1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733230 inlägg · 7962 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15

SWEATT: Dixon har tekat över 52% i SHL i år. Nu kan man ju någon tycka att det är dumt att haka upp sig på tekningsstats, men Enterfeldt ligger just nu 1:a i hela SHL, så vore bra om Jesse kunde ligga på 50 % iaf.

Davey_22: Dixon låg på över 54%
Ingen aning om hur han tekat i SHL i år

SWEATT: Han kan förhoppningsvis höja tekningsprocenten i SHL. Tror/hoppas att han mött skickligare tekare i KHL. För 44% är lite för lågt.

Davey_22: över 14 min per match i snitt. 44% i tekningarna.

Sven Sewage: Gnetspelare? Han har ju ett rykte att vara en latmask.

Är du full?

Lite mer utförligare stats från Niinimäkis säsong i år.

Noterar att skottprocenten (22.2%) är lovande.

Sven Sewage: Haha, kul inlägg. Det är väl inte menat att vara seriöst va?

Hans plus/minus såg väl sådär ut. Känns som raka motsatsen till Enterfeldt. Men å andra sidan har vi Lundberg som tar mycket av den rollen så vi kanske har råd med denna typ av offensiva joker. Ska bli riktigt spännande att se honom!

Om jag skulle analysera ert lag så tycker jag att ni har en hel del talangfulla egna unga spelare, men tyvärr har ni för många gnetspelare som förstör.

Visst lyckades ni göra er av med Harju och Jakobsson. Men ni har kvar spelare som Kihlström, Enterfeldt (skadad iofs), Emil Lundberg och Nordqvist. Dessa är ju verkligen inget att hänga i julgranen ifall ni vill spela i SHL i framtiden. 

Vad gör ni då? Köper in Niinimäki som är den sämsta gnetspelaren under detta årtusende. Jösses? Försöker ni vara solidariska med MoDo och Fuleå i bottenstriden eller?

Känns en aning konstigt när det pratas så mycket om gruppen och så vidare.

Nu ska det in en forward och en back också!

Är Brendl ledig? ;)

Hmm, Niinimäki alltså. Känns rent spontant som en humörspelare. Kanske kan bli en potentiell matchvinnare, men ingen hårt jobbande ledartyp som konsekvent höjer laget i match efter match. Att han sägs vara en vass straffskytt måste betraktas som ett stort plus. Hoppas han är bättre nu än han var i Luleå. 

Skrubben: Absolut ett tungt argument. Tveksamt vart Dixons nivå ligger nu för tiden. Niinimäki är hur som helst en spännande värvning,han verkar besitta verktygen för att tillföra till vår offensiv.

Vill klargöra att jag absolut inte dömer ut denna värvningen på förhand. Han vart bara lite av det sista jag väntade mig i "personlighetsväg" (känner ju inte killen).

Litar på att Bengtzén gjort rätt i bedömningen att hans lite stökiga bakgrund inte utgör något problem.

70 Rodrigues: bara man googlar namnet så så träffas man av:

"den eviga talangen som inte blommat ut" " dålig arbetsmoral" "fick sparken" "dåligt tränad" "låg arbetsmoral" osv. Förhandstipsen känns inte bra. Om någonting verkar dåligt är det nog så. 

Klart jag ger honom en chans. Riktigt intressent om han grejar det, men han känns bortdömd på förhand i mitt huvud. Som sagt, hoppas innerligt jag har fel.

Davey_22: Nej, men jag kan hålla med om att Dixon hade kunnat varit en säkrare värvning. Men för att få en nyanserad bild över hur en sådan värvning hade kunnat gått till, så måste man ha i åtanke att Luleå ville låta Brynäs ta över hela återstående kontraktstiden. Att Dixon hade kunnat floppa i Brynäs denna säsong hade visserligen kunnat varit ett stort problem i sig, men ännu värre vore det ju att vara bunden tilll honom en säsong till. Om Niinimäki skulle floppa denna säsong, blir man i alla fall av med hans lönepost till nästa säsong. Kanske det som fällde avgörandet för Bz.

Joråsatt, det här ska bli intressant.

Fyfan

nä. Det här känns inte bra. Hoppas jag har fel.

Skrubben: Nu vart inte jag eld och lågor över att ta in Dixon. Det var en spontan reaktion på Niinimäki vs Dixon.

Hur som helst,Bengtzén verkar ha koll på läget. Kanske är det en galen konstnär vi behöver ? 

Vad var det ni fastnade för?

– Spelartypen. En kreativ spelare som kan öppna upp mycket i det offensiva spelet och servera drömmackor. Sedan är han en skarp straffskytt, och det är också ett gott vapen. Vi har inte varit så starka där. Han har en otrolig teknik.

Jesse Niinimäki kommer till Gävle på söndag och förväntas träna med Brynäs på måndag.

Skrubben: Frågan är om inte detta är en nästan lika stor chansning. Svårt att spekulera när vi inte vet några summor. 

Hm, efter en snabbare koll på EP (dålig koll på denna spelare) så verkar LHF-sejouren varit under den stökigaste delen av hans karriär. Har väl haft hyfsad stabilitet i Finland ändå. Om han kan nå den nivån här så borde han kunna bidra på ett bra sätt.

