Brynäs IF

731069 inlägg · 7961 ämnen

SILLY 14/15

« · 1615535 · » Till forumet

Sv: SILLY 14/15
Zzz:

Tycker det är ganska självklart av Nordan att inte förlänga sitt +1 kontrakt. Oavsett tidigare skadehistorik så har Nordan gjort en kanonsäsong och börjar komma upp i den åldern när karriärens slut nalkas och längre kontrakt är guld värda. Han sitter i ett ganska bra förhandlingsläge och fiskar säkert efter ett nytt 2 års kontrakt eller ännu hellre 2+1 som kanske Leksand är villiga att erbjuda.

Kommentera

Huss:
Carl Lejonkräk
"Med risk för att bli avstängd men hur var det med ryktet om att Bertilsson hade alkoholproblem och fick ansiktsskadan på fyllan?"

Peja
"det var t.ex någon här som påstod att Lasse Jonssons dåliga fysiska form berodde på alkoholproblem (som han hade hört, avdelningen 'skvaller')."

Herregud är ni fruntimmer eller??? jag minns inte vad jag själv skrev för 20 minuter sen, än mindre vad nån annan skrev för månader sen :D
Kommentera

Horace76c:"Herregud är ni fruntimmer eller??? "

Nej

Kommentera

Peja: "Därmed inte sagt att man kan säga precis vad som helst om en spelare och säga att man "har hört det".

Och det är väl därför som din kritik mot mattias-74 känns lite missriktad.
Den paragraf du hänvisar till gäller väl just ELAKARTADE rykten, typ ryktena om LJ och Bertilsson.
Hade varit mer logiskt om du hade riktat din kritik mot de som slängt ur sig dessa rykten och inte mot en leksing som bara påstår att han hört ett rykte om att Nordan skulle vara klar för Leksand.
Om man nu inte ska tolka det som elakartat att en spelare har skrivit på för just Leksand...   :-)
Kommentera

Horace76c: Förstår om det kanske kan verka vara lite av en petitess, men generellt är det ändå av allas intresse att information (oavsett om det är statistik eller skvaller) där källan är en internetsida postas tillsammans med en länk.

Huge: Om någon hade sagt sig ha läst om Lasse eller Bertil på en blogg, fb-sida eller dylikt så hade det varit rimligt med en länk. Men ja, de ryktena befann sig definitivt i det så kallade 'gränslandet'...
Kommentera

Linus Wickman: Även om Gunderson nu är klar för Jokerit och säger nåt annat i media, så slår ju MrMadhawk in dörrar som redan är öppna.
Vad hade han väntat sig för svar av Gunderson i det här läget?
Eller för den delen, av vilken annan spelare som helst i samma situation?
MrMadhawk borde väl veta att det hör till spelet att de flesta vanligtvis väntar med att avslöja ev ny klubbadress till säsongen är över, oavsett om allt är klart eller inte.
Kommentera

Peja: Inte bara i gränslandet, isf klart på fel sida om gränsen sas.
Iaf i jämförelse med det oskyldiga skvaller som mattias-74 hänvisar till.
Rykten om övergångar hit och dit så här i sillytider förekommer ju hela tiden, tycker inte att det är så mkt att bråka om ifall man inte anger nån källa eller bara hänvisar till nåt man hört på ex FB.
Det viktiga är som sagt ev elakartade rykten som förekommer, saker som kan förstöra eller förpesta en spelares dagliga liv.
Jag uppfattade det mer som att du ville kritisera just den senare företeelsen än att man slarvar med att länka till nåt man läst eller hört på en blogg, FB etc.
Kommentera

Peja:
Var inget sånt jag tänkte på faktistk.
Var mer att jag var impade av er att ni kommer ihåg vad det dribblades om  för ½-1 år sen.... 
En annan har ju som sagt fått gåvan(?) att ha guldfiskminne:)
Kommentera

Carl Lejonkräk:En bekräftelse kommer du få se när säsongen i slut. Om du nu behöver den för att förstå att han kommer lämna för Jokerit. 
Kommentera

Linus Wickman: Tyvärr så har du nog rätt i att han lämnar, Gunde har blivit för stor för SHL.
Kommentera

Harju till KHL o Lauritzen till Örebro, vad tror ni om det?
Kommentera

Här är gruppen och länken om Nordan som jag snackade om.
Kommentera

70 Rodrigues: Harju vill jag ha kvar. Gretzky kan lämna.
Kommentera

Jävla äckelklubb:

Succebacken till Frölunda
Han har gjort succé i allsvenskan och jagats av flera SHL-lag. Enligt Sportbladets uppgifter är Moras succéback Lukas Bengtsson, 19, överens med Frölunda.

