1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1819690 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
KalleTeodor: Framförallt så borde det vara samma gräns för båda lag.
Kommentera

Zappaholic: Ja jag håller med. Det är ju rätt uppenbart att Frölunda jagar framförallt Jensen men även t ex Bertilsson och Ryan. Jag kan tycka att man som domare borde vara extra uppmärksamma på om någon blir överambitiös att utföra dessa uppgifter.
Nu hade vi bl a armbåge i huvudet på Bertilsson, tackling i ryggen på Ryan och crosschecking i ryggen på Jensen när han hänger över sargen. Ingen av dessa incidenter leder till utvisning och jag är faktiskt ganska förvånad att inte vi fick fler skador.
Att Frölunda spelar hårt och på gränsen är inget att säga om. Det är deras chans och hockey har den dimensionen men om man ligger på gränsen så måste domarna visa var gränsen går.
Kommentera

Hade varit kul om Kopparjimmie kunnat fixa ihop en video med alla situationer och jämföra olika utvisningar från denna matchserien.
Kommentera

Zappaholic: är otroligt.
Har följt hockeyn iallafall i 20 år och kan inte komma ihåg att jag någonsin känt att domarna varit emot oss på detta sätt.
Visst har det funnit matcher där allt har gått motståndarnas väg men i den här serien fortsätter det bara i match efter match... Det är nåt nån har emot Brynäs...
Kommentera

7510: Det är ju aningen förbryllande att ett lag som fhc spelat en hel period mer än oss i PP.

I grundserien låg de tvåa i utvisningsligan och vi elva. Nu är det totalt ombytta roller. Frölunda spelar plötsligt i slutspelet, när allt blir tuffare och hårdare, väldigt mycket schysstare och vi spelar smutsigare.
Kommentera

SHL (om dom nu inte ligger bakom detta själva) skulle hyra in domare till slutspelet från nån annan liga. Domare som inte dömt dessa lag och skapat sig favoritlag och spelare under säsongen.
Finns ju alltid domslut man inte håller med om men i denna serie är det ju horribelt vilken favorisering det är.
Kommentera

Saile: Precis, det blir ju så per automatik att man gör sitt yttersta att flytta på sig. Eller rentav instinktivt flyttar sig. Konstigt att Brynäs inte sätter mer press på domarna efter den situationen, eller media som varit så "duktiga" på att ta upp såna situationer tidigare. Dock bra att Bulan gick ut i Expressen och vädrade missnöje.
Kommentera

Om domarna/situationsrum sett bilderna
efter matchen och inte ser armbågen.
Ja då kan de söka medlemsskap i
de blindas förening.

Ännu värre är ju om de sett armbågen
men ändå inte anmäler i efterhand.
Då luktar det mer rutten fisk än i
hela Göteborg.
Kommentera

Chanzone: Jag menar det. Nu spelade jag inte hockey på någon högre nivå, men om man är oförberedd på en tackling så försöker man allt som oftast att dansa undan, speciellt om man, som han själv så vackert uttrycker det, har ögon på pucken. För mig iallafall.
Kommentera

Saile: Stålberg hade lätt kunnat svänga undan och undvikit krocken. Nu ser man att han att vinklar upp armen/armbågen, även om det är en liten rörelse, och tar spjärn för smäll.
Kommentera

Pettisbif: Enligt Aftonbladet, ja jag vet, verkar det som att Bulan håller med om att det är en krock mellan Stålberg och Bertil. Jag har tittat på det och kan OMÖJLIGT! hålla med. Är det fel på mina ögon? Någonstans känner jag att på samma sätt som en hög klubba så måste du någonstans stå som ansvarig för vad du sysslar med. Visst svänger Bertil men om man kollar på smällen så är Stålbergs kropp på väg i samma riktning efteråt, vilket jag inte känner att den borde om han inte han hade laddat upp. Jag är fullt medveten om att man reagerar men känns spontant som att man borde studsa till åt sidan mer än att spänna sig så man skiter ner sig då?
Önskar verkligen att någon kan övertyga mig att det är en olycka. Orkar inte hata Sören och co. mer, han förstör redan hela slutspelet för mig.
Kommentera

Auchinleck:
Sen när har Glenn haft rätt i sina uttalanden??

