynäs, som inte haft något ju, så tror på den berömda tendensen att vilja jämna ut det under matchen, domaren alltså. Brynäs "griniga" idag, jäkligt kul att se de åker och "pinkar" revir, nä, det blir poäng idag. Nyckeln var att de fixade 5 mot 3, annars blivit jobbigt;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
MickeB: Ja, om det bara var de 2 lagen på isen det handlade om. Nu har vi dessutom en disorienterad snut på isen som åker runt och utövar maktmissbruk.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf: Jag Wanvig kan mycket väl vara den obekväma spelare att möta som Brynäs saknat i sitt lag bra länge...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
1-0 i baken efter första. Men det ser bra ut det här ändå, tycker jag. Tror på minst en pinne, ser rappare ut i benen och hjärnan än på länge.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
GävleLasse: *ASG* Idiotskåningen står i intervju och dissar Wanvig, Jag hoppas verkligen någon kör upp klubban i suspen på dåren!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

precis,men det märks att RBK är ute efter att störa Markan,genom att köra in i honom hela tiden,nu gäller det att Markan "kyls" ner i pausen,tycker han var lite ur balans i slutet av perioden.

Men nu kommer vi få några PP i andra,det gäller att ta till vara på dem lägena.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08

sylf: Ja det är en rikssoopa.. Jag kollar inte matchen själv. Känns ganska bra att ha jämna siffror i statsen trots alla utvisningar.

Det är bara att nöta på så kan vi vända det här.. Blåbäret KOMMER att kompensera en hel del, där måste vi vara effektiva och hänga ett par.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
GävleLasse: Han har dessutom skapat en irritation på isen i en ganska snäll match. Snacka om att kunna sabba en match på egen hand. Jävla sopa!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Jaså är det hustrumisshandlaren som dömer...Eller INTE dömer..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
RavenLord: Han har tappat greppet om matchen den dumma jäveln. Nu tar han ut Markström för att han skyddar sig, Wanvig för att han tar bort den dumme fan. Helt sjukt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Men ta ett matchstraff och slå in skallen på en gröthals och markera att man ger fan i Markström
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
sylf:

Om Wanvig kunde möblera om nyllet på Gath,han är ju bara ute efter att köra över Markström.

FYFAN Råbäääääret...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19: Har han spelat på dem lär de komma då Rögle har en betryggande ledning ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF Torsdag 27/11-08
Bissett19:Fel av mig, han är inte dum i huvet, han är helt hjärndöd!
Kommentera

« · 1093051 · »