Laget just nu(om rykten stämmer)
Starkbaum-(JJ)
Bertilsson- Djoos
Andersen- Kilström
Sundqvist-Eklund
Rödin-NY-NY
Ollas-Nordan- Sweatt
Westerholm-Westerholm-Blomqvist
Lindgren- Enterfeldt- Brodin
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe:Tycker tre år är lite väl, Men förstår att Sundlöv vill bygga långsiktigt.
Han kommer passa bra med Westerholmarna.
Ser att Fantenberg är kusin med allas vår Daniel (Glimmenvall) Johansson. Kalla kårar utmed ryggraden!
70 Rodrigues: helt klart en intressent och offensiv start på sillyn. Genomtänkt.
kul att sundlöv äntligen läser det vi skriver ;)
Peja: Ja man kan tycka att han som gammal målvakt skulle börja med att bygga bakifrån .... men men Förhoppningsvis blir det ändring på det till nästa år! Hoppas också att Melin kommer tillbaka + en backcoach som är duktig. Melin + Hävelid har ju fått det att stämma nu på slutet i LHC.
Rahm borde aldrig ha värvats, sjukt konstig chansning från ledningens sida
Redigerad kommentar
Peja: Kan hålla med om att starky inte är en slutspelsmålvakt, han blev ju utkonkurrerad i Modo.... Men inte mig emot att JJ står på huvudet och tar oss till final nästa år :)
Nej dags att sova ! Trevligt att tjöta med dig Peja!
På återrseende
jag förstår inte? 93,6.% och 2,17??
det är väl knappast starkbaums fel att vi inte gjorde mer än ett mål per match mot fbk??
han gjorde en godkänd insats och har bevisat att han är en klassmålvakt.
Lindström: Som någon redan nämnt, nu finns alla förutsättningar för att göra något bra till nästa år, på pappret iaf.
Satsa pengarna på rätt kort nu och låt bli att krydda kontrakten för "fel sorts spelare". Då tror jag vi kommer stå med en stark trupp nästa år faktiskt.
brynäs08: Håller helt med. Räddningsprocenten är skitbra. Hade vi gjort fler mål framåt, vilket vi borde klarat av, hade vi gått vidare.
Känns riktigt jävla bra att starta säsongen med en klassmålis. Tittar man på räddningsprocenten över målvakter som spelat minst 20 matcher denna säsong, så toppar väl Starky den listan?
Peja:
Mediokert slutspel ???
Det här blir kul att höra dig utveckla...?!
93,6 o näst bäst i slutspelet....med en hönsgård framför sig
Vad har du för krav?
Du har väl inte sista matchen i för färskt minne? Visst en tavla o möjligen en halvtavla...men om du ska bedöma hela slutspelet...
Aftonbladet har snackat med Honken. Han blir inte erbjuden förlängt med Brynäs, som istället har erbjudit honom ett jobb inom oranisationen. Honken vill dock fortsätta spela så vi kommer säkert att få se honom i en annan klubb framöver.
Linus Wickman:
Hörrö!! Visa lite respekt! Honken är en målvakt som vunnit 2 sm-guld med klubben och har hjärta för Brynäs. Behandla honom med den respekt han förtjänar.
Honken, TACK FÖR ALLT!!!
brynäs08:Har stor respekt för Honken, han har varit en bra målvakt. Men Honken han utnyttjat detta alldeles för länge nu. Han har inte varit bra på flera år och ändå har han fått stanna, bara för sin legend status i klubben. Därför är jag väldigt glad att man äntligen valde att inte förnya.
Men han ska hyllas och tackas av, för det förtjänar han!
Peja:Ganska exakt vad vi tyckte i MoDo ifjol: Starky var (iaf bitvis) riktigt bra i serien, men i slutspelet darrade han en hel del - Ullmark kom in, men för sent.
Trots att nu Huge anser det vara på tok för lite statistiskt mtrl med bara 2 års slutspel, tycker jag ändå det säger en del, att han inte direkt växer i slutspelet.
Peja:
Hur kommer du fram till att det var just Starskys misstag som blev avgörande?
Varför var inte Rödins missade skott eller Bertils missade markeringar avgörande för matchutgångerna?
Redigerad kommentar
zigge:
Starsky var 93,6/2,17 hos oss i slutspelet o 87,1/4,07 hos Er !
Är säker på att de allra flesta Brynäsare är grymt nöjd m att Starsky var en av slutspelets allra bästa målvakter i år o att vi mer hade haft Era fjolårssiffror m firma Honk/Rahm eller annan målvakt...
Redigerad kommentar
Peja:
Vilka mål förutom 1 el 2 i sista matchen tycker du Starsky ska ta på sig?
Det e klart att du kan hoppas på en målvakt m 100% räddningar...men om vi trots den där jävla hönsgården vi haft (exkl match 4) har en målvakt som ligger i topp bland räddningar...så vet jag att du är klokare än att du ser att det är där problemet/avgörandet ligger
O visst, en målvakt står på isen i 60 min, men hans delaktighet i spelet kan ju motsvara en backs speltid
Man gör det väldigt enkelt för sig att hävda att målvakten avgör...Den missande målskytten...Den taskiga markeringen...Den onödiga utvisningen...
Hur många utespelare når upp t fläckfritt i ca 95% av sina ingripanden?
Redigerad kommentar
Tack för allt The man with The golden gun!