Brynäs IF

725393 inlägg · 7959 ämnen

Så länge det finns liv...

152651 · » Till forumet


Sv: Så länge det finns liv...
Ford Prefect: Just det--det är sådana kreativ bokföring som gör att siffrorna inte ger hela sanningen.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Jompe: FBK:s rätt tunna trupp beror på att de har en hel kedja till utlånad till Bofors. Så de har att ta av om skadorna börjar komma.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Huge: Stackars Dig, utkastad i kylan av den Onde Gordo. Han styr BG med järnhand. Knepet är att hålla med, framför allt när han är påloggad. Sen är det ju också så, som Du vet, att icke-gordianerna har sina diskussioner på Oskarshamns IK:s GB, där det inte diskuteras särskilt mycket hockey...

Intressant statistik! Framför allt slås man av FBK rätt tunna trupp--det är ju en klubb som alltid sägas ha en väldigt bred trupp. Med de här siffrorna i handen ställer man sig genast frågan varför inte Brynäs gör som de flesta andra ES-lagen--går runt på fyra femmor första halvan av matchen och sen ner på tre femmor sista halvan. Svaret är förstås alla dessa skador...

Vad gäller juniorerna finns det ju två strategier. Antingen kan man spela in dem tillsammans med de gamla rinkrävarna som Farbror Janne, Farbror Ove eller Farbror Tommy eller Farfar Pär. Det andra alternativet är att bygga en bollibompafemma (eller i varje fall en egen kedje) och låta ungtupparna ta eget ansvar. Själv är jag rätt tilltalad av den senare varianten fast jag kan förstå att den skrämmer s***en ur tränaren.

Ska skynda mig och logga ut nu, innan gordo ser att jag varit här.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Tor Karlström: Konstruktiv kritik ja och det har varit befogat.Det var som nån sa här för ett tag sen men behöver tydligen upprepas igen att BIF ska ha kritik för sitt dåliga spel när det är befogat o tvärtom när dom behöver beröm,men det har ju varit ena rena rama måltorkan o man undrar över varför det har varit så jävla svårt o få in den där svarta lilla gummitrissan,det är ju helt otroligt egentligen!!Det kan ju inte ha varit otur hela tiden!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Huge: Nej då Huge även han kan ha fel ibland o vice versa!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
P J Davydjoos: där håller jag med dig fullständigt!!!!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Jompe: Ha ha det är sant.Den satte du mitt i prick!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Tja alla andra Brynäsare!
Kunde inte hålla mig ifrån hockeysnack mer än fyra dagar .
Att disiplinämden skulle utdöma en avstängtning för "kungen av Gavlerinken" och våran lagkapten Jan Larsson skulle vara fullständigt fel!
Att anklaga en sån stor spelare som Janne Larsson för våldsamt spel är konstigt , Janne är en utmärkt playmaker som inte skulle göra nåt dumt på isen förutom om han provcerats av motståndarna
Frank Banham känns väldigt kortsiktigt , plocka allas våran Mike Harder istället om man måste värva nåt .
Jimmy Lindström jag vet inte , skulle verkligen Sundsvall släppa Jimmy frivilligt till Brynäs ???
Känns inte så ...

Att Niklas Anger fått en plats i Tre Kronor efter återbud från andra spelare är kul för Niklas , hoppas de blir en sporre som leder till ännu bättre resultat för Niklas i Brynäs .
Niklas bort dömda mål hemma mot Modo är typiskt sånt som drabbar lag i motgång , förhoppningsviss så jämnar de ut sig under säsongen .

Insamlings diskussionen på forumet är bra , mitt förslag att någon kontaktar Brooklyn Tigers och dom sköter insamlingen , låt varken Styrelsen,Håkan Berg eller Sportkommiten få kontroll över kontot tycker jag .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA -HEJA! HEJA! HEJA!!!


Stå upp för Brynäs IF , var stolta Brynäsare och stötta klubben i med och motgång , men ge konstruktiv kritikt om de är befogat givetvis .

