Brynäs IF

727970 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1890842 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Kolan? Han är väl ruskigt överskattad?
Kommentera

Johannes Hedberg: HV har väl fortfarande kvar sin stomme i spelartruppen + samma tränare vars filosofi gjorde de framgångsrika. De står på en stadigare grund än Bofosarns Brynäsbygge.
Kommentera

Powerfade: likt förbannat åkte hv ut tidigare än Brynäs i år, och tappar nu spelare som Ejdsell, Stenlund, Söderström, Brännström och ned största sannolikhet Pilut.

Så det ska absolut bli spännande att se vad Wikegård tycker om HV.
Kommentera

bradberry: Väldigt stora frågor som Wikegård tar upp. Med tanke på årets prestation måste man fundera om man verkligen har ambitionen att bli ett topplag.
Det är dags för AB städtjänst att börja arbeta.
Kommentera

bradberry:
Vi var ju i final förra året?
Kommentera

Powerfade: Fast nu var det ju väldigt länge sen vi kvalade oss kvar så den biten påverkar ju inte oss längre. Publiksnittet däremot, där är väl HV bättre än oss.

Jag tror Jocke E hamnar hos oss. Får vi in exempelvis Andersén eller Kolan är backsidan stabil. Forwardssidan känns osäkrare.
Kommentera

Brynäsgubbe: Klockrent av Wikegård! Vi kan inte bara se till nyförvärv... Vad står klubben för sportsligt? Vad har man för strategi för att bli bäst? Vill man ens bli bäst? Vem/vilka är ansvariga för utveckling m.m.? Hur tänker de? Hur kommunicerar man utåt? Vad gör man för att förbättra varumärket och göra Brynäs attraktivt att spela i? Finns det någon röd tråd i föreningen vad gäller spelsätt, spelarutveckling och fortsatt utveckling efter juniorålderrn för spelare som ännu inte platsar i A-laget...? Är styrelsen stark nog att stötta direktör och övrig personal...?

- Herregud säger jag! Otydligheten har aldrig varit mer omfattande. De obesvarade frågorna har aldrig varit så många. Jag har aldrig varit så orolig för Brynäs IF, inte ens 1996 som jag uttryckt tidigare... Wikegård känns tyvärr helt rätt ute... Valberedningen! Vakna! Det vore ett bra första steg...
Kommentera

Man ska heller inte glömma när man kollar på lagbygget att backsidan och målvaktssidan ser helt okej ut. Inte SM-guldsnivå kanske, men det bör ju heller inte vara något snack om att det ska räcka för att undvika kval. Givet att målvakterna blir Rautio och Eriksson och att backsidan kryddas med ett par duktiga pjäser.

Orosmolnet är bland forwards, men där hoppas jag på en storrensning på måndag!
Kommentera

Zappaholic: HV har ju aldrig sjunkit så lågt som att få kvala sig kvar i SHL. Brynäs har ju en helt annan hstoria när det gäller den biten. Plus att HV har en väldigt hängiven och trogen publik som ger en ekonomisk stabilitet och ett bättre utgångsläge än Brynäs.
Kommentera

Vuollerim:
Ok, det är mycket möjligt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det känns inte helt uppåt väggarna. Jag är säker på att Wikegård har bra insyn i Brynäs.
Fast sen är det ju väldigt små marginaler. Så lite som kan rasera ett lagbygge under säsong. Skada på fel spelare och det kan vara spiken i kistan. Heta spelare som gör succé likt 16/17 års säsong med Lindblom Jensen Clark.... Fågel eller fisk?
Svaret får vi vänta ett år på men nu är det dags för Bz att bevisa att årets resultat var en engångsföreteelse.

Jag har funderat på den där "Boforsandan" han har pratat om. Vad har den gett EGENTLIGEN? Ett antal kvalserier där man varit ute ur bilden rätt snart..
*funderar*
Ja det summerar väl Boforsandan. Ställ den mot Brynäsandan. Alltså den gamla från storhetstiden där man skulle vinna genom att träna hårade än andra och kämpa mer än andra under matcherna. Hata att förlora, även om det är " En helt betydelselös match, nu väntar vi på slutspel"...
Kommentera

Vuollerim: Enda logiska förklaringen, så var det nog
Kommentera

bif1912: Om vi sätter värvningarna lite bättre än 1 av 9 så har vi nog goda chanser att unvika kvalet. Hoppas styrman har koll på grunden bara... Ekan börjar se rejält murken ut.
Kommentera

bif1912:
"En sak jag reagerade på, när att pratade om anledningar till att det såg mörkt ut sa han ”dåliga nyförvärv”. Vilka då? Vi har ju bara gjort 2, och de båda är ju väldigt bra."

