Brynäs IF

727748 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1891263 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Ja men det lär kosta multum och är en chansning, vi behöver en förstecenter och pengarna lär landa där. Och att köpa ut Jensen skulle vara att slänga pengar i sjön. Tycker du Jensen är för dålig för att centra en andra kedja? I en bra och fungerande miljö har han väl alla möjligheter att göra 30 poäng?
Kommentera

Zzz: Med bra scouting måste det gå att hitta en center, i AHL om inte annat, som presterar bättre än Jensen 17/18. Frågan är vilken Jensen vi får se 18/19...
Kommentera

Peja: Han var het men fortfarande en chansning. Det är väl inte logiskt att Jensen har ett kontrakt i linje med vad man kan förvänta sig att en förstecenter tjänar.
Jag tror Jensen kan bli bra om man snarare ser honom i en andra formation.
Som center marknaden ser ut just nu är det ju långt ifrån säkert att det går att hitta något mer prisvärt.
Kommentera

Zzz: Jensen var glödhet när han förlängde, 19 poäng på 21 matcher. Ingen agent skulle rekommendera sin klient att acceptera en måttlig lön i det läget. Visst, vi har inte sett kontraktet, men på samma sätt har vi ju inte sett hans första kontrakt heller (som vi på goda grunder kan anta var ganska blygsamt, precis som vi på goda grunder kan anta att han är dyr nu).
Kommentera

Peja: Fast det vet vi ju inte. Jag kan inte tänka mig att Bengtzén var så ivrig att han gav en skadedrabbad spelare en topplön efter bara presterat någon månad. Det kan lika gärna vara så att Jensen spelar på en högst måttlig lön.
Kommentera

Zzz: I samma veva som Jensen förlängde kontraktet när han peakade skruvades rimligen förväntningarna upp, nu har han betalt som en toppspelare och ska vara det också. Men visst, han var ett fynd initialt.
Kommentera

Peja: Om man ser till förväntningarna som man hade på Jensen när han värvades, kan man då säga att han underpresterade den här säsongen? Jag skulle snarare att han gavs en allt för stor roll den här säsongen som baserades på att han överpresterade kraftigt säsongen 16/17. Jensen inledde säsongen 16/17 i en tredjekedja tillsammans med Lindblom och Ponthus Westerholm. Jag skulle snarare säga att Jensen är ett av Bengtzéns bästa nyförvärv.
Kommentera

Skrubben: Jepp, behövs mer spelskicklighet, men blir samtidigt inte mindre spelskickligt lag av att ta bort Jensen & Larsson - om dessa ersätts med spelare som också är spelskickliga. Och som eventuellt får till det, till skillnad från nämnda duo.

Jensen verkar vara oerhört beroende av en bra omgivning. Lått oss ge honom det igen, tycker jag. Men det kan nog inte uteslutas helt att BZ skulle vilja bryta där, med tanke på hur han underpresterade 17/18.

Larsson är mer svårbedömd. Eventuellt håller han inte i SHL men hans allsvenska meriter visar ändå på någon slags uppsida som man helst inte vill kasta bort. Men... det låter svårt att få till en backsida där både han och Boqvist ges tillräckligt stort förtroende. Danielssons inträde kommer redan göra att Boqvist inte spelar i första PP.
Kommentera

Forsberg 1978: Gävligt slarvigt av Brynäs måste jag säga lyckas med bedriften att få Lakers i kvarten. Brynäs borde rimligtvis ha kunnat placerat sig före både LHC, HV och Luleå i serien.
Kommentera

Cska slog ut SKA och gick vidare till final. Då dröjer det ytterligare med besked kring Scott.
Kommentera

Forsberg 1978: Jepp och Team Boro
Kommentera

Judas11: Nja plastsjö borde starta en egen liga med b.l.a Redbull Salzburg och likasinnade klubbar utan historia och anor!
Kommentera

Lunkan: jepp, växjö är för bra för SHL. Borde spela i NHL istället och tävla om Stanley cup
Kommentera

Skrubben: gäsp Växjö i final gäsp....... ZzzZZzzz
Kommentera

Peja: Förstår hur du tänker. Samtidigt känner jag att ska vi verkligen bryta kontraktet med två offensivt skickliga spelare när truppen redan har en enorm brist på just det? Larsson har definitivt kapaciteten att blomma ut i SHL. Vi fick faktiskt ett smakprov på det när Gunde var skadad.

