1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1819386 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
smallround: Det är sant, Jensen måste lära sig att ta tacklingar bättre. Men överlag så tycker jag VF är överdrivet våldsamma vid sargerna.
Kommentera

smallround:
Lex Bertil
Kommentera

Tycker nästan man ska blåsa av när domarna påverkar spelet markant i en situation. Tex nu stoppar huvuddomaren en passning i Brynäs försvarzon vilket gör att pucken går till Frölundaspelare iställete.
Kommentera

dAVydov: jj MÅSTE titta upp... han spelar med livet som insats hela tiden... det blir en kort karriär
Kommentera

dAVydov:
Jo men då ska tröjan vara vit.
Kommentera

Zappaholic:
Skönt att JJ tekar mer o mer
Men heads upp!
Kommentera

Zappaholic: Finns det inget som heter boarding längre?
Kommentera

bifhjärta: Det ÄR en pinsam förening. Bodde i GBG i 10 år och det finns verkligen ingen som helst supporterkultur sedan Västra Frölunda blev superduperindianer. Man väljer mellan att gå på bio eller "ta en match" på Scandinavium och tror fortfarande att Patrik Carnbäck är "bäst änna". Supporterkulturen finns i de blåvita fotbollsleden.
Kommentera

Leonardo: Kom igen nu Brynäs!!!! Säsongens viktigaste match!!
Kommentera

bifhjärta: VAD ÄR ODDASEN FÖR ATT SEKRETARIATET STRULAR IKVÄLL...

Fan Sören Persson med stinsen Öhlund... SUCK
Kommentera

tjugo8: Nu kööör vi..........
Kommentera

Pinsam förening.
Kommentera

Nu Gävlar kör vi 👍👍
Kommentera

VOLVO
Kommentera

tjugo8: Roger that :)
Kommentera

tjugo8: sorry... :)
Kommentera

Ok då!

SEMISNACK I SEMIFINALTRÅDEN

ROGERSNACK I ROGERTRÅDEN

SILLYSNACK I SILLY TRÅDEN

Game on!!!!
Kommentera

Nu jävlar kör vi Frölunda lär komma ut som tjuren Ferdinand när han blir stucken i röven!

Kom igen nu Brynäs
Kommentera

ellis:
Känns som vi måste dra jämt med dom i kväll för att ha en chans till avancemang. Storstryk igen och det är risk för respass på onsdag.
Kommentera

7225: ingen fälth heller.
Kommentera

Match ikväll!!! Hur blir det, ingen Rautio? Nån annan spännande info inför match?
Kommentera

Brynäsgubbe: Okej men verkar som det bara blivit ett missförstånd då. Han som gick ut med det säger att det inte behövde vara så att han skulle just presenteras idag. Det stod väl även i den att det kunde vara så.
Kommentera

SvennEG: Har inte läst hela GDs artikel pga Plus men rubriken antyder ju att det är nyheten som Brynäs skulle släppa idag.
Kommentera

Ingen rautio eller Fälth ikväll... kommer bli tufft bland Serneke folkslaget ikväll. Vinner Brynäs ikväll, så ska jag bli en djup troende inom svenska kyrkan trots mitt starka ateist hjärta.
Kommentera

pjåtor: 1-öres? Nej, jag vet inte. Själv tycker jag inte Melin impat så där på riktigt sen -99. Tror vi får en aningen förlegad tränare, tyvärr. Men men...
Kommentera

Brynäsgubbe: Om det är abris twitter du läst på så är det enda han förnekat är att han skulle presenterats idag. Om inte vart har du sett det?
Kommentera

Brynäsgubbe: Länk?
Kommentera

Rödins agent förnekar att Rödin kommer tillbaka.

