1150x200-brynasbanner.jpg

Rudslätt!

« · 73386 Till forumet

Sv: Rudslätt!
Jag tycker att det är jävligt dåligt av Rudslätt att uttala sig i tidningen ena dagen och säga att inget är klart,och sen får man läsa dagen efter att han har skrivit på för SKANSEN, jag tycker att det är förjävligt.Jag trodde verkligen att han hade lite mer moral och ben i ..... till att säga hur det verkligen låg till. Jag är otroligt besviken på Rudan!
Kommentera

Rudslätt borta synd men inget att deppa ihop för. Jag tycker inte han har nått upp till mina iof stora förväntningar på honom han har snarare tagit ett steg tillbaka istället för ett steg framåt.
Kommentera

Någon som vet om Rudslätt även var kontaktat av SSK?
Jag vill se om det finns sanningshalt i det jag hört.
Please give me a mail!
Kommentera

Hörde ryktas om Melin till DIF för knappt två veckor sedan. Jag tyckte då att det lät rätt lustigt, Rudan kommer aldrig slippa ifrån Melin :) Hur länge har han haft honom som tränare nu? 6 säsonger eller nåt sånt....

Tunnsått med aprilskämt annars. På HV:s sida kan man läsa om att Liv ska spela i polska landslaget och Löven påstår att ES utökas till 16 lag nästa säsong. Rudan säger annars på DIF:s hemsida att valet till slut bara låg mellan BIF & DIF. Håhåjaja.
Kommentera

Jaha..Då får vi se Rudan i vm. För spelar man i Dif och är så pass bra så är man gjuten i 3kr.
Kommentera

Om Rudan stannat i BIF anser jag att det kostat mer än det smakat. Visst är han bra, men för att matcha storklubbarnas löner hade BIF fått satsa rejält. SÅ bra är han inte. Har väntat i tre, fyra år på att han ska blomma ut men han endast varit riktigt kanon i en sådär tio matcher per säsong. Fast det är klart: Han kommer väl att blomma ut nu i och med ett klubbyte.
Kommentera

Det var synd att Rudan stack till Djurgården, men det var väntat- sen så rycktas det att Melin också e på väg dit, hoppas inte!
Jag vill inte se "våran" Melin i ett Stockholm bås inte- hade det varit Aik el nåt annat då hade jag inte sagt nåt men nu - Djurgården- Blä....... Har alltid avskytt Dif...........

Nu så e Pettersson, Bissett, Rudslätt, Harder borta- tufft å ersätta dem- men det går. Gör som HV fjorde inför säsongen, titta i finland på nån tvåvägsspelare (som Sahlstedt e) och kanske försök locka hem nån f.d Brynäsare , antingen från elit, europa, nhl el, farmaligorna där (som Hv me Davidsson)........

Det skulle vara bra om Kommiten` hittar några nya Soling å Mårtensson typer........

/////Lothar
Kommentera

Var lugn, SK (och Esko) har några tunga pjäser på väg in. Etablerade Bissettinen och Rudslättilainen.
För Bissetts, Rudans och Harders (+Olssons?) löner finns ju kvar att spendera på nya spelare...
Spännande att se fortsättningen!
Kommentera

Nu är det bara att hoppas att Micke Wahlberg skriver på för Brynäs. Annars ser det väldigt ut (tomt).

Skit att Rudan lämnade oss...nu MÅSTE Bäckström o co värva BRA spelare. För de är ju de inte särskillt bra på.
Kommentera

Blir intressant att se vilka som skall ersätta...
Bisset, Rudan och Harder!
Väntar med spänning på SK:s nästa genidrag ;-)
Kommentera

Förnedringen fortsätter. En framtida landslagsklippa är såld. Som ersättare vill jag ha svenska hockeyspelare av klass. Inte några finska prisjägare som åker över bottenviken en säsong för att tjäna lite extra mark.

