Brynäs IF

731186 inlägg · 7961 ämnen

SILLY 14/15

« · 1617903 · » Till forumet

Sv: SILLY 14/15
Fyfasen vad bitter jag är att Gunderson lämnar. Hoppas han skrivit på ett kort kontrakt och återvänder när han fått pröva på KHL en sväng. Risken är väl att han gör succé där med och förlänger. 
Kommentera

Huss: Försvinner alla fyra då?
Kommentera

Jeklund: Alldeles för tunn forwardssida.
Kommentera

TobiasR: Ja, mkt möjligt, men jag tror det kan vara däråt det lutar.

Hur jag skulle vilja se den, det är en annan sak.

Kommentera

Jeklund: Balansen är allt. Sundlöv har haft en tendens att kompensera för mycket året efter. Finns en risk i år också att vi blir baktunga istället...
Kommentera

Jeklund: Ja jag förstod nästan det. Om nu det kommer se ut sådär sp kommer jag bli otroligt besviken på Sundlöv. Men som sagt vi ska nog inte förvänta oss något mer när Sundlöv sitter vid rodret. Hoppas jag har fel den höär gången.
Kommentera

Huss: Ja, risken som jag ser det är att dom kommer tro FÖR mkt på Westerholmarna...och dra en chansning där helt enkelt...
Kommentera

Bröderna Westerholm är två bra spelare absolut men knappast någon spetssvärvning iaf inte på förhand. Jag kräver minst 2 riktigt bra spelare till. Om Westerholms är våran tyngsta värvning så blir jag förbannad.
Kommentera

TobiasR: Tyngsta tror jag inte dom kommer bli, men jag tror att vi får in max 2 forwards som är meritmässigt bättre, om nu alla lämnar som vi tror ska lämna (Dvs alla forwards med utgående utom 2)

Man får nog gå på nålar nu några veckor så man får se var det här tar vägen =S

Kommentera

Huge: gillar spontant inte en eventuell värvning av Blomqvist. En dussinlirare i mina ögon...
Kommentera

Jeklund: J Blomqvist till BIF från LIF
Kommentera

Sjukt tungt med Gunderson, men samtidigt väntat.

Jag tror faktiskt inte att vi riktigt förstår (då vi ej ser träningarna) hur bra Ryan faktiskt är. Det kvittar vilken spelare du får in så kan man ej ersätta. Man kan komma nära men absolut inte ersätta. Tror jag inte iaf.

Sedan Westerholm-bröderna i all ära men det vi måste ha in är två spelare LIKT när Saik tog in Holloway.. En spelare man hoppas och tror kan göra över 50 poäng. Man ser ju nu via AHL att man kan hitta den typen av spelare.
Det är exakt det Brynäs behöver.. spetskvalité. För bredden har man så det räcker och blir över. (även juniorer finns).

Kommentera

mattiaskarlgren: Erik Karlsson ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: westerholms och Blomqvist. Det är inga prestigevärvningar direkt. Jag räknar kallt med några tunga pjäser in i laget.

Annars jävlar...
Kommentera

mattiaskarlgren: Varför inte köpa just Holloway? ;)
Kommentera

vilka tar ett steg till nästa säsong då, och faktiskt blir lite bättre?

jag tror sweatt gör en bättre säsong. Mer förberedd och han var ju mycket bättre andra halvan av säsongen.

Rödin varvade ju bitvis riktigt bra prestationer med mindre bra. Han kan bli viktigt nästa säsong.

Kan ollas hålla en lika bra säsong är jag nöjd. Ge honom C.

Samma sak med nordan, kan han hålla en liknande säsong är det klart godkänt.

Lindgren ska ju definitivt upp ett snäpp Och jag är inte orolig.

enterfelt tycker jag inte ha gjort en bra säsong. Han måste upp i gammal standard.

