Brynäs IF

727110 inlägg · 7960 ämnen

säsongen över . Tack Sunklöv !!!

« · 1560095 · » Till forumet

Sv: säsongen över . Tack Sunklöv !!!
Huss: Vad i gårdagens match, och de 10-12 föregående, talar för att Brynäs kan höja sitt snitt till 1 poäng per match?
Kommentera

Fan, jag trodde han skulle förstärka laget mot Växjö.

Kommentera

Jajjen: inte ett förbannat skit!
Kommentera

Jajjen: De senaste 13 matcherna så har AIK tagit 9 poäng mer än oss och Växjö har tagit 6 poäng mer än oss, fortsätter det i den takten så klarar vi oss men vi kan nog behöva fem poäng till i alla fall. Matcherna mot Lakers, Rögle och Gnaget blir vitala för att vi ska knipa slutspelsplatsen. Ovisst..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det tråkiga är att vi kommer inte ha en chans mot AIK och Växjö!
Kommentera

foppa78: Vi vet ju inte om vi har en chans mot Aik och Växjö förrän matchen är igång, så otroligt osannolikt att vi har chans är det faktiskt inte.
Kommentera

arnio: Så det är alltså inte otroligt osannolikt att vi har en chans?
Kommentera

sylf: Precis! Så länge det finns en chans så är det ju otroligt dumt att ge upp.
Kommentera

Carl Lejonkräk: SM-GULD SM-GULD ;)
Kommentera

brynäs08: passa på och njut så länge det är vårt......bucklan börjar glida oss ur händerna...kanske man ska slänga på guldmatchen och dröma sig tillbaka för en stund..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det skulle vara jäkligt gott om vi gick till slutspel. Då finns det en chans att liket ruskar till. Nästan samma lagom står på isen idag hade MED självförtroende 7poäng från serieledning sista matchen innan jul.
Kommentera

Jajjen:

Ove skulle platsa i dagens Brynäs om han fick träna någon månad. En joker i slutspelet? =)

Kommentera

Brynäs Enterfält blev visst skadad efter en tackling igår. Någon som vet när var o hur o vem som var inblandad från timrå ik?
Kommentera

Peja: Om jag ber dig att låta bli att svara, ska det vara så jävla svårt?
Kommentera

Gurra88: Det är konstigt och motsägelsefullt att du säger åt mig att inte svara genom att ställa en fråga till mig. Jag hänvisar dock till dina tidigare svar till andra skribenter, dvs "det är ingen tvingar dig att läsa inläggen".
Kommentera

Peja: Amen!
Kommentera

söder över: Jag såg tacklingen, men hann inte uppfatta vem det var. Det såg ut som en ful tackling med blindside och alldeles för många skär, men domaren stod ju precis bredvid och blåste inte. Tänkte att jag skulle kolla upp tacklingen i reprisbilder efter matchen, men kameramännen fick ju tydligen inte med den.
Kommentera

Peja: ok. Frustrerande. Hoppas ni får honom back in bizzniz omgående!
Kommentera

söder över:

4 poäng kvar sen är vi i ingemansland , torsdag 21/2 så har sunklöv lyckats med sitt jobb , då är säsongen över och Brynäs är i ingemansland för resten av denna sässe , med den marginalen dom hade  innan dom slutade spela helt , GRATTIS sunklöv du lyckades ,

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1:

"söder över:

4 poäng kvar sen är vi i ingemansland , torsdag 21/2 så har sunklöv lyckats med sitt jobb , då är säsongen över och Brynäs är i ingemansland för resten av denna sässe , med den marginalen dom hade  innan dom slutade spela helt , GRATTIS sunklöv du lyckades ,"

Ytterst osannolikt att Sundlöv skulle sikta på ingemansland.

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Med det lagat han skrapat ihop till detta år kan man ju tro att det var hans agenda ..

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1:

Jag väntar med spänning framför datan ,,,, Har sunklöv avgått än????

