70 Rodrigues: " Precis som vanligt så kommer det bara ren jävla skit i dina inlägg."
Till skillnad från dina egna sakliga och begåvade inlägg menar du, som mest brukar bestå av seriösa och mogna inlägg/svar typ: "Djävla horor", "fitta", "lätt att vara kaxig bakom en dataskärm!!!!!", "bla bla bla bla...." osv.
Låt mig säga så här: din självbild är väl nååååågot skev och felaktig....
Gurra88: "Trodde vi skulle få se den målvakt som lämna Färjestad för 2,5 år sen. Uppehållet skulle ju inte påverka honom som det hette då. Han hade ju "tränat på egen hand"."
Nu hittar du på saker igen, påståenden som ingen har yttrat.
Det gällde grunderna i målvaktsspelet, det man lärt sig och sen aldrig glömmer (som när man lärt sig att cykla): plocka, slajda, åka skridskor, parera med stöten osv.
Såna saker påverkas självfallet efter ett långt uppehåll, konstigt vore det annars. Kallas för "ringrost", och är alltså saker som sitter där men tar lite tid att få tillbaka. Dock inte lika lång tid som det tar att lära in nya målvaktstekniska saker och att komma in i matchtempo samt full fysiskt matchform.
Därför måste man ge Rahm åtminstone en hel försäsong med träning, för att kunna göra en någorlunda rättvis bedömning av hans status.
Men att han borde kunna hålla en acceptabel nivå enbart med hjälp de grunder jag talar om.
Vilket jag också tycker att han har gjort, med tanke på det långa uppehållet.
Peja: "Den enda cyklisten som kunde vara borta i flera år och komma tillbaka på samma nivå - eller rent av bättre - var ju Lance Armstrong... ;)"
Touche´!! ;-)
Den var riktigt bra....
Gurra88: "Ja , varför skulle jag skrika efter någons avgång som precis vunnit guld med Brynäs?"
Tja, du skrek som en besatt efter CZ:s avgång i en hel säsong.
Sen tokhyllade du TJ som nån sorts demontränare som kunde trolla med sina knän genom att självmant ro hem guldet.
Nån hjälp av spelarna kunde han ju inte ha haft, eftersom dom enligt dig var det sämsta gäng Sundlöv nånsin ställt på isen.
I det läget undrar man ju var din kritik mot TJ är i nuläget, vi har inte hört ett knyst trots att spelet haltat betänkligt i 45 omgångar.
Borde inte ditt runkobjekt till tränare isf kunna få det HÄR gänget att prestera åtminstone en bråkdel av det guldlaget lyckades göra?
Kan inte se din logik: ena året är det tydligen tränaren som mol allena är anledningen till guldet, nästa säsong inte ett ljud om att samme tränare är anledningen till en hel säsongs dåligt spel.
Men så har du väl å andra sidan aldrig varit i närheten av att ha ett logiskt resonemang eller en röd tråd i nåt av dina inlägg...
70 Rodrigues: när man våndas och har ångest över sedan ishockey Brynäs presterar känns det tryggt och skönt att titta in i gästboken och se att allt är som vanligt...Rodrigues och Huge pucklar på varann mentalt :-)
Tänk om ni skulle träffas och upptäcka att ni gillade varann. Det vore lattjo :-)
70 Rodrigues: Verkligen! Räcker ju att titta på Brynäs spel denna säsongen jämfört med förra.
Nåväl, idag vinner vi bara för att vi har mindre chans än en snöboll i helvetet
Lesky:
Finns det fortfarande Brynäsare som stöttar sunklöv ??? Nu måste väl även dom innse att han har bommat kapitalt med laget som skulle försvara guldet och behålla det där det hör hemma ,
Huge: "Såna saker påverkas självfallet efter ett långt uppehåll, konstigt vore det annars. Kallas för "ringrost", och är alltså saker som sitter där men tar lite tid att få tillbaka. Dock inte lika lång tid som det tar att lära in nya målvaktstekniska saker och att komma in i matchtempo samt full fysiskt matchform.
Därför måste man ge Rahm åtminstone en hel försäsong med träning, för att kunna göra en någorlunda rättvis bedömning av hans status. Men att han borde kunna hålla en acceptabel nivå enbart med hjälp de grunder jag talar om."
Så din tanke med utlåtandet om att Rahm skulle vara etta redan innan jul var att han skulle hålla en acceptabel nivå. Tror du Sundlöv värvade en målvakt för att han skulle vara bra nästa år?? Då har du inte så bra koll, då målvaktsposten är den allra viktigaste.
Det hette då även att med några försäsongsmatcher + matcher i serien för att hitta tillbaka till sitt "cyklande". Du kan knappast klaga på att han fått för få matcher. Lägg därtill ständig tränare med Sveriges bästa (?) målvaktstränare. Bara lama försök att släta över ditt förhandstips om Rahm
I övrigt är det samma skitsnack som återfinns i samtliga av dina inlägg. Se tidigare svar.
Redigerad kommentar
Slajsarn:
Snälla Sunklöv !!! Gör Brynäs IF och alla dess vänner en tjänst passar bra i morgom på alla hjärtans dag , då vi är måmga med Brynäs hjärtan som nu har lidit nog , AVGÅ !!! och ge laget en ärlig chans att inför nästa år signa lite mer kvallite , inta bara spelare som andra lag inte vill ha kvar ,
AVGÅ !!!! nu och ta med resten av dina ryggdunkar vänner ,
foppa78:
Som jag sa igår , jag vägrar att leva i förnekelse , årets lag är ett hopplock av sunklöv som aldrig fick en ärlig chans att försvara guldet , det finns ett antal erfarna spelare som skulle ha bänkats för flera månader sen , men som får fortsätta att inte prestera som motsvarar vad dom får i lön ,
Gör man tjänstefel gång på gång så är det normala att man får foten ,, men inte sunklöv han får fortsätta utan att något görs ,
TJ är bara trogen sin arbetsgivare och kan inget göra så jag tycker helt ärligt synd om honom , En hantverkare kan inte producera topp produkter med trasiga verktyg , Ge Tommy en ärlig chans till nästa sässe ,
BRYNÄS4EVER NR1:
jo jonsson kan ju ändra om mera i femmorna men de gör han inte. han är slut som tränare han vänder aldrig detta.