Edit: Källa aftonbladet

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:Så länge de lämnar är jag nöjd ;-)
Kommentera

Järnkrok sägs vara klar för Brynäs.
Kommentera

SWEATT: Källa?
Kommentera

SWEATT:Har hört det oxå, men det var innan det började gå bra i milwaukee. 
Kommentera

Jag skulle gärna se Tony Mårtensson som en av centrarna nästa säsong, hans kontrakt går ut nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Det vore något för Sundlöv att hugga på! Någonting säger mig att vi kommer få ett kanonlag nästa säsong fråga mig inte varför men en känsla jag har!
Kommentera

70 Rodrigues:Tony Mårtensson har kontrakt över nästa säsong också. 
Kommentera

Linus Wickman: Såg det nu.
Kommentera

70 Rodrigues:Kanske kan han vara aktuell tills nästa säsong, han har ju ett förflutna i Brynäs. 
Kommentera

Linus Wickman: Tony kommer aldrig tillbaka till Brynäs, enl mycket nära vänner (familj) till Tony så är det högst otroligt att han spelar mer i Sverige utan avslutar i KHL och kommer hem och engagerar sig i sina travhästar
Kommentera

Det finns hopp inför nästa säsong, denna är körd då större under inte skett.
Kommentera

Lunkan: Gunderson räknar jag som förlorad. Inte kan väl Sundlöv vara så korkad att han förlänger med någon av Jacobsson, Persson eller Löf??
Kommentera

70 Rodrigues:Jag är rädd för att han kan vara så korkad...
Kommentera

atilla: Kanske Gunnarsson istället?

Sportbladet: 

De slåss om Luleå-backen
Het på marknaden: Daniel Gunnarsson, 21, back i Luleå.
Talangen har utgående kontrakt med Luleå och placeras nu i flera klubbar i SHL.

Enligt Sportbladets källor leder Färjestad och Brynäs jakten på backen som gjort 14 poäng för Luleå i SHL den här säsongen.

/Hans Abrahamsson, Gävle

Kommentera

hedas: Det står även att Nordqvist inte kommer spela i Leksand nästa år
Kommentera

hedas: Jag skulle gärna se Gunnarsson i Brynäs. Även en rollspelare som Anton Hedman eller dylik typ vore en stor tillgång i slutspelssammanhang. Brynäs hade haft ett psykologiskt övertag om man hade haft en forward som kunde mosa Tolle och Färjestads övriga backar.

Zzz: Ja, fast de rykten som placerar Nordan i Leksand har ju kommit från minst sagt osäkra källor. Igår påstod ju Leksandsskvallret även att Salo var i Läkerolen för att scouta Nordan - ungefär som att Salo skulle behöva scouta en spelare som han troligtvis har sett vid massvis av tillfällen.
Kommentera

Hoppas verkligen på Andersen, det skulle vara fantastiskt. Sen om nu Thure går till FBK så skulle jag gärna vilja se Åslund. Thure mot Åslund alltså. Har ju ryktas om att Brynäs ha viljat haft Åslund för någon säsong sen.

Starkbaum ( Johansson) 

Andersen Djoos

Bertilsson Gunnarsson

Sundqvist Eklund (Jackobsson)

Rödin Scott Åslund

Ollas Nokelainen Sweatt

Vesterholm Vesterholm Olden

Granström Enterfeldt Brodin (Oskar lindblom, Lindgren)

Tack och hej till Nordan, harju, Lauritzen, Persson, Löf. 

Skulle ju såklart kosta väldigt mycket men det är dags att börja satsa lite nu. Kom gärna med egna förslag och tankar till nästa säsongs lag. Guldet ska hem till Gävle 2015.

Kommentera

Peja: Jag håller med om det, Hedaman hade varit ett tillskott till oss. Någon som kan bryta mönstret genom att köra över motståndarna. Saknar såna killar, Brodin och Enterfeldt i all ära men det är inga killar som klarar av det på samma sätt som Hedman. Men ska vi ha Hedman får vi ju räkna med X antal minuter i utvisningsbåset också.

Men skulle också tycka det var spännande med Gunnarsson, han har ju visat att han har kapacitet.

