1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446500 inlägg · 7961 ämnen

SCA Cupen

Sv:SCA Cupen
Bissett19: Mmm.. eller hur..

Bissett19:
lägg av, hur vet du det sittande framför en dator? Det hade jag aldrig kunnat lista ut.

Per HApps: Öhh Bisset är på plats :-)

65selander: Men han verkar ju inte se vad som händer ändå. Det är mycket märkligt.

65selander:

Ja men han är aprak snackade med honom nyss =)

Dream Team: Trots allt så ser han ju bättre än oss :-)

65selander: Tveksamt läge det du.. ;-)

65selander:
Solly mistel, fölåt.

Jaha, då vart det förlust med 4-3 då. Synd att vi tappade en 3-0 ledning, men men. Vi vann tydligen skotten med 12-3 i sista perioden.

Falken:
Tackar för god match. Ni fick vara glada första halvan och vi den andra.
Man skall dela som bröder. Nu fortsätter festen på egen hand.

Falken: Aspen har läst sönder er fullständigt.. ;-)

Falken:
Resultatet i sig är ju inget bry sig om .. det som var bra är fixade 2 straffar ju så målvakterna fick känna på det , det som däremot oroar mig är släppa in mål i PP det inte det bästa ju

Dream Team: Ähh..han darrade väl till vid rätt tillfälle bara :-)

Falken: Finns väl inte så mycket att orda om eftersom man inte har sett matchen. Dåligt iaf att tappa 3-0. ifs så missade ju TIK 2 straffar.

Vi har ju vunnit två år på raken mot TIK så det är kanske dags att vinna mot Mora som vi har förlorat mot två år på raken istället :-)

Då väntar vi in analysen från dom såg matchen. Finns det någon moderator beredd om det blir barnförbjudet :-))

Ang Brynäs hemsida så verkar det ha varit en Rysk domare. Rätta mig om hjag har fel. (Alexander Kotevski)

Satan i gatan vad Brynäs var snabb med matchresultatet

65selander:
Tyckte swehockey hade samma dommare utskriven .. och ja det var snabbt uppe med resultatet det

65selander: Det beror på, ligger Umeå i Ryssland så är han väl i sådana fall rysk domare.

65selander: KGB

Brynäs dominerade matchen när det var 5-5 på isen, tyvärr så var det en hemmadomare från Norrland som var mutad o klar, har sett hockey i 30 år, och dagens Slopåtjevski var nog det allra sämsat jag någonsin har sett.

Orkar ej läsa igenom allt som skrivits idag men det har nog skrivits om det redan antar jag.
Såg i tidningen i morse att man lyckades sätta upp nya vägskyltar till Läkerol Arena som det stog Gavlerinken på,en liten miss :)

70 Rodrigues: Ta med dig pojkarna nu och dra på Espan ikväll. Det är ett seriöst Disco ;-)

70 Rodrigues: Det är väl meningen att domarna ska hålla den här nivån. Du tycker förmodligen att Timrå skulle ha haft flera utvisningar och det kan jag inte göra någonting åt, men jag tycker väl att han tog det han skulle.

Däremot så tycker jag att nivån är lite väl låg...

RavenLord: Härligt. För mig kommer den alltid heta Gavlerinken

Hälge: Såg du matchen överhuvudtaget?? Domaren var patetisk, ska man hålla en nivå så måste det gälla båda lagen, eler har jag fel??

70 Rodrigues: Jag var där, hade jag inte varit det, så hade jag givetvis inte kommenterat det hela.

Givetvis ska samma nivå gälla för båda lagen.

DMartinssonBSKV: Oj då !!!!!!!!

Springsteen:
Kryp tillbaka under stenen du kom från eller uppträd civiliserat

Springsteen: Är du förbannad kan du ju alltid kassta lite PET-flaskor på oss den 30/9

70 Rodrigues: 28 minuter vardera i utvisningsbåset...

Bissett19: Öh har ni dåligt ölsinne. Åk nu på Espan och ha det gött istället ;-)

70 Rodrigues: Nej det finns värre domare såsom Ulf Gyllander från Örebro. Men så blev karln bannlyst från eliten oxå efter 7st matchstraff uppe i Timrå i en match mellan Timrå-Leksand :-)

Bissett19: Men Kotevski här inte hemma på den här nivån. Men lyd nu Selanders råd.

