Brynäs IF

731152 inlägg · 7961 ämnen

SILLY 14/15

« · 1616683 · » Till forumet

Sv: SILLY 14/15
Lunkan:Om det är sant tänker inte jag gå på några mer hemmamatcher iaf, kommer aldrig acceptera Wallin i Brynäs.. 
Kommentera

Linus Wickman: Han passar ju perfekt in i Bifs mall:
Skadad (hur allvarligt?)
Passerat bäst före
Säkerligen DYR
Låååååångsam

Kommer som dig att skippa besök i LA. En av ES största kärringar som gnällt sig fram i alla tider.
Kommentera

Lindström: När var du i LA sist?
Kommentera

Jajjen: Senast idag, hurså?
Kommentera

Lindström: Du häckar väl här när Brynäs spelar hemma?
Kommentera

Jajjen: "Ikväll debuterar den femte brynässpelaren på de senaste 3 åren i NHL. Hur många andra SHL-lag har utvecklat lika många NHL-spelare under den tiden?"

ska försöka sammanfatta:

AIK: 2

Brynäs: 5

Frölunda: 5

Färjestad: 3

HV: 2

Leksand: 1

Linköping: 1

Luleå: -

Modo: -

Skellefteå: 1

Växjö: -

sen kan man ju diskutera vilka och hur många spelare från respektive lag

som är ordinarie... ;)

Örebro

Kommentera

Skellefteå har fostrat 3 backar som har debuterat i NHL under de senaste 3 åren (Rundblad, Larsson, Erixon). Sen flyttade Joacim Eriksson från Skellefteå till Nordamerika och har NHL-debuterat, han är ingen Skellefteå-produkt, men man kan ju jämföra honom med typ Eddie Läck i Brynäs.
Kommentera

Sheena Punkrocker: Tack! Bekräftar bilden av att Brynäs, tillsammans med skitrika föreningen Frölunda, dominerar svensk hockey.
Kommentera

någon som hört någonting kring Thuresson? .... Annars varit en riktig skitvecka två tunga tentor på en vecka och det ända ljuset i mörkret har varit SM- Slutspel. Sen ser det ut såhär ,, Skäms Brynäs.
Kommentera

Jajjen: beroende på om man vill jämföra antalet starter med den faktiska prestationen?

Finns en hög SHL spelare från diverse klubbar som gjort 1 eller flera NHL-matcher

men trots det inte gjort nåt vidare väsen av sig.

Ta Johan Larsson te.x som har 1poäng på 22 matcher...

så nä, den där statistiken bekräftar väl egentligen ingenting

sen är väl Frölunda långt ifrån skitrika ;P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sheena Punkrocker: Nähä? Tabellen efter 55 omgångar säger förmodligen lika lite.

Frölundas köp av Sveriges bästa juniorer och landets mest eftertraktade tränare tyder inte på mycket stålar?

Kommentera

Jajjen: vad jag vill ha sagt är att man ska inte dra för stora växlar av att

5 Brynäs-spelare debuterat i NHL de senaste 3 åren

när mer än hälften av dem passerat förbi obemärkt.

Kommentera

Nått sånt här då?

Bernhard Starkbaum - Jonas Johansson

Extra:Sandström

Niclas Andersén - Christian Djoos

Oscar Eklund - Simon Bertilsson

Lukas Kilström - Daniel Gunnarsson

Jörgen Sundqvist - Albin Lorentzon

Extra backar:Nörstebö-Westlund

Anton Rödin - Calle Järnkrok - Bud Holloway

Bill Sweatt - Johan Larsson - Jesper Ollas

Pathrik Vesterholm - Ponthus Veterholm - Anton Hedman

Daniel Brodin - Sebastian Enterfeldt - Mario Kempe

Extra kedja/forwards:Granström - Lindgren - Brodecki

Kommentera

Pettisbif: Tror du själv på Bud Holloway? Ska tilläggas att det är ganska kul att du ibland kommer in och skriver ut laguppställningar rätt va de är..och dom ser alltid helt olika ut:)
Kommentera

Pettisbif: För det första så är jag personligen övertygad om att vi ej får se mer än två nya backar (med tanke på ekonomin). Skulle inte alls förvåna mig om Sundlöv förlänger med Jacobsson.

Sedan är det rätt roligt när du ploppar in och skriver laguppställningar där du tar lite favoritspelare (antar jag att det är) och hoppas de ska spela i ett Brynäs.