Att bryta med Jensen tror jag faktiskt inte alls är aktuellt. Det är en enorm brist på spelskickliga centrar i SHL och de som blir lediga är svindyra. Vi ska redan ersätta Ölund och det kommer bli nog svårt att sätta den pusselbiten. Vi får helt enkelt hoppas att Jensen studsar tillbaka nästa säsong.
Kommentera

Dallemas: Både Jensen och Larsson har ju uppenbar potential - och just därför är det säkert lättare att få någon annan klubb att ta över deras kontrakt. Jag gillar Larsson men det kommer bli svårt att satsa på både honom och Adam Boqvist.
Kommentera

Skrubben: Paille håller ja oxå med om om han nu mot förmodan blir spelklar igen tror jag de blir en alldeles för lång transportsträcka innnan han når tbx dit han var innan skadan å är de ens nått vi behöver tror att hans lön går att hitta nått bättre för. Håller inte med dig om Asklöf dock han är ju inte dyr utgår ja från å han kan komma in å bidra me mycket energi i matcher. Bygger han på sig lite så kan han bli riktigt jobbig att möta då han är vass på rören.
Kommentera

Skrubben: Instämmer helt om Granström. Han och Liljewall borde man jobba hårt för att bli av med i sommar.
Kommentera

Peja: både ja å nej kan man tycka, Larsson borde ju ha pontential att bli en poägstark back å de är väll inte gratis att bryta kontrakt å ja ser våran fw sida som den svagaste länken å där kanske de får kosta lite att rensa, men han har mycket att bevisa denna säsong. Jensen då🤔 Ja han har ju inte heller varit vass i år slängt bort tusentals passningar både i pp och 5v5. Men skulle vi få ett så pass bra lag så han går in som en solklar 3:e center så tycker ja han ska vara kvar.
Kommentera

Skrubben: håller delvis med om Grana de enda han gör riktigt bra är ju att vinna tekningar (när han inte blir bortplockad)
Kommentera

Skrubben: Larsson och Jensen är ju två andra som i alla fall är värda att nämnas i sammanhanget. Borde dessutom vara lättare att få någon annan klubb att ta över deras kontrakt. Jag tycker det vore lite konstigt att dumpa Asklöf, han har nog väldigt låg lön och är förmodligen prestigelös vad gäller istid. En bra injektionsspelare.
Kommentera

Aurum: Ja :(
Kommentera

Dallemas: Liljewall, Paille och Asklöf. I min drömvärld får även Granström kicken, även om många här säkert inte håller med mig. Han är gravt överbetald helt enkelt. Man kan inte ha en spelare som såsar runt i 52 omgångar av grundserien och sedan bara steppar upp under slutspelet. Hans lön på 200 k/månad måste man kunna göra något vettigare för.
Kommentera

Leonardo: Skellefteå kommun vs Växjö kommun....
Kommentera

Aurum: Malmö kommer att gå på knäna i sista, dom har ett omständligt och halvstelt PP med chans efter chans i takt med att Växjö sitter i utvisningsbåset och jag tycker Malmö saknar finess och spets, mest tyngd och brunkers..

.Växjö går runt på sina fyra kedjor och väntar ut dom trots att de sitter allt oftast utvisad så skapar inte Malmö mkt denna period! Men det är en het och grinig match sånt vill man se i ett slutspel :)

Jag tror det blir Växjö vs SAIK i final,måste erkänna att SAIK stundtals ser riktigt starka ut, med Ortio tillbaka tror jag DIF får det svårt imon!
Kommentera

Leonardo: Malmö måste vara det sämsta lag som nått semifinalspel. Uselt passningspel, dålig teknik och med några få undantag dåliga skridskoåkare.
Man häpnar...
Kommentera

