Brynäs IF

727688 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1889153 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Davey85: Hade gärna sett honom hos oss, men han kanske inte var aktuell heller, vad vet jag.
Kommentera

Powerfade: Håller med om att kommunikationen är dålig. Det har den varit länge. Men ditt drev mot Bengtzén börjar bli tröttsamt. På vilket sätt har han "solat sig i glansen av framgångarna förra säsongen"? Känns som du mest hittar på. Och titta där... damintresset helt plötsligt stort hos dig också. När blev Brynäs damlag prio ett hos Brynäs-fansen? Eller vill du bara skrapa ihop lite PK-points genom att låtsas att du bryr dig?

Jag är liksom du trött på att vi inte kan förvalta framgång. Jag har sagt det flera gånger under säsongen, men efter att HV åkte ur i playin fick jag nog lite annat perspektiv. Det går inte alltid som man vill och den process Bengtzén startade när han blev anställd kulminerade i förra säsongen, en spel- och poängmässigt fantastisk säsong som ledde till final. Det tar lång tid att bygga upp något bra. När bitarna faller på plats så har vi sett att potentialen finns där.

Nu startar vi förhoppningsvis en ny sådan process. Efter regn kommer solsken, bla bla... Ingen i Brynäs är nöjd med säsongen, inte minst Bengtzén som nu vet att han måste ta bättre beslut.
Kommentera

Axle San: Det handlar väl mer om hur vill att Brynäs som förening skall agera eller hur?
Vill vi ha en förening som är framåtlutad, alert, öppen och kommunicerar en klar målbild och självreflektion till sina sponsorer och fans eller vill vi ha en som drar sig tillbaka i sin lya likt ett sårat djur vid motgångar?
Klart som sjutton att Starks försvinnande sätter sina spår samt att det pågår arbete bakom kulliserna hos styrelsen (illa vore det annars). Dessutom så jobbar säkert BZ med tränarfrågan, analys tillsammans med JL och TS, ev. lösa kontrakt samt gentemot agenter för nyförvärv.
Men varför inte kommunicera delar av det då? Varje pressrelease behöver inte vara ett nyförvärv eller spelartapp utan det kan lika gärna handla om slutsatser från säsongen och hur arbetet fortgår. En kort summering av säsongen kan väl lika gärna göras av Sjödda och Larsson eller hur?
Kommentera

Huss: GP har nog betydligt större resurser när det gäller ex bevakningen av Frölunda än vad Mittmedia i Gävle har när det gäller Brynäs, så det kanske är fullt naturligt att dom har högre kvalitet i det dom gör sas.
Nu sitter det väl nån murvel uppe i Sundsvall typ, och ska skriva nåt om Brynäs, ett lag han kanske inte har så stora lagsympatier med. Sammanslagningen av tidningarna har väl gjort att bevakningen har blivit förflackad, jämfört med tidigare.
Lägg till att Brynäs sen tidigare haft ansträngda relationer med lokalmedia och när sen BZ ansluter med sin allmänt lite buttra och kärva stil när det gäller att kommunicera öht, ja då är det väl upplagt för "bråk" sas.
Allt är nog inte enbart Brynäs fel heller, kanske media också borde rannsaka sig i vissa fall. Och stämmer det verkligen att man öht inte kommunicerar med lokalmedia?
Många frågor blir det när man inte är tillräckligt insatt för att bedöma såna här saker, utan tvingas gå på vad inblandade parter påstår om varandra...
Kommentera

Otto1: Synd, tyckte Hellkvist kändes som ett bra namn för oss.
Kommentera

Peja: Varför BZ inte uttalade sig om damlaget kan ha haft SINA orsaker, behöver inte nödvändigtvis betyda att orsakerna är desamma nu, när han inte uttalat sig om damlaget.
Det var väl mer en liten pik till alla som sitter och ojar sig över att BZ nu inte kommunicerar med fans och media om framtiden, när samma ojare inte verkade bry sig nämnvärt om hans brist på kommunikationsförmåga kring damlaget...
Kommentera

Huge: Ett tips, gå in på GPs hemsida där det finns bra intervjuer med lagkapten Joel, flera spelare och tränare Rönnberg. Bra summeringar av säsongen. Transparent, självkritiskt och bra relationsbyggande till media (som i sina krönikor nu börjar ifrågasätta Rönnberg, vilket var som att svära i kyrkan för något år sedan...)
Kommentera

Skrubben: Hellkvist klar för MoDo, skrivit på för 3 år.
Kommentera

Huge: Vi antog att BZ hade koll på läget, du borde väl ha förståelse för det, med tanke på att du gör exakt detsamma nu? Dvs att BZ har full koll på läget för herrlaget nu(han är ju bortkopplad från damlaget)? Vi antog att BZ inte hade skitit i damlaget, var det en orimlig förväntning eller vad menar du?