GD briljerar verkligen.
Kommentera

pjåtor: Trodde starkt på Rödin. Jag råkade få inside information att Rödin spelar i Brynäs nästa säsong. Hen sa iofs inget om att han skulle presenteras idag.
Kommentera

pjåtor: Det är väl trots allt bara den där Henrik Harrysson som sagt att dem skulle vara en bomb. Blev nog lite väl uppförstorat. Själv är jag nog ändå rätt nöjd, finns väl inga supernamn tillgängliga.
Kommentera

Huge: Jag skrev förut att jag inte anser att det är en bomb ifall det nu skulle varit han ..jag hade större förväntningar på uttrycket bomb därav min besvikelse över honom. Säger inte att han skulle vara en bra spelare att ha i laget men ingen som får pulsen att skjuta i höjden . .Nu blev det Melin istället ..Bomb eller kinapuff får ni själva avgöra 😉
Kommentera

Satan...
Kommentera

pjåtor: GÄsp...vi behöver en massa bra spelare nu, Melin...jahapp får se vad han kan åstadkomma
Kommentera

Huge: Roger Melin blev det
Kommentera

Finns det någon länk till sändningen än?

Edit: Här!
Kommentera

pjåtor: Så du blir besviken om BZ lyckas landa en stabil defensiv och meriterad landslagsback som ersättare för Bertilsson?
Motivera gärna den åsikten....
Kommentera

pjåtor: Jag tror att vi får vår siste huvudparner...
Kommentera

Sitter och är mer orolig över domarna än Frölunda. Vi vet att Brynäs matchar Frölunda mer än väl när lagen spelar efter samma regelbok.

Min enda önskan idag när jag sitter på plats i Scandinavium är att domarna låter lagen göra upp ärligt och får samma förutsättningar.

Älska Brynäs IF !
Kommentera

Tjurn : Blir besviken om det är Andersen
Kommentera

pjåtor: klart de är
Kommentera

Bifbiffen: med tanke på det så är det ju underbart att Läxsand åkte ut igen..!
Kommentera

2064: Jo jag förstod det men tesen kanske inte saknar grund helt, precis som du skriver. Och skulle vi gå till final så lär det fortsätta i den med. Brynäs får gnugga boxplay ;-)
Kommentera

Som någon var inne på.. Med tanke på de otroligt märkliga utvisningarna i slutet av matcherna på just brynäsare i en semifinalserie där man historiskt (oftast) sett domare som vill avgöra så lite som möjligt i dessa skeden av matchen.

Lika övertygad som Modo var att det var uppgjort mot Leksand, lika övertygad är jag att SHL vill se Frölunda i final.
Kommentera

Zappaholic: Är det Rödin?
Kommentera

6984: Det var primärt menat som ett skämt men frågan är om det inte kan ha viss påverkan ändå.
Kommentera

6984: För att dra in Modo i det hela :-) så vill jag minnas att de fick typ dubbelt antal tvåor jämfört med Leksand över sju matcher i det berömda kvalet där Modo kanske hade 80% puckinnehav. Många Modoiter är helt övertygade om att detta var uppgjort från domarnas sida och jag är benägen att hålla med.
Ser vi ni samma sak ske i denna semi om än i en mildare form?
Kommentera

2064: Fast att straffa ett lag för vad en förvirrad supporter har gjort vore faktiskt en ÄNNU värre sak än hotet mot domaren. Men ingenting överraskar mig längre när det gäller SHL domarna så jag ska inte förklara din tes som omöjlig.
Kommentera

Rödin känner väl ingen stress att dra till KHL för att tjäna pengar. Han tjänade ju en miljon dollar på sitt envägskontrakt i NHL detta året, så kontot har han ju fyllt på. :-)
Kommentera

Frölunda var näst mest utvisade lag under grundserien, Brynäs var seriens fjärde justaste lag. Frölunda snittade drygt en tvåa mer än Brynäs per match. I semifinalen snittar Frölunda drygt två utvisningar mindre än Brynäs per match.

Frölunda måste ha lagt om spelet radikalt lagom till semifinalen.
Kommentera

Game day!!! Nervöst ikväll och man vet inte vad fan som väntar, jämn match eller överköning...
Kommentera

« · 1819386 · »