Lite mer utförligare stats från Niinimäkis säsong i år.
Noterar att skottprocenten (22.2%) är lovande.
Hans plus/minus såg väl sådär ut. Känns som raka motsatsen till Enterfeldt. Men å andra sidan har vi Lundberg som tar mycket av den rollen så vi kanske har råd med denna typ av offensiva joker. Ska bli riktigt spännande att se honom!
Om jag skulle analysera ert lag så tycker jag att ni har en hel del talangfulla egna unga spelare, men tyvärr har ni för många gnetspelare som förstör.
Visst lyckades ni göra er av med Harju och Jakobsson. Men ni har kvar spelare som Kihlström, Enterfeldt (skadad iofs), Emil Lundberg och Nordqvist. Dessa är ju verkligen inget att hänga i julgranen ifall ni vill spela i SHL i framtiden.
Vad gör ni då? Köper in Niinimäki som är den sämsta gnetspelaren under detta årtusende. Jösses? Försöker ni vara solidariska med MoDo och Fuleå i bottenstriden eller?
Skrubben: Absolut ett tungt argument. Tveksamt vart Dixons nivå ligger nu för tiden. Niinimäki är hur som helst en spännande värvning,han verkar besitta verktygen för att tillföra till vår offensiv.
Vill klargöra att jag absolut inte dömer ut denna värvningen på förhand. Han vart bara lite av det sista jag väntade mig i "personlighetsväg" (känner ju inte killen).
Litar på att Bengtzén gjort rätt i bedömningen att hans lite stökiga bakgrund inte utgör något problem.
70 Rodrigues: bara man googlar namnet så så träffas man av:
"den eviga talangen som inte blommat ut" " dålig arbetsmoral" "fick sparken" "dåligt tränad" "låg arbetsmoral" osv. Förhandstipsen känns inte bra. Om någonting verkar dåligt är det nog så.
Klart jag ger honom en chans. Riktigt intressent om han grejar det, men han känns bortdömd på förhand i mitt huvud. Som sagt, hoppas innerligt jag har fel.
Skrubben: Nu vart inte jag eld och lågor över att ta in Dixon. Det var en spontan reaktion på Niinimäki vs Dixon.
Hur som helst,Bengtzén verkar ha koll på läget. Kanske är det en galen konstnär vi behöver ?
Vad var det ni fastnade för?
– Spelartypen. En kreativ spelare som kan öppna upp mycket i det offensiva spelet och servera drömmackor. Sedan är han en skarp straffskytt, och det är också ett gott vapen. Vi har inte varit så starka där. Han har en otrolig teknik.
Jesse Niinimäki kommer till Gävle på söndag och förväntas träna med Brynäs på måndag.
Hm, efter en snabbare koll på EP (dålig koll på denna spelare) så verkar LHF-sejouren varit under den stökigaste delen av hans karriär. Har väl haft hyfsad stabilitet i Finland ändå. Om han kan nå den nivån här så borde han kunna bidra på ett bra sätt.
En rak ersättare till Enter/Ollas kan det väl dock knappast ses som om man jämför spelartyper...
Redigerad kommentar
jonny196: Jag dömer inte ut Niinimäki. Jag sa att det var märkligt. Dixon kanske hade varit bättre,beror på priserna.
Men jag måste säga att jag hade förväntat mig något mer lovande och spontant känner mig besviken.
Det positiva är väl att Niinimäki dock sägs ha en hög kapacitet och jag utesluter inte alls att han kan tillföra.
jonny196:
Niinimäki is a big center with good hands and passing ability. Sees the ice very well. A former top prospect, a lack of work ethic saw his promise go to waste.
- Ulf Andersson, EP
Redigerad kommentar
Davey_22: Vi kan inte ge honom chansen?
Hade en otränad Dixon varit bättre, som dessutom har lite samma rykte om sig
Hälge: Väldigt märkligt om Bengtzén som pratat så allvarligt om gruppdynamiken och att "ingen får komma in och förstöra" värvar Jesse Niinimäki.
En spelare som har som rykte att ha dålig attityd och låg arbetsnivå.
Verkar jätteskumt... Han lämnade ju t ex Luleå i förtid efter en massa tjafs.
Står som rykte att denna spelare är på väg till Rögle !!??
Hans fysik kanske vore något för Brynäs, skulle kunna in och röja framför motståndarmålet ?
Jag menar har Rögle råd så bör väl Brynäs också ha det ?
dAVydov:
Nä.... man får nog vänta nån säsong med att såga BZ. Truppen satt ju omklädd och klar när han tillträdde, pengakistan är väl inte så välfylld.... dessutom blir ju inte spelarbudgeten större för varje match som publikantalet inte ens når upp till 4000. OM inga fler skador tillstöter får vi nog va nöjda med nån coming man från Allsvenskan..... synd på McLean, hade nog vart nyttig i Brynäs!
Så tydligen ingen spelarnyhet idag heller då.Min teori ligger fast om att inget kommer hända före jul. Om ens efter...
SWEATT: Dixon har tekat över 52% i SHL i år. Nu kan man ju någon tycka att det är dumt att haka upp sig på tekningsstats, men Enterfeldt ligger just nu 1:a i hela SHL, så vore bra om Jesse kunde ligga på 50 % iaf.