1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733218 inlägg · 7962 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Skrubben: Bra av BZ att nobba Murray. Skridskoåkningen är under all kritik. Följden av det blir hakningar och fasthållningar. Det har vi inte råd med. Ser också gärna Tallinder i laget men det är troligare att det blir ett stockholmslag.

Zappaholic: Bengtzen dömer ut Murray, trots att AS borde ha passat hans spelstil bättre än SHL.
Djurgården dömer ut honom, trots att han spelat i deras J20.
Han har inte spelat en match sen 10 maj.
Lucas Carlsson har gjort det riktigt bra och KHL ser ut att kunna släppa spelare, där vi har chansen att hitta nåt.
Finns mao ingen anledning att panikvärva en Murray i nuläget, som det känns.

Ändå kittlar det lite i nyfikenhetsnerven över en sån här spelare, det måste jag medge.
Ändå kanske bättre att låta hjärnan och inte hjärtat bestämma.

Huge:Håller med. Vi ska inte panikvärva vilken back som helst bara för att Sunken är skadad. Speciellt när Lucas Carlsson visat upp sig, som enligt mig är vår största talang på backsidan vi fått fram sedan Bertilsson. 

Huge: Det funkade rätt bra med Sandlin -93/95 också. Det förtroende han gav yngre spelare. Har nog ingen gjort senare. Kanske TJ guldåret.

Minns -95, det var ett super viktigt läge i en av finalerna.
Det blev PP.
Men Sandlin satte in fjärdekedjan.
"Det var deras tur att spela " var förklaringen.

Kommentatorerna var skogstokiga:)
Dom växte till himlen, tack vare Sandlin.

Skrubben: "Panikvärva"?? Hur länge sen är det Sundqvist skadades. Inte igår väl?

Clarence: Det är lugnt. Det kommer bli bättre fart på värvningsprocessen efter bortamatcherna här framöver, då Bengan upptäcker att vi ligger 12:a.

Clarence: Bengtzén har visat handlingskraft tidigare och värvat Jesse och Wallace. Han har sagt att det ska kännas rätt om han ska ta in en spelare mitt i säsongen, vilket det bevisligen gjort med båda spelarna. Det har helt enkelt inte klaffat rätt med en back än och då tycker jag det är bra att han inte tar in vem som helst.

Undrar om LHC verkligen har pengar t Bäckman?...inte så jävla säker e Granak...

Resten av sässen hos oss o så kan han köra på LHCs budget 15/16?

Äpplet faller inte långt ifrån trädet😃. Något för oss kanske😉

NU måste väl ändå marknaden vara död...?

Billins o Sigalet

tjugo8: Nörstebö kommer ju tillbaka i varje fall......

tjugo8: Endast för BIF -  tydigen..

Externa finansiärer.

Clarence:  äh, Billins är inte bra nog, nu förstår du väl vilken nivå på spelare vi letar efter.
In Bengtzén we trust! 😉

Redigerad kommentar

maddog1970:

Vad jag kunde se på www.swehockey.se så har inte Nörstebö spelat en match
med Mora sedan den 27 november. Han har inte, vad jag upptäckte, varit
med i Moras trupp de 7 senaste omgångarna. Om han varit skadad eller
inte platsat, det har jag ingen aning om.

Redigerad kommentar

Clarence: Vi får ju in Nörtstebö, igen. Ska bli högintressant att se hur mycket han har utvecklats och lagt på sig på 49 dagar. Det är nog bäst Andersen och Bertil håller sig på isen efter jul...

Enaranger: Var han inte iväg på j-VMspel i B-gruppen För Norge? Har för mig jag läste det nånstans... Inte säker på datum dock

Redigerad kommentar

Enaranger: Hjärnskakning...

Enaranger: Han har haft en hjärnskakning. Men strunt i honom nu. Lucas Carlsson måste gå före honom ändå!

Gusten: Ok, där hade vi svaret :-)

Först hjärnskakning och nu spelar han JVM Div1 med Norge. Gjorde ett mål i första matchen och hattrick i andra! Nörestebö is on fire! ;)

Stende89: Det vore kul om han äntligen kunde få ditt genombrott på SHL-nivå.

Men vafan så får Luleå Billins. Usch... så typiskt. 😭

Brynäsgubbe: Kanske vi kan låna in någon överbliven back från Luleå nu då?

KulaShaker: Någonsin funderat på att det kanske var så att Bengtzen anser Billins vara för dyr?
Eller att han helt enkelt inte blivit erbjuden Billins?

Antingen har ju Luleå hört sig för/värvat honom, eller så har de blivit erbjudna honom. Omöjligt för oss att svara på.
Men bara för att Luleå värvat honom kan vi inte sitta här inne och "kasta skit" på Bengtzen. Låt honom hitta de spelare han känner för att ha i vår organisation.

mattiaskarlgren: Det som jag undrar, men som ingen journalist verkar vilja fråga, är om Bengtzén i första hand söker en offensiv eller defensiv back. Det skulle kunna ge en hint. Han kanske är ute efter en defensiv back a la Tallinder och inte en offensivt skicklig som Billins... 

mattiaskarlgren: Det känns som att alla har glömt att Bz redan värvat två dyra spelare under säsongen. Samtidigt har Luleå gjort sig av med Dixon och därmed frigjort mycket löneutrymme. Mot den bakgrunden är det inte alls konstigt att det blev som det blev.