Härlig speaker i Malmö 😎 Vi skulle haft något liknande som kan reta upp motståndet med bland annat kassa uttal av deras namn.
Kommentera

Jan Grismöbel: Dom spelar grisigt och Fasth vilken pajas, Rahimi vilken pajas....
Kommentera

Köpsjö har 2 skador . Nu är det dags att shoppa innan tisdag .
Kommentera

Ligger på en solstol på Bahamas å läser lite hockeysnack, vem/vilka spelare tror ni BZ troligast bryter kontrakten med? I mina ögon borde de åtminstonde bli 2 Forwards då dem vi har under kontrakt är alldeles för många 3/4:e lina brunkare. Personligen hoppas jag mest att Liljewalls sägs upp men de räcker inte, vilka mer abser ni?
Kommentera

Axle San: Gör alla till moderatorer! Terrorbalans 😋
Kommentera

Powerfade: Absolut, jag blir gärna moderator.
Kommentera

Johannes Hedberg: Nä där har du fel.
Jag har aldrig sagt nått illa om Huge på så sätt.
Bara reagerat på hans isf raljerande.
Men visst vi får hoppas att det blir bättre.

Å andra sidan har denna vinter varit ganska lugn, tycker jag.
Så det är bra modererat.
Vi har haft betydligt värre säsonger
Kommentera

Pettisbif: Om Boqvist ska vara kvar så måste han nog va högre upp än 7-8 back.
Han måste ju få mycket speltid och göra det han är bäst på, spela power play och inte som det va nu 4-5 minuter och ingen matchning.

Sen om han räcker till för den chansen vet jag inte, men han lär ju vilja byta klubb om han inte får chansen i en annan roll?

Annars tror jag Jesper Boqvist kommer va riktigt bra och göra runt 30-35 poäng.
Bjurström och Westfält tror jag kommer ta plats och bli lite av favoriter för oss i publiken.

Sen hoppas jag Adam B får chansen bland 6 backar och i power play med en hel försäsong i den rollen.
Annars lär ju tex Timrå va villiga att ge han den chansen!
Kommentera

Pettisbif: Mitt lag nästa år:

Vilket lag vill du ha i år då, läs i höst :-)
Kommentera

Pettisbif: Ställer vi upp med det där laget kommande säsong tror jag på SM-guld 😉
Kommentera

mk: ni är ju ett gäng som håller på exakt lika mycket nedsättande kommentarer om Hugh som han gör mot er. Det är riktig dagisnivå.
Kommentera

Zappaholic: samma här. Det är sånt som är intressant. Så galet tröttsamt att läsa om alla konspirerationer om inkompetent styrelse eller inkompetenta hockeyfans. Tröttsamt tjat mellan människor som verkar mer intresserade av att trycka ned varandra och håna än ev. nyförvärv.

Snälla, lägg ner allt gammalt groll och stäng ned kukmätartävlingen.
Kommentera

bradberry: Absolut!! Det är lätt att sitta bakom en skärm och vara nedlåtande eller kaxig, det finns många hockeykunniga i denna hockeystad som har både bekanta inom laget och kring organisationen, inte så konstigt när man är uppväxt i staden och följt hockeyn sen barnsben........sen finns det givetvis de som mer är ute efter att få ut sin frustration för något annat...många som mår dåligt ändå i detta samhälle!

Jag säger som förr om någon förnedrar mig personligen med nedsättande och förminskande ton så blir det anmälan!! Då måste Admin göra något åt det!
Kommentera

Pettisbif: Va? Finns det fler Kinnvall? ;)

Honom ska vi ha :)
Men jag tror tyvär vi tappar han, Brynäs har givetvis mer att erbjuda honom än Timrå, sen om det är det viktiga för honom återstår att se.
Kommentera

Pettisbif: Tror det vore dumt med Ersson tilsammans med Gunde. Vi behöver en stabilare back defensivt där så att Gunde vågar gå mer på offensiven. Anderssén eller Lundberg kanske?
Kommentera

Mitt lag nästa år:

Rautio - Eriksson

Gunderson - Ersson
Kolan - Andersén
Kilström - Lundgren
Boqvist - Kinnvall

Danielsson - Scott - Boqvist
Rensfeldt - Kellman - Palushaj
Blomqvist - Jensen - Bjurström
Nilsson - Granström - Alcén
Mannberg
(Asklöf, Westfält)
Kommentera

Axle San: Om du noterade så lade jag en smiley efter..
Aspirerar du på moderatorsjobbet? Du verkar vara som klippt och skuren för jobbet...
Kommentera

{ulfberht_igen}: Nu hör inte jag till er, men jag fastnade för din text på en gång, tänk såhär, det här är ju bara ett forum, konton på konton skriver massvis med saker hit och dit, vissa inlägg blir mer uppmärksammade, vissa mindre.

Kinnvall hoppas jag innerligt att vi ska få behålla, det kan jag säga :) Honom rör ni inte ;)
Kommentera

Huge: Jag är bara en målare som cyklar lite på fritiden.
Är totalt oinsatt, vet inget om laget.
MEN.
Jag vill inte bli kallad dagisbarn/ oinsatt skrikande läktarcoach för det.
Säger det återigen.
Du måste sluta med dessa förminskande tillmälen på andra skribenter.

Fan. Det är inte ok.
Är det någon annan som håller på som du?

Jag läser dina inlägg till hälften när det kommer ett oinsatt..
Då scrollar jag vidare för jag vet att det är bara skit ändå. Nu kanske det kommer en poäng på slutet, men den missar ju jag. Bara för att du inte kan hålla en god ton mot andra.
Sen finns det andra som kastar skit på Brynäs, jag vet...

Sen detta att ta in ditt yrke. Det är inte ok..
Vi hade en debatt för ett antal år sen om detta.
Den var inte vacker..
Det var om människor med högre utbildning kontra lägre, om du minns den.
Höll på dig, och mig in i kaklet.

Så ta nu denna sommar och fundera hur du kan bemöta skribenterna med andra ord, när stormen kommer att vina härinne igen.
För det kommer den att göra. Lika säkert som att solen går upp imorgon igen😀

Btw. Jävlar vilket spel det är på Augusta.
Där skulle du vilja spela va👍
Kommentera

Powerfade: ”Skriver han rykten på intressanta spelare så kommer det GARANTERAT två saker...
Nedsättande inlägg från Huge där han babblar om att ulfberht_igen inte är insatt.
Sedan kommer det en laguppställning från Pettis_bif ;-)”

Är du inte moderator? Hur i helvete kan du då i så fall sitta och skriva sånt där? Är det ens lämpligt att en moderator står för 50% av ett forums inlägg?
Kommentera

Powerfade: Brynäs har ju kört dessa chattar med Bengtzen ett antal gånger och Stark kommunicerade mycket supportrarna också och det gör säker Csmpione i framöver också.
Kommentera

ulfberht_igen: Dina inlägg får stå kvar. Däremot så kanske du skulle ha valt en annan tråd. Exempevis nån som har med silly 18/19 och finns det ingen så står det dig fritt att skapa en.
Men om du väljer att lämna så får jag tacka för din tid här och ge dig vetskapen om att du alltid är välkommen tillbaka.
Kommentera

bradberry: Skriver han rykten på intressanta spelare så kommer det GARANTERAT två saker...
Nedsättande inlägg från Huge där han babblar om att ulfberht_igen inte är insatt.
Sedan kommer det en laguppställning från Pettis_bif ;-)
Kommentera

bradberry: om du kollar dom svaren jag fick så kanske du förstår :) det var verkligen inte för att ingen reagerade utan mitt svar var på kommentarerna jag fick efteråt. Kan du inte urskilja en viss underliggande ton i två av svaren?

Sen ber jag återigen alla här om jag framstått som en drama queen men det ligger mycket frustration bakom iom att det är så gnälligt och väldigt mycket pajkastning här inne, och när man kommer med lite nyheter kring annat så reagerar ingen. Därför som jag efterlyser ett mer uppdelat forum där man kan diskutera allt i olika delar.

Moderator får gärna ta bort alla mina inlägg, jag lägger ner min tid här.
Kommentera

« · 1891263 · »