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Jompe: Håller med om det mesta i dina 4 punkter. En reflexion bara angående vår s.k tunna trupp. Rent numerärt står sig nog vår trupp väl i konkurrensen med andra lag. Har roat mig med att jämföra med några stycken:

HV71 3mv 10 backar 14 fw
LIF 3 mv 9 backar 15 fw
FBK 3 mv 7 backar 13 fw
SSK 2 mv 8 backar 15 fw

Brynäs: 3mv 8 backar 16 fw

Som synes ingen större skillnad numerärt. Problemet är väl att vi har 4 juniorer som ännu inte är ordinarie, det är väl här som skon klämmer. Pga ekonomin har man väl helt enkelt inte haft råd att
fylla på med etablerade spelare när man bränt de 3 miljonerna på
Ram, Miettinen, Laitinen och Anger utan i stället lyft upp juniorerna och sas slagit två flugor i en smäll.
Ingen lätt uppgift att få ekvationen att gå ut.....

Tacksam för svar, det börjar bli kallt härute i kylan, utskickad som man är av den Onde gordo...... Brrrrrrrrrrr.....
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Bright: Joråsåatt min poäng var ju just att om man tittar på spelarmaterialet känns Brynäs gedignare. Utifrån hur de spelat tidigare säsonger då. Om poängen hittills är det vi tittar på är det väl klart att Brynäs är sämst. Jag kan också läsa tabellen.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor: Varför är det så givet att Brynäs har ett bättre material än de lag du nämner då, om jag får fråga? Sanningen är ju, om du tar en titt i tabellen, att dessa lag har ungefär dubbelt så många poäng som Brynäs, ju. Talar det för att Brynäs har bättre spelare och ett bättre lag än dessa?
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo: Även om jag ibland själv tycker att jag vet bäst så skulle jag aldrig gå ut och påtala detsamma. Det ger väl ett lite oseriöst intryck om man säger så. Eftersom du verkar ha kartlagt övriga HS-snackare och konstaterat att du har dom bakom dig så väntar jag på att höra din paroll:
"Jag har hela HS bakom mig, LÅNGT bakom mig...."
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
observant: Adam Andersson är ju som bekant med i a-truppen, likaså Floberg, Jobs och Östlund... Sedan har ju Nicklas Danielsson från J20 varit med i någon match om jag inte minns fel(han och någon Rönnqvist var iallafall med på försäsongen). Östlund var ju bäst i J20 förra året, och nu när han är med i a-laget borde han få chansen att spela oftare, in i en av de tre första kedjorna med honom...

Det är konstigt att inte juniorerna fått ta plats i varsin kedja bredvid de rutinerade när det ändå gått motigt, det kan ju inte gärna ha blivit sämre...
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Jompe: Där håller jag med dig. Juniorerna verkar vara på G just nu i alla fall. Kan bli bra förstärkningar om några år.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor: Det är sant--man kan värva sig ur den långsiktiga krisen. Jag insåg det i samma stund jag läste vad jag skrivit. Men det kostar pengar, mucho pengar. Har vi det? Jag tror mer på en mix av värvningar, juniorrekrytering (de verkar ju vinna allt nuförtiden) och, viktigast av allt, ett affärstänkande i klubbledningen som ger de helt avgörande ekonomiska förutsättningarna för framtida spelarinköp.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
observant: Underbart att stallbackamoppen gick igenom; Du verkade litet stressad över det härom natten. Det är det där med självförtroendet...
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Sylf: Ja det ligger i nåt det du säger ;-)
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor: Jag tror också att ett "gäng" spelare är en omöjlighet,men att det vore den enda lösningen.Att spelarna är lata fick alla som var i globen bevis på.Då man åkte runt och såsade i 60 min.Och i många av matcherna har det varit likadant.Att jag skulle veta mycket om spelarna för att jag säger att dom är dåliga är väl inte så konstigt.Alla som har sett dom eller kan läsa tabellen ser ju det.Om det sedan skulle finnas en outnyttjad potential i laget så är det hög tid att börja visa det nu.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Jompe: Bra sammanfattning Jompe! En fundering bara, visst kan man värva sig ur den långsiktiga krisen, det är väl bara att scouta ordentligt inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Jompe: Ja men det är ju det jag har sagt hela hösten jompe ;-) Du föresten från det ena till andra stallbacka moppen gick genom besiktningen utan problem :-) Jo självklart är det så att Självförtroendet har fått sig ett törn,en hel del uddamåls förluster har ju också gjort sitt!!Det som många har sagt vi kan ju HOPPAS att det jämnar ut sig nån gång,borde man ju tycka!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo: Äsch, lilla jag ;-) Jag inser att du nog har en poäng med din teori om spelsystemsbytet. Det är det enda jag kan tänka på som kan förklara hur det här laget kunnat förlora så förbannat. Den närmsta månaden får vi svar på om teorin stämmer.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo, Igor, observant, Bright, Huge och ni andra: Är det inte så att vi egentligen säger i stort sett samma saker allihop?
1. En del av problemen under hösten har varit en mental blockering. Varifrån den kommer kan vi diskutera tills korna kommer hem, men så tycks vara fallet.
2. Truppen måste breddas och i samma process föryngras.
3. En del av problemen under hösten har varit en misfit mellan det sätt Esko och laget ville spela hockey på. Nu lär vi aldrig få veta hur bra Eskos system hade varit om man fått använda det på en fysiskt och mentalt stark trupp, men en del av problemen kan sannolikt knytas till den här skillnaden i synsätt.
4. Det finns ingen quick fix och vi kan inte värva oss ur den mer långsiktiga krisen.