Brodin är en riktigt rivig spelare som faktiskt  orde kunna få in ett par baljor till.

sunken.... Ja han ska upp i ett par snäpp till och enligt mig ska han varken ha C eller A.....

Kihlström är bra men kan också göra det bättre.

Djoos räknar jag kallt med att han ska ta en större plats. A?

bertilsson. Han är bra, om han får vara skadefri. 

Målvakterna år riktigt riktigt bra. 

det är väl alla med kontrakt... Vad tror ni?

Kommentera

brynäs08:

Du är på ngt viktigt

Har tillräckligt många spelare utvecklats/gjort sin bästa sässe under TJ/JL ledning?

Tror/hoppas på ny ledarstab nästa sässe och en bättre utveckling på individnivå, tror också att vi kan slippa Sunken som C m ny tränare...

Kommentera

tjugo8: Roger kommer få upp alla ett snäpp till. Han är en mästare på sånt!
Kommentera

Zappaholic: Att förlänga med Jacobsson o Löf vore en katastrof, två spelare som stjälper mer än dom hjälper. 
Kommentera

70 Rodrigues:

Löf tog faktiskt en tröja hos svenska mästarna för två år sedan...

...denna sässe blev han utlånat t bottenlag i AS...

Några här säger att han inte gått bakåt...I rest my case...

Kommentera

tjugo8: Att förlänga med dom båda visar verkligen ambitionsnivån, låt oss åka ur kvarten!!
Kommentera

70 Rodrigues: håller i princip med om båda två. Dock tycker jag båda höjde sig i slutspelet.
Kommentera

Zappaholic: Jag höjer mig också 1 gång om året, när vargen vill ligga, inte fan gör det mig till en bättre älskare :-)
Kommentera

70 Rodrigues: jag håller med. Varken löf eller Jakobsson bör förlängas.

däremot tycker jag vi har en riktigt bra chans att bygga något bra nu. Stommen med kontrakt är inte mycket att klaga över. Ser just nu riktigt bra ut.

Kommentera

70 Rodrigues:

Jacke blixtrar till emellanåt men många av hans mål har kommit från smörpass från Johansson eller Rynos klubba, han lär säkert bidra med en del men det är knappast någon drömvärvning , hade blivit mer orolig om ni värvat Ryno.
Kommentera

mattias - 74: Whatever Ms Bitter ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Absolut inte bitter , han har visat att han klarat spel i SHL med bravur men det är fortfarande ingen stjärnvärvning ;)
Kommentera

mattias - 74:Vem har sagt att han är en stjärnvärvning?
Kommentera

mattias - 74: et är väl ingen som har tagit ordet stjärnvärvning i sin mun/penna, men nog fan är han bättre än Wallinkopian Ryno iaf :-)

Kommentera

Linus Wickman: Ingen. Och för Leksingarnas del är det väl ganska talande att deras målfarligaste forward inte räknas som en "stjärnvärvning" för en annan SHL-klubb.

Redigerad kommentar

Kommentera

Linus Wickman:

Ingen men jag bara skriver att ni kanske inte skall höja honom till skyarna så mycket bara , det är vi rätt bra på själva nämligen ;)
Kommentera

Peja:

Om du läser mitt tidigare inlägg ang hans mål så förstår du vad jag menar. Jag håller ett flertalet spelare bättre än jacke i Leksands nuvarande trupp, bl.a. Ryno Johansson. Jacke är bra och har tagit ett steg ytterligare i sin utveckling sedan han kom från Modo men salo har tydligen större krav på honom än vad han bevisat och jag litar på våran sportchef i detta fallet även om jag långt ifrån gör det alla gånger. Jag önskar honom lycka till i fortsättningen. Sant
Kommentera

