1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1819979 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
2064:
En fråga jag ställer mig är hur vi kan ha problem med målvaktssidan med så goda förutsättningar (tradition, förstklassig målvaktstränare osv)?
Kommentera

Auchinleck: en övertro på talang inför säsong.
Kommentera

Inkazar: Det finns nog en övertro på Pecka med. Jag menar, visst har han fått fram ett antal målvakter men han har ju i sanningens namn även ett flertal misslyckanden med...
Kommentera

7225: De som försvarar hans kapacitet hävdar gång på gång att "han är skymd"...."det var en styrning"...etc. Jag är av uppfattningen att även andra målvakter utsätts för styrningar och skymningar utan att släppa puckarna. De står rätt...läser rätt...och får pucken på axeln eller liknande. Det jobbiga med Felix är att han kan spela bra, vara i "zoonen"..."bubblan"...vara på väg mot en matchvinnarroll, för att plötsligt släppa ett höstlöv från blå...ibland två... och så likt förbannat förbyts matchvinnarrollen till en roll som syndabock...

Detta har ju varit Felix akilleshäl hela hans seniorkarriär och jag vet att han också hade problem med skott från vissa vinklar även i ung ålder... Nu har han fått några säsonger på högsta seniornivå och för egen del anser jag att han inte håller. Vi behöver en annan målvakt. Han får gärna lyckas någon annanstans. Det skulle inte svida. Jag unnar honom det då han verkar vara en ödmjuk kille och någon jag ofta tycker synd om då han hamnat i en position han inte har kapacitet för. Men detta är ingen socialinrättning för välgörenhet. Det vidarebefordrar vi till "En bra start". På isen skall vi ha spelare man kan vinna guld med. Därför behöver vi en ny målvakt till nästa säsong, kanske två...
Kommentera

bradberry: Hear Hear!!!
Kommentera

6984: ja visst kan man argumentera så. Men Pecka är en av världens bästa målvaktstränare. Det är de inte bara vi Brynäsare som tycker utan det är allmänt känt i hockeyvärlden.
Kommentera

Inkazar: Må så vara. Men nu känns det som att det inte hjälpt Felix speciellt mycket. Den gode Pecka gjorde en felbedömning helt enkelt. Inget fel i det, alla gör vi fel ibland av olika anledningar.
Kommentera

Inkazar: Nej, nej... Nu nu är du ute å hojjar...

Min känsla är att det bland initierade hockeyfolk man pratar med snarare råder en åsikt om att han är överskattad än att han skulle vara en fantastisk målvaktstränare...

Hans styrkor ligger väl i att som trivselfarbror få individen att trivas och känna trygghet. I målvaktsteknik etc. sticker han nog inte ut och har många övermän bara i Sverige. Han har haft tur och kommit in i ett läge där klubben producerat extremt många talanger på målvaktsposten. Med detta inte sagt att han skulle vara dålig på något sätt. Bara inte så fantastisk som många vill göra gällande....
Kommentera

8212: Det skulle vara intressant att höra hur snacket gick kring "Felix vs Jonas Johansson" inför säsongen. Jag har lite svårt att förstå varför Felix alltid verkar anses som bättre än JJ, är tveksam till att Felix hade gjort det bättre i AIS.
Kommentera

Peja: Säkert en hel del nyansierade analyser men även några delar vidskepelse som är vanligt inom idrottsvärlden. Man känner på sig något, någon är född i "rätt" stjärntecken, någon påminner i sin spelstil om någon tidigare stjärna, man ser "något" i blicken och så vidare.....
Kommentera

7225: Okej. Då hade han isåfall två olika situationer och då en situation som inte ledde till utvisning för han körde rakt på målvakten en gång där PaW försökte undvika men trots allt körde rakt på JG. Men som sagt, då ledde inte den till utvisning isåfall!
Kommentera

8212: Och vilka kunskaper och meriter har du, för att på ett yrkesmässigt sätt kunna avgöra om en målvaktstränare har lyckats eller misslyckats i sitt arbete?
Känns mest sannolikt att du inte har en aning om den saken, utan bara sitter och gissar. Som vi alla för det mesta gör härinne i egenskap av lekmannamässiga supportrar....
Kommentera

mattiask: Nej det är en och samma situation. Du tycker att PaW kör på JG vi andra tycker att PaW har ryggen mot jG och backar i i honom vilket leder till att JG förstärker situationen. Han är klart och tydligt utanför målgården, du tycker att han inte är det. Så, kan vi lämna den här händelsen och fokusera på kvällens match istället? :)
Kommentera

Huge: vilka kunskaper har du om skribenten för att kunna bedöma hans kunskaper?
Kommentera

mattiask: Vi kan släppa diskussionen och se fram mor kvällens match tycker jag.

