Brynäs IF

731187 inlägg · 7961 ämnen

SCA-Cupen

« · 1173738 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
Nån som vet om det är Markström som står imorgon?
Kommentera

Ambroo: Enligt GD så står markström mot Timrå och Modo
Kommentera

Passar helt skamlöst på att berätta att höjdpunkterna från kvällens match i SCA-cupen ligger ute på ST.nu nu.
Kommentera

Jag var på matchen idag, i en nybyggd arena dessutom!
men snacka om att det var nervösa grabbar i början, 2-0 efter 3 min (2 första skotten) efter detta har Sundsvall också ett friläge, men en ruggig räddning! 3-0 var väääldigt nära där.
Sedan lossnar det någorlunda.. ett två mot enläge och Hansen passar över till Eero som sätter pucken enkelt i tom kasse, Zacke helt borta!
2-2 görs på styrning.
2-3 riktigt bra uppspel till Järnkrok som kommer fri och distinkt sätter dit pucken.
2-4 (matchens mål) Eero får stå helt fri i slottet och prickskjuter upp pucken i krysset!
3-4 backskott i mål
3-5 mål i tom bur

Angående målvaktsbytet i Sundsvall så fick Zacke en smäll och fick bryta.

Spelarkritik, Eero var såklart banans kung, gjorde lite precis som han ville hela matchen.
Sedan tycker jag att Kahnberg verkar rätt lat, han glimtar dock till emellanåt och visar sin fina klubbteknik ett antal ggr.
Annara tycker jag personligen att Herman gjorde av sina bästa matcher på väldigt länge, kämpade och slet a la Granis 08/09.

Slutligen, det syntes på långa vägar att Brynäs ställde upp med ett väldigt ungt reservbetonat lag. när nerverna släppt så var det trotsallt klassskillnad mellan lagen de 2 sista perioderna.

Nya tag imorn mot Timrå. Markan mot Lindbäck ser jag fram emot :)
Kommentera

Brynäsekke
Såg matchen igår, måste komentera dessa duktiga juniorer vi har i brynäs.

Calle Järnkrok måste väl ändå vara en av det större talangerna vi haft.
Fruktansvärt spel smart spelare.Det finns så mycket hockey i den grabben.
Jag säger bara Kung Calle.

Viktor Berglind har verkligen vuxit som spelare, agerar helt lungt och tryggt fast han kliver upp bland seniorerna.Gjorde en kanon tunering med landslaget
och hockey kunnit folk öser beröm över honom.

Alexander Sahlin har inte haft lätta starter på matcherna(fick började med ett självmål i Mora) men har ändå knytit
i hop påsen och kommit till baka vilket visar på ett starkt psyke. Han är nog den minst matchtränade målvakten i Brynäs och jag är helt övertygad att han kommer att växa med uppgiften.

Jocke Rohdin energisk och fruktansvärt duktig skriskoåkare en riktig sniper. Kommer att bli väldigt nyttig spelare i J 20 i år. Kusin med Klas Leidemark.

Ludvig Rensfelt har kommit i gång med skridskoåkningen och tagit ett regält kliv framåt i år, spelar smart och har verkligen fysiken för att ta ett kliv uppåt så småning om.

Ge dessa killar några år och ni skall se att Sundlövs shoppingrundor kommer att bli färre och han kan lungt titta ner i plånboken och se att det finns pengar kvar.

Skulle var kul om vi kunde ha ett forum om framtidens Brynäs

Kör hårt alla Brynäs fans
Kommentera

asplund: Sundlöv nämnde i våras när Lind inte fick nytt kontrakt att Järnkrok på sikt skulle ta den rollen.
Kommentera

Huss:
Skönt att han sagt på sikt, känns som det blivit någon hysteri av att plocka fram unga spelare. Klubbarna måste ha lite tålamod och låta ungdommarna
utveklas i sin takt, oftast så hypar man upp spelarna och problemet kommer när dom unga killarna skall leva upp till förväntningarna som ställs på dom.
Ett bra ordsspråk är: Man måste våga misslyckas för att lyckas.
Kommentera

asplund:

Ska bli riktigt kul och intressant att se matchen ikväll,hoppas bara att BIF står upp och backar tokhem som brukar göra häruppe,jag menar våran starkaste lagdel är ju inte direkt backsidan ikväll.
Synd bara att Sandin inte är fräsch ännu,tydligen en förkylning som spökar nu efter rehabiliteringen av knät.Han skulle behöva komma igång att matcha snart.

Snart dags att knalla ner till hallen och se Modo-Sundsvall.
Återkommer senare...