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1:Verkar inte så, varför dröjer han med det?
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: På sikt kanske Dacke vore en lämplig ersättare till Sundlöv? Helt klart är att årets fiasko måste avspeglas i förändringar kring ledarstaben inför nästa säsong.
Kommentera

sylf:Han filar väl på sin sjukskrivning. Sen kommer han tillbaka pigg och fräsch inför nästa säsong och styr upp ett långtidskontrakt med Styrman. 
Kommentera

Huss:Dacke? Är det inte lite afasivarning på honom?
Kommentera

Huss: på sikt? Ta över omgående så har han god tid på sig att förbereda inför nästa säsong
Kommentera

Kopierat från All sportsblogg:

Brynäs förlorade med 9-1 mot Skellefteå
i går - klubbens största kross i 
elitseriens grundserie sedan 1981. Men 

sportchef Michael Sundlöv är lugn. 

-Det som hände har hänt, och så kan det
bli ibland, säger han till TT och be- 
rättar samtidigt att inga förändringar 
i ledarstaben kommer att göras. 

-Det finns ingen anledning att ändra 
med bara tio dagar kvar av serien. Vi 
ska ladda om och leta ny energi inför 
matchen mot Rögle på lördag. Vinner vi 
den är förlusten i torsdags glömd, 
säger Sundlöv.

Glömma gårdagens match, hmm!!

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:

Fyfan säger jag ,  Att den mannen har mage och säga att ,matchen i går är glömd , den kommer finnas kvar hos oss som älskar laget det säger bara allt om vad han är för en person och att han sitter på helt fel stol , blir rent ut sagt förbannad å se vad han säger , han pissar på alla som lägger ner tid och pengar på något vi alla älskar ,

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: jag kan tycka att han sitter på rätt stol efter de uttalandet.
Jag tror inte laget presterar bättre av att man ältar gamla förluster, det gäller nog att glömma så fort som möjligt och ta nya tag.
Kommentera

70 Rodrigues:Så om man lyckas slå tabelljumbon så försvinner skammen från gårdagens totalaförnedring?

Det säger ALLTom vilka ambitionerSundlöv har. Han måste varakung över lallarnas land.

Var e Huge förresten? Han brukar ju vara snabb med sina inlägg innehållande diverse bortförklaringar.

AVGÅ SUNDLÖV!!!!

Kommentera

Slajsarn: Huge dyker nog upp snart, tyvärr.
Kommentera

Berka: Håller helt med dig. Vad skulle han kunna säga då som skulle göra att laget spelar bättre?
Kommentera

Berka:Det var ju inte länge sen man tog nya tag...och innan det var det inte heller länge sen...Den enda kontinutet man har är att man förfaller ännu mer.

Att man ens tänker tanken att "I slutspelet blir vi livsfarliga" och följer upp med såna här insatser viar ju hur jävla dålig koll man har.

Jag tror inte ens att de fattar hur jävla illa det är.

Kommentera

Slajsarn:

Hehe Lilla Huge filar på sitt försvar av Sunklöv , ,, Att en ledare för ett företag som omsätter för många miljoner vart år kan sitta nöjd i båten under denna sportsliga kris bevisar bara ännu mer hur fel det är i ledningen , , klart som fan att den mannen måste bort från Brynäs IF innan skeppet ligger på båtten , , AVGÅ  SUNKLÖV!!!!!!

Kommentera

atilla:Han skall erkänna att han misslyckats kapitalt och att han ställer sin plats till förfogande OMGÅENDE

AVGÅ SUNDLÖV!!!

Kommentera

Slajsarn: Du har helt rätt, det är mer illa än dom anar!!
Kommentera

atilla: Han kunde ju kanske ha uttalat sig på ett annat sätt.
Kommentera

70 Rodrigues: Uttalandet personifierar honom på ett bra sätt!!
Kommentera

Skickade ett mail till Hans-Göran Karlsson och fick detta autosvar:

Hej!
Är på tjänsteresa och återkommer den 25 februari.
MVH Hans-Göran Karlsson Brynäs IF

.......den tjänsteresan kom ju jävligt lägligt.