Tror både Elias och Berra spelar på onsdag och att vi tar det till en sjunde och avgörande match i Göteborg.
Kommentera

Leonardo:
Det är rotationssmällarna som skakar om hjärnan mest. Skulle förvåna mycket om Berra är fit på onsdag.
Det som är intressant är BZ. Vad gör han för analys av behovet av spelare i semi och ev final?
Hur mycket stryk kan vi ge och ta i en tungviktsfight och ändå stå matchen ut?
Kommentera

Bifbiffen: om han inte spelar på onsdag vilket e redan klart så får man väl anta att han har hjärnskakning eller hur ...
Kommentera

Skrubben:
Du, vi (publiken) gjorde ett jäkligt bra jobb i lördags att sätta press på domarn. Vad gav det? En sex man och en kompensationsroughing eller?
Kommer skrika jag med, men det kommer hjälpa föga är jag rädd, ribban är lagd (om än snett)
Kommentera

7225: Plockade inte shl bort möjligheten för privatpersoner att anmäla till den hör säsongen?
Kommentera

Saker jag tar med mig från dagens match:
1) Zaborsky! Herregud vad han imponerar. Borta i 5 månader och går rakt in i ett slutspel och är en av våra bästa spelare idag. Förläng Bengtzén!

2) Ikonen! Åter igen gör han en riktigt bra match. Otroligt bra värvning strax innan deadline och här hoppas jag innerligt att Bz försöker förlänga.

3) Nu Jäääävlar sätter vi press på domarna på onsdag. Jag kommer skrika som en galning på sittplats så fort det blir en tveksam situation. Klarar domarna inte att stå emot fiskrensarna så ska vi göra allt i vår makt för att dom inte ska våga stå emot oss heller.
Kommentera

Charles: Dela denna i så många forum som möjligt och sätt press på domarna
Kommentera

Det är till Cattis armbågen skall anmälas. Hon är sekreterare i disciplinnämnden.

Titel: Turneringar, disciplinnämnd, domare
E-post: [email protected]
Telefon: +46 70 445 04 29
+46 8 449 04 29
Kommentera

Rätt sunda ord från bulan utan att bli för färgad, och bra av expressen att faktiskt ta upp detta, men man blir ju mer ledsna på domarnivån när Bulan för länge sedan har gett upp på att fråga eller diskutera situationer med domarna då dem inte lyssnar, så domarna får allvarligt åka runt tjäna fina pengar och göra så många felbedömningar match efter match inte bara våra matcher utan att kunna ta in kritik för att bla, förbättra sig och bli bättre. med tanke på hur det ser ut så kan inte domarna gå igenom mycket situationer inte eller försöka lära sig av sina misstag för det blir värre och värre för varje år.

tidigare år har det varit mycket huvudtackling snack och det har nu faktiskt blivit bättre, nu är det fan dags att efter säsongen gå igenom denna domarkår med situationsrum diciplinnämnd och allt annat som formar SHL och se till att vi får en utbildad organisation som förbättrar svensk hockey och inte stryper hockeyn till det inte finns någon luft kvar, för jag tycker att hockeyn håller på att dö ut och det beror stor del på att SHL tillåter det att ske.
Kommentera

Sv: SEMIFINAL Kommentera

Peja: Det finns en kille i Gävle som heter Stefan Väänänen och han har tydligen lyckats anmäla tidigare, nån kan ju kolla med honom.
Kommentera

Om Zab. I sista meningarna står det att ev förlängning tar de efter slutspel
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8abwr/har-kort-skiten-ur-mig-for-att-vara-redo
Kommentera

Leonardo: Det blir? Vänligen styrk med fakta än att gissa att han blir borta.
Kommentera

Och när det gäller anmälan till Disciplinnämnden så kan inte privatpersoner anmäla, så det kan ni lägga ner. :)
Kommentera

