Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1889801 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Aurum: Kanske räcker med en värvning om dan. Daniel Lang är dagens värvning till Brynäs.
Kommentera

Jaken: Borde väll bara kunna lägga in honom på hemsidan nu när han är så pass intresserad, lön kan dom bestämma sen då det inte kom i första hand.
Kommentera

Rödin gick av matchen mot Slovakien efter bara ca 5 min. Något med sitt finger.... han har sån jävla otur...
Kommentera

Mittzon: Lang ?
Kommentera

mustigahjalmar: Han känner jag bra, hade inte hunnit sett det på Brynässidan då jag hade precis kommit hem från gymet :) Okej tack. Från Ockelbo han
Kommentera

Gunderson, Andersén, Bertilsson, Lundgren skulle vara en jävla backsida. Utöver det Ersson, Kilström, Larsson och Boqvist. Frågan är om det skulle kosta så mycket mer om Sundqvists och Fälths löner försvinner? Defensiven skulle vara oerhört stark, men hur mycket skulle de bidra offensivt? Eller tar Larsson/Boqvist steget och börjar bidra med massa poäng?

Den defensiven med en bra målvakt och jag skulle vara mycket nöjd. Offensivt hoppas jag fortfarande på Rödin och Dixon, men det är nog för mycket begärt, åtminstone båda två.
Kommentera

Kent747Socker: Ja det kan bli tufft att få både Dixon och Rödin, jag skulle vilja ha både Rödin och Broc Little från Davos till Brynäs, tror Little skulle passa i ett lag som Brynäs, en riktig sniper är han!
Kommentera

Kent747Socker: Stephen Dixon? Haha, är inte han på dekis nere i Tyskland?
Kommentera

bif1912: Grizzlys Wolfsburg :)
Kommentera

Ojojoj, forumet kommer implodera om Bengtzén inte värvar Andersén.
Kommentera

Brynäsgubbe: He, he...jag imploderar om inte Sverige klarar av Slovakien med två perioder kvar och underläge :)
Kommentera

bif1912: Ha ha, skulle stå Scott! Vet inte hur Dixon hamnade där :-)
Kommentera

Kent747Socker: Lite skillnad ;) Scott trivdes bra i Gävle...hoppas det löser sig för att få hem honom
Kommentera

Kent747Socker: Bertilsson kan du räkna bort
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är fan garanterat .
Kommentera

munkas: vet inte om man ska skratta eller gråta i nuläget. Ett gyllene läge att signa Andersen dyker upp och bz sitter med alla trumf på hand. Men det blir nog som för två År sedan med Jocke Eriksson, att bz sjabblar bort värvningen och kvar sitter vi med svarta maja
Kommentera

Ove Myling: Miika Koivistio är en bra back med skills vars kontrakt går ut i Kärpät, han skulle jag köpt och Mikko Koskinen i mål från Sankt Petersburg!

En center som Joonas Kemppainen i Salavat med bra fysik och spelsinne! Om jag fick drömma på lite :) Han har dock kontrakt till 2019. Jag vill ha fysik in i laget, spelare som kan både kontrollera puck och vinna puck. Brynäs har varit för svaga i t.ex sargspelet och man mot man!
Kommentera

Ove Myling:
Lugna dig lite nu och andas.
Vi vet ju inget om Bz vart i kontakt med NC.
Detta kom ju ut idag, i pressen iofs.

Men vi får nog vänta tills nästa vecka innan Vi vet nått om olika spelare.
Men Bz är säkert sugen på NC om det kan lösas.

Såå jävla dum kan han inte va😀😀
Kommentera

mk: Vilken NC?
Kommentera

Anders Berg: Niklas Carnezkie eller hur fan han stavas. Hit ska han inte i vilket fall som helst. Spyr i munnen i så fall
Kommentera

Zappaholic: Ja fyfan..värsta tänkbara??
Kommentera

Zappaholic: Akta dig så du inte får Huge på dig😂😂😂
Kommentera

Zappaholic: Czarnecki.
Kommentera

Zappaholic: Va är det ett rykte att NC ska till oss????
Kommentera

Forsberg 1978: Nej, nej. Någon skrev NC när han syftade på Niclas Andersén.
Kommentera

Forsberg 1978: NA tror jag är så gott som klar för oss ..en känsla 😉
Kommentera

Anders Berg:

Haha.
Niclas Andersén så klart.

Vet inte hur jag tänkte...
Kommentera

mk: Satte hjärtat i halsgropen...NC.
Kommentera

Zappaholic: Ja va fan.
Det är ju en Boforsare.
Precis vad vi behöver😀
Kommentera

Med Andersen skulle vår backsida se ut ungefär såhär:

Lundgren
Gunderson
Kilström
Boqvist
Andersen
Ersson
Larsson

Jag är lite orolig hur den offensiva sidan blir då. Och dessutom lika lite rightare som iår.

Visst är Boqvist en enorm talang, men än så länge ”bara” det.

Larsson har ju extremt mycket kvar att visa , om han ens blir kvar.

För att det ska se lite bättre ut bör Larsson skickas och en rightback med offensiv uppsida värvas. Säg Kinnvall eller kanske Marcus Björk? (Ryktas iof till ÖHK men vore en utmärkt värvning, bra storlek också)
Kommentera

Inkazar: Tror Larsson är en bättre offensiv back än Kinnvall.
Av dessa tre har Larsson mest potential, däremot är han inte så komplett som spelare. Att ha många andra defensiva backar i laget gynnar Larsson tror jag!
Kommentera

TA DET LUGNT MED ANDERSEN FÖRHOPPNINGAR:

Andersen stod på årsmötet som Brynäs lagkapten med BZ och snackade precis som allt var som vanligt, samtidigt som han visste att han skulle till Pittsburgh - men han hade inte informerat Bengtzen om det ännu eftersom det kom snabbt på...