Själva bedömningen i dessa situationer tycker jag är väldigt talande för hur domarna agerat under matchserien.

Så. Nu är jag klar med PaW, JG, Felix och Hjalmarsson.
Kommentera

HitTheLights: Självklart kan vi släppa händelsen. Måste bara förtydliga EN sak. Jag har aldrig någonsin sagt att JG är innanför eller utanför målområdet, det är enbart Felix situation där jag var tydlig med att han varit utanför sitt.
Men nu släpper vi det och fokuserar på dagens match!
Kommentera

Peja:
Till sist är det prestationen på isen som avgör.
Har vi målvakter som vinner de avgörande matcherna? På kvartsnivå mot (det kanske svagaste kvartsfinallaget) Linköping ja. Mot Frölunda i semi, ja det vet vi inom kort...
Kommentera

bradberry: okej. Det var helt tvärtom mot vad jag hört sägas från en hel del utanför Sveriges gränser. nåväl.
Kommentera

Auchinleck: Det är bara att gasa på för våra forwards, det blir nog vårt bästa försvar ikväll "Join or Die"...tror på en riktigt bra hockeymatch med mycket desperation........Kriga hårt Brynäs och framåt marsch hela tiden....
Kommentera

bradberry: "Min känsla är att det bland initierade hockeyfolk man pratar med snarare råder en åsikt om att han är överskattad...". Det är ett intressant påstående för en av Sveriges mest meriterade målvaktstränare. Kan du ge källor till några initierade hockeykunniga som säger detta eller är det mer en känsla som smugit sig på?
Kommentera

7225: Är han förkyld då?
Kommentera

Leonardo: Nu taggar vi till........fan att detta kan vara säsongens sista match, så får det bara inte bli 😱😱
Kommentera

7225: Skulle vi gå till final så kommer vi förlänga säsongen med cirka 2 veckor. Hur säsongen än slutar för Brynäs så kommer den inom kort ta slut. Jag är mycket nöjd med att vi ens tagit oss till en semifinal och en sjätte match. Örebro slutade sin säsong för över en månad sedan.
Kommentera

Skrubben: Så är det och oavsett blir det mycket svårt att vinna idag om både Bertil och Elias saknas, men jag ger inte upp innan, jag åker dit och försöker skrika fram killarna till stordåd:)
Kommentera

Skrubben: Håller med. Den här säsongen har vi gjort bra även om den skulle ta slut ikväll.

Lagbygget ser bra ut inför nästa. Fattas några tunga pjäser
Kommentera

Skrubben: Skit i Örebro, jag vill ha mer, jag vill ha guld!!!!!
Kommentera

KalleTeodor: "Det är ett intressant påstående för en av Sveriges mest meriterade målvaktstränare. Kan du ge källor till några initierade hockeykunniga som säger detta eller är det mer en känsla som smugit sig på?"

- Det skulle jag faktiskt kunna. Men helt ärligt tror jag det är för känsligt så jag avstår...
Kommentera

Zappaholic: Håller med om att Brynäs gjort en bra säsong än hur det går ikväll. Även fast det varit skador denna säsong så har laget levererat förutom dippen i februari men under en lång säsong kommer alltid en dipp. tycker bredden i laget varit bra och riktigt kul med junnisarna som tagit för sig.
Inför nästa säsong hoppas jag BZ har hög fokus på en första målis, en eller två rejäla backar beroende på om Bertil drar till KHL.

Spotta i nävarna och kör in i kaklet ikväll. Tror Zab nätar ikväll, han såg taggad ut senast. Kilas och Zanetti hoppas jag höjer sig och spelar rejält. Mitt minne säger att de var riktigt bra i slutet av förra säsongen....
Kommentera

bradberry:
Samma här faktiskt... för övrigt en av landets bästa med ett jävla öga för både teknik, individuell utveckling och matchning/coachning.

Tar man den beskrivningen i tangentens riktning och lägger till vinnarskalle så får man Johan Holmqvist... kolla tex påverkan på mv-spelets utveckling i KHK.

Vinnarkultur.

