Brynäs IF

724369 inlägg · 7957 ämnen

Samma visa varje år!

« · 564315 · » Till forumet


Sv: Samma visa varje år!
65selander: Har oxå haft den sedan starten men svurit över att säga upp skiten men nu blir det kvar över vintern.
Fotbollen såg jag inget alls på senast men har gluttat lite på Gefles matcher nu --- Tycker inte svensk fotboll är så mycket att hurra över med en liga rankad som nr 100 typ så jag skulle hellst se att man kunde binda upp sig för enbart hockeysäsongen och inte för ett helt år (men kanske är så nu då jag ej haft någon koll p ådet hela sedan jag tog det)
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse: Bor ju själv 20 mil ifrån så jag har väl inte så lätt ändå att ta mig till matcherna. Däremot så borde dom sända fler matcher som dom gör med fotbollen. Men sändningarna kan stuvas om så än finns det hopp.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse: Ja! jag har 35 mil till Gävle! så det e lite bittert!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Dream Team: "Frågan är väl också, ja, enligt mitt resonemang, varför Leksand som nykomling visas så mycket? Kan ju inte vara annat än gamla meriter?"

Det är väl för att dom är "gullelaget".
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
83 Liljegren: Nja, jag tycker ändå att vi besparats det dravel vi fick ta del av i media senast Leksand var ur. J, det var första gången någonsin som det i all mening klassiska hockeylaget fick kliva ner, men det hela blev ju tillslut patetiskt, som jag ser det, gullegullet hade ju inget slut. Men som sagt, den här gången har vi haft tur och slippa detta.

Dock så är man ju ett rätt så populärt lag sett över landet så det kan ju förstås vara ett skäl, men de flesta lag har ju starkt stöd lite här och var, inte minst Brynäs här på västkusten. Den gamla devisen om att Leksand skulle vara "hela Sveriges lag" ger jag inte många korvören för.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Gusten:

Ser ut som om dom tagit serietabellen rakt av bortsett från Leksand då...
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Clubsport: Frågan är hur pass mycket lobbying det varit ifrån FBK och de andra "stora" som visas ofta. Jag menar man hamnar ju i ett helt annan förhandlingsläge jämtemot sponsorer om man får mycket exponering i media.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse:
Storlagen har något mer muskler att visa i förhandlingar, vi har bara en imponerande mage, sorry kunde inte missa...

Vårat resultat dom senaste tre åren är ju inte heller till vår fördel.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Clubsport: Men det skall handla om att få så många tittare som möjligt...att få in abonenter.. inte att slicka r*v på storklubbarna...
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse:

Märkligt är det, för i den ålderskategori som nyttjar Canal+ så borde vi ha många supportrar med tanke på storhetstiden på 60 och 70-talet.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse: Antalet matcher som respektive lag visas i PPV beror på hur pass populärt laget har varit bland de som köper hem matcher. så det är väl bara för er att beställa hem Brynäsmatcher för brinnande livet.

"Hur väljs matcherna?
Generellt: Vi försöker visa de matcher som så många som möjligt av våra abonnenter vill se. Många av våra abonnenter är ”sport freaks” och därför är det oerhört viktigt att välja så intressanta och efterfrågade matcher som möjligt. Personalen som arbetar med våra sportproduktioner är oerhört kunniga, dedikerade och engagerade - vilket gör att sportproduktionerna håller oerhört hög klass. Mats Taxén, redaktionschef, är ansvarig för val av matcher."
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Paddan: Hur lätt är det för oss brynäsare att visa att brynäs är populära när de visar EN match ordinarie och EN bortamatch? Den ekvationen håller inte.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
65selander: Jag säger bara Joakim Sjöhage!! Obegripligt att visa LIF 7!!! gånger. Undrar var den där "landslagsfemman" som herr Carlsson och kvällspressen utlovat tog vägen?
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Den där Mats Taxén skulle man ta tag hårt i hörat
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Dags att säga upp abonnemanget kanske? Det är väl på det viset man kan påverka.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
JanT:
Desto skönare att se Leksand slåss med Mora om 12:e platsen i vinter...
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Clubsport: Ni lär vara me i den fajten också
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Clubsport: Ja gud vad härligt det vore, Leksand har jag inte så mycket emot men Mora... dom har verkligen fått storhetsvansinne när dom kommer upp från allsvenskan med flyt, håller sig kvar tack vare NHL-importer och tror att dom räknas som en av "de 4 stora drakarna"!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Db_04: Inte då, vi har ett bra grundspel i år till skillnad mot förra året.
Det har sett jäkligt bra ut på träningarna så bara Boork kan få det att fungera på matcherna också så j-lar!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Db_04:

You wish...
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Jag tror på Boork. Men ingen av oss vet någonting förrän ca 10-15 matcher är spelade. Hur som helst har han ett bra läge: Vad han än gör kan inte Brynäs IF bli sämre än tidigare.

För Brynäs mot toppen.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
83 Liljegren:

Bor nästan i Mora och jag har inte hört någon Morasupporter påstå att dom räknas in bland "de 4 stora drakarna"
Tvärtom så upplever jag att de flesta MIK:arna är ödmjuka och kunniga.

Förmodligen grundar du dina åsikter på forumhärjare som bara är ute efter att mucka bus....DU om någon vet nog vad jag pratar om?
Alla lags supportrar har sina troll.

Förövrigt så gillar jag inte trenden att fler och fler Brynäsare verkar göra allt för att tvätta bort den klassiska derbykänslan mellan Brynäs och Leksand.
"Grattis till ES-platsen" "Ni är mitt andralag" etc.

Tycker att det räcker att media gullar med Leksingarna...Att dom spelade Leksands Stars-låten i Gavlerinken efter slutsignalen i KS var fan droppen.

