Brynäs IF

724435 inlägg · 7957 ämnen

SAIK-BRYNÄS

« · 535231 Till forumet


Sv: SAIK-BRYNÄS
munkas: Kul att du hittade hit.
Även ickebrynäsare är välkomna en dag som denna.... ;-)
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Huge: Hahaha, ja nu kan det väl bara bli bättre va?
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
munkas: Nu vill jag se en rensning i truppen. Spola Vesa, Danne J, Jakob J, Casselståhl, Björk och kuparinen till en början.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Fy fan va skönt !

Hade massa folk hemma pga av en födelsedag. Spelade in matchen, men klarade inte att vänta så det blev text TV. Gissa om det pirrade :-)
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
SÅÅÅÅ JÄÄÄVLAA SKÖÖÖNT!!! :D

En STOR Bonus är oxå att Leksand tar den andra platsen, nu slipper vi MIF!!! =)

Ser framemot nya och spännande derbyn mot LIF nästa år!!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Härligt facit borta för vårt Brynäs i kvalserien.

Spelade matcher: 5
Vinster: 4
Oavgjorda: 0
Förluster: 1

Mål för: 15
Insläppta: 9
+/-: 6

Poäng: 12 (12 av 15)

Matcherna borta i KS:
IK Oskarshamn - Brynäs IF 0-1
Leksands IF - Brynäs IF 5-2
Malmö Redhawks - Brynäs IF 1-3
IK Nyköping Hockey - Brynäs IF 2-3
Skellefteå AIK - Brynäs IF 1-6
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
munkas:

Håller med om spelarrensningarna förutom Vesa. Bästa målskytt i BIF totalt i år. Inte den största kämpen, men sådana har vi redan flera av.

Tyvärr har Nr 3 kontrakt även över nästa säsong. Vi får hoppas att han följer med brorsan till Rögle och stannar där, för det är där jag tror de hamnar till slut ändå.

Viktigaste att få nytt kontrakt med:

Malmström
Soling
Lind

Får vi har kvar de tre (och ev. N. Danielsson, 12 mål på 9 matcher i U20-serien) så kan bygget börja ordentligt sedan.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Namtrac: Tycker även att det måste finnas plats för Cassel, större Brynäshjärta än han har man inte sett sen Hussen. Sånna behövs, även om dom spelar som 6-7 back.

Har för övrigt knappt hämtat mig efter nervpersen, så jävla skönt att se inställningen och vilket lugn dom agerade med.

Skåål!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Gusten:
Får jag bjuda på lite schysst årgångs-spolarvätska, en dag som denna?
Här. Böj armen i vinkel...
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Metal Guru: Börjar få mjölksyra i armen....
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Gusten:
Dags att byta bannern till 3-0?
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Metal Guru: Nä vi måste ju suga på karamellen. Om vi ändrar är det ju historia :)
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Gusten:
Jag hoppas att ni brynäsare nu kan lämna manodepressivitetens dunkel, och bli som vanligt folk igen. Välkommen tillbaka till livet.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Metal Guru: Åja... än är det inte klart. Vi Brynäsare har en hel del kvar att göra. Vi kan inte likt styrelsen luta oss tillbaka och tro att allt är kanon.

Arbetet att få ordning och reda börjar redan i morgon.

Men visst känns det gôtt just nu ;)
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
munkas: Härligt att höra lite gnölande en sådan här dag! Jag har saknat din väna stämma ett bra tag. Efter denna månadslånga helvetesplåga känns det otroligt skönt just nu. SAIK har ånyo bevisat att man är sämst när det gäller. I morgon är det "payback time" för alla gliringar som man tvingats uthärda på jobbet denna dystra säsong. Nu krävs det en hårdsatsning på sponsorsidan för att kunna vara med och tävla, annars kommer vi att få se fram emot ännu en kvalserie om ett år. Det duger inte längre med svaret "pengarna räcker inte".

Over and out från Smålands fagra nejder.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS

Nyss hemkommen från Skellefteå och kan bara säga fy f-n vilken skön seger. Var nära att lämna matchen innan vi gjorde 3-1 eftersom jag var så j-a nervös. Tycker samtidigt lite synd om SAIK som ännu en gång missar ES på målsnöret.

Tack Brynäs och grattis till Leksand

Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
65selander: 3-0 mot döden. Grattis!
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
65selander: Grattis till elitserieplatsen! Gött mos!

Nu hoppas jag att Brynäsmatcherna läggs på nån helg nästa säsong, så ni kan ta er ner hit igen o parta med oss i gbg....
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Fn så skönt. var riktigt orolig efter Nyköping hemma.
Och nu slipper jag förbanna mig själv att jag inte köpte biljettpaketet.
Motivering: Brynäs är redan klara innan Leksandsmatchen.
För en gångs skull tippar man rätt. Kan leva med att jag inte har biljett till på torsdag..

Nu måste det satsas på spelare i åldern 22-28, spelare som fortfarande är hungriga.
Spelare som gärna får beställa flyttanmälan.

Anti Jokela
Daniel Johansson
Stefan Björk
Jakob Johansson
Petrovicky
Tomas Sjögren
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Clubsport: Tomas Sjögren?? Nån jag missat.....
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
sylf: Men Stefan Björk vet du vem, det är?
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
Hong Kong: Jesper"stefan" Björk.Känner du inte honom:-)
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
sylf: Känner bara brodern, Lindeman Björk.
Kommentera

Sv: SAIK-BRYNÄS
sylf: Tack Brynäs!! Vågade varken titta eller lyssna på matchen igår. Nu kanske man kan börja andas o leva igen. Förhoppningsvis så är det slutkvalat för Brynäs för en lång tid framöver???
Kommentera

« · 535231