Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Money Talks. Dessutom lär han nog ha roligare i en stad som Örebro än att hänga på Torget i Leksand på sin fritid ;)
Huss: Stockholm är helt unikt för Sverige. Inte bara i det avseendet.
Om 10% av det lokala näringslivet i Västerås satsar lika mycket som 10% av det lokala näringslivet i Gävle på sitt lokala hockeylag, då har Västerås ett bättre hockeylag. Samma gäller om Djurgårdens sponsorer plötsligt skulle bestämma sej för att satsa helhjärtat på hockeyn, då kan HV och FBK stå och titta på när DIF sopar hem Le Mat.
I Gävle har jag känslan att Brynäs redan maxat möjligheterna att krama ur mer.
Jajjen: Jo, tittar man på de rent ekonomiska faktorerna håller jag med dig. Man bygger luftslott på en sinande skatteintäktskälla.
Men samtidigt kan man vända på det. Det snackas hela tiden om plantskolor hit och dit men plantskolan numero uno är Stockholm. Två TV puckllag som ofta vinner och som producerar massor av talanger. Men vad händer sen? Jo, de flyttar ut i landet för förutsättningarna för att spela U16/J18/J20 i Stockholm är usla.
Prolympia i Gävle är en dröm om du kommer från Täby HC, Järfälla, Göta, SDE, Huddinge eller någon av de andra Stockholmsplantskolorna.
Värvningar jag gärna ser:
* Niclas Andersén
En av våra bästa spelare när vi tog guld 2012.
Har utvecklats ännu mer i KHL och är en av seriens bästa värvningar om han vänder hem.
* Anton Lander
Var en av seriens bästa spelare när han lämnade Sverige och Timrå för nordamerika. Har fastnat i Edmontons organisation där det finns väldigt många toppval i drafter som gått före. Varit kapten i AHL och producerat bra med poäng och var även kapten i Oklahoma City Barons (Edmontons AHL lag) föregående säsong. Borde finnas möjligheter för honom i andra NHL organisationer men vill han till Sverige hoppas jag Brynäs är alternativet! (Nära hem till Sundsvall). Där får vi en landslagscenter, ledarare och poänggörare. Bra sidekick till Rödin?
* Nicklas Hardt
Gjorde det bra i Malmö och ryktades till Brynäs innan han lämnade för Finland. Gjordet bra där borta och utvecklat sitt spel, är en hårt jobbande ytterforward som även gör poäng. Hardt - Enterfeldt - Blomqivst låter farligt!
* En Center/forward a'la Scott som antingen kan spela med Lander och Rödin eller centra vesterholmarnas kedja!
70 Rodrigues:Ja det är väl det som är mest troligt. Har väldigt svårt att se att Kronwall skulle välja Brynäs nu när DIF är tillbaka.
Nu går jag och längtar på att Andersen kritar på för Brynäs...
Stende89: Lander vore ju rena drömmen, men varför skulle han komma hem till sverige? Killen är ju en stjärna i ahl och gör mängder med poäng plus att han är lagkapten. Förr eller senare så kommer han få chansen i NHL, kanske inte i just Oliers men det måste finnas andra lag som är intresserade. Så Lander förblir nog en dröm.
EskilstunaLasse: Lander spelar vänsterforward i 2:a kedjan. Med sig har han Sam Gagner, center 66 matcher 37 P -29. David Perron, högerforward 76 matcher 57 P -15.
Lander är ursäktad när han inte får spela center. Ser faktiskt gärna Lander som center i förstalinan i BIF.
Carl Lejonkräk:Granström är inte värd att behålla får den lönen han har haft. Varför ska vi skriva ett långtidskontrakt med en spelare som inte har presterat med det som han ska göra? Mycket av hans spel har försvunnit.. värvar hellre en tuff spelare som faktiskt tänder till lite varje match.