Våga bevara derbykänslan!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
westerlind:
XDessutom måste ju pucken studsa rätt någon gång...  ; )
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
westerlind: Vi kan ju faktiskt åka ur.... Men det är lika sannolikt spm jag skall hitta igen min Vollstrecker tröja är i bråten :-)
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
65selander: Den har du väl också skänkt till mig? :p
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
HF: Nej det är den där t-shirten som dom fick i Vojens. Det du lånade utav mig var en Mannheim
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
65selander: Jo, jag har full koll, notera ordet "också" :) Gå och lägg dig nu, så du orkar ta dig upp och åka till Norrtälje i morgon. Jag dyker upp på torsdag.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Gusten: Jag har aldrig påstått att Leksand är mitt andralag, jag tycker inte att man ska ha något andralag. Det finns bara ett lag och det är Brynäs IF!

Ja, det är åsikter grundade på forumhärjare och det är i och för sig samma moringar som på allvar tror att Horcoff kommer tillbaka så det är inte att ta på allvar.

Ja Leksand Stars-låten ja, dessutom spelade dom ju den när Leksand gjorde entré på isen. Ofattbart!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
83 Liljegren>
"Ja gud vad härligt det vore, Leksand har jag inte så mycket emot men Mora... dom har verkligen fått storhetsvansinne när dom kommer upp från allsvenskan med flyt, håller sig kvar tack vare NHL-importer och tror att dom räknas som en av "de 4 stora drakarna"!
83 Liljegren @ Gävle Igår kl. 23:03"


Som Mora-supporter känner jag inte alls igen mig i ovanstående beskrivning, men kan ändå inte låta bli att fundera huruvida 83 Liljegren är så mycket bättre.

83 Liljegren har med en druckens envishet konstaterat att sin egen klubb, Brynäs IF, kommer ta ett ohotat SM-guld i vinter. Det har han gjort i alla andra gästböcker i HS under sommaren, förutom testboken. Ihärdigt som ett sommarregn.

Storhetsvansinne?
Nej då. Bara lite för mycket jäst Munkas-dricka.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Metal Guru: Du borde väl vara så gammal i gården så att du kan skilja på inlägg och inlägg. Liljegren har dubbla skygglappar och har på något outgrundligt sätt lyckats förtränga de tre senaste säsongerna. Det är bara att beundra honom för han hjärta för Brynäs. Om han får rätt så kommer han att vara en av ytterst få som tippat rätt.

Men han är inte ensam om att bli fundersam när i princip alla Moringar och Leskingar tippar Brynäs under sig i tabellen.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse: Om det känns bättre för dig så tippar jag Brynäs före både L och M trots mina sympatier. :-)

1. Färjestad
2. Frölunda
3. Linköping
4. HV71
5. Modo
6. Timrå
7. Brynäs
8. Södertälje
----------
9. Mora
10. Luleå
----------
11. Leksand
12. Djurgården
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Stigsson: Klok tabell men tyvärr kommer jyrgån på något konstigt sätt ändå ligga bland dom 8a första.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Lunkan: men djurgårn har ju för tunn trupp!!!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
lillovechkin: Jag tycker nog att du även tippar Linköping lite väl högt upp. De hade VÄLDIGT stor nytta av sina Lockoutade spelare förra säsongen, bara det faktum att de värvade Soling säger en del ;)

DIF kommer att klara sig kvar, Mitt tips på jumbolag är Mora med SSK strax ovanför.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse: jag tror att soling e en av deras bästa värvningar iår.

Han var ju grym i kvalserien!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Stigsson: haha tippa inte me hjärtat
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Db_04: Det gör jag aldrig. För din upplysnings skull så är jag regerande tipskung på mik.se ;-)
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Stigsson: låter som en tung merit :)
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Db_04: Det är det. Du anar inte.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Metal Guru: Nej, nej och åter nej! Jag har inte påstått att Brynäs tar ett ohotad SM-guld, men jag tror vi har en bra chans att ta guld. Det här nåt helt annat.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
lillovechkin: Öhrstedt får nog kontrakt och ev. Bergfors också. Soling floppar!
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
GävleLasse: "Det är bara att beundra honom för han hjärta för Brynäs. Om han får rätt så kommer han att vara en av ytterst få som tippat rätt."

Någon måste väl tro på vårt lag också! ;)
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
83 Liljegren: det är väl endå Bergfors som är värd kontrak och ej öhrstedt.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Boström: Och vad grundar du det på? Öhrstedt känns säkrare än Bergfors.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
83 Liljegren:
Det skulle kunna gå att säga att Öhrstedt är "den gode" och Bergfors "den fule" om vi pratar spelstil alltså. Tyvärr saknas "den onde" än så länge, dvs han med karisma och ledarrollen... säg den nye Stigge :-)
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
rackham: Jag har alltid trott att Kupan var "den fule".
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Jompe:
Vi kan väl kalla honom "den yvige" med tanke på svängradien och de höga armbågarna...
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
rackham: Det vi behöver är väl en back som är både ful och smart, alltså en som dels kan spela fysistk försavrsspel och också slå genomtänkta uppspel. Stigge plus Djoos, typ.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
Jompe:
Vilka krav du har :-)
Vi får nog nöja oss för tillfället om föreningen hittar två backar med den ena eller andra egenskapen... eller har du hört något om Tuulola? Det är honom eller hans like du beskriver.
Kommentera

Sv: Samma visa varje år!
rackham: Jag skulle verkligen vilja se El Marko spela i Brynäs igen, men det förblir väl en dröm är jag rädd. En back som kan trycka upp en motståndare som ett frimärke i sargen och sedan vända upp och slå en tvåzonspassning "på läppen", DET skulle jag vilja ha.
Kommentera

« · 564315 · »