1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446871 inlägg · 7963 ämnen

Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena

Sv: Seriepremiär Timrå IK-Brynäs IF Torsdag 24/9 2009 Eon Arena
bradberry: Det är ju så vääärdelöst. Men 1p får man nog vara glad över ändå.

bradberry: Kommer det som en överraskning?.. NC försvarar hellre en pinne än att gå för två..

bradberry: Helt ok...27 skott påbortaplan,brynäsrekord

En pinne känns helt okej tycker jag. Timrå borta är ingen lätt match alls!
Jonsson och framförallt Kahnberg var nära att sätta 2-1 på slutet. Jag känner mig ganska positiv.

Brynäs vinner skotten med 27-24!

Låter som en bra start det här =)

Sista perioden var Brynäs jävligt bra! Jag är nöjd med 1 pinne - som sagt, Timrå borta är ingen lätt uppgift!

Och jag tycker brynäs var det bättre laget matchen igenom!

Anmärkningsvärt är att Färjestad endast hade en publiksiffra på 5900 !

Skitstöveln: något mindre än tre poäng kan man aldrig vara nöjd med. Men ok, premiär och bortaplan, en poäng duger, men nöjd är jag inte.

Skitstöveln: Ja, och i premiären hade de drygt 6000..

bradberry: Håller med. Hur kan man låta bli att släppa in en sån som Rödin i 4-3 läge och två min kvar?? Istället nöter han på med banans sämste spelare, Kahnberg....Obegripligt!

tompap71: Självklart kan man vara nöjd med både 1 och 2 poäng beroende på hur matchbilden ser ut!

Timrå kunde mycket väl ha avgjort matchen i andra perioden.

Vilket stjärnskott kom på idén med gula siffror?
Nån däruppe på sätraåsen måste väl ändå ha tänkt tanken att siffrorna kanske kommer att synas rätt dåligt på tv...

Brynäs gör ändå en bra match bortsett från den bedrövliga andra perioden.
Första femman snurrade rätt friskt.

sylf: Lugn nu, snart kommer Huge och förklarar det hela ;-)

MarcusElving: Någon som såg Dackell i sudden? Skadad?

Löf såg inte ut som en sjätteback i ES, hoppas det var nerver.

ja undra hur "bra" värvning kahnberg eg är ja..

Förfan! Nu längtar man tills på lördag.. Ska bli härligt med hemmaplan! Tror att förstakedjan kommer bli riktigt vass i vinter.

andreasknox: Ge honom 10 omgångar innan du börjar spekulera i det, tycker jag i alla fall.

MarcusElving: Tycker fortfarande at det är som förra säsongen att när motståndarna får tryck i zon så blir det lätt stirrigt.

MarcusElving: Mmm och ännu härligare skulle det vara om publiken kom också!

Då var premiären avklarad. Helt ok insats där första och tredjeperioden lovar gott inför fortsättningen.

65selander: Rätt vanligt att det lag som blir nertryckta stirrar till, värre var att det oftast var dom själva som såg till att TIK fick tryck. Sarg ut istället!!!!

Skitstöveln: Ja, vi får hoppas på publikrusning nu efter löningen! En torsk idag hade nog dragit ner siffran.

Skitstöveln: Feltänkt, glöm matchbild. När man går in till match måste det alltid vara med inställning att vinna, annars kan man lika gärna lägga av och börja med fia med knuff, om ens det. Och när man inte vinner kan man heller inte vara helt nöjd, däremot kan man tycka det är hyfsat ok att få med sig poäng. Men nöjd får man fan inte vara för då tappas fokus och den viljemässiga nivån sänks.

Clubsport: Skickade meddelande till HF att han skulle ta det i egenskap av språkrör. Går ju inte... T.o.m. kommentatorn påpekade det gång på gång...

tompap71: Där har vi klart olika åsikter du och jag.

Självklart ska man gå in med "vinna vinna vinna" inför en match - men efter matchen , beroende på matchbild, anser jag att man mycket väl kan vara nöjd.

Brynäs - Pittsburgh 6-6, skottstatistik: 6-48.

Inte nöjd?

bradberry: ang tröjan. Ser säkert bra ut live men med Säsongkortets kvalité så är rita gissa spring

Skitstöveln: Ärligt talat, nej. Det handlar för mig inte om matchbild, oavsett motståndare. Det handlar om vad man har för inställning till sin egen insats, går man in till 100% procent för att vinna och efteråt är nöjd med oavgjort, då blir nästa tankesteg att om man går in för att försvara oavgjort så kan man vara nöjd med uddamålsförlust. Alltså ett feltänk och väldigt typiskt svenskt sådant. Nöjd är man vid vinst, att ta poäng kan vara ok, men duger inte för att vara nöjd. Punkt.

tompap71: Ingen punkt - mer debatt om detta imorgon ;] Nu sova! Ses i läkerolen på lördag!

