1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733230 inlägg · 7962 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Herminator: hoppas kan man ju. Hellre en spelare med långsiktigt tänk än snabbvikarie. Dessutom hellre en med spets än två som utfyllnad.på forwardssidan har ju våra juniorer visat sig hålla väl. Men tycker en stabil back också står högt på önskelistan.

Herminator: Vore kanon, utifrån min ödmjuka läktarcoachposition.
Känns dock som en Johan Larsson-typ: tjurig och envis tuffing som inte kastar in handduken i första taget och ger upp hoppet om en mer permanent tillvaro i NHL.
Om det nu inte handlar om nån tillfällig lösning med hans arbetsgivares samtycke, då borde det ju finnas möjligheter.

Huge:

Det där skiljer ju sig från spelare och situation. Värvar man någon som haft ett längre skadeuppehåll, eller av andra anledningar varit borta en längre tid, blir ju fystest och läkarundersökningen mer grundlig. Värvar man däremot en spelare som är mitt inne i säsongen och spelat mycket brukar det räcka med en läkarundersökning. Det är ju ganska basic egentligen precis som du antyder.

Huge: Vad tror ni om Anton Lander till BIF då?

bradberry: Ja, ironiskt nog kan båda herrarna ha rätt.

Ur agentens synvinkel är marknaden säkerligen död, vad beträffar lag som vill ha en otränad och småskadad center som inte uppfyllt förväntningarna hos sin nuvarande arbetsgivare.

Ur BZ:s synvinkel bekräftar Dixons tillstånd bara hur död marknaden är vad gäller friska och pålitliga centrar.

Marknaden är mao dubbelt död...

bradberry:

Att Bengtzen säger att marknaden är död är också ett sätt att sänka förväntningarna till en rimlig nivå. Kort sagt förvänta er inga underverk.

mk: Vad tror du själv?

bifhjärta:Är det nån som vet hur det går till när man värvar en spelare. Har man nått fystest? Det måste man väl ha? Annars så går man ju bara på "namnet".
Hur funkar det?

Redigerad kommentar

Känns som att bz presenterar ett nyförvärv idag!

bradberry: Beror väl på vad man letar efter? BZ's kommentar tyder på att han är kräsen, ett gott tecken i min bok.

Det blir ju humor när man tittar närmare på följande citat:

Bengtzén: "det är en tunn marknad."

Dixons agent: "Men jag kan inte garantera att vi hittar något lag, med den här marknaden."

Alltså hävdar båda dessa herrar, från motsatta positioner att "marknaden är död"...

He, he... Snacka om död marknad i så fall...😃

munkas: Har sett Jensen i tre matcher under året och ja, tre matcher är inte mycket men han har definitivt imponerat på mig under dessa matcher.
En bra spelare, med bra driv i sitt spel.
Men kan hålla med dig i sak om att han kanske skulle behöva för lång tid för att acklimatisera sig för SHL.

Bissett: Håller helt med dig. Säger inte att vi ska hitta en ny Bäckis.
Det jag eftersöker är en center med Bäckis spelstil.
Jag vill inte ha in en center för en tredje/fjärdekedja.
Jag vill ha in en center för en första/andrakedja som dessutom kan spela på vår höger/vänsterkant i PP.
En poängmakare. Annars anser jag att vi redan har de andra spelartyper så de isåfall kan lägga pengar på något annat.
Ska de ha in en center i det här läget så är det en ledande spelare.

mattiaskarlgren: Sitter och kollar på AIK - SSK, Täljes #51, backen Robin Press borde borde definitivt vara högintressant för Brynäs. 19-årig stor right-back som är riktigt vass offensivt... Men alla vill nog värva honom. 

mattiaskarlgren: En bäckis lirare kommer vi aldrig kunna ta hitta igen tyvärr, hans händer och speluppfattning är sagolika men hittar vi någon i närheten får vi skatta oss lyckliga hoppas på en poängstark center i bra ålder gärna bra storlek och rightare, ska bli spännande att följa kommande värvning.

munkas: Håller med. Vi måste(!) in med en färdig spelare!

Om inte TJ ger Ponthus W. chansen i en bättre kedja och i pp, varför skulle man då ge någon som gjort färre poäng i allsvenskan det?

mattiaskarlgren: Jensen gjorde väl mindre poäng än bröderna W förra säsongen så det är inte alls säkert att han tillför så mycket? Det skulle vara trevligt att få in en färdig produkt, som inte behöver en halv säsongs inskolning i SHL först.

tycker vår nya sc går från klarhet till klarhet. Vad har Dixon presterat för att ta en en plats som ersättare till enter eller ollas?

bra jobbat och väntar mig en ersättare Inom kort.

munkas: Har aldrig sagt att vi kommer värva från allsvenskan. Däremot har jag en känsla av att det ev kan bli en allsvensk värvning.
De spelare jag har på känn skulle dock tillföra i BIF-dressen.
Jesper Jensen alt Jacob Lagace är tex två värvningar som SHL-klubbar gärna vill göra. Varför då inte BIF?

Jag ser ju helst att vi tar in en center som är mer speluppläggare än de vi redan har. En Bäckis-lirare. En spelare som kan göra det oväntade.

Återstår dock att se vem det kan bli.

Som Brynäsare känner man sig ibland som fattiglapparna i arbetarlängan. I bästa fall får man ärva något som brorsan vuxit ur. Medans kamraterna får fina glänsande saker.

SWEATT: Tänker på Hasse & Tages klassiker; Mäster Skräddare......Bidde det inga vantar? Vad bidde det då? - Det bidde ingenting!

Pettisbif: Precis som Powerfade skriver är det snarare en förhoppning än något annat, tyvärr.

