1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1818889 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
7225: riktigt kul med seger idag! skrek högt här hemma! gustafsson var enorm dock. det lag som tar det på måndag ror nog hem det hela.
Kommentera

Nu jävlar ska jag fira med go-käk på Route 84 i hudik! (På vägen hem)
Kommentera

Huge: Nu när det blir (minst) en hemmamatch till så är det dags för mig att se slutspel live i Gavlerinken. Det blir nästa hemmamatch och alla eventuella hemmamatcher i en finalserie 😊😊😊😊😄😄😄
Kommentera

Huge: Satt just och funderade på just detta med publiken.
Var det inte +-0 i resutatet efter 1a hemma matchen i slutspelet?
Känns som kistan borde fyllts på en del nu ivf!!
Kommentera

Skrubben: BZ ruschade förmodligen ner till kansliet för att räkna på inkomsterna från nästa hemmamatch, så vi har råd att plocka hem Andersén lite fler likvärdiga nyförvärv.... :-))
Kommentera

Huge: Haha, vi kämpar på. Du i bubblan där allt är bra och jag i vekligheten. Utifrån det så har vi ju båda rätt sansade analyser av kvällens match.
Kommentera

Fy fan vilken härlig och rättvis seger!
Sluta hacka på Felix, visst jag tyckte med att han skulle nypt en till puck etc etc men vi vann. Serien står på två lika. Vi är två matcher från FINAL. Slut samman nu och stötta våra grabbar så kanske vi kan fira guldet inom en snar framtid.
Älskar lördagar som denna, med en brynäsvinst, whisky i glaset och match igen om två dagar.
Skål på er Brynäsvänner.
Kommentera

rafalski: Man kan ju ryckas med i matchen utan att fördenskull låta som en omogen tonåring som ser allt i svart eller vitt?
Delgav dig bara min personliga uppfattning om din utveckling härinne.
Vi gör som du säger en kanoninsats men håller inte med om att nån annan målvakt skulle haft nån större chans att rädda två väldigt svåra styrningar och ett skott i skymt läge. Så det där med att nån annan förstås skulle ha räddat dom där målen är ju bara meningslöst antagande utan nåt som helst värde.
Isf kan man lika gärna hävda att vi hade avgjort innan tredje om utespelarna inte hade varit så ineffektiva, men det argumentet hör man an nån konstig anledning nästan aldrig i såna här lägen.
Sen förstår jag inte ditt snack om mitt domargnäll, då jag väl är en av få härinne som mestadels brukar försvara domarna, om det inte handlat om uppenbara misstag dom gjort.
Kommentera

Till nästa säsong föreslår jag att Brynäs installerar en kamera som filmar Bengtzén högst upp i arenan under matcherna. Highlightsen borde bli roliga att kolla på. Herregud vilken rusch han gjorde efter Clarks avgörande mål 😀 Härligt med en sportchef som har inlevelse.
Kommentera

Det är ändå rätt uppenbart att det inte används samma "nivå" när
de väljer att ta utvisningar för respektive lag.

Ta Lukas Carlssons utvisning i första perioden.
När Frölunda gör EXAKT samma grej senare i matchen.
Då tar de ingen utvisning.

Om domarna satt en nivå och tagit ut en spelare i ena laget
för en viss grej. Då måste de ju även ta ut en spelare i det
andra laget när de gör exakt samma sak. Det måste man
kunna begära av domarna. Allt annat är för dåligt.

Jag hoppas verkligen domarna tvingas se matchen i efterhand
för att se allt de som de missat (eller valt att blunda för).
Visst de missade en högklubbautvisning på Brynäs.
Men hur många solklara utvisningar på Frölunda släppte de inte?
Många, väldigt många.

Vi vinner skotten i de två sista perioderna med damhockey-siffror,
typ Kanada - Sverige (31-8). Ändå är den enda utvisningen de
tar på Frölunda, en utvisning på "för många spelare".

Skärpning.
Kommentera

Chanzone: Håller ändå med Wikegård när han kritiserar domarna för tvåan i slutet. Visst, det är ett klart regelbrott, inget att diskutera.
Men: det är ändå en bedömningsfråga hur länge en spelare ska tillåtas hålla pucken i handen innan han släpper den, och med tanke på läget i matchen och att man tidigare missat en hel del solklara saker (som man dessutom erkänt i efterhand) så borde Nord ha haft lite mer fingertoppskänsla och släppt den där tvåan. Ibland är det faktiskt bättre rent sportsligt än att försöka vara "paragrafryttare" i ambitionen att vara rättvis oavsett läge i matchen sas.
I ärlighetens namn slapp vi också en solklar tvåa för hög klubba, så det jämnade i stort sett ut sig över 60 minuter.
Kommentera

Huge: Jorå, erkänner gärna att jag rycks med i matchen till skillnad från dig.
Tycker Brynäs gör en Kanoninsats ikväll och med en målvakt så hade detta varit avgjort innan tredje.
Du själv har aldrig någonsin varit kritisk mot Brynäs men gärna mot domarna.
Vore ju självmål att skylla på domarna jämnt, eljest hur?
Kommentera

Huge: Ja..tråkigt.
Kommentera

Brynäsgubbe: "Jösses vad Granqvist blivit trött som kommentator. Ingen inlevelse öht."

