Brynäs IF

724412 inlägg · 7957 ämnen

SAIK-BRYNÄS

« · 534896 · » Till forumet


SAIK-BRYNÄS

Nu drar vi upp till Skelefteå och krigar till oss dom sista 3p som vi behöver.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD 

Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Det räcker med två poäng. Vinner vi mot Skellefteå är vi klara. Men visst fan ska vi sno åt oss alla tre.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Falken:
Var inte så säkra på vinst. Nu har SAIK haft en kris i laget på grund av alkoholproblem hos en spelare. Det var en negativ grej, som kan ge positiv effekt på ett lag som gaddar ihop sig ordentligt.
Ser som att det var tur att karln inte körde på och dödade någon. Trist för honom personligen som kan åka på fängelsestraff. Skall det behöva gå så långt, visst måste några ha vetat om problemet. Där kan några känna sig skyldiga att de inte tog tag i problemet. Kan de lämna de tankarna och kämpa för laget, så tror jag BIF får det svårt.

Tyvärr så finns det nog många lag som skulle klarat sig mycket bättre om alla hoppat över intaget av alkohol.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Man är sådär äckligt förväntansfull inför dagens match. Idag blir det änteligen klart! Brynäs vinner samt spelar med de stora grabbarna även nästa säsong. Men se nu till att förändra den återkommande bilden av Brynäs--> Botten lag..Det har vi fått nog av! Kämpa Brynäs i ALLA LED:
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Roxio: Jo det blir en fruktansvärt spännande eftermiddag,har en gnagande oro bara,men det ska man kanske ha??som det verkar i förhandssnacket från T.J så kommer Brynäs satsa på stenhård defensiv,kanske kommer det att behövas för Skellefteå kommer komma ut som uppretade tigrar,så mycket skit som dem fått i media sen Malmöfiaskot,Hinzskandalen o Kvalseriespöket!!!

SAIK ställer upp enligt föjande:

Målvakt: Mike Dunham (Sean Gauthier).
Första femman: Johan Åkerman, Fredrik Lindgren - Magnus Wernblom, Tomi Hirvonen, Anders Söderberg.
Andra femman: Drake Berehowsky, Jörgen Sundqvist - Andreas Paulsson, Jimmie Ericsson, Fredrik Krekula.
Tredje femman: Pasi Petriläinen, Martin Johansson - Fredrik Sundin, Pär Mikaelsson, Pontus Petterström.
Extra ytterforwardspar: Johan Ramstedt, Andreas Nyberg.
Bänken: André Mattsson, Fredrik Bergquist, Mikael Brancalion.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Bissett19:
Se länk
Man sattsar på att åka bekvämt men dyrt.

Personligen så skulle jag gärna åka upp till Skellefteå på en bortamatch, när MODO spelar där. Gävle ishall har jag ej besökt sedan -99.
Hoppas de plockar bort derbygrupperna, rättvisare för alla.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Detta ska vi bara vinna!!

Mitt tips: SAIK - Brynäs 2-4

BIF MOT ELITSERIEN OCH NYA SM-GULD!!! :D
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
ja då har man suttit här i över 3 timmar med ett helt gäng puckon.. bland annat SELANDER!!!... men Ahlbom han e jäkla cool...
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Ja det var Ahlbom själv som skrev förran inlägget.

Nu har vi varit i Skellefteå sen kl. 9.30. Vi börjarde med att äta frukost på SCANDIC. Sen har vi varit ute på byn och letat efter en pub men det var omöjilgt att hitta någon som var öppen, så nu sitter vi på SCANDIC igen och dricker öl och pratar skit.
Ni andra som inte är här får sitta framför tv och hoppas att vi vinner ikväll.
Och kanske får se oss galningar i tv.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
DMartinssonBSKV: Bra grabbar!!!Bär fram våra "boys" till seger.............
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Bissett19: Vi ska göra allt vi kan och lite till.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Dagens Domartrio: Ryhed, Lars Johan
Linesmen: Nilsson, Klas
Sandström, Jan

Jävligt konstigt att Ryhed dömer,det var ju Lahti som hade fått den här matchen!!!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
.................o han var ju skyldig oss tre mål:-)))
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Bissett19: Ja får vi inte starta med 3-0 fördel nu ?
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Brynäs vinn åt fansen!!!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Mr_hockey: Satan - 1-0 direkt
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Jaaaaaaaaaaaaa! Fy fan va skönt! 2-1, Andreas Dackell i fyra mot fem.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Falken: FAn va KANON
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
1-3....... BJÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRN DANIELSSON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
leek: Bjööööööööööööörneeeeeeeee.... 3-1
Stänkare rakt upp i krysset.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Huge: ? sant
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Huge: ? sant
Kommentera


Sv: SAIK-BRYNÄS
tydligt....fan va skönt....hoppas dom håller upp spelet lite bättre än mot nyköping!!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
leek:

Ser ut som om Molin har en bra dag, det lilla jag sett av matchen så verkar han kliva fram och visa sin rutin =)
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Tabellen just nu (efter två perioder):

1. Leksands IF 16p +15
2. Brynäs IF 16p +10
3. Malmö Redhawks 14p +7
4. Skellefteå AIK 13p +1
5. IK Nyköping HC 10p -9
6. IK Oskarshamn 3p -24
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Vart helt fel i det förra inlägget. Så här ska det vara:

Tabellen just nu (efter två perioder):

1. Leksands IF 19p +15
2. Brynäs IF 19p +10
3. Malmö Redhawks 14p +7
4. Skellefteå AIK 13p +1
5. IK Nyköping HC 10p -9
6. IK Oskarshamn 3p -24
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Falken: Nja lite fel där va? Leksand o Brynäs 19 pointsssss
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Falken: Ähum... LIF & BIF har väl 19 pinnar för tillfället?
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Just nu är Leksands IF och Brynäs IF klara för Elitserien 2005/2006. Dock så är det en hel period kvar!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
96 Artisten: Hehe, jo. Märkte det. Har ändrat det i ett nytt inlägg.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Veeeeessssssaaaaaaaaa
Viiiiitakoooooooooskiiiiiiiiiiiiiiii.......

