Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

Salmela

« · 1728012 Till forumet

Sv: Salmela
jorgens3: Men wtf? Trodde han varit på is ett tag nu. Nu låter det som han bara kanske kommer tillbaka. STÖN... Lägg ner.
Kommentera

jorgens3: två och en halv vecka kvar tills serien är över och nu börjar han stappla fram i träningsoverall... Säsongen är över för Anssi, bara att inse
Kommentera

Chris11: Ja, det finns nog inget annat. Efter förra Bertilsson-artikeln så är nog historien samma för honom. Fan vad trist.
Kommentera

Brynäsgubbe: Mörkar för fansen som vanligt och tillslut visar det sig ännu en gång om felaktig bedömning (säkert vetat hela tiden) om när han är tillbaka.
Kommentera

Rossa: Se fram emot en grymt spännande match om topp 6 imorgon nu istället för leta ut sånt där gnällsnack.

Fullsatt och vilken match det blir, vem hade kunna tro det innan säsongen vi skulle ha en sån här match om topp 6 med några matcher kvar?
Många ville vara Modo här då och ha deras Nhl-stjärnor
Kommentera

Häftig match imorgon.

1. Fullsatt med fantastisk stämning!
2. Hockeyrock
3. Tifo
4. Man får se apor i en bur (bortastå)
5. Hockey på plats i säsongens viktigaste match!

Allt detta i en enda match, härligt!
Kommentera

Chris11: Och Mannberg i förstakedjan...bara en sån sak.
Kommentera

Sv: Salmela Kommentera

Rossa: Som vanligt vet du inte ett skit om turerna kring Salmelas skada eller om turerna vid skador på spelare i allmänhet.
Konspiratoriker som du "vet" alltid hur det verkligen ligger till. Spelar ingen roll om man inte har nån vetskap eller insyn i saken, man "vet" minsann ändå hur det "verkligen" ligger till.
Och om man nu hypotetiskt säger att ansvariga hela tiden känt till tidpunkten för Salmelas verkliga återkomst men mörkat, vad är isf poängen och vitsen med ett sånt agerande?
Hela ditt resonemang faller dessutom platt till marken iom att ansvariga aldrig snackat om nån säker tid för återkomst.
Kommentera

Chris11: 6. 3 poäng?
Kommentera

Huge: Dom här skojarna resonerar ju inte ens utan kastar ur sig massa magsur galla urskillningslöst. Jag ser det som positivt att vi bara behöver stå ut med den losermentaliteten här i forumet. Tänk att behöva umgås irl med dessa energitjuvar.
Kommentera

Zappaholic: Losermentalitet? Vad är det om man fortfarande är nöjd efter förluster då?
Kommentera

Huss: 6: Man får se laget släppa in ett mål i sista minuten!
Kommentera

Tycker Westerholmarna var bra mot HV och överjävligt bra mot Rögle. En gåta att de inte gjorde 2-3 mål igår. Där har vi förstakedjan just nu.

Ser gärna en andra med 100% Nordamerika. Då blir det kött.
Kommentera

Apropå nått helt annat.

Dessa tror jag är klara tapp nästa säsong:
Bernhard Starkbaum
Mathias Porseland
Anton Rödin (Tyvärr)
Terry Broadhurst
Sondre Olden
Greg Scott(Tyvärr)
Jörgen Sundqvist
Jens Lööke

Osäkra:
Jesper Ollas
Adam Brodecki
Petr Vrána
Jonas Johansson
Anssi Salmela

Behåll:
Johan Alcén
Mattias Nörstebö

Tyvärr tror jag både Rödin och Scott är förlorade för KHL respektive NHL.
Porseland, Starkbaum, Olden och Broadhurst är spelare som BZ inte kommer förlänga med. Osäkert kring Ollas men om han går ner i lön så tycker jag man ska försöka behålla honom. Brodecki kan man göra sig av med då både Ölund och Boqvist känns hetare. Vrána beror på. Gör han en ordentlig uppryckning i slutet (vilket jag ej tror han gör) så kan man förlänga 1år, Men jag får för mig att BZ vill ha en annan spelare. Alcén kan man gärna behålla. Han är nog dessutom billig. Johansson kan man eventuellt behålla. Beror på om man kan få hem Svedberg/rEriksson. Sen känns det 50/50 att vi kan behålla Salmela. Beror nog på hur BZ tänker kring Gunderson, dock tror jag att Gunderson inte kommer "hem" ännu. Har dessutom fått reda på att Sundqvist sitter på ett opionsårs kontrakt. Där tror jag nog hans dagar är räknade om man får hem Andersén.

Då har vi såhär:
Sandström - NY

Pudas, Zanetti, Kilström, Bertilsson, Carlsson, Nörstebö, Andersén?, Salmela eller Gunderson, Ersson på junior kontrakt.