The gallion: Tack då vet vi!! Hör upp alla, Tommy är slut som tränare!! Efter två år som huvudtränare är han slut. Första säsongen blev det bara guld, och i år har karlstackarn tvingats trolla med knäna. Självklart är han slut...
Jösses...
Zappaholic:
Tommy Jonsson gav en märklig, oförklarlig men ändå, tycker jag, fantastiskt svar till media efter förlusten igår. ”Vi blir livsfarliga i slutspelet.” Problemet är bara att ingen tror på honom, propagandan om SM guld i fjol hade anhängare som kallade sig brynäsare och det gick vägen. Men den här gången herr Jonsson så står du nog ensam i världen om att tro något dylikt.
Kan Brynäs vinna? En fråga fler och fler börjar fråga sig själva. Jag vågar inte svara på det, jag avvaktar i hopp om att slippa stå med en dumstrut senare. För det enklaste svaret på alla Brynäs gåtor den här säsongen är ”jag vet inte”. De regerande mästarna har övergått till någon form av flummighet som ingen hockeyfantast i vårt avlånga land egentligen kan förklara oavsett rim & ramsor. Det krävs ett mirakel, Brynäs - kanske någon ska avgå så en blixt slår ner mot Läkerol Arena? Sådan energi skulle de regerande mästarna behöva!
sylf: Slog upp ordet supporter på wikipedia:
"Supporter är en person som stöder en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den. Begreppet förknippas ofta med någon som har ett stort engagemang för en idrottsförening. En supporter kan ibland även kallas för ett fan, vilket ofta förknippas med någon som har ett stort intresse av en artist eller musikgrupp.
En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är. Ordet har en negativt laddad ton. Vissa supporterklubbar anklagas ibland av andra klubbar för att vara medgångssupportrar.
Motsatsen kallas motgångssupporter. En sådan stöder sitt lag och går på matcherna oavsett hur det gått för laget tidigare under säsongen och bryr sig inte om vad det är för väder eller vilket lag som är motståndare. Motgångssupportern brukar beskrivas som en person som älskar sitt lag och känner stolthet i sitt engagemang och sin passion."
Vilken kategori tillhör du, sylf?
Huge:
En liten undran , Varför sitter lilla huge som en liten polis här inne och hoppar på allt å alla som kommer med kritik ?,
Senast jag kollade bodde vi i en demokrati där inte censur får förekomma , .
Men det har inte lilla huge fattat , En "Normal" supporter som lilla huge kallar oss för , har inte för vana att slicka brunöga ,utan reagerar med ilska,vantro och hopplöshet när laget dom älskar uppför sig som ett gäng 7åringar som precis har genomfört livets första träning och inte som ett gäng högt betalda proffs som har betalt för att prestera ,
BRYNÄS4EVER NR1: "Senast jag kollade bodde vi i en demokrati där inte censur får förekomma ,"
Och senast JAG kollade så bor vi fortfarande i en demokrati där censur inte förekommer.
Eller vad ville du säga?
Att du inte får uttrycka din åsikt härinne?
munkas:
Behövs lite mer förberedelser...personligen o för laget hade jag föredragit match imorgon inför ödesmatchen på lör
"Nu får vi några dagar på oss. Vi får träna på bra och förbereda oss på bästa sätt." säger Tommy Jonsson
sylf: Så du tycker mitt inlägg var meningslöst? Bra, då vet du hur jag känner när jag råkar läsa dina skitinlägg. Du kommer bara med massa värdelösa förslag.
Zzzzzzzzzzz.
sylf:
Varför ska det vara såååå svårt att fatta att alla här inne i boken egentligen vill och hoppas på det samma ,Nämligen att vårat lag Brynäs IF ska ha framgång och ta guld varje år ,
Problemet för en del "läs lilla Huge " är att vi är alla olika indivder som reagerar olika vid olika uppståtta situationer , och ser lösningar på problemen på olika sätt ,
En del reagerar en del aggerar och andra sticker huvudet i sanden och hoppas allt löser sig av sig själv , vilken kattegori ni känner er hemma i vet ni alla bäst själva , själv reagerar jag och hoppas att dom som har möjligheten aggerar och inte gör som strutsen ,
Men just nu ser det ut som att föreningen och dess ledare leker struts ,
Men va fan, vi fick ju höra en orgel så kanske strutsen har vaknat nu ,
Som sagt , vi är alla Brynäs vänner å även olika individer ,
Vi ska väl ha samma mål här inne i boken ,
Det bästa för laget ???
Huge: Synd att Rahm glömt hur man ska fånga en puck? Trodde vi skulle få se den målvakt som lämna Färjestad för 2,5 år sen. Uppehållet skulle ju inte påverka honom som det hette då. Han hade ju "tränat på egen hand".
Även Greiss fick mängder av matcher att "komma i form", gick sådär. Tycker att din cykeltes är lite tveksam, som det mesta du har att kommamed.
Ja , varför skulle jag skrika efter någons avgång som precis vunnit guld med Brynäs? Har fortfarande inte hört dig hylla Tommy för hans mästerverk.
GP däremot, han som skulle fixa till försvaret. Han kan mer än gärna försvinna till AIK och ta sin supervärvning Rahm med sig.