Skillnaden är att för en del av oss (Huge, Igor m fl) är glaset halvfullt medan det för några andra (gordo, Rodrigues, Selander m fl) är det halvtomt.

Sånt kan man ju leva med.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo: Men det måste väl finnas någon hungrig junior som är tillräckligt duktig i J20.Dom har ju spelat bra så gott som hela hösten.Märkligt att inte dom testar nån eller har dom gjort det någon som vet??Adam andersson vet jag ju o Floberg men det finns väl fler o testa??
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo:

Jag tycker att det finns gott hopp, nu när man satt in personer som får gruppen/laget att gå åt samma håll. Man hade väl inte tagit in dessa personer, som är personalvetare/analytiker, om det inte funnits andra problem i laget att det rent speltekniska. Detta problem kan dessa inte göra så värst mycket åt. Det som dom kan göra är att få laget att agera som just ett lag. Att det inte har varit ett lag i harmoni är fullt klart. Det har klart framgått att olika delar inom laget INTE dragit åt samma håll, annars hade, som sagt, dessa personer inte behövts.
Sen är det en annan sak om det sedan räcker att få laget att spela bättre, men hoppas kan man ju alltid.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor:
Varför det, Igor?
"Jag tror det handlar mycket om problem med spelsystem och självförtroende."
Precis, Igor, du kan ju :-)

Felaktigt spel och förlust leder till dåligt självförtroende som leder till ännu mer förändringar i spelet (KÄMPA) som leder till mer förluster som leder till obefintligt självförtroende osv...
Där är vi nu.
Men jag är precis som du hoppfull därför att när Eskos spel är borta så kommer spelarna att kunna spela ett spel de är skickliga på och därför kommer även vinsterna och självförtroendet tillbaka.

Ett mittenlag under pågående GENERATIONSVÄXLING...
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Bright: Jag struntar i ditt råd (eller var det ett hot?) utan tror och hoppas stenhårt på en vändning. Ska vi va sämre under en hel säsong än lag som Mif, Lif, Lule & Modo. Jag kan bara inte tro det när jag ser deras spelarmaterial.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Jompe:
Jodå, Jompe, mycket (allt) hänger på det sätt som Esko och SK ville att truppen skulle spela på men inte behärskar.
Men, bortsett från bristen på prestation i höst, så är truppen inte inställd på SM-guld, därtill saknas ett antal spelare som skall lyfta laget till den nivå som krävs. För det krävs en omstrukturering (generationsväxling) av laget. Dagens trupp låser en massa kosing på äldre spelare som är på väg att tappa stinget men som håller fortfarande. Det är de spelarna som skall göra det (bärga SM-guldet!)
Sedan är mellanspelarna inte så bra som de borde vara med tanke på lön och prestation.
Juniorerna står på tillväxt, är relativt billiga, och är av mindre intresse i detta perspektiv.

