Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1889583 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Powerfade: Fy fan så tragiskt om två legender som Ove Molin och Johan Holmqvist trillar ur med KHK.
Åker de ut så tar vi Honken som målvaktstränare, Ove som tränare och Rhodin som anfallare 👍👍
Kommentera

Peja: En modern ledare som t.ex. jobbar mycket med avancerad statistik. Står för en ishockey som passar Brynäs. Gjort ett bra jobb i Linköping som varit ett konstant topplag under hans ledning. För sig bra i media och skulle vara ett bra ansikte utåt för Brynäs. Dessutom skulle det vara en långsiktig lösning vilket Brynäs skulle behöva då vi just nu känns lite vilsna vart vi är på väg.
Kommentera

Charles: Jag hade inga intentioner att vara spydig. Ber om ursäkt om det blev så.
Kommentera

Inkazar: Har missat den nyheten helt vilket sätter saker och ting i ett annat ljus.
Kommentera

Peja: Jag gillar den hockey som Tanges vill spela. Han verkar även kunna ställa krav på spelarna vilket bevisligen behövs i Brynäs.
Kommentera

Skrubben: Vad är det som är så bra med Tangnes?
Kommentera

Inkazar: OM han är 100% motiverad att träna nästa säsong så tycker jag Bengtzén bör hugga på honom. Känns perfekt för oss att få in i det läge vi är i.
Kommentera

Inkazar: Ligger en förbannelse över LHC som aldrig lyckas ta ett SM-guld oavsett tränare och lag verkar det som !
Kommentera

Powerfade: Tagnes verkar iaf vilja fortsätta träna hockeylag 🤔
Kommentera

Brynäsgubbe: Malmö har ingenting i semi att göra. Brynäs hade åtminstone ett vasst kontringsspel. Malmö är helt uddlösa.

Kul att Timrå vann, hoppas de vinner match 7 också.
Kommentera

Växjö har lika mycket lekstuga mot Malmö. Vi tog åtminstone en välförtjänt seger, frågan är om Malmö kan det.
Kommentera

Huss: Verkar som han skadade sig. Rätt ut i omklrummet. Tråkigt i så fall.
Kommentera

Zappaholic: Han går av också...
Kommentera

Charles: Ajdå Honken. I den sekvensen var du inte SHL-mässig...
Kommentera

Powerfade: syftar på att han inte sa upp kontraktet för en annan klubb utan för att han inte har motivationen för att vara tränare atm. så behöver inte ha spydigheten
Kommentera

Charles: Nja, när man har varit i en och samma miljö under en lång tid(i detta fall 4 år) så kan energin snabbt ta slut. Ett miljöombyte senare är den tillbaka. tror inte tangnes brist på energi varken grundar sig i hockey eller ledarskap, utan miljön.
Kommentera

Charles: Nej Tangnes vill nog vinna SM guld med sitt LHC innan han öppnar för nya utmaningar.
Kommentera

bif1912: tror inte heller Tagnes säger upp sitt kontrakt med 2 år kvar för att gå till Brynäs när motivationen är dålig
Kommentera

Brynäsgubbe: wow, vilket pass av kolan... Värva 😊👍
Kommentera

Powerfade: All good. Kanske har tolkat dina inlägg på fel sätt. Jag har inte dömt ut dig.
Kommentera

Leonardo: Haha. Jag hade den tanken en kort sekund idag jag med. Fast vem vet? Har inte han en del vana från sånt från hans tid i gnaget? Han har ju i alla fall en lång erfarenhet från svensk toppishockey och borde ha ett brett kontaktnät.
Han var ju totalt fel personlighet att ha i båset set till Bz's lagbygge...kanske kontoret passar honom bättre?
Kommentera

kennys: Finns det något bra tillfälle att byta SC? Om Bz vet om att han kommer att bli utbytt. Hur mycket energi lägger han ner på att scouta spelare och få in rätt spelartyper till laget? Skall nästa SC ta över ett lag där flera spelare sitter på långa kontrakt? Börja om från ruta ett igen som när Bz gick ut och totalsågade Sundlövs lagbygge och började jiddra om "Boforsanda". Boforsanda i anrika Brynäs?