Hyvää Suomi, perkele.... 1-4
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Huge: Är det nu man kan börja andas igen?
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
5-1 Mikael Lind
6-1 Vesa Viitakoski

Fan va skönt!!!!!!!! Blir nästan tårögd. Så underbart genomförd match.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Falken: Synd bara att det inte är en avgörande finalmatch!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Hong Kong:

nu kan ju juniorerna spela match ;)
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Huge: GRATTIS, du gamle obotlige optimist! I detta nu räcker jag flott ut näven och erkänner mej besegrad. Du fick rätt till slut! Brynäs greja´t!! Tänk att det kan kännas så infernaliskt skönt att ha fel. Men vad ska man tro när ens lag efter en halv kvalserie ligger utanför de två översta platserna och har förlorat 2 av 5 matcher...? Det här är så fenomenalt underbart och stort av killarna att man bara går i en dvala. Vilken moral av laget, både spelare och ledare! Ikväll känns SM-guldet -99 så fjuttigt mot det här. Brynäs kvar i elitserien. Smaka på det!!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Hong Kong:
Nu kan vi andas Tobbe. Många nervknutar har lösts upp över hela Sverige idag, men vem var tveksam?:-)
Nu återstår det dock att se vad som händer framöver o de problem vi har haft under året bör tas upp till diskussion, men en dag som denna skall vi glädjas med killarna i laget samt föreningen..
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
stefan Bskv: Så riktigt, så riktigt! Jag kommer ihåg för två år sen när Brynäs grejat kvalet då hur Wille Löfqvist intervjuades i TV och heligt och dyrt slog fast att "aldrig mer ett kval för Brynäs!". Nu har vi genomlidit (ja så när som på en "betydelselös" slutmatch då) ännu ett helvetiskt kval och nu måste Brynäs med skärpa se till att verkligen stå för de där orden från "Löken": ALDRIG MER KVALSERIEN!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
stefan Bskv: Så riktigt, så riktigt! Jag kommer ihåg för två år sen när Brynäs grejat kvalet då hur Wille Löfqvist intervjuades i TV och heligt och dyrt slog fast att "aldrig mer ett kval för Brynäs!". Nu har vi genomlidit (ja så när som på en "betydelselös" slutmatch då) ännu ett helvetiskt kval och nu måste Brynäs med skärpa se till att verkligen stå för de där orden från "Löken": ALDRIG MER KVALSERIEN!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Clarence: Tackar. Själv brukar jag aldrig använda orden: "vad var det jag sa?"
Utom ibland då jag vill retas lite grand. En så´n här dag är det som du säger fenomenalt och underbart stort av killarna. Snacka om att vara nere i brygga då vi var tvungna att vinna borta mot Malmö. Pressen på spelarna måste ha varit enorm, och Fleming skall ha mkt stor del i detta.
Jag kramar och pussar(!) alla dysterkvistar en dag som denna. Minst ett ton sten föll av mina axlar när Vesa skickade in 4-1.
Nu är det bara att sätta igång med nya arenan, efter att huvudsponsorn är klar. Sedan kommer kulorna att rulla in, och inom 3 år är Frölunda detroniserade som svensk hockeys ledande lag.... :-)))
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Huge: Nu väntar den verkliga uppgiften...

Att förhindra att vi får uppleva en liknande säsong 2005/2006
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
GävleLasse: Tycker det ser hyggligt ut om vi får behålla Honken i mål.
Dackell har klivit fram i slutet av KS och blir naturligtvis mkt nyttig framöver. Även Wahlberg kommer att bli nyttig, trots att han kom snett in i KS.
Vete fan om inte Sjödda bör övertalas att fortsätta. Fast här kanske jag inte tänker riktigt klart pga glädjeruset...... :-))
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Huge:
Åh vad SKÖNT!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
claesw: Long time no see.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
prosten:
Har inte orkat med pressen och gnället!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
claesw: Säger som Prosten, long time no see. Gott att se Ditt nick här igen.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Jompe:
Det måste komma något bra ur denna pärs.

Skickar en passning till ven kategori SAIKare - ni kommer igen!

En annan passning till kategori nr 2: Ö d m j u k h e t !
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
claesw: Efter 4-5 förlusten hemma mot Nyköping trodde jag inte att jag skulle få uppleva den här dagen. Då var det mörkt, mörkt. Men det blve också startpunkten på uppryckningen.

Det är nu det framtidsorienterade arbetet börjar. Framtiden börjar idag, som det brukar heta.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Jompe: Jag tycker brynäs spelade dåligt...
Kommentera

« · 534896 · »