Med facit i hand BORDE vi ha uppmärksammat tystnaden kring damlaget ifjol. Det är lärdomen som jag drar av förra årets damfiasko. Därför extra viktigt att vi inte gör om samma misstag nu, oavsett om det handlar om dam- eller herrlag. Dock mer osannolikt att Bofosarn glömmer bort herrlaget.
Kommentera

Peja: Ja, man minns ju hur vågorna gick höga härinne får 1 år sedan, alla härinne satt och gnällde sig blåa över att BZ inte gick ut med nån info om hur långt han hunnit i sin planering med damlaget.....
Kommentera

Axle San: No offense, men du verkar inte förstå vad det här handlar om. Du raljerar bara med dig själv nu... Det är den sammantagna bilden av tystnad på egna hemsidan och (enligt journalisterna) oviljan att överhuvudtaget prata med medierna som är beklämmande. Jag tycker att det är tjänstefel av BZ mfl inom Brynäs att helt nobba Gävletidningarna. Det ingår i hans arbetsuppgift att kunna svara på frågor om hur han ser på säsongen etc. Om BZ av någon anledning inte klarar av det har han fel jobb. Sedan kan det vara så att han har influensan eller dylikt, men då skulle Brynäs kunna kommunicera det.
Kommentera

Peja: De för nog krig mot media
Kommentera

Huge: Det var även knäpptyst kring Brynäs damlag för 1 år sedan. Apropå att vara ur kurs och inte få ihop ett lag.
Kommentera

Ingenting på Luleås hemsida heller
Kommentera

Axle San: Tror du deras ledare också undviker att prata med medierna?
Kommentera

Axle San: Ja, får vi öht ihop nån serie nästa säsong? Fler lag som verkar vara ur kurs och sakna kapten på skutan.
Nu kan jag iofs förstå om de fyra seminfinallagen ännu inte uttalat sig, men att dom inte gjort det måste ändå bero på att allt inte står rätt till där heller.
Ingen rök utan eld...
Kommentera

Huge: ser ingenting på Örebros hemsida heller, det måsta vara en förening i fritt fall.
Kommentera

Bergendahl: Ähh, det där är ju en alldeles för normal och fullt logisk förklaring, som vilken supporter som helst borde fatta.
Klart att skutan är ur kurs och saknar kapten, det har ju för fan inte kommit nån summering ännu och inte ett ord om nyförvärv eller förluster.
Stackars, stackars Frölunda säger jag bara. Inte ett ord där heller från sportchefen, får dom öht ihop nåt lag nästa säsong, kan man undra?
Kommentera

mk: bz vet antagligen hur fel allt har blivit. Han är inte heller nöjd och jag tror han arbetar för fullt just nu för att stärka laget. Kan vara så att det tar tid innan vi får veta vilka som lämnar och stannar eftersom en del kontrakt kan komma att rivas och kanske så kollar han möjligheter som utlåning. Vi vet inte, men jag tror absolut inte bz sitter nöjd och håller käft för att det är kul.
Kommentera

mk: Ja, när skeppet saknar kapten så är det svårt att ha koll på om styrman kör på grund eller ej. Speciellt när verkar skeppskonsortiumet verkar ha glömt tillsätta en navigatör som visar vart målet för resan är.
Kommentera

Powerfade: (Klart att man som Brynäsare har rätt att bli fundersam. Givetvis så poppar de vanliga skribenterna upp här och menar att allt är OK)

Tror ingen kommer spy ur sig all skit över dig för att du är fundersam, men tycker du att nivån är på fundersam?

Sen tycker jag själv att det är tyst och locket på nu.
Man hade väl kunnat gå ut och sagt att under 2 veckor nu så kommer vi summera säsongen och lägga all kraft på att lägga upp inför nästa säsong osv.

Frölundas sportchef sa tex att jag svarar inte på nå frågor innan fredag 6/4 och vi kommer verkligen se oss i spegeln och se vad vi gjort för fel?

Tror ni det hade räckt att säga så för Bengtzen?
Kommentera

Charles: Jag skulle tro att det brakar loss när Michael Campese börjar sin anställning. Jag tror att detta blir bra för Michael verka vara riktigt framåt när det gäller VIK i alla fall och det kommer han nog att vara hos Brynäs också.
Kommentera

Axle San: Om man jämför med FBK vars säsong tog slut samtidigt, typ.
Så har man redan gått ut med summering, vilka som ska lämna och vissa nyförvärv.
Det innebär ju att man har haft en plan länge hur nästa års trupp ska se ut.
Vilket betyder att föreningen är i viss harmoni.

