Brynäs IF

723852 inlägg · 7956 ämnen

Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07

819984 · » Till forumet


Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Cicero: Om ni har lessnat på dravlet på TV4 så börjar reprisen från gårdagens match på C+ Sport 1 1930. Eller om ni vill se Bofors-AIK på TV4+ som pågår just nu ;-)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Falken: Det får ni med all säkerhet, att lägga sig på försvar på bortaplan är inte något FBK brukar göra. Det är full sula hela vägen, sen får det bära eller brista. Skoj att titta på iallafall och matcherna i serien gäller ju ändå inte så mycket.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
eltifoso: Det tackar vi för och hoppas samtidigt att vi får se en bra match imorgon. :)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Falken: Tittar in och gratulerar till segern igår och den nuvarande (och blivande) serieledningen. Det var inte igår antar jag. Skoj med lite rotation på lagen i toppen av serien.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Hehehe, Labans inlägg lite tidigare fick mig att skratta gott.
Jag kom dessutom att tänka på en match mellan Öster och Gefle, jag tror det var sista säsongen i ettan. GIF var på väg mot en storseger, det stog 2-4 i slutminuterna när jag hör Österklacken genom sportradion skandera: Tråkiga Gefle...
Tja, det är aldrig roligt att förlora matcher som är givna segrar på förhand.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Vart sugen på att kika på lite statistik i dom matcher där vi gjort första målet och hittade något som verkligen är ett recept för vår framgång. Skillnaden är stor och det är viktigt för oss att vi gör just första målet i matcherna.

Brynäs i de matcher vi gjort första målet:
Brynäs IF 28 17 8 3 86:54 +32 60p

Brynäs i de matcher motståndarna gjort första målet:
Brynäs IF 13 1 6 6 33:44 -11 12p
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Intervju med Dackell,o en sur Jämtin som gnäller på spelschemat efter matchen:

webbtv.hv71.se/right.php
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Bissett19: Avdelningen för Lunarinlägg brukar jag hoppa över...
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
GävleLasse: "Var det ingen mer som reagerade på Hrdinas pucktransport med handen innan stolpskottet? Han åker ju 2-3 meter med pucken i handen innan han släpper ner den."

Jag reagerade som du Lasse,Hrdina använde verkligen Hoven där.
Jag skrev även det under matchen.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Serieledare, fan va gött!!
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
tjugo8: Jämtin är ingen mupp (muppar är snälla) han är ett MBD barn och då kan det lätt bli så. Förövrigt kan man bara buga och bocka för hur BIF lirar just nu klockrent sa bull.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
wap.hockeysnack.com
Lasse: Jag tyckte mig se två konstiga handstopp men det är ju en mindre sak just nu. Ang bäckis så håller jag med dig. Får han inte ledigt eller mindre speltid så bränner vi ut honom. Problemet är att han drar på sig folk hela tiden, fast å andra sidan så gick det ju hyfsat under J-VM utan honom. Han är trots allt grym att transportera pucken. Tänk om vi hade en Molin från när han var offensiv, vilka kontringar vi skulle ha
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Ni vet väl varför det går så bra för er just nu? Svaret stavas: ingen mästarcup i somras.

=)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
tjugo8: Var det ingen mer som reagerade på Hrdinas pucktransport med handen innan stolpskottet? Han åker ju 2-3 meter med pucken i handen innan han släpper ner den.

Själv stod jag och hoppade i soffan, pekandes mot TVn.. (som om detta skulle få Lahti att se bättre) Sedan yppades en lång mening med ord som definitivt inte finns med i ordlistan...
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
65selander: Nej det är sannerligen skönt att ha vunnit så mycket som vi gjort den senaste tiden. Jag hoppas vid gud att spelarna har lite mer ödmjukhet än vissa skribenter här ;)

Innan när vi låg längre ner i tabellen så var det mycket resonemang om att " men ni har ju en match mer spelad", inget om det från dessa numera. ;)

Men det är trevligt att se att de flesta spelarna höjer sig för varje match. Jag tänker främst på Lavins, Widing och Almtorp.

Frågan är om inte Boorken skall låta Bäckis visa några dagar nu när det går så bra. Bäckis var inte bra igår och drog på sig utvisningar i tid och otid. Alternativet är att låta honom sitta ett antal byten varje match men jag tror det bästa vore om han fick helledigt från hockeyn en vecka eller så.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Anemyr:
Highlights på HL, Åkerman håller i och Jämtin slår...vilken jävla mupp...!!!
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
wap.hockeysnack.com
Lasse: Länge sedan serien var så här jämn tror jag. Jag kan leva på detta ett tag till. Lördag så har vi en skadesjuten Varg att ta hand om. Måndag ett DIF som verkar ha hyfsat spel. psst/ Inte illa pinkat att vara Brynäsare en fredag som den här.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Huge: "» Boork om att vara ny serieledare…
- Det är trevlig läsning eftersom Brynäs inte varit där på ett tag, men med det här systemet så kan man lika snabbt åka neråt igen."