Han pratade väl om nyss avslutad säsong när han bedömde nyförvärvet tror jag..?
Kommentera

bif1912: Ska bli spännande att se om Wikegård oroar sig lika mycket för HV. De rosade ju inte marknaden direkt...
Kommentera

Väldigt tidigt att göra såna antagelser, även om man får ha respekt för att det är Wikegårds jobb att göra just det. En sak jag reagerade på, när att pratade om anledningar till att det såg mörkt ut sa han ”dåliga nyförvärv”. Vilka då? Vi har ju bara gjort 2, och de båda är ju väldigt bra.
Kommentera

Brynäsgubbe: Väldigt många oskrivna kort än så länge för att påstå något sånt. Vi vet inte ens vem som blir huvudtränare nästa säsong. Men det är klart att om Bengtzén gör en lika dålig silly season som förra året ligger vi skrynkligt till. Men jag hoppas och tror att han rycker upp sig. Han har ju faktiskt ett bra track record innan han kom till oss. Han tog upp KHK i SHL och gjorde Bofors till ett topplag i Allsvenskan under många år.
Kommentera

Wikegård har lite tankar om Brynäs...
Kommentera

Skrubben: Jo men det där har man läst förr och det har ändå stämt...så du tror på ditt och jag på mitt...har jag fel och han hamnar i Brynäs är ingen gladare än mig ;) Men jag skall erkänna att jag tycker Rhodin är en spelare som skulle vara intressant också, stark, energisk och har bra fart!
Kommentera

Johannes Hedberg: Vi har redan andra centrar så det räcker, Både Jensen och Grana skulle gott kunna vara på den positionen. Även Blomvist. Det är lite beroende på hur tränaren, vem det nu blir, vill spela.

Det ska bli spännande att se vilka förändringar som kommer nu. En sak är klar. Vi har på tok för många breddspelare idag. Ett par floppar som jag gärna ser lämna Brynäs till fördel för våra egna unga killar som gjorde en väldigt bra insats under slutspelet.

Jag är lite kluven till Anderssén. Han lämnade oss rätt rejält på pottkanten senast han drog. Fast sånt kan man ju givetvis reglera i kontraktet. VILL han verkligen spela i Brynäs så får han skriva ett kontrakt UTAN NHL eller KHL klausuler...

Jag hoppas verkligen att "Kolan" kommer tillbaka, fast det finns ju en risk att Timrå hämtar "hem" honom.

Ericsson och Rautio i kassen känns som ett steg i rätt riktning. Jag hoppas och tror på dem.
Kommentera

Leonardo: MrMadhawk skriver följande: ”Uppgifter gör gällande att flera SHL-klubbar är intresserade av KHK-centern. Bland annat har Linköping aviserat ett intresse för honom. Men det finns fler.”

Långt ifrån klart vart det blir.
Kommentera

Skrubben: Kellman får troligen kontrakt hos LHC, det brukar ofta stämma dessa "rumours"
Kommentera

Daniel Lövve Lö: är ytterst tveksam om Kjellman är den förstacentern vi behöver. Kellman är optimal som andracenter som med tiden kan bli förstacenter.

Men om vi vill gå för guldet behöver vi något bättre.

Vad gäller juniorerna hoppas jag att bröderna Boqvist, Ersson och Bjurström blommar ut. Att någon gör det är jag helt övertygad om det.
Kommentera

Pilen32: Ja kellman är nära LHC efter vad man läst, han hade nog vart bra fått in.
Rhodin tycker jag inte dom ska värva, där tror jag vi har dom unga som kan göra hans jobb.

Kolan och Andersen? Tror inte heller båda dom kommer och måste man välja så säger jag Andersen.

Gick och prata lite med Solem i tisdags, han va själv på isen så va lite nyfiken på hur han kände när dom fick hoppa med laget i kvarten mot Växjö.
Det va så jäkla kul sa han och på hemmamatchen dom vann så va det gåshud när publiken och laget öste på.
Fråga om han mötte Rahimi och då sa han att han fick en pass lite bakom sig och sen när han titta upp så kom Rahimi emot han, gäller verkligen att vara med och förbereda sig på att det smäller men då är man inte så kaxig=)

Laget va grym på att ta emot dom unga tyckte han, jag fråga vilka som va mest drivande och det va många men han nämnde först Blomqvist, och även Bertilsson, Alcen och Liljewall som extra drivande.
Han sa även att vilken otrolig skillnad det va mot för J20, större än han trodde.

Men kul att se hur dom gick in och bara körde, jag tror att fler av dom unga kommer lyfta nästa säsong och vilken erfarenhet detta va inför nästa säsong.
Jag säger att 2st slår igenom på riktigt i SHL nästa säsong!=)
Kommentera

{Mittzon}: Adams "mål" som blev en assist i landskampen mot Slovakien igår.
Kommentera

Chris11: Spännande att se vad som sker under sillyn. BZ ville få in fler spelare med erfarenhet av seniorhockey i de lägre kedjorna och där är vi nu. Återstå att se vilken spets som landas, jag tror det blir bra.
Kommentera

{Mittzon}: vill du veta något? Bengtzen byggde Karlskronas lagmaskin som hamnade i SHL säsongen han lämnade för Brynäs. Efter 2 år som sportchef i Brynäs tog SB oss till final, ett mål ifrån SM-guld. Den här säsongen va ett steg tillbaka men räkna med att vi kommer stå med ett vasst lag nästa säsong. Finns inte på världskartan att Bengtzen misslyckas två år i rad.
Kommentera

Fan vad jag ser fram emot mötena mot er :) HELVETE VILKEN FANTASTISK KVÄLL :D
Kommentera

Daniel Lövve Lö: Kellman, Kolan och Rhodin isåfall.
Kellman ryktas till LHC va? Han som andracenter hade varit grymt!