Brynäs å andra sidan är långt ifrån harmoni, vad vi kan utläsa.
Ingen klar tränare, vilka fler lämnar, vilka stannar?

Å andra sidan har det varit vattentäta skott så länge Bz vart chef.
Vi får hoppas att Boforsarn vet vad han gör. Annars så är vi illa ute😓
Kommentera

Axle San: han heter Michael Campese och gör sina sista veckor i Västerås Bandy just nu kommer till Brynäs i Maj.
Kommentera

Axle San: han börjar 7e maj. Ja han finns på twitter @micke_campese.

Jag saknar stark också.

Det börjar mer och mer likna en parodi från 80talet när man jämför Brynäs 16/17 och 17/18. Inte bara truppmässigt utan också organisatoriskt.
Något står inte rätt till alls. Otroligt hur fort det kan gå.

Bara det efter att Stark lämnade över rodret har en försämring vad gäller media och fans kommunikation märkts av väldigt väl.

Jag hoppas innerligt detta står högst på agendan hos nya dirren Campese
Kommentera

bradberry: Finns egentligen ett utbrett missnöje missnöje? Visst några som gnäller lite på nätet men vadå, det är ju inte direkt mitt under säsong och det finns kanske inte mycket att rapportera. Brynäs får man förmoda slipar lite på någon form av summering av säsongen och det lär väl komma någonting om sillyn också innan pucken släpps kan man tänka.
Det jag spontant känner är att jag saknar Stark som brukade vara aktiv på Twitter och svarade på frågor regelbundet där. Hur gick det med hans ersättare? Har han börjat? Finns han på sociala medier? vad heter han?
Kommentera

Powerfade: Ja, håller helt och hållet med. Klubbens sätt att kommunicera är fullständigt undermåligt. Just nu känns det som om varje timme som går utan att någon ansvarig träder fram i ljuset bara spär på missnöjet. Med all rätt... Jag har sagt det förr. Har aldrig varit så orolig över klubbens framtid som jag är nu, inte ens 1996. Då om någon gång behöver man information om vad som händer, vad man har för tankar om framtiden, vad man siktar in sig på för slags nyförvärv, vem som kommer träna laget, hur spelarbudgeten kommer förändras....etc....etc.... Då är man helt tyst. Inte ok...
Kommentera

bradberry: Det är just den obefintliga informationen som föder rykten. Många helt tagna ur luften.
När det gäller Bz så verkade han ha all tid i världen att sola sig i glansen av framgångarna förra säsongen. Dock på bekostnad av Damlaget som han inte ”hann med” ;) . Idag är det ett helt annat läge och Bz har gått under jorden helt. Vi kan med säkerhet inte ens säga att han har bråda dagar med att bygga nästa års trupp. Normalt så brukar detta synas i form av olika rykten som vanligtvis startas av agenter för att öka fokus på deras spelare. Men det är tyst.

Brynäs har inte ens bemödat sig med att summera säsongen. Då vad händer uppe på Sätraåsen? Rullar man tummarna?

Klart att man som Brynäsare har rätt att bli fundersam. Givetvis så poppar de vanliga skribenterna upp här och menar att allt är OK.

Fast några konkreta bevis för detta har de givetvis inte. Det är snarare så att de VILL att det ska vara så och gör detta till sanning baserat på hopp istället för fakta, eller bristen på fakta om man så vill.
Kommentera

Axle San: En av de tråkiga aspekterna med detta ”drev” är ju att nättrollen är på honom på ett vis att det tar udden av den sakliga kritiken...

Många har en hel del frågor och en del ifrågasättanden men i och med hur vissa uttrycker sig så får man känslor för och tycker synd om den som är attackerad. Diskussionen blir lidande och går från att fokusera på sak till att fokusera på person...

Jag har en hel del funderingar över hur BZ tänker och sköter sina kort. Men mina sympatier med honom som nätmobbingoffer gör ju att man istället känner för människan Stefan Bengtzén och de sakliga (?) frågorna och den viktiga diskussionen uteblir...

Sen måste Brynäs som hel enhet hantera kommunikation på ett milsvida bättre sätt än idag. Tystnad föder fler frågor som leder till ifrågasättanden och frustration hos engagerade fans och medlemmar...
Kommentera

Daniel Lövve Lö: Det räcker faktiskt nu, det är dags stt stå upp för Stefan Bengtzen och det är dags att stå upp för Brynäs. Saklig kritik är ju alltid ok men att sprida dynga på forum och Twitter och allt vad det nu kan vara skadar ju hela föreningen och det kommer inte att leda till någonting gott.
Kommentera

Apropå tränare till nästa säsong börjar min magkänsla mer och mer bli att Hellkvist nog inte är ett så dumt val ändå. Han ställer hårda krav på sina spelare och spelar en bra ishockey som passar Brynäs. Gjorde ett kanonjobb i Oskarshamn denna säsong. Lite av en ”mini-Bulan” kanske? Verkar vara vettig i intervjuer också.
Kommentera

Skrubben: Jag kan höra mig för lite, jag hoppas och tror dom har planer för att lyfta kommunikationen några snäpp!