Haha, noterade samma sak i första.
När vi gör 1-0 blir det tvärtyst i studion. Nästan begravningsstämning och G låter ungefär som om ena laget har gjort ett tröstmål i nån träningsmatch på försäsongen.
Lite skillnad mot senast i Göteborg när alla gick upp i falsett av upphetsning så fort Frölunda lade in en puck på kassen... :-)
Kommentera

rafalski: Från att ha varit en i mitt tycke nyanserad, sansad och seriös skribent så har du på nåt år gått till att bli en överengagerad, enögd, gnällig och skitkastande tonårssupporter, som jag känner det.
Tidigare har du iaf erkänt att du blivit uppjagad och onödigt kritisk under match pga ditt engagemang men nu försvarar du dig inte ens med det argumentet.
En märklig transformering om du frågar mig, är faktiskt lite förvånad---
Kommentera

bifhjärta: Japp, tjurgubbe. Vad har du att skylla på?
Kommentera

KalleTeodor: Ska vi gå till final eller till och med ta guld så är det framförallt genom vår grymma offensiv och vår bredd i laget. Att motståndarna får lite enklare mål får vi nog räkna med när vi spelar vår typ av spel. Nyckeln är att få utdelning till följd av vår dominans framförallt på hemmaplan och skaka av oss motståndarna. På bortaplan får vi förlita oss på våra spelvändningar och effektivitet i avsluten.
Kommentera

rafalski: och du ska vara född -64 😂😂 tjurgubbe..😂
Kommentera

Varför sitter ni bråkar för? Så meningslöst.

Själv är man överlycklig, vilken härlig bilresa hem det är nu. Brynäs gjorde riktiga spelmål idag, medan Frölunda var effektiva och aningen tursamma. Hoppas Brynäs kan fortsätta på det här spåret.
Kommentera

Zappaholic: Kolla med Huge innan du svarar. Kan bli så fel annars. Kram från bänken.
Kommentera

Horace76c: Utvisningen i sig är klockren. Inget att säga om. Men hur ofta släpper dom inte rena överfall annars , i slutminuterna, när matchen är helt jämn!?
Kommentera

7225: Jo Linus är bra och det hade inte gjort ont om han också spelade i Brynäs. Men han är trots allt ett år äldre och jag tror att Felix blivit vald till turneringens bästa målvakt i alla internationella turneringar han spelat inkl JVM.

Sen håller jag med om att Felix behöver kliva upp en nivå om vi ska vinna guld och om han står men jag tror att det är troligare att detta händer om vi som älskar Brynäs visar vårt stöd.
Kommentera

rafalski: Anmäler inte andras inlägg såvida det inte är lagbrott. Det får andra pyssla med om de har lust.
Kommentera

rafalski: Vilken tragisk och ensam människa du är.
Kommentera

7225: Tycker vi också står upp mycket bättre. Och spelar med högre fart. Tar bättre beslut i Frölundas press-spel. Det gör att de inte får fatt i oss på samma sätt som i förlustmatcherna.
Kommentera

7225: idag hade vi fyra kedjor som kunde hota! Det såg ut som alla hade ökat 5 kg (tror det var Wikegård som sa det efter match)! Hoppas på samma inställning nästa match så de kan avgöra på hemma plan!
Kommentera

KalleTeodor: Inget skulle glädja mig mer än om Sandström axlade Markans mantel men laget är större än jaget och Brynäs kommer inte ta guld om Sandström spelar som han gör just nu. Tyvärr.
Ja, personangrepp på egna spelare känns bara konstigt.
Kommentera

Zappaholic: Oj, du känner till mina relationer? Ni "poliser" imponerar.
Kommentera

KalleTeodor: Linus Söderström i HV är grym också även om han är ett år äldre (5månader egentligen).
Kommentera

rafalski: Japp. Vi ses måndag. Ska ge Huge en kram så kan väl du ge kudden en extra kram, ditt enda sällskap ikväll.
Kommentera