Kommentera

Gurra88:

Prova skicka till Sunklöv ,,, då får du nog ett autosvar att han just nu är sjukskriven , och ej tillgänglig .. det har hänt förut med den mannen ,

Kommentera

Slajsarn: Sitter mest och skrattar åt dig och dina skitkastarkollegors inlägg.
Är rätt säker på att Sundlöv, ledningen i övrigt och spelarna gör likadant...
Kommentera

Kom igen lite nu...att kalla Sundlöv för Sunklöv och spelare i laget för fittor och föreningen för äckelförening som en del gör är ju inget annat än patetiskt. Klarar ni inte av att uttrycka er civiliserat tycker jag ni kan knipa igen.

Och att HGK är på tjänsteresa, vad fan har det med saken att göra? Börjar laget vinna om han sitter på sitt kontor??

Jag håller inte alltid med Rodrigues, men han har en stor poäng när han skriver att något stort är fel i Brynäs. Så här dåligt är inte laget om det presterar som det ska. Något annat ligger och gror...konflikter, förtroendekris mot tränarna??

Någonting är ruttet i staten Brynäs

Kommentera

Zappaholic: Förtroendekris? Vi har ett för dåligt lag. Har du någonson sett ett sämre försvar?

HGK bör givetvis vara på sitt kontor nu och förbereda för nästa års nya sportchef.

Kommentera

Zappaholic:  Tycker att Arto Blomsten prickar rätt när han tar ned det till lite mer konkreta och jordnära saker: ett topplag i toppform som har bättre spelare på i stort sett samtliga punkter möter ett för dagen klart sämre motstånd och där självförtroendet är i botten.
När målen börjar rulla in lägger många ner verksamheten, tyvärr.
Sånt som händer, effekten blir som sagt dubbelt negativ pga det motstånd vi ställdes mot.
Bara att ruska av sig och komma upp på banan igen.
Jag menar: spelarna kan ju knappast ha blivit så otroligt mkt sämre sen i lördags, när vi gör en bra insats och slår Växjö efter att ha varit rejält i brygga.
Kan däremot tänka mig att det finns lite olika åsikter mellan GP och TJ, när det gäller coachningen, som Rodrigues är inne på.
Framförallt när det gäller försvarsspelet, där GP förmodligen velat se en lite mer defensiv taktik i nuläget.
Kommentera

Gurra88: den förklaringen köper jag inte. Att det bara skulle hänga på försvarsspelet. Har du medverkat i någon lagsport så inser du väl att det ligger något mer bakom.

HGK kanske just är ute i det ärendet, att söka ny sportchef. Det vet du inget om. Inte jag heller.
Kommentera

Huge: "Framförallt när det gäller försvarsspelet, där GP förmodligen velat se en lite mer defensiv taktik i nuläget."

De skulle kunna vara så men du kommer med gissningar. Vad vet vi om GP och hans ideer om försvaret. Men bra frågeställning.

Kommentera

Zappaholic: Sundlöv sitter kassaskåpssäkert förstår du. "Tjänsteresan" är nog en helt vanlig solsemester.

Det hänger absolut inte enbart på försvarsspelet. Men det är helt klart riktigt dåligt vilket sprider osäkerhet genom hela laget vilket gör att det är svårt att spela ut. Sen är det som du säger inte hela sanningen då alla som lämnat ersatts med sämre alternativ, klart sånt gör skillnad.

Lägg därtill att man enbart har en målvakt som har svårt att hålla skärpan uppe en hel säsong och behöver konkurrens om platsen, vilket han inte fått.

Kommentera

Gurra88: Ett mail från dig kommer nog att bli succé ;-)
Kommentera

Treklövern1912: Klart det är en gissning. Frågan är väl isf hur pass kvalificerade alla våra gissningar härinne är?
Jag baserar MIN gissning på det lilla konkreta jag har tagit del av: när GP gick ut och försvarade sina egna backar från den massiva kritik som dom fick utstå för ett tag sen.
Normalt sett brukar väl inte en ass backtränare gå ut på det sättet och indirekt kritisera forwards, som han de facto gjorde.
Kanske inte föll i så god jord hos TJ, att singla ut en specifik lagdel på det sättet.
Kommentera

« · 1560095 · »