Bättre spelare och spel för pengarna!
Inte köp tre och betala för två...
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Sylf:

Du verkar veta väldigt mycket t.ex. att spelarna är för dåliga för att ta Brynäs bort från kvalplatsen och att tränarbytet inte kommer göra någon skillnad. Som jag ser det är inte den frågan avgjord än eftersom det återstår 33 omgångar. Sedan tror jag det blir omöjligt, insamling eller inte, att värva "ett gäng" spelare av kvalite under den här delen av säsongen. Någon eller några kan man nog få tag i och det skulle ju definitivt kunna vara en bra injektion för laget.

De "lata gubbarna" är inte latare i år än andra år utan jobbar snarare hårdare i år. Tidigare år har de dock ändå presterat bättre poängmässigt. Ingen av Janne, Ove, Tommi M, Mikko m.fl ligger ens i närheten av deras normala poängsnitt. Så nog finns det en rejäl outtnyttjad potential i den här truppen. Jag tror det handlar mycket om problem med spelsystem och självförtroende. Detta kan faktiskt förbättras.

Oj, nu var jag hoppfull. Hamnar jag i kylan nu Gordo? Hjälp!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Bright: BIF har spelat 17 omgångar!!Rätt ska vara rätt ;-)
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Sylf: Jag tror inte att lättja är problemet. Jag vill inte gå så långt som gordo som menar att allt, eller väldigt mycket, berodde på att Eskos spelfilosofi inte passade in i Brynäs' stil, och laget har verkligen krigat under hösten. Problemet har suttit i huvudet, inte i benen.

Problemet, som jag ser det, är att vi har en alldeles för tunn och skadebenägen trupp. Om det här gänget fick en chans att spela ihop sig ordentligt i femmorna är jag säker på att det skulle se bättre ut. Truppen måste breddas på alla platser och med en blandning av spelarköp och att satsa mer på egna juniorer.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor: Det hedrar dej att du är optimist. Jag vill också gärna vara det, men tyvärr så kan jag inte det när det gäller Brynäs och lagets äventyr i elitserien 02/03. Jag menar, har inte spelarna, och därmed laget i stort, lyckats reda upp sina problem och visat att man faktiskt håller bra klass efter såpass lång tid som 16 omgångar, då finns det heller inget att hoppas på. Visst tror även jag på bättre utdelning under, låt oss säga, kommande 16 matcher. Men att äta ikapp så mycket som 8-10 poäng på de närmaste konkurrenterna, det gör man inte utan vidare. Inte Brynäs av idag i varje fall. Tänk efter själv. Varför skulle t ex MIF eller Leksand plötsligt braka ihop så totalt, när man hittills visat att man faktiskt håller ganska hyfsad kvalité och åtminstone på hemmaplan plockar sina värdefulla poäng. Nej, det finns inget som talar för att de där lagen ska falla samman, vilket ju är ett absolut måste för att Brynäs nu ska ta sig ifatt. Hoppas gärna, men tro det inte, är mitt råd till dej!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor: Frågan är inte om Brynäs kan SPELA bättre eller inte.Här finns inget utrymme för sånt längre,det är bara VINNA som gäller.Tränarbytet kommer inte att göra nån som helst skillnad,spelarna är för dåliga helt enkelt.Det enda som skulle kunna göra saken bättre är ett gäng nya spelare,som har lite vilja och jävlaranamma i sig.Då kanske dom kan dra med sig nåra av dom här lata gubbarna.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Bright: Jag är övertygad om att det är laget kan spela mycket bättre en det visat hittills. Sen händer det ju en del nu med tränarbyte, uppehåll och förhoppningsvis värvning av någon spelare. Så varför inte. Ja, jag tycker det är helt realistiskt.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor: "Vinna fyra matcher mer än två av de övriga bottenlagen". Och det tycker du är realistiskt och att trenden tyder på, alltså??
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Bright:

"Brynäs kommer att kvalspela. Ingenting kan ändra på det nu"