En rak ersättare till Enter/Ollas kan det väl dock knappast ses som om man jämför spelartyper... 

Redigerad kommentar

Davey_22: Dixon blev klar för en finsk klubb idag, som därmed också tog över hela hans återstående kontraktstid. Det kan vara där som affären sprack för Bengtzén. Att signa upp Dixon även för nästa år hade ju varit en oerhörd chansning.

KulaShaker: Vi får hoppas på det. Killen ska han sin chans att bevisa sig. Men lite förvånad är jag.

Davey_22: Han har väl växt upp förhoppningsvis och lagt av med olaterna!

Davey_22: Följande artikel förklarar mina frågetecken för denna värvning.

jonny196: Jag dömer inte ut Niinimäki. Jag sa att det var märkligt. Dixon kanske hade varit bättre,beror på priserna.

Men jag måste säga att jag hade förväntat mig något mer lovande och spontant känner mig besviken.

Det positiva är väl att Niinimäki dock sägs ha en hög kapacitet och jag utesluter inte alls att han kan tillföra.

jonny196:

Niinimäki is a big center with good hands and passing ability. Sees the ice very well. A former top prospect, a lack of work ethic saw his promise go to waste.
- Ulf Andersson, EP 

Redigerad kommentar

Davey_22: Vi kan inte ge honom chansen?

Hade en otränad Dixon varit bättre, som dessutom har lite samma rykte om sig

Hälge: Väldigt märkligt om Bengtzén som pratat så allvarligt om gruppdynamiken och att "ingen får komma in och förstöra" värvar Jesse Niinimäki.

En spelare som har som rykte att ha dålig attityd och låg arbetsnivå.

Verkar jätteskumt... Han lämnade ju t ex Luleå i förtid efter en massa tjafs.

mattiaskarlgren: Kom igen nu! Ut med språket

mattiaskarlgren:ut med språket ;) har man sagt A.... hehe.

micke63: Tror helst BIF ska värva en spelare som inte bor i utvisningsbåset! ;)
Hört lite lösa rykten under dagen idag vem det kan vara som är på g. Återstår att se om ens rykten/källor nångång slår in!

micke63: stadig pajk 😉 har en hyfsad poängskörd i ryggan men svårt att tänka mig att Rögle kniper honom. Hoppas det ramlar in en bomb innan helgen vore godis!

hahii: jesse är en gudabenådad lirare och gjorde riktig succé i hv under den tid han var där. Skulle väldigt gärna se honom i Brynäs dress är dock oerhört tveksam till att han skulle välja en annan klubb en hv ( har hus i jkpg) i ES om han nu skulle avsluta sin NHL dröm är väl fortfarande i Edmontons organisation och tycker att han borde ta en plats!

Står som rykte att denna spelare är på väg till Rögle !!??

Hans fysik kanske vore något för Brynäs, skulle kunna in och röja framför motståndarmålet ? 

Jag menar har Rögle råd så bör väl Brynäs också ha det ?

dAVydov:

Nä.... man får nog vänta nån säsong med att såga BZ. Truppen satt ju omklädd och klar när han tillträdde, pengakistan är väl inte så välfylld.... dessutom blir ju inte spelarbudgeten större för varje match som publikantalet inte ens når upp till 4000. OM inga fler skador tillstöter får vi nog va nöjda med nån coming man från Allsvenskan..... synd på McLean, hade nog vart nyttig i Brynäs!

Brynäsgubbe: Du såg väl min senaste kommentar va? 

TobiasR: Det där var väl lagom motsägelsefullt. Vet inte hur jag ska bemöta det när du först säger att det inte blir något, och sedan säger att det blir något.

Nog för att jag inte har särskilt höga förväntningar, men visst fan tror jag att vi får ett nyförvärv... Och mer spännande än någon från J20 tror jag också.

dAVydov: haha ironi. klart det kommer komma en ersättare. Men jag orkar fan inte vänta en dag till....

TobiasR: Oavsett vem det blir så tror jag de fattar ett välgrundat och välavvägt beslut gällande nyförvärv. Vad det innebär kan bara den med fullständig inblick i ekonomi, spelarkemi, framtidsplaner osv. veta. Jag är inte beredd att såga BZ längs med fotknölarna riktigt ännu.

TobiasR: Ryktas att det kommer hända nåt imorgon.

Brynäsgubbe: Skitsnack alltihop. Kommer inte komma något nyförvärv. Marcus Lindblom eller Ölund från j20 kommer att ersätta Enterfeldt.

Clarence: Den här veckan hoppades Bengtzén på. Tålamod.

KulaShaker: OCh Luleå hinner säkert komma till skott med en center först, tror jag.

bifhjärta: nu får vi troligtvis konkurrens om tillgängliga centrar av Luleå då de frigjort rejält med kapital

Dixon till Tappara. (Någon kanske har nämnt det här innan) Skönt att vi inte värvade den pösmunken.

Så tydligen ingen spelarnyhet idag heller då.Min teori ligger fast om att inget kommer hända före jul. Om ens efter...

Herminator: Drömma kan man ju alltid :-)

« · 1643108 · »