Kommentera

Henning: Måste säga att Eeros avslut på andra målet han gör är fruktansvärt snyggt! Jävlar i min gata vad det smaskade till uppe i krysset! :D
Kommentera

MarcusElving: bara att hålla med, riktigt snyggt!
Kommentera

Textreferat från matchen:
Kommentera

Ove ove ove Molin!! 1-0
Kommentera

0-1 Ove Ove Ove Molin!:)
Kommentera

1-1 Pääjärvi-Svensson..
Kommentera

21olsson: 1-1 av Magnus PS!
Kommentera

21olsson: Att Brynäs släpper in mål direkt efter man själv gjort ett mål känns igen från förra säsongen! :P
Kommentera

MarcusElving: Ja man blev inte direkt överraskad.. bara gnugga på!
Kommentera

21olsson: Just nu är det Timrå som kör på:

"09.21 - Timrå fortsätter att trycka på men Markström fortsätter att vara duktig mellan stolparna"
Kommentera

13.18 - Brynäs formation med Hermansson-Thegel-Sundström är alltid farliga när de är inne. Får ofta tryck i timrås zon.

Men mål kan dom inte göra.. dom snurrar väl bara i hörnen.
Kommentera

13.18 - Brynäs formation med Hermansson-Thegel-Sundström är alltid farliga när de är inne. Får ofta tryck i timrås zon.

Kul att den kedjan spelar bra, men Sundström centrar väl ändå. Måste vara fel av skribenten.
Kommentera

Slut på första. 8-8 i skott!
Kommentera

Låter som att Brynäs har övertaget just nu!
Kommentera

21olsson: Nu gäller det att döda 3-5 läge! Tungt
Kommentera

MarcusElving: och det gick inge bra 2-1.. PP nu dock
Kommentera

21olsson: Nej, nu verkar det rulla iväg... 3-1! Vi frå väl skylla på vårat enorma manfall som alla andra lag gör när de har massa spelare borta ;-)
Kommentera

21olsson: 3-1...
Kommentera

Låter som de e rena rama E4 rakt igenom Bif zon..
Kommentera

Det här vänder vi! förstafemman vaknar snart. Somervouri och Dackell Målar snart;)
Kommentera

21olsson: Nej, Dixon drar däremot på sig en tvåa.. BP igen!
Kommentera

MarcusElving: Ja, hur många och vilka är borta??
Kommentera

Wesse1: Säger inte mig så mycket, har ingen stenkoll på Brynäs
Kommentera

Vafan är det Sm i klantiga utvisningarnas dag idag?
Kommentera

3-1 efter andra 23-16 i skott till Timrå
Kommentera

Eller har dommaren hittat på pipan nu i andra?
Kommentera

Wesse1: 5 ordinarie borta! Juuso Hietanen, Lasse Jonsson, Simon Bertilsson, Jakob Silfverberg och Anton Rödin
Kommentera

MarcusElving: Sandin spelar väll inte heller, eller?
Kommentera

MarcusElving: Ok, Ja vi har ju Bara Lander, Sonnenberg, Casalava och Pärsinen borta så då är det ju naturligt att Timrå Leder.....
Kommentera

MarcusElving: Petr Caslava, Tomas Skogs, Timo Pärssinen, Martin Sonnenberg och Anton Lander... Ska vi säga att vi går jämt upp där då? Ja vi säger så!
Kommentera

Ambroo: Ahh, vi säger så! :D
Kommentera

MarcusElving: PP nu! in med pucken!
Kommentera

21olsson:
"- Lindbäck gör en fantastisk dubbelräddning på först Hermanssons coh sedan Sundströms skott"

Att ni släppte iväg den pojken. =)
Kommentera

73Sjöbba: Släppte?! han ville ju gå själv. Sundlöv ville ju inget annat än att han skulle stanna.
Kommentera

73Sjöbba: Svårt att tvinga någon vettu! Hade jag bestämt hade han inte stått i eran kassa ikväll i alla fall. Det var ju hans eget val för att få spela mer matcher..
Kommentera

Ja, ja...
Kommentera

21olsson: där kom 4:an också!
Kommentera

4-1..
Kommentera

Uselt, men det är ju "bara" träningsmatch... Bottenharvande i år som vanligt? Det är ju inte direkt något topplag vi möter.
Kommentera

bara nån minut kvar snart.. i morrn måste dom fan vinna mot sjukstugan MoDo!
Kommentera

Anders Berg: ähhh, det är försäsong! Går inte att dra några stora växlar av detta. Det blir inget bottenharvande i år!
Kommentera

« · 1173738 · »