Po.Westerholm, Pa.Westerholm, Ollas, Johnson, Mannberg, Lindblom, Alcén, Blomqvist, Enterfeldt, Ölund, Boqvist,

Alltså ska vi ha in 5 forwards varav 2 topp centrar. Som någon skrev för ett tag sen att Granström har förlängt... det har han inte gjort. Och där går det ett hett rykte att både BZ och Bulan vill ha honom. Sen tror ju jag BZ gärna vill blanda sig in i leken kring Olausson men även Djurgårdens Matt Anderson trots att jag tror bägge kan bli jäkligt svåra. But way not? Rensfeldt vore ett drömförvärv. Och där tror jag BZ ligger på rätt hårt. Sen har jag hört att Bulan främst är väldigt förtjust i Johannes Salmonsson och Calle Ridderwall. Två spelare som ev. kan värvas då dom inte ligger på den allra dyraste löne listan. Två väldigt skridskoskickliga spelare som även är duktiga i speciall teams.

Kanske något sånt här nästa säsong:

Joachim Eriksson - Felix Sandström

Anssi Salmela - Niclas Andersén
Simon Bertilsson - Lucas Carlsson
Lukas Kilström - Jonathan Pudas
Marc Zanetti - Mattias Nörstebö

Calle Ridderwall - Matt Anderson - Nick Johnson
Oskar Lindblom - Patrik Westerholm - Ludvig Rensfeldt
Johannes Salmonsson - Jonathan Granström - Jesper Ollas
Jacob Blomqvist - Sebastian Enterfeldt - Daniel Mannberg/Johan Alcén
Extra:Linus Ölund, Jesper Boqvist. Ponthus Westerholm(låna ut)

Ett inte helt orealistiskt lag tycker jag. Grymma målisar, en av seriens bästa backbestånd och skridskostarka forwards.
Kommentera

Som jag skrev tidigare i veckan, tänk om Tordan o LGN o grabbarna resonerat som Huge, undrar hur många SM-GULD vi hade haft då? En bra förlorare kan ALDRIG bli en riktigt VINNARE!!!!
Kommentera

Powerfade: Jag menar att jag tycker man är en förlorare i mentaliteten och som människa om man bara väljer att se allt negativt och gnäller kors och tvärs om allt genom livet.

Gnällmentalitet kanske är ett bättre ord.

Vem är nöjd efter en förlust? Ingen jag känner i alla fall...
Kommentera

70 Rodrigues: Eeeeh...hur tänker du nu? Så någon som är en god förlorare kan alltså inte vara en riktig vinnare.

Jag kan spontant ge dig två exempel. Roger Federer, gentleman, hyllar de som slagit honom efter match. En bra förlorare och en riktig jävla vinnare.

Andra namnet tar jag ur en sport som ligger mig riktigt varmt om hjärtat. Amerikansk fotboll och framför allt då NFL.
QB Peyton Manning. Fantastisk som förlorare men har en grym vinnarskalle.

Det där med att hata att förlora...visst, det är en drivkraft, men det betyder inte att man inte är en RIKTIG vinnare om man samtidigt är en god förlorare. Det är en riktig idrottsmyt.
Kommentera

Att vara dålig förlorare är ju inte riktigt samma sak som att vara negativ supporter
Kommentera

Zappaholic: Då säger jag Foppa, LGN, Tordan, Tigern m.fl😃.
Kommentera

70 Rodrigues: Sluta svära och svärta ner forumet, du kommer få Huge och hans wannabes efter dig.
Kommentera

70 Rodrigues: Det klart du har rätt i de namnen. Min poäng är bara att det finns gott om exempel på goda/bra förlorare som är bäst i världen på vad de gör.
Kommentera

Zappaholic: Jag väljer att hålla med mina namn😉. Kul att du gillar amerikansk fotboll. Har själv spelat i Lidingö Chargers😃. Lirat o setts på TV(Screensport) som det hette på den gamla goda tiden. Vi deltog i Gatorade Challenge nere i Hamburg😃
Kommentera

70 Rodrigues: Respekt! Har följt NFL sen mitten på 80-talet och äntligen vann Broncos igen. Hållit på dem sen -86!
Kommentera

Zappaholic: Då säger jag Joe o Jerry😉
Kommentera

70 Rodrigues: Montana och Rice :-)
Kommentera

Zappaholic: "Det där med att hata att förlora...visst, det är en drivkraft, men det betyder inte att man inte är en RIKTIG vinnare om man samtidigt är en god förlorare. Det är en riktig idrottsmyt."

Ja, det där mantrat som Rodrigues kört med sen HS startade är ju bara nonsens och helt fel. En felaktighet blir tyvärr inte sanning bara för att den upprepas ett oändligt antal gånger.
En vinnarskalle kan mkt väl vara nöjd efter en förlust om hen vet att motståndaren helt enkelt varit bättre. Det är inte samma som att vara nöjd över resultatet eller den egna insatsen.

Bra illustration du tog fram med dina två exempel, Rodrigues blev plötsligt svarslös... :-)
Kommentera

Har 2 st ståplats-biljetter till DIF matchen. Kan inte åka upp p.g.a sjukdom så om nån vet nån som behöver så hör av er. Gäller hemmastå förstås
Kommentera

« · 1728012