1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1820483 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
Saxat från Stisses krönika:

"Felix Sandström i målet gjorde en David Rautio och höll nollan.Det var oerhört kul för Hugegrabben som fått kritik – men nu var iskall och het på samma gång. Så kul!

På tal om Huge. Trist att Linus Ölund fick kliva av efter en smäll mot huvudet."

Ja, vad vore Brynäs utan Huge..... :-)
Kommentera

7225: inte sett nått, men det är så skönt med årets lag när det finns spelare som kliver fram när det behövs som mest :)
Kommentera

bradberry: Ja, inte helt osannolikt att kommentatorerna har blivit beordrade att tona ner kritiken mot domarna och även sluta med att veva matchbilderna i studion, som dom gjort tidigare.
Tyckte även att Wikegård var väldigt lågmäld igår när han bara kommenterade tacklingen på Linus med nåt i stil med "jaja, det där bör iaf ge minst en tvåa...", eller nåt sånt. Kändes där som att Wikegård definitivt var beredd att diskutera den tacklingen betydligt mer ingående, nu förbigick man den nästan som om den aldrig hade hänt.
Tittade alldeles nyss på bilderna från SHL:s highlights och där ser man tydligare än vad man såg på repriserna igår, att det är en riktigt ful tackling där Gunnarsson både lyfter från isen och riktar kraften uppåt och mot Linus överkropp. Däremot lite svårare att avgöra om G avsiktligt försöker träffa huvudet, det är ju trots allt DET som regelboken kräver för att det ska bli ett hårdare straff, vad jag kan förstå.
Oavsett detta, så har man ju ändå och i tidigare fall stängt av spelare för liknande tacklingar, där det bedömts som att den tacklande INTE på ett medvetet sätt försökt träffa huvudet men där detta ändå skett indirekt sas.
Om tacklingen på Bertilsson var lite mer svårbedömd så känns iaf den här tacklingen som uppenbart ful och att man inte hört nåt från granskarna så här långt känns mer eller mindre obegripligt.
Finns ju en möjlighet att man håller på att titta på situationen eller redan gjort det, men inte hunnit att ge nåt utslag.
En fällande dom under dagen skulle iaf göra att dom får lite upprättelse och att institutionen i sig blir mer respekterad i framtiden.
Iaf av oss brynäsare....
Kommentera

Stibe: Erson, har det skrivits om Erson? Vilken match igår. Zanetti också, vilka slutspelslirare de passar ju perfekt för hockey i april.
Kommentera

AnteA: en tvåa för för många spelare på isen borde dom också haft (iaf om man räknar dom randiga
Kommentera

AnteA: Slutsålt :( fick inga biljetter...
Kommentera

Inkazar: Ja man borde heta Bo Ek eller nåt hahah
Kommentera

Jag tweetade till hjärnskadade hjärnskadekämpen Sanny redan under matchen igår. Tyst som i graven. Det är förbannat märkligt att Frölunda kan dela ut två huvudtacklingar och en slewfoot utan att ens få en tvåa totalt.
Kommentera

6984: same same. Samma nick som här dock. Iof fick inte mitt efternamn plats ?
Kommentera

7225: Är det bekräftat nånstans att det inte blir nån anmälan på hopptacklingen på Linus, fan, han kunde ju knappt ta sig av plan själv, var ju helt vimmelkantig.
Kommentera

Inkazar: Nej. Jag skriver under mitt riktiga namn.
Kommentera

bradberry: Samma när Bertilsson åkte på smällen, jag minns att jag reagerade på Wikegårds ordval där, det lät märkligt..munkavle säkert....
Kommentera

Inkazar: Cmoresnubbarna är belagda med munkavle efter Wikegårds totalsågning av Lärking tidigare. I förra matchen när Westerholm åkte för att i låg fart baklänges haft kroppskontakt med målvakten sa han typ " ojojoj...ja jag har ABSOLUT ingen kommentar om det där..." Lät demonstrativt...
Kommentera

smallround: Just det, både Sanny och Wikegård jobbar ju på Cmore som har samma agenda som SHL.....
Kommentera

7225: har gjort det... total tystnad... samma med wikegard
Kommentera

6984: är det du som är "Martin Ovechkin"? :)
Kommentera

dAVydov: Tystad av Cmore som suktar efter en "Drömfinal"?
Kommentera

7225: Jag lade in ett inlägg på hans "varför" grej nyss...Vi får se om det blir någon reaktion.
Kommentera

6984: Sanny brukade ju tidigare under säsongen specialstudera filmklipp för varje huvudtacklingssituation bild för bild. Han var ju också ofta väldigt fördömande mot våldsamma satsningar, snackade om respekt osv. Det verkar tydligen inte vara lika relevant längre.