Jag är sjukt spänd på att få se vad vi får in. Tror på något bra!

Rossa: Ännu ett löst rykte som bygger mer på förhoppning än trovärdighet. Jag skulle bli väldigt förvånad om han skrev på för Brynäs. Glad givetvis, men förvånad.

SWEATT: Källa/läst det??

TobiasR: Lika stor chansa att Crosby vill prova på spel i SHL

TobiasR: Ja, "lander" han den så gör han det bra Bengtzén

SWEATT: Hoppas verkligen det. Lander är en trygg värvning

Lander på ingång? Vem vet.

mattiaskarlgren: Jag som trodde vi redan hade plockat upp en center från allsvenskan...Vi kanske kan flytta upp en center från j-16 eller j-18 istället för Ollas/Enter?

micke63: Läste den intervjun via hockeysveriges sida att anledningen att laget släppte Anderson för att ta in McLean var för att Anderson blivit erbjuden ett större kontrakt hos en annan klubb.
Kan väl aldrig tänka mig att Brynäs skulle erbjuda så mycket högre lön till en ändå oprövad spelare än en KHL-klubb.

Ska bli väldigt intressant att se vad Bengtzen får in. Min känsla säger mig att vi får in en svensk center. Kanske t.om från allsvenskan.

Huss: men hur tror du själv att marknaden ser ut? Alla spelare som är något speciellt att ha är redan upptagna.

Även om man hittar en spelare som man kan köpa ut från ett annat lag så kanske det inte fungerar socialt eller att spelaren inte passar in i spelsystemet och laget.

micke63: En reject för en annan reject. Jo jag tackar ja.....

micke63: Då skulle Brynäs helt sonika matcha hans KHL-lön och det är ju föga troligt, de ville visst behålla honom, men hoppas kan man alltid:)

lordi73: Här finns en som verkar ledig. KAnske kan vara något för Brynäs ?

SnowKing:

Dessutom stundar ett J-VM.

Spänningen är olidlig!!!!!

Honken:

BZ måste ju känna sig lite lugnare nu när laget har börjat vinna igen, även om truppen så klart måste breddas med tanke på ev. kommande skador. Men läget just nu gör ju att han med lite is i magen inte behöver hugga på första bästa som finns på marknaden. 

tjugo8: Det som känns bra är han verkar väldigt noggran herr BZ, som han säger, "det måste kännas väldigt rätt", hoppas han landar en bomb snart.

honken21:
Vad får dig att tro att vi "får in en center av MINST Dixon-klass"?
Kan väl lika gärna bli ngt "mindre" namn?

Rätt säker på att Dixon var svindyr o leveransen är naturligtvis högst osäker, därför sprack det.
Tror också Bz nu ser om sitt hus för nästa säsong o signar ett längre kontrakt

lordi73: Ja, man undrar ju vad bz har på g egentligen.

Peja:

Tydligen blir det inte McLean heller, synd han hade jag hoppats lite på. Tråkigt med alla skador särskilt så viktiga pjäser som Enter o Ollas. Men lär erkänna att det är lite skoj med nya namn och hoppas på att dom kan leverera hyfsat.

Jag går igång på rejäla tacklingar typ enterfeldt, Brodin kan dela ut, kommer ihåg Aarnio och Tuulola som kunde det där med att trycka till. Bertilson kan ju också, men han håller nog igen lite kanske, trött på skadorna.

Dixon var jag skeptisk till, gillade inte hans andra del av säsongen senast han var här ( lite småfet och bekväm i slutspel). Scott och Sweatt är ju kanonvärvningar måste jag säga nu. Ibland tar det lite tid att komma in i allt, så var det ju för Gunderson också. Så man kanske inte ska såga en spelare för tidigt!

Nu börjar Brodecki, Lindbom, Lööke komma in i SHL kostymen på riktigt och vi har en fältherre i Andersen som har utvecklats mycket offensivt sen senast i Brynäs.

Honken: Brynäs ska tydligen ha tackat nej till Dixon. 

Brynäsgubbe: Och nu kan vi avfärda Dixon enligt AB:)

Något att ha? Kanske för dyr...

Johan Norrström:

Jag tycker McLean låter intressant, även om han inte platsar i KHL kan han mycket väl göra nytta i Brynäs. En spelare som tar ett avsked på rätt sätt kan ju få en omstart i en annan klubb. Minns Anders "masken" Carlsson som inte fick nytt kontrakt med Brynäs, om det var pga hög ålder eller nåt annat låter jag vara osagt. Masken hade ju minst sagt flera bra år i Elitserien i både Västerås och Leksand efter sin tid i Brynäs!

Redigerad kommentar

Skrubben:

Vi kan nog knappast förvänta oss en spelare som producerat en massa poäng den här säsongen. Finns ju ingen logisk anledningen att en sådan spelare skulle få lämna sin klubb. I det här läget är det ju spelare som inte uppfyllt förväntningarna man haft på sig som är lediga på spelarmarknaden.

honken21: åldern tror jag inte spelar någon roll i det korta perspektivet. 

Skrubben: Han har spelat 12min per match. En bra tekare, 58%. 

hahii:Jesse tjänar 7 miljoner i AHL, så tror knappast vi har en chans tyvärr.. 

Peja: Jesse Joensuu har hamnat på Waivers. Han har ju hus i Jönköping så han kanske skulle vilja till Sverige? Hv har ju full trupp så Brynäs kanske skulle kunna hugga på honom.

honken21: Två poäng på 20 matcher är väl dock inte bra. Men han kanske har varit extraforward eller spelat i fjärdekedjan pga konkurrensen i Jokerit?

« · 1642923 · »