Ta en helkväll ute och skit i matchen. När serien börjar betyder inte det här ett jävla dugg.

Försäsongen är bara ett spel för galleriorna.

Tony för fan, kanalisera din ilska. Du övereagerar ju nåt otroligt. Du behöver ju inte bråka med mig. Du fick ju medhåll.

Vi syns och hörs!

Kram.

Återigen dags för poänligan under försäsongen. Se nedan.

1. Mikael Lind
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 3 | Poäng: 5 | Poängsnitt: 1,25pm |

2. Nicholas Angell
Matcher: 7 | Mål: 3 | Assist: 1 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,57pm |

3. Daniel Johansson
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |

4. Jiri Bicek
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |

5. Nicklas Bäckström
Matcher: 5 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,80pm |

6. Mads Hansen
Matcher: 8 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,50pm |

7. Andreas Dackell
Matcher: 4 | Mål: 1 | Assist: 3 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |

8. Sebastian Karlsson
Matcher: 7 | Mål: 1 | Assist: 3 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,57pm |

9. Peter Nolander
Matcher: 6 | Mål: 3 | Assist: 0 | Poäng: 3 | Poängsnitt: 0,50pm |

10. Daniel Hermansson
Matcher: 6 | Mål: 1 | Assist: 2 | Poäng: 3 | Poängsnitt: 0,50pm |

Intressant är att vi har fyra spelare som producerar (i snitt) minst en poäng. Dessa fyra är Bicek, Lind, Dackell och Johansson. Annars är det roligt att se att vi har backar som producerar i form av Nolander, Johansson och Angell.

Ambroo:" 28 minuter vardera i utvisningsbåset..."

Det som skiljer är att Brynäs åkte på flertalet av sina utvisningar i mittperioden och domaren(eller vad man nu ska kalla honom) släppte in tallefjantarna i matchen!!

70 Rodrigues: Ja och våra kom i första!
Var juh därför ni kunde göra 3 mål..Vi vann även fast vi missa 2 straffar.

70 Rodrigues: Jag såg inte matchen, men kan det inte ha varit så att Timrå, med den bedrövliga förstaperioden i färskt minne, tyckte att det fanns fog att bättra på typ det mesta i spelväg lagom till den andra? Om Brynäs i det skedet drar på sig dumma utvisningar så är det väl Brynäs, och inte domaren, som släpper in Timrå i matchen.

Men som sagt, jag såg inte matchen. Domaren igår stämmer säkert in på den bild som jag och de flesta andra har av utländska rättsskipare.

Uddan: Utvisningarna kommer att bli ett STORT problem iår.

Dream Team: Som sagt var, du såg inte matchen!

Uddan: Tik hade 6 min i 1:a precis som Brynäs.

Dream Team: Kotevski brukar döma i allsvenskan och är svensk.Ingen av de bättre domarna man sett.Han har en förmåga att sila mygg och svälja kameler om man säger så...

Portello: Jag hade kunnat tänka mig just det, ja.

Portello: Nu var du väldigt snäll i din bedömning av mannen med synen uppstoppad i arlset. Kotevski är det tydligaste exemplet på domarproblemet i det här landet.

70 Rodriques: Har du inte gått och lagt dej än??? Hur tusan ska du orka med två dagar till av cupen?

Mats Edström: Gå och lägga sig?? Det är bara att köra på. Ikväll håller vi på Sundsvall :-)

Här har det rensats friskt sedan igårkväll. Ok att glåporden är borta, men varför är gud's inlägg om varför han blev borttagen som moderator borta?

70 Rodrigues: Du är en god människa men så hade du ju bott i Skönsberg oxå...*ler stort*

73Sjöbba: Gud är väl inte moderator i den här GB'n och har så aldrig varit..

GävleLasse: Läs om och läs rätt

Bara 40 min kvar, och helt dött här! Grrr!

RQT:

Får touokko spela iaf fick inte han matchstraff senast ??

« · 743847 · »