Jag kan inte låta bli att fundera över hur det sett ut i media om tex. Alcén hade gett Dahlen hjärnskakning med en hopptackling.
Kommentera

7225: många försöker. Han är tyst.
Kommentera

Inkazar: Kanske vi alla skall Tweeta, pinga eller nåt till Sanny
Kommentera

7225: Det är VI mot världen! Fan vad jag skulle njuta av att få slå ut Fusklunda morgon. Fast jag har en känsla av att domarna kommer att hjälpa Fusklunda i morgon med.
Kommentera

Qvarre: mycket märkligt att den, lite självutnämnde huvudtacklingsexperten och väldigt läsvärda, Sanny Lindström inte skrivit ett ord om det hela.

Spelar ingen roll om han friar eller fäller. Jag gillar när han förklarar det och skulle nog antagligen köpa om han friar det hela.
Kommentera

Bifbiffen: Att pinga? "shlse kanske inte har någon effekt då de lär ligga bakom det hela.
I övrigt har du rätt i att vi skall sprida. Jag har försökt få uppmärksamhet från olika journalister och krönikörer utan framgång också, ingen svarar.
Däremot såg jag att Elias Fälth hintade om fusket på Twitter fast han är ju förstås på vår sida..
Kommentera

6984: Att domarna dömer för Frölunda kanske vi ska tacka Jon Karls för?
Att ALL media blundar för allt är desto underligare.
Brukar alltid va nån som har nåt att säga. Wennerholm brukar ju skrika om avstängningar så fort en tackling delas ut men nu är även han tyst...
Kommentera

6984:
Det blir ju inte mindre upprörande av att Brynäs åker ut för felaktig handstoppning när Frölunda kommer undan med upprepade huvudtacklingar.
Det är ju helt barockt.
Kommentera

6984: Ber samtliga med Twitter och Facebook pinga @shlse, domarförbundet, disciplinnämnden på allt ni ser rörande detta fusk. Såg själv nyss årets slewfoot som kommer gå obemärkt förbi
Kommentera

Qvarre: Ja man blir mörkrädd. Det är inte bara det att man blivit drabbad som Brynäsare. Mer att ETT lag ges såna fördelar utan att det uppmärksammas.
Nån som har mejladresser till några av tyckarna på tidningarna? Det borde uppmärksammas. Bildbevisen finns ju menar jag.
Kommentera

Jag fattar verkligen inte varför media inte tar upp detta med alla huvudtacklingar Frölunda tillåts komma undan med.
Det är fan en form av fake news i sig.
Är förbannad och hämdlysten. 😠😠😠
Kommentera

Bifbiffen: Visst kommer det att bli så. Jag räknar kallt med att det kommer att krävas något utöver det vanliga för att vi ens ska ha en chans. Det måste vara något slags rekord i att favorisera ett lag. Det hade varit intressant att se om det varit tvärt om. Om Brynäs haft alla fördelarna med sig. Då hade det gråtits rejält i Göteborg...
Kommentera

Forsberg 1978: Ser ett liknande scenarion framför mig imorgon. Frölunda kommer få chansen tidigt att dra ifrån i Powerplay, måtte vi stå emot och sen förnedra både Fusklunda och Domartomtarna
Kommentera

Zappaholic: Det jag reagerade mest på är slewfoot situationen som mattiaskarlgren länkade till. Det är fan ett textbook exempel på en slewfoot. Hur fan kan 8 par ögon missa den? Det är ju inte heller så att det sker utanför spelet utan mitt i zonen.
Kommentera

Vi må ha dåligt drag på läktaren vissa matcher men kunnigare publik har nog ingen SHL.
Minst halva arena reagerade direkt när, tror det var Donovan, greppar pucken nån sekund i egen zon...
Antagligen fattade inte domarna vinken men ändå.
Kommentera

6984:
Regel 124 - Checking to the head or neck

Vi tar oss ner en bit i regeldefinitionen:

4. Utespelaren sträcker ut sin kropp uppåt eller utåt i syfte att nå en motståndare, eller använder sin överkropp för att träffa motståndaren i huvudet eller nacken;