Vidare har jag kommit fram till följande och det kan ses som en provokation:
Jag tycker INTE att före detta hockeyspelare ska sitta i styrande positioner i Brynäs eftersom de flesta killar som någonsin dragit på sig en elitserietröja ärligt talat är så korkade att de inte kan skilja på en talang och en sopa.
Bäckström och Kock håller inte måttet!
Kommentera

Läser på hockeymagasinet.com att det ryktas om att en viss herr Melin kommer stå i Djurgårdens bås kommande säsong. Någon som vet mer?
Kommentera

Jaha... och inte ett ord på Brynäs sida. Fast det var klart rätt väntat att Rudslätt den vägen skulle skulle vandra. Det är väl bara till att önska honom lycka till förutom i kamperna mot Brynäs då jag hoppas att han är hur dålig som helst... :)

På tal om ingenting: fasen vilken tråkig påsk det har varit här i mitt hem...

Och MoDo till final... än en gång har mina förutspåningar (heter det så?) gått åt pipan. Trodde verkligen på Frölunda.

Undrar om det är därför Svenska Spel tjänar mer på mig än jag på dem...

Känner att jag är på gränsen att börja svamla större oväsentligheter än normalt, så nu lägger jag ner detta med ett Glad Återstod av Påsken...
Kommentera

Nu borde det finnas cash att betala Harder med.
Kommentera

Synd på Rudan hoppas att Brynäs nu har råd att värva en etablerad ersättare för pengarna som blir över ( Bissett och Rudan lär väl ha haft skaplig lön antar jag)
Kommentera

Nu har iallafall Rudslätt skrivit på ett tvåårskontrakt för DIF. Det står på DIF:s hemsida.
Kommentera

Även om det ser hoppfullt ut att få behålla Rudslätt, så vore det önskvärt att sluta värva stockholmare som vill hem så fort Djurgården viftar med lillfingret...
Kommentera

Sorry Silf, bakis som ett hus idag. Påsksnapsen var stark igår. Hoppas f.ö att dalmasarna åker på däng. Bäst man går å lägger sig igen, det dunkar å det bankar....
Kommentera

dj-r va lätt du gick igång då. Bakis eller ?
Du kanske kan låta nån annan skriva ett inlägg emellanåt utan att lägga dig i. Vi andra okunniga kanske kan få lufta våra tankar ibland också...:)
Kommentera

Klart det är klart att Harder lämnar landet (det har han iofs redan gjort). Läser ni inte tidigare inlägg är vad är det med folk? MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!! MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!MIKE HARDER OCH SAMTLIGA MED ARTISTKONTRAKT KOMMER INTE SPELA I SVERIGE NÄSTA SÄSONG!!!!!!!!!!!!!

Fattar ni nu? Kan ju oxå nämna till Fantade Mackan att Toporowski hade artistkontrakt. Bye bye Toppan med andra ord....
Kommentera

Glad påsk på er alla hockeyälskare !
Bara att stämma in i förhoppningen att Rudslätt stannar. Det skulle kännas bra om ingen lämnade skutan mot klubbens vilja.
Kommer givetvis att sakna Bisset och Harder ( om nu det är klart ?) men man måste ju som sagt börja föryngra och i det perspektivet är ju Solings och Rudslätts vara eller icke vara betydligt viktigare. Två man med kapacitet för tre kronor i sina bästa stunder. Jag tror nog också att det vore bra om det löste sig med Crippa. Han har mer att ge !
Vad det gäller nyförvärv har jag inga realistiska önskningar.
Men man hoppas ju på nån etablerad lirare. Det skulle också visa att Brynäs både vill och kan.
Kommentera

Rudslätt!
Efter en veckas solsemester i Mexico är nu Daniel Rudslätt hemma i Gävle igen.Men han har ännu inte bestämt sig om han blir kvar i Brynäs eller flyttar till storstan.- Det som talar för en fortsättning är att jag trivs så bra i Gävle och i föreningen.Definitivt beslut kommer efter påskhelgen.

Det skulle vara så skönt om Rudan stannade kvar, han behövs verkligen, och så skulle det vara så jävla skönt att knäppa SKANSEN på näsan ytterligare en gång.Nu får vi hoppas på det bästa.
Kommentera

« · 73386