Då jävlar kör vi över dom!

Skitstöveln: Japp det gör vi. Spela enkelt och skjut mera.

OT: MFF :-)

Skitstöveln: Lördag it is. :)

Smälter intryck...

+
Markan- trygg...
Lauritzen- definitivt inte fuskat m. sommarträningen...
Dackell- ansvar...
Bertilsson- snart Djoosklass... ;-)
Det faktum att man (frånsett 15 min i 2:a) gjorde en bra bortamatch...

-
Coachingen- För lite förtroende till våra juniorer. Fegt agerande på slutet när man obegripligt nog verkar gå för 1-1 i slutet... Dåligt sammansatta kedjor. SPRID UT JUNISARNA I ÖVRIGA KEDJOR!
Sundström- nonchalant, man frågar sig varför...(?)
Hiettanen- ett evigt fipplande...
Jonsson- inte den härförare på backsidan vi så väl behöver... För snäll?

Fråga: Varför söker Hansen pass i friläge?

sylf: Jag trror CZ försöker att ge Kahnberg energi genom att ge honom förtroende. Men han såg bra jävla trött ut idag...

Annars lämnar matchen en hel del att önska. ingen intensitet alls...

Det såg verklöigen ut som att Brynäs åkt till Timrå för att inte förlora, inte för att vinna

Gusten:

Nä Löf är ingen back som ska spela bland dem tre första paren,han gjorde inte bara sej själv darrig utan även Nolander såg svag ut.
Nä det krävs att Andersén kryar på sej fort som fan.

bradberry: Tycker också att junisarna ska matchas lite mer. Ska vi vara kända för att ge juniorer chansen så ska de spela också. Kedjan med Laurtitzen Hansen och Kahna var bra i första perren men de var mest bra individuellt, då speciellt Lauritzen. De kändes inte så samspelta i kedjan så att säga.

Tror fortfarande Kahnberg behöver annan omgivning än Lauri och Hansen. Vi får se hur det blir framöver.

Sundström - Vad säger man. I mina ögon känns han som ett solklart alternativ att sätta på bänken när Nordan är hel. I alla fall om han fortsätter så här.

Ähhh, håller med om resten du skriver också faktiskt! :D

Dackells soloåkning genom hela Timrås försvar fram till ett friläge var underbart att se, synd att inte pucken satt!

Matchens minus:
-Nolander var bra mycket sämre än Löf idag med tanke på rutin. Hans utvisning med dryga 4 kvar av den tredje visar det. Kunde ha avgjorts där.
-Kahnbergs taffliga klubbteknik..?? Det är ändå hans signum!
-Sundströms spel!
-Cochningen av NC på Silfverberg, och framför allt Rödin!
-Att Granis förlora så många tek. Inte likt honom..

Matchens Plus:
-Markström ser ut att börja säsongen lika bra som den förra.
-Bertilsson spel! Bra spelsinne stod upp bra med offensiva tacklingar, orädd.. mm.
-Dackell, fortsätter som han avsluta förra säsongen!
-Hitanen. Tycker han spelade mycket mer resolut vid sargen än förra. Men fortfarande mycket pett med klubban.
-Lauritzen, avig, snabb, läser spelet bra! Dessutom så ser det ut som han har blivit starkare i närkamperna.

OBS! In med Ironhook mot SAIK istället för lata Sundström..!

Och hoppas Andersén är tillbaka!

Gusten: Tur att vi hade Lindbäck i kassen, trots att han köpte 2 kokta med bröd utan senap ett par ggr, så att vi lyckades få en pinne.

Vi hade tur idag o Lindbäck.

Pettisbif: Man kan inte förvänta sig att alla detaljer sitter direkt. Ska bli kul att se Lauritzen framöver. Han har trots allt en vana att spela väldigt inspirerat i just Sundsvall, vilket ju inte är så konstigt, med tanke på hans bakgrund. Jag är glad över att Kahnberg vågade försöka ta initiativ, även om det inte gick hem speciellt ofta.

Hahl Bundy: Tur och tur. Det var väl inget av lagen som förtjänade en vinst. Spelet lämnade mycket att önska. Ingen intensitet alls.