5. Utespelaren hoppar från isen och riktar en tackling mot en motståndares huvud eller nacke.

Undantag från regeln: Alla frölundaspelare som spelar slutspel.
Kommentera

Forzzen: När detta slutspel är över för våran del ska det bli jävligt intressant att se vad Bulan säger om domarna för jag tror det kokar i den mannen som det gör i dom flesta!
Kommentera

mattiask: Den där borde ha upptäckts men jag är inte överraskad. De verkar vara beredda att släppa vad som helst för att ge frölunda fördelar.
Kommentera

Honken: Böjd att hålla med, normalt kan man släppa en sådan grej efter några timmar men nu har man gått å varit förbannad sedan i måndags å inte blev det bättre efter gårdagen . Dom pratar så stort om respekt mot varandra ,men vart tog respekten för SB å LÖ vägen från domarna + övriga som har makt att ta tag i detta. Tycker dom pissar på de drabbade spelarna.
Kommentera

Ganska sjuk matchserie detta ändå:-)

Idag får man njuta (känner mig ändå förbannad att Frölunda kommer undan med sin skit match efter match) trots att nervositeten smyger sig på mer och mer, tror inte jag klarar av att se matchen i nyktert tillstånd i morgon :-)
Kommentera

Auchinleck: Du menar när han får klubban i ansiktet eller därikring och ryggar tillbaka...
Sjukt kul på plats igår och bra drag, men hur fan är det möjligt att man inte ens anmäler en hopptackling som leder till huvudskada, jag fattar ingenting och blir så jävla förbannad...... Mig veterligen får man ALDRIG hoppa in en tackling, där båda skenorna lämnar isen. Skulle vara så jävla underbart och skicka det där skitlaget på semester imorgon, bland det smutsigaste lag jag sett och att man dessutom kommer undan med det är fan pinsamt!
Kommentera

Redan tok nervös för imorn. Kommer fortfarande ihåg känslan 99. Då var jag 9bast, det är lika, nä det är värre idag. Tur att man jobbar halvdag bara för det lär inte bli mkt gjort!

Men hur det än går imorn har vi gjort en riktigt bra säsong i min bok! Sportsligt, men framför allt ekonomiskt! Vilket ärligt talat är viktigast av allt! 💪
Kommentera

Sv: SEMIFINAL Kommentera

Auchinleck: Ganska talande att Frölundaspelare intervjuades om den kommande finalen mot HV i GP igår, redan dör fick jag bra vibbar...
Kommentera

Enaranger:
Du glömmer vår "avbetalningsplan" efter Järnkroks filmning i kvarten 2012...
Kommentera

Inte hämtat mig från matchen. Alltså vår tredje 6-0-seger det här slutspelet, det här heeeelt sjukt. Återigen visar det hur viktigt första målet är. Inte bara för Brynäs, även Frölunda har det jobbigt mentalt när de får mål emot sig.

Om det här var vår sista hemmamatch så har vi avslutat med flaggan i topp. Nu är det bara all in på fredag.
Kommentera

Felix Sandström gör sin bästa match för
säsongen (och troligen även i Brynäströjan)
när det som mest behövs. Det är han som
ger oss chansen att få det mentala övertaget
i matchen. Som troligen är det som gör
att vi kan vinna så här klart. Han var
fenomenal.

Sen återigen kunde Frölunda utan att ens
bli utvisade ge en Brynässpelare en
hjärnskakning. Men finns det inte domare
och granskning i efterhand som stävjer
sånt. Ja då kör de på, eftersom det ska
mycket till för att de ska få utvisningar
eller avstängningar. Det blir helt enkelt
farligare att vara spelare i Brynäs.
Kommentera

HAHAHA. Jag kan verkligen inte få nog av Granis mål. Helt sjukt vad han förnedrar målvakten. Jävla kung han är 😄😄
Kommentera

Bifbiffen:

Lär inte ske. Ros är världens mest inkonsekventa journalist (i konkurrens med Wennerholm) och är dessutom totalt ointresserad av hockey nu när Djurgården är utslaget.
Kommentera

Horace76c:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/nERpQ/granstroms-frackis--sedan-attackerad

Rönnbärs ord längst ner i artikeln.
Ingen mer som får flashbax till efter match 4 - 99 när det står en högröd modocoach och bedyrar att man är oslagbara på hemmaplan?
Kommentera

SÅ??!!
VILKA FLER HAR ANMÄLT SIG ??!!

Obligatorisk närvaro
Kommentera

Auchinleck:
Chansen vi har på fredag är att Felix står på huvudet samt att dom inte skadar fler av våra gubbar (utvisningar blir det inte, så det tugget kan vi egentligen lägga ner)
Kommentera

« · 1820483 · »