Vilka spelare har Bz tagit in med den andan och vad har de tillfört?
Kommentera

Powerfade: Då får väl Melin rycka in då som SC hehe..skoja bara, lätta upp stämningen lite :) Tycker det är kul att Timrå har 2-2 just nu mot KHK...
Kommentera

Powerfade: Ett sämre tillfälle att byta SC finns inte. Kanske skulle BZ ha en övervakare?
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag har framfört mina åsikter om vad jag tycker om lagbygget. Att våga satsa mer på egna produkter istället för att ta in spelare som landar i tredje och fjärdekedjan. Och så vidare. Jag har inte skrivit något om att jag kräver hans avgång.
Jag blir precis som du förbannad när det gått illa. Även om jag försöker att tona ner mina inlägg här.

Jag tycker att det är lite lustigt att du ha dragit egna slutsatser i bästa Hugestil och i princip dömt ut mig för att vara nån slags ledare i en hetsjakt på Bz. Så är alltså inte fallet.
Vi får helt enkelt se hur det blir i framtiden. I sann Brynäsanda sitta i ovetskap när det blåser och florerar en massa rykten tills Brynäs behagar meddela oss om vad som händer.

Jag blir inte förvånad om det slutar med att vi står utan sportchef...
Kommentera

bif1912: Såg att han var ledig och fri nu.....
Kommentera

Tagnes måste väl vara ett superhet spår för Bengtzen och övriga ledningen? Om han nu inte vill ta ett sabbatsår, vilket kanske är troligt.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Jo visst men han ledde laget till final, inte BZ ;) BZ får väl visa vad han kan trolla fram till nästa säsong i form av en ny spännande coach och ett antal spetsspelare som verkligen behövs!
Kommentera

Leonardo: vem tog in bulan?
Kommentera

Brynäsgubbe: Eller Bulan var det väl som tog oss till final :)
Kommentera

Stefan R 63: fel bulan var inte där:)
Kommentera

Brynäsgubbe: där har du en stor poäng.

Jag gillar inte Bengtzéns uttalande om Honken, men i övrigt ser jag honom som en av de bästa sportcheferna.
Kommentera

Brynäsgubbe: 75 % av laget var sundlövs bygge o bulan redan där när bz kom
Kommentera

Men egentligen.. självklart så går man på nitar när det gäller människor.. kan vara allt från det sociala som skiter sig eller att personen tex har sociala ptoblem.. familj.. flickvän.. pengar.. som gör att en säsong hopar sig. Men vad har vi för nitlotter bengtzen dragit då egentligen? Porseland? Caporusso? Liljewall? Wallace? Broadhurst? Eklund? Zanetti? Miller? Ninimäki? Gistedt? Larsson? Thorell? .. sondre & robin Rahm kanske var sundlöv? Listan kan nog göras längre.. jämför dessa affärer med att du själv har ett jobb där du gör affärer.. efter så där många misslyckanden skulle man nog hänga löst 😇😊😊✌🙏
Kommentera

Stefan R 63: Lol. Många sportchefer tar aldrig sina lag till final överhuvudtaget, Bengtzén gjorde det med oss på 3 år.
Kommentera

HitTheLights: Då hoppas vi att Melin blir HC för Linköping igen då!
Kommentera

HitTheLights: såg på twitter att någon tycker att Tagnes borde värvas in, men han säger att han inte har 100% motivation vilket är anledning nog att inte försöka på Dan
Kommentera

Inkazar: Kan bara hålla med. Det skulle vara mycket dåligt att kicka SC just nu. Troligtvis skulle det bli kaos om inte någon är väl insatt och är med i kontakterna med agenter och spelare.
Läste på FB (Göran Fälth) hade kontakta BZ och information skulle komma under nästa vecka och ev en chatt.