GävleLasse:
Jag tycker för övrigt att Dixon är gigantisk på att teka, vinner ofta dom viktiga tekningarna i offensiv/defensiv zon när det är en man mer eller mindre på banan.
Bertilsson kommer bli årets utropstecken! Var så säkra.. Han kommer ersätta Jonte Carlsson mycket bra! Frågetecken tycker jag är kring Sunken å Nolan. Då jag tycker dom spelar en aning nonchalant och med dåligt spel med puck.
Men som Peja skriver det är för tidigt för att dra allt för stora målsättningar. Men Peter Nolander har jag länge velat att man inte skrivit nytt kontrakt med. Finns bättre backar i samma prisklas, tänker främst på Pierre Johnson(luleå), Timmy Pettersson(Dif), Thomas Skogs(timrå).. mfl.

Tips: Brynäs - Skellefteå 5-2 då det brukar bli mycket mål.

Pettisbif: ang +- så förtänar Molin några +.Tycker att han såg pigg ut i går. Dacke, blir han bättre å bättre med åldern?

65selander: Dagens men inte sista felstavning "förtjänar" Var viktigt att Markan fick komma igång på riktigt. Fladder puckar är inte så lätt att ta hand om. Ungeför som att plocka en plastboll inköpt på BP.

Bertilsson, Lauritzen, Dackell, Molin, Markström och Sandin(pga målet) får godkänt, annars så är det riktigt dåligt. Kahnberg är rent ut sagt usel, har mycket kvar att bevisa. Dåligt skytte och ett PP under all kritik, tyvärr så lever dom kvar i gamla synder. Hoppas på en rejäl uppstramning i morgon.

70 Rodrigues: Var det inte du som tippade 7-1? Du borde väl vara glad över den rädade pinnen?

Håller med om spelarnas insatser. Kahnberg kommer att komma igång, Aero kunde mycket väl gjort både ett och två mål igår.

Det är spelet i försvarszon som haltar. Så fort man kommuer under press blir det hönshus. Löf räcker inte till i ES-sammanhang och Lasse Jonssons lite noshiga stil satte laget i problem flera gånger i andra perioden. Jag vill se mycket mer distinkt spel från honom. Han är också välkommen över offensiv blå någon gång då och då.

Brynäs behöver förstärkning på backsidan. Snarast.

Jompe: Visst behövs en stabil back. Bertilsson är jag inte ett dugg orolig för, men Löf..... Vidare kan man konstatera att junisarna inte alls får den speltid de förtjänar. Kan jämföras med DIF, som släppte fram Kruger igår och lät honom spela. Killen gjorde 5 poäng!!! Vi kan inte bara ta upp dom i A-laget och ge dom en månadslön på 3000kr och sen låta dom tyna bort. Förvalta dom för fan! Thegel huserar i Sundsvall, Herman lirar vidare i Brynäs....Skrämmande!

sylf: Visst behövs det en stabil defensiv back till, just nu får vi bara hoppas att Andersén är frisk till på lördag.
Förstår mig inte riktigt på NCs coachning/taktik. Låt vara att han är en försiktig general som prisar defensiven men nu har han ju fått verktyg till ett mer offensivt spelsätt av Sundlöv, varför inte använda dem? Somervouri är väl knappast tänkt som en grinder?
Ang. juniorerna så håller jag med att de behöver samma speltid som t.ex. 3e femman. Frågan är om de i det här fallet hämmas av NC inte vågar spela Sundström alltför mycket?
Skulle vilja se femman Kahnberg, Granis och Jacke och som 3e Molin, Hansen och Lauritzen.

Jompe: "Brynäs behöver förstärkning på backsidan"
Insamlingen pågår till den 15e, nu blir det en till lusentapp efter att lönen trillat in. Vad gör man inte för att få bättre nattsömn....

sylf: Tror inte Herman kommer att få så värst mycket speltid.

Helt enig vad gäller junisarna. Det var linan med Silver, Sundström och Rödin som hade mest fart i anfallszon.

Lauritzen, Hansen och Kahnberg är två elvispar på var sin sida om ett cementblock. Hansen är extremt värdefull men den linan saknar tyngd. Hansen är defensivt stark men han är ingen brunkare.

Med en defensiv back som förstärkning och Nordqvist in som center kan Granström spela ytterforward och då tror jag att eha laget fungerar bättre.

Huss: Nu tog jag en inteckning på huset för Nordqvist-insamlingen, undrar om hustrun tillåter en till för en back.

« · 1178782 · »