Sen lär jag säga om Bengtzen att han är också en vanlig människa och inte en maskin, om vi är besviken så tänk vad han är besviken över denna säsong.
Vi kan ju ösa ur oss på han men S.B kan ju inte ösa ur sig på nån.

Viktigast nu är ju få klart med tränare, svårt få nya spelare om man inte vet vem som ska träna ens?
Och för en sån som Adam.Boqvist är det nog väldigt viktigt!
Kommentera

Axle San: Länk tack?
Kommentera

Skrubben: Medhåll, Harrysson är ett riktigt stjärnskott och kan även mantla Kenths roll som speaker den dagen som han lämnar (må den ligga långt långt fram dock)
Kommentera

Huge:

"Stefan Bengtzén

Att Molin Jr spelar och frodas i en allsvensk klubb, det kan jag ändå köpa.

När han i dag är på väg att bli en ruggigt bra spelare, och nästa säsong spelar för Malmö - då köper jag det inte längre.

Du har misslyckats. Din j*vla ärkesopa.

Försvinn"

Ännu ett av den frustrerade skribentens alster - man häpnar.....
Kommentera

Peja: Ja, värvningen av Mansson var lite fel från början. Det går inte att ha en ”kommunikatör” 2018 som bara kan uttrycka sig i skrift. Brynäs måste hitta någon (typ Henrik Harrysson) som kan starta upp ”Studio Brynäs” på riktigt.
Kommentera

Flaggade senast idag för att han kanske kommer lämna Leksand.
Kommentera

bradberry: Ritola tackade nej till Brynäs för att spela allsvenskt i Leksand, en sån kille borde aldrig mer erbjudas kontrakt av Brynäs.
Kommentera

Pilen32: Ritola har ju nån miljarddeal med Ejendahl så det går inte...
Kommentera

Sebban95: nej Sasses svar ärkvar
Kommentera

Skrubben: Förhoppningsvis rekryterar man en ersättare som är bättre i rörlig bild och sociala medier. Det är framtiden. Att han ska sluta skulle ju kunna förklara bristen på material på officiella sidan.
Kommentera

Mattias Ritola då? Värd att satsa på? Varit nära Brynäs förr ju.
Borde vara lite billigare än innan, helt ok stats i HA(man förväntade sig lite mer va?).
En spelare för tredjekedjan kanske om han inte begär allt för mycket pengar. Bz har ju flaggat för att bryta något/några kontrakt.

En tredjekedja med Blomqvist - Jensen - Ritola nästa säsong hade varit fint!
Känns väl mindre troligt dock, om man ser till dagens kontrakterade spelare.
Kommentera

Daniel Lövve Lö: Kan du kolla upp om Brynäs på något sätt tänkt ersätta Mansson? Känns ju väldigt trist om Brynäs vill göra kommunikationen med fansen ännu smalare.
Kommentera

Huge: Bengtzen va inte på kansli när jag va där idag och har nog väldigt fullt upp.

Träffa Manson och han gör sin sista dag hos Brynäs imorgon sa han! Så Brynäs har nån ny plan med hur man når ut till fansen skulle jag tro.

Surra lite med Samuel Solem som körde egen träning på isen.
Lite kul och höra han berätta lite, bla när han fick en pass lite bakom sig och när han titta upp så ser han Rahimi kommer emot han och ska tackla hehe.

Iallafall så tyckte han det va så jäkla kul att vara med några matcher och att juniorerna vart otroligt bra mottagna av dom andra.
Kommentera

Huge: Nej, det kommer definitivt inte bara bli floskler angående nästa års lagbygge. Vi är många som undrar hur han tänkt när han signat upp 9 breddspelare på kontrakt och som läget ser ut just nu finns bara två forwardsplatser kvar.
Kommentera

Haha nu är Sasses svar på tweeten borttagen :)
Kommentera

Huge: Tycker det är bra att summera en säsong innan man vänder blad och går in i nästa säsong, rent mentalt. Undrar vad de som jobbar heltid med kommunikation & media inom klubben har gjort sedan A-laget åkte ut?
Boforsarn är ju en högljudd typ, så förstår att man förväntar sig att han syns. Det är lite av hans grej att synas, men uppenbarligen bara i medgång.
Kommentera

bradberry: ”Ge mig då EN anledning till att Sandström svarar som han gör på tweeten...”

Ironi?
Kommentera

« · 1889153 · »