Kommentera

hedas: JAg håller med om att det måste göra ont att stå framför vår målvakt, motståndarna skall tänka två gånger innan dom ställer sig där. Lika så offensivt så måste våra forwards våga/vilja ställa sig framför motståndarnas målvakt för att kunna skymma och peta in returer.

Tycker Brynäs måste tuffa till sig!!!

Nu lör vi, låt Brynäs bli det första laget som vänder ett 0-3 underläge !

Kommentera

micke63: Ja, Brynäs måste tuffa till sig. Särskilt med tanke på att man troligtvis kommer att göra sig av med sin enda tungviktare (Jacobsson).
Kommentera

TobiasR:Åslund är en Färjestad spelare i själen samt har kontrakt över nästa säsong med, så han får du nog glömma. Olden lär väl stanna i sin norska klubb om de får gå in i KHL.Mitt förslag:

Starkbaum( JJ)

Andersen- Djoos

Bertilsson-Gunnarsson

Sundqvist- Kilström

Extra:Eklund, ?

Rödin- Scott-Hedman(mer tyngd offensiv)

Ollas-Nordqvist?- Sweatt

Westerholm- Westerholm-? 

Lindgren- Enterfeldt- Brodin

extra: Lindblom, Brodecki

Ut: Harju, Basse, Nokke, Nordan?, Persson, Löf, Jacobsson, Granström, Honken,Warg, Larsson. 

Ut med dyra slöa spelare och in med tuffhet och skickliga defensiva spelare. 

Kommentera

Peja:

Tror Gunnarsson kan vara aktuell för en återkomst till Leksand också. Iaf hoppas jag det. Som du sa själv nordan kommer inte spela i Leksand kommande säsong , kan Salo ha kollat på en annan spelare i Brynäs? Vem i så fall?
Kommentera

mattias - 74: Det kan väl lika gärna ha varit någon i Färjestad som Salo kollade på? Om han nu överhuvudtaget var där för att kolla på spelare... Blir lite löjligt när man bara kastar ur rykten baserat på att sportchefer/tränare ser andra lags matcher.
Kommentera

mattias - 74: Han kollade nog in färjestadsspelare
Kommentera

mattias - 74: Om Leksand scoutar brynässpelare lär det handla om bänkspelare eller fjärdjelinan.
Kommentera

Linus Wickman: Så Hedman och vesterholm bröderna är dem forwards som ska in till nästa säsong enligt dig. Det kan man ju knappast kalla spets. Sen så behåller jag hellre Nokelainen än Nordan alla dagar i veckan. Vi har inte sett allt av Nokelainen än.
Kommentera

TobiasR: Fast Nordan kan man åtminstone räkna med att han kan spela ett visst antal matcher, och han har bra kemi med Ollas och Sweatt (som ju blir kvar). Nokke kan lika gärna missa en hel säsong ,typ...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:

Enligt hockeysverige.se är inte Gunnarsson aktuell för spel i Leksand.
Kommentera

TobiasR:Som du ser har jag frågetecken i vissa kedjor där det måste komma in offensiv spets. Nokke är jävligt skadedrabbad och dyr, verkligen värt att behålla honom? Nordqvist vill jag inte behålla egentligen, men han lär väl bli kvar om han nu inte själv väljer att bryta. Sen tror jag Westerholmarna ska vara en del av den offensiva spets vi kommer värva, de är säkert lovade mycket speltid både i 5-mot 5 och i PP. Hedman ska in för tyngden. 
Kommentera

Linus Wickman: Tar för givet att Hedman är Anton? Förstår inte hur folk ens tror att han ska platsa i ett Brynäs?

Brynäs går ju in varje år och har målet att gå till en SM-Final..
Då måste vi också ha spelare för att klara av det. Det har vi inte iår.
Kommentera

Mr R Wallin är klar för BIF, kom ihåg vad ni hörde det först
Kommentera

Rossa: Kommer aldrig glömma...
Kommentera

Rossa: Troll!
Kommentera

Apropå att leda svensk hockeys utveckling. Ikväll debuterar den femte brynässpelaren på de senaste 3 åren i NHL. Hur många andra SHL-lag har utvecklat lika många NHL-spelare under den tiden?

Skellefteå har hittat den perfekta nivån på sin juniorutveckling. Tillräckligt bra för SHL, för dåliga för NHL och KHL.

Kommentera

Rossa: är det sant ska jag fira med en magsjuka
Kommentera

« · 1615535 · »