1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446937 inlägg · 7963 ämnen

Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs

Sv: Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs
Slaven82: Sjöqvist så jävla usel är han😂

Jockster : du ”slapp” ångesten, kompis👊🇧🇪

munkas: Grattis till matchbollen!

Viss självkritik från Söderström, köper att han inte kan stå och såga sig vid fotknölarna. Men han behöver tänka till och ta ansvar. Sen behöver vi lösa så special teams är på en anständig nivå.

Farsang: Vad ska han göra då? Ställa sig efter en vinst och sägs "Nej, fyfan, jag var klappkass". Tycker "Äh, den var väl okej" för att sedan prata om att han - och andra - dräller med pucken är ganska vettigt. Han vet att han ställde till det i andra, ingen blir gladare för att han säger det i TV.

BIF Kungen:
Skönt för hjärtat m andra ord =)

Gillar väl inte Rönnquist egentligen.

Men ändå cred till han tycker jag.

Tycker han är den enda kommentatorn/experten under semifinalerna som påpekar mycket bra som Brynäs gör under matchernas gång.

Passande bild.
Uppladdat:

500x0-img6471.jpeg

Skönt att se Söderström spela dum när han får frågan om matchen. Inte läge att visa svaghet nu, sånt kanan erkänna i seriespelet. Nu får man lura sig själv till självförtroende.

SuneMangs: Tycker Linus S varit mer än lovligt blek denna säsong. Han verkar inte växlat upp speciellt mkt till slutspelet heller.
Många som reflekterade över svagt målvaktsspel i gårdagens semi och för att vara ärlig är det väl ingen målvakt som spikat igen fullständigt.
Källgren gör sitt jobb, varken mer eller mindre. Men nog har han höjt sig rejält sen seriespelet då han var undermålig.

Slaven82: Dubbelkusiner och hembränt är dåligt för synen!

BIF Kungen:
Magiskt ändå att BIF numera har en BP % på 61.54.

aplusb: man kan svara som Källgren istället 👍🏼

”Inte nöjd med min match i helhet”

”Men det är skitsamma nu”

Power play fungerar inte

Box play är katastrofalt

Vi gör grova misstag

Ändå leder vi med 3-1 eftersom vi är så förbannat överlägset bäst på att vinna! 🥳

Jösses vad skönt!

Bolle81: Söderström vill jag faktiskt inte se i vårt ställ igen. Kan ge många argument för det. Djoos har EN uppgift på offensiv blå - att hålla pucken kvar i zon. Är det någon som sagt åt honom det?

Märks på Källgren att han brottas med demoner, säger direkt i intervjun att han inte är nöjd med sin insats. Så gör människor när man inte har självförtroende.

Farsang: MEN: är Persson spelbar är han given i mina ögon.

Minst två hemmamatcher till i slutspelet.

Fantastisk skönt att Hockeyn vann ikväll!

Maken till skit som banjoklubben håller på med, dom har 383927362527 sena tacklingar & hakningar som zebrorna missat.

Masken & Ove kan gå hem så hinner dom kanske snickra ihop PPet & BPet

Berge: Ja, det är faktiskt helt otroligt!
Men dumt att chansa med special teams…

Kung_Sjödin: att säga att du aldrig vill se Söderström i vårt ställ igen är ju rent av sjukt att läsa 😂

Han är en av dem största anledningarna till att vi vann serien.

Dock undermålig i slutspelet, helt klart.

Farsang: Gött att få höra Petter Rönqvist strö lite lovord över Brynäs.

Angående Källgrens uttalande så kan man nog ana att han har känt av pressen utifrån också.

BIF Kungen: helt klart att jag hade valt Persson före Källgren, om Persson kan kliva in och lira som han gjort innan skadad.

Men tycker det är helt sjukt att vissa vill slänga ut Källgren och sätta in en junis istället 😂

Underbar seger. Ett långfinger till alla ”fans” som inte kan bete sig under matcher.

Kung_Sjödin: Skulle vara kul att höra ett argument varför man inte vill ha en ansedd prisad back i Brynäs? Vi kanske ska ta in en finne igen istället?

Kung_Sjödin: ang Katten

Förstår din frustration baserat på kvällens insats, katastrofal utifrån skills/tidigare prestationer under säsongen mm.

MEN; samtidigt orättvist att ”kasta ut” honom baserat på kvällens match.

Fått förtjänt pris som seriens bästa back.
Hyllad här och i hela hockey-Sverige.

Än en gång: full respekt för din nuvarande åsikt, tror du tycker annat imorgon med lite distans kompis👊

Haha, Källgren gillar INTE när han får frågor om att han blev utbytt sist, han vill gärna påpeka att det minsann inte var han som blev utbytt, men han kan samtidigt inte säga det rakt ut... "Du ska nog inte läsa in för mycket i det där" var det idag, "Det finns mycket ni inte vet" var det i någon intervju sist...