Dysterkvist?
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Nu kan det bara gå utför...
Jag hoppas dock att vi skall vinna minst en slutspelsmatch, det var ju ett tag sedan vill jag minnas.
(Ja nu anser jag att slutspelsplatsen är grejad).

Nån som saknar Wahlberg, Vitakoski eller Malmström??

Snygga mål i kväll, världsklass minsann.

Kram på er alla Brynäsare...
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Wikegård är impad av Dacke o hans spel,framförallt i Boxplay:

"Men som box play-expert måste vi plocka fram den enskilda spelaren. Där har Dackell inte någon överman i hela elitserien. Karl¥n är grym...

- Världsklass. I övrigt håller han klar landslagsklass just nu, sa Niklas Wikegård som en passning till förbundskapten Bengt-Åke Gustafsson."
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Falken: Fär väl skaffa knappar och t-shirts "rör inte vår Boork" :-)

Nä godnatt på er man måste orka jobba imorgon , fast det går nog galant eftersom det var en del pikningar från otrogna på jobbet före matchen :-)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Underbart att kunna säga Serieledare ;) Stabil insats idag :P

Riktigt skoj att se Widing så pass bra idag, bara fortsätta så!
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
65selander: Snart vill alla ha en egen Boork :)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Nu börjas det pratas "Boork" bland andra lag också :-)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Laban: Hade jag varit HV-supporter hade jag också tyckt att det var TRÅKIGT att se mitt lag fullständigt överkört av Brynäs.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Insikterna står som spön i backen...

"Det ska i alla fall bli spännande att följa med i Boorkens båt ett år till. Undrar vem som får sparken först, Lind eller Dackell....?
munkas 2006-04-06 17:10"
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Huge:

Jo men han kanske inte sett så mycket hockey.

Jag undrar om inte vår styrka är att vi släpar nån sekund extra och alltid styr mot vår högerback.
Varför vet jag inte men tänk på det får du se.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Gusten: "Allsvenska Brynäs" i serieledning! Det här lever man ett bra tag på. Nästan lika länge som på en Thåström-konsert! Dags att uppdatera statistikdatabasen.

God Natt.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Habs77: Det lustiga(?) är ju att spöket Laban, som ondgjorde sig över vår defensiv, tydligen inte noterat att alla lag i ES spelar styrspel i ngn form.
Det finns ju några olika varianter på hur man ställer upp laget när motståndaren har pucken under kontroll. Vilket uppställ man praktiserar kan ju ibland bero på motståndet. Det svåra är ju som sagt att så snabbt som möjligt ställa om till anfall när man erövrat pucken, och i det läget har man ju mer eller mindre full frihet att göra vad man vill och låta kreativiteten flöda.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Huge: November 2005 var han i sitt esse! Jag blir nästan tårögd när jag tänker på alla domedagsprofetior som frammanats ur hans tangentbord.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Bissett19: Äh kom igen nu, det är bara 19 poäng ner till 9:e platsen och en match mer spelad. Tuffa matcher framöver. Seger mot FBK eller DIF de kommande matcherna och jag ska stoppa undan cipramilasken till nästan höst.

Efter solsken kommer regn.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Jompe: Ja, efter att ha tittat lite på hans övriga profetior så kan jag säga att det här exemplet var ett av dom mer optimistiska...
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Jompe: För den historiskt intresserade rekommenderar jag "silly season"-tråden från i våras varmt! Där framgår på ett mycket pedagogiskt sett hur olika skribenter då såg på vår nuvarande trupp.

Min blygsamhet förbjuder mig i nuläget att närmare redogöra för vilka som hade rätt och vilka som hade fel.............
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Jompe:

Jo helt klart ligger framgången i ett mycket diciplinerat styrspel som gör att motståndarna fastnar på blå och det ofta blir nerlägg.

Mycket mycket sällan råkar vi ut för 3-2 eller 2-1, som vi skapade mot HV några gånger.

Det är nått som Boorken gnuggar intensivt och det sitter i ryggmärgen.
Sen har vi ju forwards som fixar den rollen utmärkt, Dacke, Hansen Björne.