En grej vore ju att vinna fyra matcher mer än två av de övriga bottenlagen under de resterande 33 matcherna.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Det är aldrig fel att hoppas, i det här fallet hoppas på Brynäs-laget. Det ska man alltid respektera. Men man måste också ha insikt och vara realistisk. Brynäs kommer att få kvalspela. Ingenting kan ändra på det nu, varken nyformerad ledar-konstellation, ett par nya spelare, eller för den delen några flygvapen-psykologer. Allithop p g a en enda sak som allt faller tillbaka på: laget är den här säsongen inte tillräckligt bra på att spela hockey, inte nog konkurrenskraftigt i elitserien. Allt, precis allt, vi kan hoppas på är att Brynäs kan hålla den klass i kvalet som är nödvändig för att rädda kontraktet.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo: He he dom är minioritet här men även dom ska få sin röst hörd här SÅ TYCK TILL vi kanske då kan komma på Brynäs STORA kräftgång,vad det kan bero på men det vet vi ju alla vi andra!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
prosten:
Håller med om att Huge skall sluta idiotförklara omgivningen...
Bra rutet, Prosten!
Tyck till bara.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
prosten: Givetvis det är ju det HS är till för om du nu tycker att jag hade en idiotförklaring så får väl jag tycka det o vice versa eller???
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo:
Lugn o fin nu herr gordo.
Här hamnar väl ingen i kylan.......respekt för andras åsikter och mindre av idiotförklaringar av andra tycker jag vore på sin plats.

Tyck på bara.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ inget illa om Huge men hur många förluster kräver du "Huge" för att du ska inse att det inte står rätt till i BRYNÄS?? Jag började inse efter 5-6.e förlusten att det gick inte försvara det längre men du kanske har HUGE(STORA) optimisten i dig i så fall grattis!!TÄNK om Brynäs också själva hade det så vändningen kommer i år i alla fall!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Huge:
Måste berömma dig, Huge, för att du i ett enda inlägg klarar av att så
fullständigt visa att du inte förstått någonting av det som hänt, händer och kommer att hända i Brynäs IF
Det är tamefan faktiskt imponerande i självaste Tor Karlström-klass!
Fortsätter du så här hamnar du ute i kylan och ingen kommer längre att svara på dina inlägg...

Lycka till, Huge!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo: En lång och intressant drapa iofs men innehållet består mest av gammal skåpmat tycker jag.
Att Esko´s SPELIDE skulle vara roten till det onda tror jag är både rätt och fel. Fel i det långa perspektivet eftersom jag anser att Esko´s ideer inte fått prövats riktigt ordentligt med ett lag i harmoni och med självförtroende. I det korta perspektivet tror jag du har rätt. Att materialet inte skulle passa speliden ger jag inte mycket för. Under försäsongen gick spelet som en dans. Detta tyder väl knappast på att spelarna skulle haft svårt att anamma ideerna. Visserligen i träningsmatcher men jag utgår från att motståndarna försökt spela sitt spel och det ger ändå en liten fingervisning om hur man tagit åt sig Esko´s ideer. Det är nog snarare så att man "blåst upp" sig själva lite grann efter försäsongen (lätt gjort kanske). När det sedan började ta emot samtidigt som några skador kom så började man fundera och den onda cirkelvandringen började.
Du har även en teori om att man skulle ha panikvärvat Esko.
Nu tror jag ju inte att det går till riktigt så på den här nivån.
Esko och lagledningen har naturligtvis fört ingående samtal om lagets spelstil, material, spelideer etc med varandra och därefter kommit överens om att ett samarbete vore bra för klubben.
Efter vad jag förstått kommer väl GP att fortsätta på Esko´s inslagna väg , dock med några små(?)justeringar. I så fall kanske vi ändå får se om ideerna verkligen var så fel eller inte.
Tror också att det ligger mycket i vad Sjödin sagt, nämligen att det främst är spelarna som inte kommit upp i sin normala kapacitet...
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
LotharHsand: Skulle Jimmy Lindström, Sundsvall, Allsvenskan norra, kunna vända det här? Han blir säkert bra på sikt men han kommer aldrig att kunna lösa den här krisen. Ett par kanonlirare måste fram av högsta klass. Hur lätt det nu är att skaka fram så här dags på året.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Som man läser här på HS så handlar det om eventuella byte...
Och jag tycker likadant som de flesta, byt till sig Jimmy Lindström från Sundsvall å låna ut Peter Nylander och nån junior.
Får vi hit Lindström så får vi hit lite powermål/känlsa å vilja.
Han är som en Bissett, står oftast rätt på banan å visar sig när målet är nära.
Så SK få hit Jimmy Linsdström , han är ett kap!
Har själv sett han in action i Sundsvall å han är grym!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
aphac: Så finns det hopp o så långe det finns hopp så finns det förhoppningsvis inget stopp!!Allvarligt talat ännu en gång Karjala Cup kunde inte komma lägligare för Brynäs del det bästa som har hänt Brynäs denna höst.Vi får väl se vad det är för gårdagens stjärnor sportkommiten kan skrapa fram på artistkontrakt i höst, för det gör väl dom ändå eller?? Truppen är tok för tunn o känslig för skador.Jag tror det där med Flygvapnet blir fiasko vad kan dom införa som inte redan våra veteraner har hört 50 11 gånger.Nä inte ett skit men om det nu hjälper så blir jag lika förvånad som att denna kräftgång BIF har haft med motgångar hade inte ens jag aldrig kunnat ana innan Elitserie start men vem ana det??Hoppas innerligt att det börjar lossna nu framförallt på målfabrikationen!!Var är målskyttarna??Hallå VAKNA det har gått 17 omgångar!!!
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
gordo: Inte skulle jag vilja se Kösa,Bergqvist och Flodberg i samma kedja! De två första spelar exakt likadant i sina femmor(superlojt, rent ut sagt skitdåligt).
Bergqvist måste bytas ut mot Östlund eller Flodberg.