Edit: Bara för att vara övertydlig, jag tycker Källgren gjorde en schysst insats idag. I första och tredje när han får hjälp av utespelarna är han BRA.

Alltså vad håller studion på med. De har inte visat höjdpunkter från matchen, istället visar de nu höjdpunkter från SSK-DIF??

Brynäsgubbe:
Tror du har betydligt större demoner än Källgren 😂

aplusb: Det kan också vara så att det faktiskt finns mycket som supportrarna inte vet. Tro’t eller ej.

Lira: Säkert, men vet inte vad jag har med saken att göra. Tog du illa upp?

Vilken sjuk match!

Viktigast förutom vinsten i sig var hur Källgren kom upp i tredje… Extremt viktigt för närmaste framtiden…

Farsang: Jag kam förstå att du tänker så. Visst, han har bevisligen varit väldigt bra i serien. Men, han har haft en fantastisk omgivning som osjälviskt gjort honom så bra. De medspelarna tackar han genom att göra två sällan skådade egotrippar som är nära att vända våran SM-semi i arslet på oss. Nope, man kan vara hur skicklig som helst, men saknar man ödmjukhet och respekt för sina lagkamrater har man inte ett dugg att göra i en lagsport.

Peja: Såklart är det så, men det är sällan man ser i intervjuer att spelarna verkligen vill påpeka det så pass. Lite komiskt bara.

Kung_Sjödin: Tommy Sjödin hade skämts om han läste det du skriver….

Brynäsgubbe: det är ju tv4 de gillar inte brynäs

Brynäsgubbe: Så Källgren måste ”brottas med sina demoner”, bara för att han inte är nöjd med delar i sin insats?
Haha…
Sicket kvalificerat tangenbordsamatörpsykologdravel…. 🤣🤣

bradberry: dålig räddningsprocent men han vinner matcher... Det är ju det som räknas.

Kung_Sjödin: Att Söderström fick Salming trophy väger lite högre än det du tycker om honom. Hade han varit bra bara p.g.a. sin omgivning hade han så klart aldrig fått den.

Edit: Sen har han fortfarande +6 i slutspelet. Bara D'Astous på +8 har bättre.

Huge: Såklart han gör det sett till säsongen han haft och stöket han fått uppleva utanför isen. Bara mänskligt i hans situation.

Gavve: Det är en lagsport. Dessutom fick han den före slutspelet och kvällens match. Jag höll med om att han rätteligen fick Salming Trophy. Men jag är ganska säker på att Börje aldrig någonsin behandlat sitt lag och lagkamrater så respektlöst och egoistiskt som Söderström gjorde i kväll.

Huge: Undrar vad personen i fråga sagt om han, gud förbjude, hade sagt att han var nöjd med sin insats...?
Damned if you do, Damned if you dont.....

Brynäsgubbe:
Tog verkligen inte illa upp, men ville ändå svara på ditt nervärderande inlägg, inte mer än så, vi vill säkert lika i slutändan, men saker blir knappast bättre av att vi ”klipper” våra kära hockey spelare som gör allt dom kan för att vinna, bara så jag tänker… 🥰

Kung_Sjödin: wow, fundera lite på din egen kommentar ett tag. Jag tror du ändrar dig om en stund. Det är seriens bästa back. Även han kan ha en dålig kväll.

Kung_Sjödin: Ja det är väl därför han bedömdes (av juryn, inte av oss) som en av de största orsakerna till att Brynäs lyckats bra? Det är väl ett tecken på att man är lagspelare om något.

"En isens elegant som varit en av de störst bidragande orsakerna till nykomlingen Bynäs rekordsäsong i SHL"

Du håller alltså inte med juryn om detta?

Edit: Ser att du skrev mer efter mitt inlägg. Att han har +6 i slutspelet säger ändå ganska mycket om hans slutspel om du tycker att han gör ett dåligt slutspel. Och nej, han gjorde ingen bra match i dag. Precis som att våra andra spelare (och Söderström) inte gjorde en bra match förra matchen. Sånt händer.

Kung_Sjödin: Haha, nu får du väl för fan ta och ge dig…

Kung_Sjödin: otrolig knepig kulle att dö på

Söderström har varit fantastiskt för oss. Ovärderlig emellanåt. I semifinalspelet har han gjort några dumma kostsamna saker nu. Så skulle jag vilja sammanfatta det.

Nu fick Brynäs kanske tyst på alla jävla dysterkvistar som spydde galla efter 2:a perioden

« · 2864158 · »