70 Rodrigues: Nu förstår jag varför du är så gnällig emellanåt! ;-)
Kommentera

Zappaholic: It takes on to know one ;-)
Kommentera

Zappaholic:Gnällig med konstant träningsvärk i högerarmen ;-)
Kommentera

EskilstunaLasse: Sorry, är vänsterhänt, så sluta snacka om Zappaholic nu ;-)
Kommentera

mattias - 74: Jag håller med dig om att Blomqvist inte har de verktyg som Ryno och Johansson har. De är skickligare ishockeyspelare bägge två. Han är väl lite mer av en late bloomer som Enterfelt eller Ollas för den delen. Men Sundlöv satsar på hemvävt och det skall han ha en eloge för, så länge det kompletteras med klasslirare utifrån.
Kommentera

Huss: Samtidigt är Blomman en bra avslutare och ett bra komplement till duktiga framspelare. Jag tror att t.ex Lindgren kan explodera nästa säsong, särskilt med en duktig avslutare vid sin sida. Lindgren gör väldigt mycket väldigt bra.
Kommentera

mattias - 74: Du är rolig du, som utgår ifrån att Salo inte velat behålla Blomman bara för att denne inte blir kvar. Hur vet du det?
Mer troligt att Salo försökt behålla en av lagets bästa målskyttar men att Blomman fått ett attraktivare bud från sin moderklubb och vill "hem" igen.
Kommentera

Huge:

Rolig? Jag skriver vad jag tror. Du klagar på andras sportchefer och utgår från att det du tror stämmer men eran egen sportchef är minsann bäst i världen enligt dig. Vem är rolig egentligen?
Kommentera

Huss: Vi får en giftig sniper som med rätt omgivning kommer att producera. Han verkar vara lite av en Dackell-typ innan denne flyttade till NHL.
Håller sig runt kassen och nosar sig till målchanser.
Kommentera

Huge: Blomqvist lär visst bli 28 år så några Dacke-liknelser skulle inte riktigt göra.
Men...jag håller med att han är oöm och håller sig när kassen. Ett viktigt tillskott i pp som jag ser det, speciellt som det måste byggas om när Kung Gunde nu flyttat.
Kommentera

mattias - 74: Skriver vad du tror?
Vet du inte vad du själv skriver?
Du säger att Jacke tagit ytterligare steg i Leksand men att Salo har högre krav än så.
Underförstått: det är Salo som inte vill behålla Jacke.
Hur vet du det?
Hur vet du att Salo INTE velat behålla Jacke?
Kommentera

Huge: Ena högimporterande skitlaget efter det andra går vidare.

Växjö 12 importer 

Färjestad 8 importer 

Kommentera

Hoppas Brynäs är efter Gynge, verkar inte gjort någon bra säsong i KHL, så han borde vara aktuell för Sverige. Skulle vara en bra spetsspelare till nästa säsong. 

Kommentera

Är det någon som vet vilken spelartyp som kompletterade tvillingarna Westerholm den här säsongen?
Kommentera

Linus Wickman: Tror nog att det är större risk att Lidas och Foppas skriver på, än att vi får se Gynge i Bif igen.
Kommentera

Peja:De har haft några olika tror jag, både Berglund och Holm har lirat lite tillsamans med dom. 
Kommentera

Zappaholic: Ja, det verkar löna sig att avveckla den inhemska hockeyn, inte utveckla den.... :-/
Apropå små marginaler: om SAIK istf Färjestad vunnit straffläggningen i sista omgången hade vi sannolikt varit i semi nu. Iaf om man ser till hur Luleå sett ut i sin serie...
Kommentera

Så här vill jag se laget nästa säsong:

Bernhard Starkbaum - Jonas Johansson

Christian Djoos - Niclas Andersén
Simon Bertilsson - Lukas Kilström
Oscar Eklund - Mattias Ekholm
Jörgen Sundqvist - Albin Lorentzon

Anton Rödin - Rikard Wallin - Jacob Blomqvist
Bill Sweatt - Jonas Nordquist - Jesper Ollas
Ponthus Vesterholm - Pathrik Vesterholm - Daniel Bång
Daniel Brodin - Sebastian Enterfeldt - Nicklas Hardt