Brynäs IF

728053 inlägg · 7962 ämnen

Sandströms IF

« · 1742774 Till forumet

Sandströms IF
Det var då ett himla tjat om Felix Sandström och hur usel Rautio är...kan vi inte vänta och se hur det går i serien innan man sågar Rautio vid fotknölarna :)
Kommentera

Sv: Sandströms IF
Metalman: Är han på ingång?
Kommentera

Metalman: han blev sparkad av HV för att han inte levererade. En ny niinimäki kanske?
Kommentera

Metalman: Jag har inget emot Rautio personligen utan jag sågar Brynäs vid fotknölarna att dom värvade honom istället för JE! Att vi avstår från att ta hem en toppmålvakt som dessutom är Gävlekille för att han inte ska stå ivägen för Felix utveckling är gör mig bara mer förbannad för varje dag som går! Bäst för Brynäs att det blir riktigt lyckat med Rautio och Sandström annars har dom skämt ut sig men frågar du mig så har dom redan skämt ut sig!

Ja jag är förbannad och besviken!
Kommentera

Är det inte dags att släppa målvaktsfrågan nu eller ska ni posta hundra inlägg om detta ända tills serien startar? Tror nog allt som finns att säga har sagts vid det här laget.

Nu är det såhär det är, åsikterna är hörda, dags att gå vidare? Jag hade gärna sett JE också men jag tänker inte såga någon spelare, sportchef eller laget förän de fått visa vad de kan.
Kommentera

Metalman: Platsen som 2:a-center är ju gjuten för Granis. Men han skulle nog duga som förstacenter för mig 😀
Kommentera

Forsberg 1978: "Att vi avstår från att ta hem en toppmålvakt som dessutom är Gävlekille för att han inte ska stå ivägen för Felix utveckling är gör mig bara mer förbannad"

Kan du inte läsa innantill och vad BZ säger: Felix utveckling var en del i det hela, tillsammans med andra saker. Som framförallt ekonomin, där pengarna isf inte hade räckt till för att ersätta främst Rödin och Scott.
Vilken värld lever du egentligen i?
Du och andra resonerar ju som 5-åringar, som tycker att pappa borde köpa en Porsche för 1 mille därför att kompisens pappa har en sån.
Ocn när pappan försöker förklara att vi inte har tillräckligt med pengar just nu för att köpa en Porsche därför att pengarna också måste räcka till andra viktiga saker, så börjar 5-åringen grina, bli förbannad och fortsätta undra varför i hela friden farsan är så jävla korkad som inte förstår.
Herregud, det är på den nivån tankegångarna går hos alltför många härinne.
Man blir nästan lite mörkrädd, ärligt talat....
Kommentera

Huge: Men ok vi kör på din tes. Det är på matcherna som målvakterna utvecklas mest.
Honken, 36 år behöver spela i KHK för att skaffa sig rutin. Även fast tränaren säger att han har mycket potential kvar som de skall ta fram genom träning.

Jag gillar verkligen dina oväntade vändningar i argumenten...som en slags kroppsfintande tyckare.
Kommentera

Powerfade: "Men ok vi kör på din tes. Det är på matcherna som målvakterna utvecklas mest."

Ja, var utvecklas en målvakt bäst för att kunna hantera nerver och matchsituationer som inte går att återskapa på träning, om inte under match?
Att träningen också är viktig och utvecklande är väl en självklarhet, men jag talar ju om Felix och en ung målvakt som behöver just matchträning för att lära sig hantera bl.a tuffa och viktiga matcher. Och då känns väl Rautio som en mer passande partner än Jocke, som jag ser det. Möjligheterna att få stå fler och viktiga matcher borde väl isf ha ökat med Rautio som sidekick, tycker man.

Sen vete fan hur du lyckades blanda in Honken i det hela.
För även om tränaren säger att han har mycket potential kvar som de skall ta fram genom träning så måste han ju liksom Felix, också praktisera det han lärt sig på träning, genom att spela matcher och därigenom skaffa sig rutin på det nya spelsättet.

Verkar som att vi till stor del talat förbi varandra en aning, eller?
Isf: shit happens...
Kommentera

Huge: Blir du mörkrädd så tänd lampan det kan hjälpa? :-) Jag tycker som jag skrev och du tycker som Brynäs gör som vanligt du hade ju hyllat om vi värvat en cornflakesflinga som målvakt ;-)
Kommentera

Huge: "Sen vete fan hur du lyckades blanda in Honken i det hela.
För även om tränaren säger att han har mycket potential kvar som de skall ta fram genom träning så måste han ju liksom Felix, också praktisera det han lärt sig på träning, genom att spela matcher och därigenom skaffa sig rutin på det nya spelsättet."
Ja du skrev ju att det är matchandet som är viktigast och drog nån jämförelse med golf och stora mästerskap.
Först och främst så måste du träna ohyggligt mycket för att ens ta dig dit.

Visst bygger man upp rutin osv genom att spela matcher. Och visst är det viktigt att implementera det man tränat på under dessa. Men jag tyckte att det var lite komiskt när du i ena inlägget menade att tränaren sa si och tränaren sa så och menade att Honken hade utvecklat sitt spel på träningarna. För jag tror inte att Honken saknar rutin med SM guld, VM guld och närmare 100 NHL matcher under bältet.

När det gäller psyke så handlar det till 90% av hur man är som person. Ett exempel är när Markström klev i mot Leksand borta i en riktig ödesmatch i kvalserien. Markans idol Ed Belfour stod i kassen på andra sidan planen. Markan klev upp och detta beror inte på att han hade matchtränats till någon stark psykisk person. Det var hans personlighet.
Kommentera

« · 1742774