AnteA: jag fattar inte hur en spelare överhuvudtaget kan komma tillbaka på elitnivå efter en sån skada.
Kommentera

Horace76c: Nu bryr jag mig ganska lite om vad folk tycker om mig som supporter. Rätt ska vara rätt. Tacklingen är oerhört medveten och kan avsluta en karriär om det vill dig riktigt illa. Det genererar inte ens i en tvåa. sinnessjukt
Kommentera

Leonardo: Träffade Sunken idag och hans rehab "gick trögt". Kommer inte att spela mer den här säsongen om det så blir final och sju matcher.
Kommentera

Leonardo: Rautio, host, host
Kommentera

honken21: Ja det blir utan Simon, Fälth...då blir det oerhört jobbigt..för Sunken lär väl inte spela, trots att han varit på G i 2 månader snart
Kommentera

Horace76c: om möjligheten finns så gör den väl det av en anledning, eller? Men jag har ingen aning om fans kan anmäla?
Kommentera

Bifbiffen:
Ska vi, supportrar gå in och anmäla? Hur parodiskt är inte det.
Skulle inte ni tycka det var "grin-supportrar" om nån annan gjort det?
Jag skulle det
Kommentera

Horace76c: jag tycker det är rimligt att anmäla i ett läge där brynässpelarnas säkerhet riskeras utan att domarna agerar.
Kommentera

Horace76c: Eh? Varför ska man skämmas över det? Eftersom domarna aldrig skulle anmäla det själva så är det upp till oss.
Kommentera

Ser fram emot fullsatt Gavlerinken på onsdag nu. Där har vi alla möjligheter! Sen krävs det en insats utöver det vanliga i match 7.
Kommentera

Horace76c: Vi får se om någon anmäler eller inte men det är ingenting att skämmas över tycker jag när situationen blivit som den är.
Kommentera

Horace76c: Nä, Stålberg är dessutom en nob, helt usel spelare.
Kommentera

AnteA: vart står detta?
Kommentera

7225:
Lägg av, ingen skall på allvar anmäla. Ingen får skämma ut oss nu. En anmälan ger oss inte Bertil tillbaka heller.
Kommentera

7981:
Jag har faktiskt inga problem att säga att Frölunda har varit bättre än oss
(i vissa fall extremt mycket bättre än oss) i 4 av 5 matcher. Hade vi förlorat på sjyssta villkor hade jag bara svurit och gått vidare, men att utvisningsstatisiken är så sinnessjukt snedfördelad i den här serien gör att jag inte kan släppa det.
Nu är vi alla här jäkligt färgade, men spelar vi alltså så mycket fulare än Frölunda???
Andra klubbars synpunkter mottages gärna...
Kommentera

Kanske den här Cattis??
Kommentera

Bifbiffen: Anmälan bör ske till Svenska Hockeyförbundet, disciplinnämnden verkar under dem. Oklart vilken e-post som skall användas dock..
Kommentera

Tigerhjärta: Gillar det jag såg av Zab idag! Gärna en förlängning med honom!
Men blir så sjukt less på domarna, de är fan blinda! SHL borde få sponsring av Synsam! Tacklingen på Bertil så bara några meter ifrån och tittar på situationen... Brynäs behöver få in två/tre skridskostarka lite större spelare som kan spela fysisk med tyngd i dessa slutspelsmatcher
Kommentera

Varken Bertilsson eller Fälth spelar på onsdag. Jävligt surt.
Kommentera

Horace76c: Vet vi status på Bertilsson?
Kommentera

Horace76c: så är det helt klart och vart fan tog Rautio vägen??? Förkylning my ASS
Kommentera

7225: Förväntar mig att ni som har koll på vart och hur man anmäler en spelare gör det, gärna flera stycken. Sen hoppas jag också att ni alla skriver till SHL och domarförbundet att det här luktar illa, rysslandfasoner.
Kommentera

7225:
5 matcher på random Frölundaspelare spelar ingen roll. Våran(jag vågar säga) viktigaste spelare plockade dom bort för resten av serien.
Kommentera

« · 1819690 · »