Så vårt fina försvarspel bygger mycket på våra duktigt defensiva forwards.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Bissett19: Jag kan se det där varg-grinet framför mig.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Jompe: "Formtoppen borde komma i mars, inte nu"

Boorken fick den frågan efter matchen,han bara skakade på huvet o sa:Vi har inte formtoppat:)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Huge: Det citatet var väl från hans euforiska period, innan den riktiga svartsynen satte in?
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Pontiac: Den luriga frågan är om vi är för bra för tidigt. Formtoppen borde komma i mars, inte nu. Men jag undrar om inte det vinnande spelet just nu är mer resultatet av en mental inställning än fysisk toppform. Det verkar vara en stor trygghet i laget, spelarna litar på varann och hjälper varann, disciplin, lagmoral och hårt arbete verkar sitta i ryggmärgen. Och den psykologiska inställningen till spelet är ju mindre formkänslig än att man har speed i benen.

Den stora skillnaden tycker jag (såg inte dagens match) verkar ligga i försvarsspelet. Boork har fått riktigt bra ordning på spelet i egen zon.

Jisses va gött.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Vill inte strö salt i såren på en stackars dysterkvist, men kan inte undanhålla er denna visdom från en som har koll...

"Jag tror inte ett dyft på det här Brynäs-laget. Säsongen kommer att bli en pina, det har jag gått och känt hela sommarn. En slutlig 10:e-plats i elitserien och vi ska va´fan så tacksamma. Bättre än så är de verkligen inte.
Clarence @ Sollentuna"
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Habs77: Haha, ja, mitt inlägg var kanske en gnutta kryptiskt men jag blev lite förvånad där ett tag :)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Habs77:

Var ju liksom riktat till LILLELABAN å inte Pontiac....sos

Vinet....vinet
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Pontiac:

Faktist så hade jag varit ärlig och hållt med dig förra året.
Men i år spelar ju Brynäs kanske en av ES bästa och roligaste hockey.
Roligt och offensivt när det behövs, men kan lita på ES bästa defensiv när det är läge.

Tror att du innerst inne VET att jag har rätt och inte är sämre människa än att du på jobbet imorgon erkänner att Brynäs just nu är bäst.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Omgång 22(av 36) med Djurgården säsongen 83/84 ledde Boork ett serieledande lag i ES senast!
(Då har jag bara tittat på den sista hälften av säsongerna)
Så smajl, Boork!!
Det kanske aldrig händer dig igen...eller så dröjer det till år 2030 nästa gång...
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Expressen-"1999 var senaste gången Brynäs vann SM-guld. Laget, med stjärnmålvakten Robert Kristan mellan stolparna, kan göra det igen i år"

Ja inte var det många här som trodde det skulle skrivas så om Kristan inför säsongen :)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Laban: Medgångsfans och tråkhockey. Låter som något vigvatten borde kunna bota!
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Jag måste ha andats in något olämpligt :-]
Boork var tränare för Modo under Luleås guldår.
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Laban: Haha ack så fel du har, enligt min åsikt... Är vi det tråkigaste laget som spelat i kinnarps arena? Är det tråkig hockey?

Jag tror att du är avundsjuk på vilken grym defensiv vi har, vi står upp på blå och hindrar er från att komma in i zon, men då spelar vi tråkig hockey?
Hv71 visste om att Brynäs skulle gå ut defensivt och kunde då ändrat taktik, eller iofs, det finns ingen Taktik som spräcker Brynäs just nu grymma defensiv.

Och om vi nu hakade så mycket så borde vi fått utvisningar? Vilket inneburit att ni borde fått mycket PP och kunde lätt punkterat matchen isåfall.

Och Brynäs har alltid haft mycket fans i Kinnarps Arena, och södra Sverige. Men vi kan tyvärr inte fixa mer fans på ståplatsläktaren, efter som de som byggde Kinnarps Arena bevisat vilka inkompetenta ***** de är, lägga en ståplatsarena som rymmer 100 pers? Haha, pinsamt HV!

Men snacka om Dålig förlorare man kan vara...


P.S Hv71 styrelsen är helt idiotiska, Man har en tränare som Per Mårts som skördat framgångar och bra placeringar genom åren i Hv71, och när de har en sån bra tränare så väljer de ändå att "sparka" honom. Pinsamt! ;)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
GävleLasse: Lova att du tar ned mig på jorden om det fortsätter på det här viset! Jag litar på att din falkblick hittar någon detalj i spelet som kan förbättras. ;-)
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
Laban: Om du vill kan jag posta min dotters avlagda "spöket labans tygbok" (med inbyggda ljudeffekter) till dig. Eftersom du är smålänning får du den gratis!
Kommentera

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07
JanT: Frustration stavas det... Givetvis så hade han ju helst sett att Brynäs dumpade ner pucken i kortplanket och anföl med hela laget i 2-0 ledning...

Frustration...l
Kommentera

819984 · »