Bengtzen sa senare något i stil med att Andersen satt honom rejält på pottkanten då det var sent och svårt att få in ersättare med samma klass. Bengtzen muttrade även om att det var konstigt att N.Andersen "spelade teater" på årsmötet. Han var uppenbart irriterad.

Sen dess har Andersen ryktats hem igen flera gånger men Bengtzen har sagt varje gång att det inte är aktuellt.

Känslan jag får att Andersen bränt sina broar i Brynäs så länge Bengtzen är kvar....konstigt att ingen tagit upp detta.
---
Vi får hoppas att Bengtzen känner att hans jobb är hotat och därmed gräver ner stridsyxan med Andersen!
Kommentera

Lesky: Haha, som att BZ skulle tacka nej till att bli sportchef/GM i Penguins.
Kommentera

Lesky: Samtidigt måste Bengtzén i alla lägen se till Brynäs bästa. Att sitta och vara sur för att Andersén spelade teater för tre år sedan vore mycket korkat. Nu gäller det att se framåt och undersöka vilka möjligheter som finns för att göra Brynäs framgångsrika igen. Jag är övertygad om att Andersén skulle vara en viktig pusselbit i det.
Kommentera

Skrubben: Ja skulle han kommentera NA på ett sätt att NA inte kommer. Eller på något sätt uttala sig negativt.
Då har han nog uttalat sig sista gången som sportchef i Brynäs.
Då tvingar han ju styrelsen att kicka honom...

Men så dum är nog ingen.
Kommentera

Lesky: Det kan jag aldrig tänka mig att vår käre SC sagt 😉...#fakenews
Kommentera

Skrubben: Fast om Bengtzén inte hört av sig till Andersén trots att han vet att han har utgående kontrakt samt har boende i Gävle och har kopplingar till Brynäs, borde inte det betyda att Andersén inte är aktuell?
Kommentera

Zzz: Bengan kan ju ha fört en dialog med agenten utan att Niklas ännu vet om det. Det är inte ovanligt att spelarna inte vet vad agenterna pysslar med. Agenten är nog inte av samma uppfattning som Niklas att pengarna inte är det viktigaste.
Kommentera

Axle San: Så kan det ju vara, men han verkar ju ha rätt bra koll på andra klubbar som hört av sig. Om han nu vill till Brynäs och Brynäs har hört av sig så är det ju konstigt om han inte har en aning om att Brynäs visat intresse.

Andersén är ju ingen dussin spelare. En toppspelare som dessutom har varit kapten i Brynäs.. Jag hoppas verkligen att Bengtzén håller bättre löpande kontakt med andra ex Brynäsare ute i världen..
Kommentera

Lesky: Skulle den där historien påverka hur Bengtzen bedömer hockeyspelaren Andersen är han direkt olämplig i sin roll. Kan inte tro att det är så. Skulle å andra sidan kunna förklara årets värvningar.
Kommentera

Lesky: "Känslan jag får att Andersen bränt sina broar i Brynäs så länge Bengtzen är kvar....konstigt att ingen tagit upp detta."

- Då har du fuskat med forumnörderiet de senaste åren för det är väl en allmän misstanke att så har varit fallet. Vår vän pettisbif antydde ju t.o.m. att Andersén aldrig kommer tillbaka till Brynäs så länge Bengtzén är SC. (för att någon vecka senare ha med Andersén i en massa laguppställningar i och för sig...) Så att ingen tagit upp detta stämmer ju inte. Fullt logisk konfliktsituation uppstår ju när en något vingklippt Andersén kommer tillbaka och vill gå på sitt lukrativa Brynäskontrakt igen men Bengtzén som skaffat sig andra alternativ fullt förståeligt gav kalla handen...alternativt erbjöd honom en rejäl lönesänkning. Andersén, också lite lite förståeligt, blir sur...

Men tiden läker sår. Andersén verkar i alla fall kunna tänka sig Brynäs trots att Stefan sitter kvar som SC...
Kommentera

bradberry: Detta känns som BZ "sliding doors-moment". Han får med NA en gratischans att signa upp en populär och bra spelare, som kan återupprätta lite av hans dåliga rykte.

Om BZ signar NA tror jag det finns en chans att han blir kvar. Men missar BZ det här öppna målet så tror jag att hans tid i Brynäs är slut.
Kommentera

Ove Myling: Andersén vore perfekt. Dels en spelartyp som behövs i försvaret, dels behövs rutin om/när Bertil, Fälth & Sunkan lämnar. Måste finnas några ärrade krigare som visar vägen för de unga.
Kommentera

Ove Myling: Du menar bz s tid hoppas jag . ?
Kommentera

Peja: Kan det vara så att Bertil inte är helt klar att lämna och att det är därför Bengtzén inte sökt ersättare? Lundgren kanske var ersättaren för Sunken.
Kommentera

Lesky: nej Andersen vill vi inte ha. Senaste säsongen i Brynäs så var han en av de sämsta backarna. Han hade det otroligt tungt, även när bulan tog över. Stor, tung och alldeles för seg på skridskorna. Smäller inte på heller så som man vill att han ska göra. Inte speciellt bra offensivt heller
Kommentera

Chris11: Jag ser gärna Andersen i laget. Kollat på någon KHL jokerit match och tycker han har varit bra där. Och han verkar välkommen tillbaka där. Om man tittar storleksmässigt är han 1kg lättare än Rahimi. Brynäs behöver någon lite storlek som kan trycka bort spelare framför mål. Går inte att bara ha små backar.
Kommentera

Jan Grismöbel: Ja, precis.
Kommentera

« · 1889801 · »