Huss:Ja det är väl bara scott thure och harju som gjorde poäng av de du nämner...räknar med att den ny förstecentern kan ta en del. Blomqvist ersätter ju någon av harju/thure....
westerholmarna ersätter nog inte rakt av scotts poängroduktion, men å andra sidan så behöver vi kanske inte göra lika mkt mål om vi kompenserar det med lite bättre backar.
Det vi vinner på det är väl ett stabilare lag, grejen i år är väl att vi gjorde mkt mål i vissa matcher, men när vi inte gjorde mkt mål så vann vi inte...
Det är ju roligt med mkt mål, men jag vet inte vad som är bäst i längden....
Jeklund: Ser väldigt blekt ut i jämförelse med förra året. Vem skall göra målen?
Räkna efter hur många poäng vi tappar i Thure, Harju, Scott, Nokke osv....
Huge: är det här vår forwardsuppställning nästa år kanske?
rödin - NY - blomqvist
sweatt - nordqvist - ollas
westerholm - westerholm - brodin(??)
lindgren - enterfeldt - granström
extra Brodecki?
Om så är fallet så borde vi kunna få in några hyfsade backar
Vad tror vi?
Redigerad kommentar
Westerholm x2 in + Blomqvist in enligt rykten. Vi har sju forwards på kontrakt = 10 forwards.
Vi kan väl anta att Brodecki ligger bra till för att få kontrakt.
Toalt 11 forwards. Truppen lär väl innehålla 13-14 forwards.
Harju. Granström, Thure, Scott, Warg, Larsson, Lauritzen, Nokelainen och Warg har utgående kontrakt.
Jag hoppas på förlängning med Granström och Thuresson. Scott verkar ju vara förlorad. In med en riktig förstecenter.
70 Rodrigues: Vem ska vi ersätta Harju o Thure med? OM vi ersätter Larsson med en av leksands bästa målskyttar? Thure - Toni Rajala, Harju - janmark (?)
Ja, trevligt vore det, men realistiskt är det nog inte tyvärr.
Vi får spara in pengarna på rätt spelare på nå vis, o inse att dom nog räknar med att Jacke isåfall kan ta över produktionen från nån av våra tilltänkta toppspelare, men till ett mkt lägre pris? För jag antar inte han kostar 150´/mån? Ger dom honom det så är dom bra dumma...
Huss: OK, ja ett minusresultat får vi, med 100% säkerhet. Hur stort överlåter jag till andra att redovisa. Men ärligt talat så skiter jag egentligen i om vi går minus i år, jag väljer att se framåt och tittar på vad Brynäs IF med Sundlöf i spetsen kan göra för att vinna tillbaka lite publik, och slagkraft i laget.
Återigen, fokus måste ligga på att vinna hockeymatcher och ha ett a-lag som har förutsättningar till att vinna mer än bara 1 match i slutspelet.
-Det har varit för mkt chansvärvningar.
-Det har senaste säsongen varit för mkt obalans i spelartruppen, där allt krut lagts på forwardssidan.
-Utfyllnaden kan vi ta från egna led, vi behöver inte värva utifrån för att fylla platser som inte kommer få speltid. Warg, Rollin-Carlsson, Jacobsson är spelare som vi kunnat få till en bråkdel av pengen om vi bara varit lite smarta. Men inte haft utrymme till pga felrekryterat från första början.
Linus Wickman:
Harju o Basse - Westerholmarna
Honken - Johansson
Det borde vara hyfsade besparingar där tycker jag...
Ska man dessutom spara på Nokke, Scott, Gunde...ja då är jag INTE beredd att betala medlemsavgiften mer, inte dom dyra matchbiljetterna heller...
Huss:Hade hoppats på att man försökte spara pengar genom att ersätta Honken med JJ, Westerholmarna istället för Harju och Nokke. Sen få bort andra dyra löneposter..
För att sedan lägga mer pengar på få spelare som Andersen, Järvinen och en transatlant som T.J Brennan, Nick Bailen eller Shawn Lalonde.
Sen om Scott och Thurre oxå lämnar, kan man frigöra ännu mer ur budgeten som kan gå till några spetsspelare.
Jeklund: Jo, det lär bli mer av ett budgetlag i år. Skulle tippa på att vi hamnar mer back än jag först trodde iom dåliga publiksiffror i slutspelet och en tidig exit.
Runt 4 mio back ungefär. Att Gunde, Scott och förmodligen Nokke lämnar gör att laget hamnar i balans igen då det snarare är Lauritz, Wargs, Perssons lönekuvert som ersätts.
Linus Wickman: Hoppas inte han sitter nöjd nu och ersätter Dennis P med likvärdig, och ev Jacobsson med en till utvecklingsbar.
Låter lite oroväckande, men inte kan han väl vara så naiv så han förbiser det här tappet.
"Om tankarna kring Ryan Gundersons ersättare säger Micke Sundlöv.
- Vi får se vad som händer framöver, vi har ju en av de mest lovande backarna i SHL i Christian Djoos. Han har fått träna och spela nära Ryan under två år och har visat med bravur att han har potential för att ta en del av det Ryan lämnar efter sig. "
Huge:Varför ska Brynäs behålla Löf?? En spelare som har fått chans på chans och varit medioker/dålig nästan varje match..
Gunderson lämnar..
Peja: Håller med, Jacobsson är lite oslipad förvisso men han har överraskat positivt. Det finns få fysiska backar av hans storlek som faktiskt också kan vara ett offensivt vapen.
Redigerad kommentar
Wikegård tycker Brynäs ska "städa ut" sportchef och tränare. Han kanske har rätt?!
Redigerad kommentar
TobiasR: Gick i samma klass med Janmark under några år, honom i Brynäs vara intressant. Kan man räkna med att få träffa laget kanske? :D
Fast han är väl inte så aktuell just nu?