Zappaholic: Du kan säkert anmäla mig någonstans "farbror polis".
Kommentera

7225: Framför allt mindre kladd i egen zon
Kommentera

KalleTeodor: Det är jävligt pinsamt när man som så kallad supporter benämner lagets målvakt som "skit som ska kastas ur klubben".
Kommentera

Zappaholic: Krama Huge nu riktigt hårt, gråt en skvätt så hörs vi på måndag.
Kommentera

Vad säger ni om vårt spel om vi bortser från målvaktsspelet? Det är så här vi ska spela med hög press, stark skridskoåkning och pass på bladet(nåja), nu var vi även lite tuffare än tidigare och stod upp bra i närkampsspelet. Underbart att se förstalinan, och fjärde och andra.och tredje..👍👍👍 Bertilsson, Gunderson, Clark, Alce'n var mina favoriter idag och både Johnson och Zab gjorde det bra.
Kommentera

2064: Jag tycker inte att Felix insats ikväll var lysande. Men vi vann trots allt matchen. Felix är världens bästa målvakt i sin ålder. Han spelar i vårt lag och det är jag stolt över. Det är slutspel och alla våra utespelare skyddar och står upp för Felix det gör jag också.
Att som Brynässupporter skriva en kommentar som "sandström inger ju inte självförtroende i intervjun direkt... börjar ju nästan grina" är i mina ögon en kommentar som jag förväntar mig när jag läser ett forum för Frölundasupportrar.
Kommentera

Huge: hänvisar till min bubbla. Ja, tredje är otagbart. Helt ren och snygg styrning. Lite som Clarks första.
Kommentera

Chanzone:
Likställer den utvisningen med ex 6 man på banan.
Det var väl dom 2 utvisningarna som blev rätt i den här matchen. Det blandades och gavs hejvilt i övrigt.
Gör om - gör rätt.
Kommentera

Huge: Helt rätt! Utan Sandströms bländande insats hade vi torskat med minst 4-0. Sandström är kvällens hjälte.
Kommentera

Sett highlights nu... Jösses vad Granqvist blivit trött som kommentator. Ingen inlevelse öht.
Kommentera

rafalski: Tack. Jag förlåter dig. Ibland skriver man saker man inte menar. Jag vet hur det känns. Var inte för hård mot dig själv nu bara. Hitta nån att krama. Typ kudden...
Kommentera

2064: Hur gör man som målvakt för att "steppa upp", i det här fallet stoppa otagbara styrningar som ena gången går utanför, nästa gång på målvakten och ibland i mål? Gustafsson fick en styrning i kryssribban och ut, Felix en närstyrningar från egen spelares klubbskaft och i mål.
Den som inte ser att det handlar om ren slump i dessa lägen är enligt mig en dålig bedömare.
Kommentera

Qvarre: Verkar vara nytt för denna säsong, men lite väl magstarkt att ta utv för det när dom släpper det mesta annars med två minuter kvar.
Kommentera

Huge: Första SKA han ha. Det är ju slutspel för tusan. Sova och slappna av får han gör när han inte spelar...
Kommentera

rafalski: Jag diskuterar Sandström i semifinaltråden och då har jag all rätt att nämna att han var bra i match 1, lika väl som andra får skriva att det är kört om inte Rautio kommer tillbaka.
Kommentera

rafalski: Ganska lågt att ge dig på mig bara för jag råkade svara Huge. Du skrev enbart för att provocera. Blandar in mitt yrke, skriver farbror "polis" lite lagom nedlåtande.

Det är jag och mina kollegor som synts på olika bilder i tidningar och tv. Det är jag och mina kollegor som hjälpt till att skrapa upp människor delade i tre delar. Blir jävligt förbannad när du börjar grina om mitt yrke.

Här skriver jag som privatperson och inget annat. Ska det vara så jävla svårt att förstå??

Skriv överhuvdtaget inte till mig.

Tack
Kommentera

Huge: Lektion 1 på väg. Jag bubblar dig! 👍🏻
F.ö. fantastiskt match idag av vårt gäng.
Kommentera

7225: Nu diskuterar vi ju inte match1. Då var Sandström riktigt bra. Ikväll var han långt ifrån bra.
Kommentera

KalleTeodor: det är du som bjäbbar. Vi vann, men det var inte Sandströms förtjänst utan för att utespelarna gjorde en helt grym insats.
86 pct är bedrövligt. Om inte Sandström steppar upp rejält eller Rautio återvänder så är vi borta.
Ta av skygglapparna.
Kommentera

7510: Håller med, han var felfri...
Kommentera

« · 1818889 · »