Brynäs IF

731225 inlägg · 7961 ämnen

Saxat ur GD

17095 · » Till forumet

Saxat ur GD
När Henrik Petré i går träffade sin läkare för att undersöka sitt knä fick han sämsta tänkbara besked.
Något har hänt med det nya korsbandet som Henrik opererade i våras.

- Det går inte att beskriva hur deprimerande detta känns, säger Brynäsbacken, som gjorde comeback mot Mif Redhawks i torsdags men tvingades kliva av isen i den tredje perioden.

Nu måste han avvakta i minst två veckor innan en ny undersökning kan göras och definitivt besked lämnas hur svårt sargat det nya korsbandet i vänster knä är.

- Jag träffade samma läkare som opererade mig för sju månader sedan och han kunde bara konstatera att något har hänt och knät är spänt och har svårt att slappna av.

Beskedet betyder att Henrik är tillbaka på samma ruta som för någon vecka sedan då all träning, utom närkontakt, var tillåten.

- Jag kan köra på med träningen så länge det inte gör ont. Doktorn har dock sagt att jag måste kliva av så fort jag känner smärta.

Så fort knät börjar värka måste Henrik dra ned på träningen och ägna sig åt alternativa sysslor.

- Det här var det sista jag ville uppleva. Det kändes bra under matchen, men kanske spelade jag för länge. Så här i efterhand hade det varit klokt om jag klivit av efter en period, men nu är det som det är, suckar Petré, men tillägger:

- Lita på att jag kommer tillbaka.

Mer glädjande är dock att Henrik Rehnbergs ljumske är bättre och han kan spela mot Frölunda i Scandinavium i eftermiddag.

- Jo, han är med och ersätter Petré bredvid Pär Djoos, säger Roger Melin, tränare i Brynäs.

I övrigt hoppas Melin att Jeff Williams hinner fram till Sverige. Nyförvärvet från Kanada ankommer till Arlanda strax efter klockan tio i dag på förmiddagen och känner han sig fräsch går han in tillsammans med Mikko Luovi och Daniel Rudslätt.
Kommentera

17095 · »