#stormenkommer
Kommentera

Peja: Märklig och skrattretande fråga, då jag inte har bedömt Pecka eftersom jag inte är tillräckligt kompetent för att kunna göra en yrkesmässig bedömning av honom och hans arbete,
Jag undrar bara hur nån random tyckare härinne kan sitta och bedöma Pecka utan att ha den kompetens som krävs för att kunna göra en seriös bedömning av hans arbete.
Kommentera

Huge:
Man frågar de som är insatta, Huge. Svårare är det inte...
Kommentera

Herregud vad uppladdningsfunktionen suger på sidan. Tog en provbild som nu inte går att få bort när jag skall lägga in en annan bild. Moderator... Vad gör jag för fel...?
Kommentera

bradberry: finns ett kryss nere till höger under bilden där du ska kunna radera befintlig bild och ladda upp en ny.
Kommentera

Peja: Jag har bara ifrågasatt skribentens kompetens och hans kunskaper/meriter, eftersom han själv inte uppgivit några sådana men ändå sitter och tvärsäkert bedömer att Pecka misslyckats.
Jag ändrar gärna uppfattning om skribenten ifråga ifall han kan uppvisa nån sorts CV som visar att han är tillräckligt kompetent för att kunna bedöma Pecka och hur denne lyckats som målvaktstränare.
Kommentera

Huge: Smaksak det där med att köra varannan match med målvakter, vi är ju iaf i semifinal match 6, så helt fel har det väl inte varit även om man kanske är mer van att man har en förstemålvakt som står de flesta matcherna....skulle ju vara en dyr sak att ha två toppmålvakter och bara en få stå....
Kommentera

Auchinleck: Finns ju insatta som uppenbarligen tycker att Pecka lyckats bra, så vår läktartyckares åsikt säger mao ingenting.
VSB. 😀
Kommentera

Huge: Ge dig nu Huge. Att sitta här och kräva CV'n av andra skribenter på grund av deras åsikt är INTE i linje med HS idé
Kommentera

Huge:
Vi gillar väl att nyansera bilden, Huge?
Men det innebär inte nödvändigtvis att ens källor vill röjas för din skull...
Eftersom det inte är en domstol kan vi väl hålla oss på HS-nivå.
Det finns väl så insatta i det här forumet, men det är fortfarande ett diskussionsforum.
Det ligger i allas intresse att Brynäs har så stark organisation det är möjligt. Då skall man lyfta på alla stenar. Heliga kor undanbedes vänligt men bestämt...
Just nu gäller det att ha fokus på Brynäs gameplan.

#stormenkommer
Kommentera

Tänk om läget hade varit det omvända. Vi hade haft vår förstemålvakt och Frölunda fått spela med Bakala. Är rätt övertygad om att vi hade kunnat spela hem serien idag då. :(
Kommentera

SWEATT: Jobbigt att gå och vänta. Får bli en timme på löpbandet.
Kommentera

Zappaholic: Ersson med Gunde. Kinnvall sjunde. Pow istället för Nick.

Och Felix i mål då förstås.
Kommentera

6984: Hur många gånger har du varnat han för det där nu? Du har sagt att det kommer bli ban om han inte slutar. Dags för att börja agera snart kan man ju tycka
Kommentera

atilla: Nu stegras nervositeten, fan va mäktigt om vi kan vinna ikväll då kommer Frölunda att känna pressen minsann 👍👍
Kommentera

Zanetti - slutspelets sämsta back, enligt mig. Hoppas något allsvenskt lag kan ta över hans kontrakt nästa säsong.
Kommentera

Johnson har inte gjort succé men hade hellre haft honom på isen än ytterligare en Westerholm...
Kommentera

Anders Berg: visst var Zanetti bra mot DIF förra säsongen i åttondelen eller play-in eller vad det hette?
Kommentera

Då var man tillbaka efter ett par timmar på Playa de Las Centeras....Ölen är kall och altanen varm, kanonförutsättningar alltså! Kom igen nu boys!!!!
Kommentera

Kokar i mig när jag ser tacklingen på Bertilsson! Kan Mikael Nord visa att han är den bästa domaren? Nä tveksamt det verkar vara stenhårda direktiv från SHL att finalerna ska gå i Jönköping och Göteborg!

Kom igen nu Brynäs se till att domarna och SHL pamparna förlorar på sina tipsspel!
Kommentera

Forsberg 1978: Kom igeeeen nuuuu!
Kommentera

A.k.a. "Matchtråden".
Kommentera

« · 1819979 · »