Peja:

Hoppas Bz ser att vi behöver lyfta offensiven bland backarna, när tilltänkta inte levererar (Eklund, Kilas & Djoos) o Andersén o Djoos leverarar ojämnt.

Kollade upp backproduktionen, vi är alltså sämst bland bottom-6:

Brynäs 10 g + 32 a = 42 p

Fbk 13+29 = 42

Dif 8+35 = 43

MoDo 9+40 = 49

Lif 13+36 = 49

Luleå 17+43 = 60

Peja: Bengtzén har ju sagt att han är intresserad av Tsllinder då det kan ju vara en hint om vad han söker.

mattiaskarlgren: Nu var ju inte mitt inlägg menat som kritik

Peja:

Bara att maila och fråga BZ. Vågar nästan svära på att han svarar. Det brukar han göra.

Peja: Personligen tycker jag att det är en defensiv back vi saknar. En spelare som kan gå in och ta det lite jobbigare jobbet.
En (förlåt nu alla som ej gillar honom) Tollefsen. En obekväm spelare som vet vad som måste göras och dessutom som spelar tufft men inte fult!

KulaShaker: Ber om ursäkt om mitt inlägg uppfattades som kritik mot dig. Var inte min mening.
Det jag menar är mot alla här inne.. Att det gärna klagas på Bz och hans värvningar utan att i nästa läge ens veta hur han jobbat eller vilka spelare han varit på.
Bz kanske har gett kontraktsförslag till tre olika backar redan, bara det att alla tre tackat nej.. Sådant vet man ju inte heller :)

mattiaskarlgren: Helt ok, jag håller med dig i ditt resonemang.
Tycker själv att Bz visar upp en seriositet i sitt arbete hittills och jag känner mig ganska övertygad om att han kommer att landa en back som fyller den lucka han/vi ser. Sen vet jag ju inte om det räcker då Tommy och laget måste upp i en betydligt jämnare och högre nivå av den möjliga.

KulaShaker: Vore inte Mattias Bäckman något att försöka få hit?

Pettisbif: Vilken planet bor du på?

Jag skrattar lika mycket nu som om någon på ett LHC-forum skulle påstå att dom borde satsa på Järnkrok om han är på väg hem.

Cam Barker har hittat ny klubb i KHL nu så han kan man glömma

Redigerad kommentar

Blir nog många av dessa värvningar om vi ska rätta mun efter matsäcken...

"Jagas nu av förra klubben Brynäs, som hans pappa är målvaktstränare i, och som inte gav Alcén förlängt kontrakt efter säsongen 2007-08."

tjugo8: Ironiskt nog skdedrabbad denna säsong.

Tommy:

@dragskott_: Det är tämligen uppenbart att Jimmy Andersson är alldeles för bra för HockeyAllsvenskan. Vilken lirare!
#KHK #Karlskrona #twittpuck

tjugo8: Se där...Utvecklats bättre än jag trodde då. Gick nåt rykte om honom tillbaka till Hästen nyligen, men kanske är han redo för större uppgifter och det var väl Bz som värvade honom till KHK....

Växjö ser om sitt hus.

Ryktas t SAIK, nov 2014 eller t nästa sässe enl Mr.Madhawk

Vore surt, detta är ju Bz:s grabb, 2 år i Bik, 2 i Khk

Sån här typ jag vill ha i en 4:e kedja, billig o pumpar musten ur motståndarna (backarna)

"speedy winger who plays with a lot of grit and feistiness. Likes to hit and be aggressive. A team guy and a hard worker. Also has a fine shot."

tjugo8: BZ har nog koll på honom men vill SAIK ha honom så är det nog kört.

tjugo8: Fast... Den här säsongen har vi ju lärt oss att strålande spelare i AS inte nödvändigtvis fungerar så bra i SHL. Jag tänker förstås på Westerholmarna.

Brynäsgubbe:

Helt andra spelartyper, här snackar vi en grinder...

Det som förvånar mig extremt är Twins totala brist på konsekvent idé för att iaf försöka komma in mot mål, skulle ha velat se hur de lyckades m det i AS

Lägg därtill bristfälliga i försvarsspelet, vissa onödiga offensiva utvisningar samt en del gester mot domaren...

Svensk breddspelare in enl Bz, troligen idag (Månsson, GD)

Synd att man släppte Emil

Han lirade drygt 18 minuter box play utan att vara inne på ett enda mål...

Tyvärr tekade han uselt dock

tjugo8: Finns ju nästan bara bredd spelare i BIF......

Rossa:Bredd är viktigt.

« · 1646088 · »