Bud - Nej (Vi har ej råd).
Anton Hedman - Varför vill man ha honom? Vi har redan 3-4 liknande spelare som dessutom är bättre. Hedman är dessutom ingen bra hockeyspelare i min bok.
Kempe - ? En spelare som iår gjort 17 poäng. Vi behöver poängspelare, vi behöver inte bredd just nu för det har vi redan. Vi måste ha in 2-3 forwards som man med säkerhet vet gör poäng.
Calle Järnkrok och Johan Larsson är ju på g in i NHL så tror knappast de spelar i Brynäs framöver.
Kommentera

mattiaskarlgren:Vilka 3-4 spelare har vi som är som Hedman? Enligt mig har vi INGEN som liknar honom. Vi har ingen stor spelare som kan tacklas och vinna kamper framför mål. Bara kolla på serien mot Färjestad hitills. Vi blir totalt dominerade framför mål. Belle, Arell, Tollefsen osv knuffar bara bort oss. 

Och varför skulle Brynäs inte ha råd med mer en två nya backar? Redan nu ryktas det både om Eklund, Andersen och Gunnarsson. Samt så lär många dyra spelare förvinna efter denna säsong. Så varför skulle det inte finnas ekonomi att värva mer en två backar? Sen har nog Jacobsson bränt sina broar tyvärr.. 

Kommentera

Pettisbif: Greg Scott vill du inte ha kvar ser jag. Är han för dålig?
Kommentera

Oscar Lindblom skall förghoppningsvis upp i A-truppen nästa säsong, likaså Göransson och Westlund permanent.

Oscar gjorde två mål i boxplay igår. Han är suverän. Ge honom en riktig playmaker så blir det ruskigt bra.

Kommentera

Salo garanterar att Nordan inte spelar i Leksand nästa säsong. (GD papper)
Kommentera

Enligt Expressen är Luleås trio Anton Hedman, Linus Persson samt Daniel Gunnarsson muntligt överens med Färjestad. David Rautio är detsamma med Linköping. Dessutom kommer Niklas Olausson och Linus Klasen att flytta till NHL nästa säsong.

Kommentera

bradberry: Enligt Aftonbladet har Nordan skrivit på för ett år till med Brynäs!
Kommentera

Brynäsgubbe: Om han kan hålla sig hel så funkar det nog??
Kommentera

70 Rodrigues: Om han kan spela lika bra som denna säsong är det en bra förlängning enligt mig.
Kommentera

Brynäsgubbe: Precis, det är just om ;-)
Kommentera

Som jag har skrivit tidigare, den här killen vill jag se i Brynäs nästa säsong.
Kommentera

Brynäsgubbe: Brynäs och Nordan är överrens om att utnyttja optionsåret. Det är bra tror jag då vi inte har så många spelande centrar. Han har varit bäste center under säsongen så vi får hoppas att ljumskarna håller även nästa år.
Kommentera

70 Rodrigues: hade varit en fin förstärkning. Tuff spelare som levererar
Kommentera

bifhjärta: Känns som att Thuresson lämnar och jag tror att Jordan skulle ta hans plats på ett alldeles förträffligt sätt :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Hålle era feta Gävlefingrar ifrån Smotherman. Han ska till Göteborg...hoppas jag:-)
Kommentera

Dragan 2k: Ja värva spelare kan ni ju i VF!
Kommentera

Dragan 2k: Om Frölunda vill ha honom så lär ni få honom, innte många som väljer Brynäs före er, tyvärr :-(
Kommentera

Dragan 2k: lirade inte han för er i European Trophy?
Kommentera

Självklart förlängning, så slipper sundlöv lyfta röven
Kommentera

Så har man tappat allt...

har de de fel i huvudet eller? Hur kan man pendla så i prestation...?

Kommentera

70 Rodrigues: Nä nu får vi steppa upp igen!
Ok där kom TO bra där TJ
Kommentera

bifhjärta:Stämmer. Vi lånade in honom under ET. (Smotherman alltså).
finns dock risk för att det kan vara en ny McGrath 
Kommentera

Är det nån som kommer in för att köpa biljett som medlem?
Kommentera

När släpps biljetterna till måndag?
Kommentera

Såg infon på hemsidan nu. Någon som vet nåt prisvärt boende i Gävle?:)
Kommentera

bifhjärta: Järnvägshotellet Precis vid stationen

Redigerad kommentar

Kommentera

MR Bif: Tack, ska kolla upp det:)
Kommentera

Honken: Precis bokat.
Kommentera

KulaShaker: trött.... Gammal nyhet ;)
Kommentera

bradberry: Jo, det funkade tillslut:)
Kommentera

70 Rodrigues:Ska vi tro att Löf står först i kön på 1 nytt år..
Kommentera

70 Rodrigues: Har höga förväntningar. Nästa år känns som Sundlövs sista om de inte lyckas reda ut problemen som Brynäs har år efter år. Jag vill ha en storrensning faktiskt, det är många som inte platsar.

Kan några junisar ta steget upp, tro?

Kommentera

70 Rodrigues: liksom alla andra lag som åker ur om man ska gå på vadav skriver. Bara Scott och ev Thure och Granis man vill ska stanna. Ryan ser jag redan som förlorad.
Kommentera

« · 1616683 · »