Tanges har sagt upp sig! Kan det vara något för BiF?
www.expressen.se/sport/hockey/shl/uppgift-tangnes-lamnar-linkoping/
Kommentera

Dan Tangnes lämnar Linköping.
Kommentera

Brynäsgubbe: vågar inte tänka på Bifs stolthet att ha kvar bz med misslyckanden efter misslyckanden
Kommentera

Stefan R 63: Jag tycker Bengtzén gjorde rätt även där. En dålig start sätter sina spår och sa inte Blomqvist att den dåliga starten hängde med hela säsongen för dem? Vill minnas att han nämnde något om det efter sista matchen... Kan ha fel.

Oavsett så gällde det att få ett trendbrott efter att vi torskat med 2-8 och Melin sagt att vi gjorde vår bästa match för säsongen... Och det fick önskad effekt - vi åkte upp till Skellefteå och tog 3 poäng. En sportchef måste kunna ta svåra beslut och det var precis det han gjorde. Han erkände tidigt att valet av Melin blev fel då säsongen fortfarande kunde räddas.

Vågar inte tänka på vad som hänt om Bengtzéns stolthet lät Melin vara kvar till jul...
Kommentera

ellis: jag skrev dehär för ungefär en månad sedan. Och jag står fortfarande kvar vid den åsikten.

jag ser som alla andra att det nog vore det bästa med en ny sportchef.

Men att byta nu, eller i sommar när nästa säsongs lag redan är så gott som färdigt är bara dumt.

Bättre att låta Bengtzen köra nästa säsong med, ta in en ny SC i vinter som får bygga nästa lag från början. Det laget kommer ha en hel del utgående kontrakt som ger nya SC möjlighet att börja från början.

Annars sitter nya SC i samma sits som Bengtzen gjorde efter Sundlöv.
Kommentera

Stefan R 63: Egentligen sjukt att sparka Melin där i början. Självklart så borde han fått köra på åtminstånde till jul.
Kommentera

dAVydov: Håller i allt väsentligt med dig där ang Stefan Bengtzén. Självklart är man markant mer betänksam kring honom nu än för ett år sen, men ett byte och börja-om-från-början nu på sportchefssidan, känns mycket äventyrligt.
Kommentera

dAVydov: efter 8???? Omgångar sparkar bz Melin! Vart fanns lugnet då?? Var det också bara en storm i ett vattenglas? " det är tyvärr ett misslyckande för oss i Brynäs säger Bz! Vi har inte nått resultat och uppsatta förväntningar! Det har varit ett tufft beslut för som alltid finns det en människa bakom men det är också en del av vår bransch säger bz"
Det brslutat kostar alltså bif en tränarlön och sen med ALLA usla värvningar med löner som bz gjort så klart att han ska ha 3-4 ggr mer chanser än Melin! En tuff bransch men bara för vissa tydligen
Kommentera

Kent747Socker: gillar de du skriver tänk om de fanns fler som dig👍
Kommentera

pjåtor: Bara att sitta lugnt i båten och invänta det som innehåller substans och sanning :)
Kommentera

dAVydov: Ryktet om att BZ ligger löst är inget som han själv känner till ..isåfall går dom bakom ryggen på honom
Kommentera

Brynäsgubbe: Känns som att många här inne skapar helt egna sanningar utifrån de knapphändiga rykten och kommentarer som hörs. En storm i ett vattenglas typ.

Jag anser själv att det vore helt idiotiskt att sparka BZ i det här läget. Om nästa säsong fortsätter som denna så tycker jag man borde kunna lyfta frågan igen runt nov-dec. Att sparka sportchefen i april är som att be om en katastrofsäsong till.
Kommentera

Inkazar: ”Jag är övertygad om att det är rätt att fortsätta jobba med en transparens mot omvärlden och berätta om vad föreningen gör och hur vi resonerar. Redan nu planerar vi för att ha ett öppet forum i maj, där jag som klubbdirektör och fler representanter från klubben kan möta och samtala med de olika intressegrupperna runt föreningen.”

Helt rätt!
Kommentera

« · 1889583 · »