Rohdin är från Gävle, Kolan fostrad i Brynäs.
Rohdin känns mest som en spelare för tredjekedjan dock, och där finns ju redan några att välja mellan.. Bz har ju flaggat för att något/några kontrakt kan brytas dock.

Kommer Andersén in så ser jag nog ingen plats för Kolan i laget.
Kommentera

{Mittzon}: Allvarligt talat, hur fan orkar du sitta och kasta skit på BIF en hel kväll?
Kommentera

Mittzon: Ok hehe Jag hör av mig när jag blir hardcore och betalar mer på hemmamatcherna.

Nu tror jag det dock blir billigare att va hardcore om man slår ut alla ideella timmar man gör varje vecka=)

Jaja nu håller vi tummarna det blir bra framöver, hardcore eller ej.
Kommentera

Mittzon: tror inte det,sanningen är svår att se,eller är vi alla överens här,håller på Brynäs,så mycket skitprat om våran förening, inte bra,måste hålla ihop i motgång,eller.Tycker att Haugland i Timrå vore en bra målvakt för Brynäs,ingen som sitter på bänken i ett annat shl lag,rätta mej om jag har fel 😀
Kommentera

Mittzon: Är du Brynäsare Mittzon?
Man kan ju tycka till om spelare som ska in och vad man tycker dom kunna gjort annorlunda osv, men tycker det blir knepigt när man hånar sitt lag.

Tycker man kan fundera och tycka till, men i vissa fall undrar jag om man verkligen är en supporter till Brynäs?

Tror ni att nån kommer till oss från KHK? Kolan?
Jag gillar Ove men tycker inte vi ska gå för han, på nå vis känns det inte som det vi behöver.
Kommentera

Johannes Hedberg: Det är bra. Målsättning för nästa säsong: ”En ganska bit från kvalspel”? #brynäsandan
Kommentera

munkas:

Nu var ju Brynäs en ganska bra bit ifrån kvalspel. Och det berodde inte på att vi hade ”tur”.
Kommentera

Pigalle: lägg ner detta skitprat,bara Brynässpelare i tränartrojkan väx upp,nytt blod,kolla bara när Bulan kom in,vilken hockey eller ????
Kommentera

HitTheLights: Ååkej, jag erkänner. Brynäs är bättre än Karlskrona. Om vi är bättre än Timrå återstår att se. BZ:s insatser under silly kommer att avgöra.
Kommentera

Pigalle: glöm Ove vad har han gjort,sluta dröm,nu är det verklighet,väx upp 👍
Kommentera

Skrubben: Hähä, är du arg, lille vän?
Kommentera

Forsberg 1978: Samtidigt så gläds man med Anders Huss som är en minst lika stor Brynäs legend som Ove Molin.
Kommentera

Mittzon: Att jämföra en serielunksmatch med en game 7 är ju idioti. Brynäs slog Skellefteå borta under serien och Djurgården förlorade senast mot samma lag, det måste betyda att Brynäs borde vara bättre än DIF och eftersom då Timrå är bättre än Brynäs så...äääh orkar inte...idioti...
Kommentera

Tycker att det är kul att Timrå går upp men den intervjun med Ove lägger sig på andra plats i min ont i hjärtat lista tätt bakom Bulans efter suddenförlusten i finalen förra säsongen! Jag fick fan tårar i ögonen, usch tycker så jävla synd om Ove😢
Kommentera

munkas: Minns fortfarande 1-4 förlusten hemma mot numera allsvenska Karlskrona. Inte ens Larsson och Liljewall rådde på den brandgula maskinen. Men Timrå kanske är sämre. Eller?
Kommentera

Hoppas Timrå är intresserade av några (kontrakterade) Brynässpelare!
Kommentera

Mittzon: Ja, det var en jäkla tur att vi lyckades kravla oss bort från kvalet. Det är långt ifrån säkert att vi hade tagit Timrå. Hua. Det är tydligen inte så stor skillnad mellan botten av SHL och toppen av Allsvenskan.
Kommentera

Pigalle: Vad ska bi med Ove till. Det funkade inte senast. Så varför skulle det funka mu?
Kommentera

Pigalle: ABSOLUT INTE!!!
Kommentera

Pigalle: Oves CV (som tränare)?
Kommentera

Brynäsgubbe: Ove - Sjödda - Janne?
Kommentera

« · 1890842 · »