Har pratat med folk i S-vall som säger att Jimmy Lindström är lagets absolut bästa spelare och det skulle vara en katastrof om han försvann.Det spelar ingen roll i vilken femma han spelar, han gör sin omgivning bra och han har visst lirat i S-vall:s alla kedjor.
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor:
Ja, Igor, när jag tänker efter så kanske det har samma effekt i rätt mängder.
Nä, vi sysslar väl inte med BANDY, Igor?
E´du konsult, eller?

UGL (Utveckling Grupp Ledare)
"Longitudinellt" militärt älsklingsinstrument när det gäller att analysera grupper och dess utvecklingsprocesser (inbördes relationer i gruppen) i kombination med ledarskapet i gruppen.
Kan knäcka den mest hårdnackade om det är så. Macho!
Ursprung USA, som det mesta i den här vägen.


Tar MBTI på en gång. (Med Bärs Till Islandsplan)
Nä...

(Myers-Briggs Type Indicator). USA förstås!
Påvisar att olika människor är olika, fungerar olika och tänker olika, ungefär. Det finns ett fåtal grundläggande faktorer (tex om man bedöms vara Introvert-Extrovert) som ger en bedömd profil av varje människa och hans/hennes tänkande och tyckande i olika situationer.
Har man personer med samma profil i samma grupp (eller femma!) så fungerar den enheten förmodligen inte bra.
(FBK har förresten fört in MBTI som ett underlag när man bygger Lila laget).
Tanken är att för att skapa dynamik i gruppen krävs det att "rätt" människor (olika profiler kompletterar varandra) är med i gruppen.
Ungefär...

Skapligt sunt förnuft kan man väl säga, men ändå tankeväckande eftersom vi människor är så glömska och irrationella :-)

Hört talas om TMMPPAG?


Tjänar Många Mycket Pengar På Att Genomföra
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
65 Selander: Åfan jag som tyckte jag kände den söta doften ända hit. Det vimlar av militärer här verkar det. Slump eller?
Kommentera

Sv: Så länge det finns liv...
Igor: Skulle tro att han menar "Utveckling utav Grupp och Ledare"
och senare när dom blir varma så kan dom börja med "FUGL" och när karrierären är slut så kan dom börja med "FUGL"

Vi har ett gäng utbildare på jobbet som sysslar med detta.
Inte illa att man kanske kan få stöta på Kyrö i korridorerna *ler*

När uppehållet är slut så tycker jag att vi inte skall ha för stora förhoppningar när dom möter FBK, men om dom vinner då kan ni räkna med rubriker i tidningarna. Kanske t o m TV4 vågar sig utanför Sthlms området då också!

/Patrik ej UGL utbildad
Kommentera

152651 · »