1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

731277 inlägg · 7961 ämnen

SAIK får Brynäs pengar

« · 324504 Till forumet

SAIK får Brynäs pengar
Känner en "släkting" stort BIF fans som sponsrar Brynäs, SAIK Bandy och SIF Fotboll
De funderar nu på att dra in pengarna till Brynäs helt eftersom de inte får någontinga alls tebax...Inte så mycke pengar de rör sig om men dock mellan 80-1000 000kr

Ex har SAIK och SIF bjudit på mat spelat golf med dem och bjudit med dom ner på Djurgårdens Europacups matcher och annat..
BIF de är totalt otacksama och bjuder inte till alls så de är inte konstigt att de är problem med sponsorer.
Personligen som SAIK:are känns det bra med 80-100 000kr till i kassan när BIF inte visar sig vela ha dem

Kanske ska BIF ta en resa till Sandviken och storebror SAIK och lära sig lite i hur man tar hand om sponsorer och knyter till sig nya för jäklar vad man fått bygga ut reklamplatserna runt planen för att få plats med alla företag
Kommentera

Sv: SAIK får Brynäs pengar
RavenLord: Bort med en 0a...Ska ju vara 80-100 000 som de står sist och ej något annat..
Kommentera

RavenLord:
Om jag inte missminner mig så stod det i fredagens
Bandybilaga i GD/AB/Ljusnan att SAIK har det jobbigt på
sponsormarknaden. De har svårt att behålla sponsorer och de
måste därför lägga ner mycket tid på att jaga nya, eller nåt sådant.
Dessutom har publiksiffrorna vänt neråt senaste säsongen. Bortskämd
publik i Bandyviken också...?
I övrigt är det inget större nyhet att Brynäs marknadssida uppträtt
nonchalant. Huruvida det fortfarande är en sanning återstår att se när
säsongen går till ekonomiskt bokslut...
Kommentera

gordo: Amen.

SAIK kanske har fått Berg som rådgivare på sponsorsidan... :-)
Kommentera

Huge: Men SAÍK har iaf Sanvik som aldrig skulle svika om det behövs pengar.
Kommentera

gordo: Okej inget jag läst men jag vet att de inte gick så mycket plus trots förra säsongens slutspel och Guld...Men kollar man runt plan så är de knökfullt med sponsorskyltar.
Men SAIK de verkar då bry sig om de Sponsorer de har jämfört med BIF.....Dessutom har SAIK hela stadens stöd och ett enormt intresse kring laget något ju BIF oxå saknar till stor del
visst är publiken bortskämd nu efter alla år med framgång och inte lär de bli någon högre publiksiffra i år då varken Bajen eller VSK spelar i Norrgruppen
Kommentera

RavenLord: Förstår egentligen inte vad du är irriterad på.
SAIK verkar ju gulla och smöra för sina sponsorer, och ändå så minskar intäkterna.
Brynäs å andra sidan, tycks hata alla sponsorer och gör allt för att dom inte skall trivas eller få ngt tillbaka. Ändå så ökar man sina intäkter.

Som Brynäsare borde du väl isf vara glad. Man har ju tydligen hittat det rätta receptet.... :-)
Kommentera

Huge: Inte irriterad bara nöjd att SAIK får minst 80 000kr mer :)
Men de lär ju bli mer avhopp för BIF så får de stå där utan en krona och de är fan rätt åt dem.
Och SAIK smörar ej för sina sponsorer de gör de enda rätta att bjuda tebax lite och ha lite hyffs men de är nog inget som du förstår dig på kanske.
Som Brynäsare är jag inte nöjd alls..man skäms fan över hur jäkla borta föreningen verkar vara va det gäller marknadsföring sponsorer och hela den biten
Kommentera

RavenLord:
Jo det är ju tragiskt hur det behandlar sina sponsorer , man blir ju inte förvånad dom drar till andra klubbar ju
Kommentera

RavenLord: Känns som att den här diskussionen redan varit igån ett par vändor i början av säsongen. Med tanke på att Brynäs har betydligt mer dräktreklam denna säsong, (ex byxbenen fram och baksida, mer på hjälmen, på tröjan..) och att de tomma fälten på sargen är betydligt färre nu än vad de var under HELA förra säsongen, reklamvideor körs på mediakuben osv.... så kan man ju inte tolka det som annat än att bättring har skett på reklma sidan.

Dessutom var SAIK och BIF inför denna säsong helt olika produkter, BIF klarat sig kvar via kval och SAIK svenska mästare. Så jag tycker att försäljarna hos Brynäs har jobbat upp sig rejält hittills.
Kommentera

WarhawK: Har du också en släkting vars svågers kusins tremänning tycker samma sak?

Ravenlord:

Brynäs sponsorsintäkter har tydligen ökat jämfört med tidigare. Trots ett tuffare sponsorsklimat. Trots att man är djävliga mot sponsorerna.
Vad tror du det beror på?
Är sponsorerna självplågare, månntro?
Bara för att ens kusins brylling känner sig illa bemött , behöver ju inte det betyda att ALLA känner sig åsidosatta.
Kommentera

Apropå golf så har även BIF det med sina sponsorer, det var ett reportage om detta i medlemstidningen Brynäsaren. Årets upplaga av Brynäsgolfen lockade rekordmånga sponsorer och de fick även middag efteråt....
Kommentera

Huge:
Nej det har jag inte . Men jag hört klagomål från flera sponsorer och så har jag känt Ravenlord i snart 15 år så jag vet att det han säger är sant.

Men om du tycker det bra dom inte visar nå goodwill alls mot sina sponsorer så får du tycka det. Hade dom skött det bättre så hade det säkert funnits ännu mer sponsorer och dom varit villiga sponsra med mer.
Kommentera

WarhawK: Jag vet många som hade känt och litat på Richard Nixon betydligt längre än 15 år. Sedan kom Watergateaffären......
Kommentera

WarhawK: Mycket av pratet har man hört hur många gånger som helst. Samma visa om och om igen. Men det mesta är erfarenheter från förra året och några år tidigare. Men inte ett ord av hur sponsorerna blir behandlade idag. Lämna det som hänt tidigare och se framåt!!
Kommentera

Huge:
Ja men det är ju en politiker ju , dom gör ju inget annat än ljuger.
Kommentera

WarhawK: Är du från Storvik? När drog du till Sveg? Är från Storvik jag med en gång i tiden.
Kommentera

Mickis:
Ja jag född och uppvuxen i storvik . flyttade 99 till sveg . Detta kanske klassas som OT (off-topic) . Maila gärna om du vill veta mer
Kommentera

« · 324504