Brynäs IF

446485 inlägg · 7961 ämnen

SILLY 14/15

« · 1619659 · » Till forumet

Sv: SILLY 14/15
Mer rykten om Andersén. Hur trovärdigt är detta?
Kommentera

Brynäsgubbe: jag har ju min källa vad gäller Melin och han säger att det är en tidsfråga tills Melin presenteras. Källan har haft rätt i de flesta fall, men också fel så med säkerhet är det svårt att säga något. Dock tror jag att det stämmer och att Melin är klar.

Vilken tränarvärvning av Sundlöv. Jag vill påstå att Melin är topp tre i Sverige vad gäller tränare.
Kommentera

Zappaholic:En väldigt kunnig tränare, undrar dock vad som händer med TJ. 
Kommentera

Linus Wickman: Blir Melin överraskningen i alla Brynäasres påskägg eller har Sundlöv något ytterligare att pula ner i våra påskägg tror ni ?
Kommentera

micke63: Guldlaget återförenas och Brynäs vinner guld i all framtid.
Kommentera

Men vad sjutton, sover du Sundlöv?
Kommentera

Huss: Gunde ersättare kanske ?
Kommentera

micke63: Är det sant?  Källa på det?
Kommentera

Carl Lejonkräk: VAd jag menade var att jag hade gärna sett honom som en ersättare för Gunde.....men  han kanske är för dyr ?
Kommentera

micke63:Han är redan klar för sin fd klubb Barys Astana
Kommentera

Huss: är Skellefteå intresserade är Brynäs chanslöst

Redigerad kommentar

Kommentera

Linus Wickman:Jaha, det var trist. Hade gärna sett honom i Brynäs, men Sundlöv har säkert ett ess i rockärmen ;-)
Kommentera

micke63: För dyr är ju en sak men finns intresset från hans sida för SHL överhuvudtaget? Har du bara googlat upp hans namn och droppat här utan indikation på att han är på G eller ens på marknaden? Har du koll på hur han är på isen, dvs. har du sett honom spela hockey?
Kommentera

Carl Lejonkräk:Antagligen har har väl han kollat runt lite och sett att spelaren ifråga hade ett utgående kontrakt och en bra historia av poängrika säsonger i KHL och därfefter ansett att spelaren skulle passa bra in som ersättare till Gunderson. Tycker det ändå bidrar till silly season att vi i ett forum kan diskutera eventuella ersättare utan att man har sett spelaren spela, hur kul skulle vår silly season vara utan detta? Får vi bara diskutera spelare som ryktas vara påväg in? Vad tycker du Carl? Får vi diskutera namn som inte du har hört talas om? 
Kommentera

Linus Wickman:Klart att vi får spåna runt alla spelare, jag var bara nyfiken och ställde några frågor.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Okej, då ska jag inte bråka med dig. ;-)
Kommentera

Brynäs har redan landat fyra värvningar till nästa säsong och nu handlar det mesta av arbetet att försöka knyta upp säsongens nyckelspelare till ännu en säsong. Greg Scott, Andreas Thuresson och Jonathan Granström har fortfarande inte förlängt sina avtal och det är tre spelare som Brynäs gärna ser att de stannar i föreningen. Annars får klubben ge sig ut på jakt efter spetskompetens.

NÄHÄ!!!!???!!!

Kommentera

70 Rodrigues:Ingen vidare genomgång av Aftonbladet. Den behöver verkligen en uppdatering för att vara aktuell...
Kommentera

Rensfeldt lämnar Malmö. Skulle inte bli ett dugg förvånad om han kommer tillbaka till Brynäs, vad tror ni?
Kommentera

70 Rodrigues: Almtuna ryktades det om.
Kommentera

70 Rodrigues:Han säger själv att det nog blir allsvenskan för han vill spela i en förstalina och i PP. Jag tror att han hamnar i Almtuna, för där finns dom möjligheterna. Brynäs blir nog endast aktuell på lån under säsongen om det skulle bli för många skador. 
Kommentera

Huss: "marknaden är död" så han hamnar hos oss ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:Den håller inte nu, de flesta nyckelspelare har redan lämnat och han vet redan nu vad som ska måste komma in. Bra förutsättningar på så vis.. 
Kommentera

Linus Wickman: Du såg smileyn va :-)
Kommentera

70 Rodrigues:Det gjorde jag och jag förstod vad du menade.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Vi behöver en center, men är det honom vi behöver?
Den här säsongen hade vi:
Nordan, Enterfelt, Nokelainen, Scott, Warg, Lindgren och även Grana vid behov
Till nästa säsong sitter vi med:
Nordan, Enterfelt, Lindgren och sen var det tomt....
Får man drömma så ser jag att Johan Larsson återvänder och att Melin tar med sig Leon Bristedt från LHC (Brodeckis gamla kompis från Waxholm). Då har vi en ganska bra åldersstruktur att bygga på framöver också.
Fast du kanske tänker honom som powerforward på kanten?

Kommentera

70 Rodrigues: Känns som tränarfrågan är den stora pusselbiten som Sundlöv måste ordna innan resterande lagpusslet kan läggas klart.
Kommentera

Huss: Japp, och det vore verkligen läge för det NU isf!!!!
Kommentera

Huss:Så är det, spelare vill veta vem som ska träna laget innan de skriver på. Melin är säkert ett mer poulärt namn en TJ oxå. Så tränarfrågan måste lösas så snabbt som möjligt!
Kommentera

Johan Larsson vore något det. Tror han kan få det svårt att slå igenom i NHL med tanke på hans ganska "dålig" skridskoåking.

Rödin Larsson Ollas

Vesterholm Nokelainen Vesterholm

Sweatt Nordqvist Blomqvist

Lindgren/NY Enterfeldt Brodin

Bertilsson Andersen

Djoos Kilström

Eklund NY

Ser jag som att mycket intressant lag. Ett ungt och hungrigt lag som skulle kunna bära långt.

Kommentera

TobiasR: Drömmen skulle vara detta:

Rödin- Lander- Osala

Sweatt-Nordan- Ollas

Vesterholm-Vesterholm-Blomqvist

Lindgren- Enterfeldt- Brodin

Andersen- Cumiskey

Djoos- Bertilsson

Kilström- Sundqvist

ex: Eklund, Westlund

Coach: Roger Melin

Men tyvärr blir det nog bara Andersen på backsidan och något budgetlösning i förstakedjan. 

Kommentera

Linus Wickman: Haha kommer sluta såhär

Rödin Nokelainen Blomqvist

Sweatt Nordan Ollas

Vesterholm Vesterholm Lindblom

Lindgren Enterfeldt Brodin

Djoos Andersen

Bertil Kilström

Eklund Sunken

Kommentera

Bäcklin till lillebror?
Kommentera

TobiasR:

Mycket troligt. Nokelainen och Bertil går sönder i början av oktober och missar stora delar av säsongen. Deras platser fylls med juniorer, och när det inte håller panikvärvar sundlöv från konkurrenternas reservbänk. Deja vu......
Kommentera

TobiasR: Westlund då? Han har väl fått A-lagskontrakt.
Kommentera

Fuskarna o Gårdarna slåss om Dåliga förstapass, övermod m puck och kropp, dålig skridskoåkning förutom rakt framåt...
Kommentera

tjugo8: Tror han kan göra det riktigt bra i ett försvarsspel som Leksands.
Kommentera

Zzz

Mkt kan man beskylla TJs försvarsspel för...

...men inte Jacobssons defekter...

Dock ev i viss mån min käpphäst ang utvecklingen av spelarna

Kommentera

70 Rodrigues: Skulle inte bli ett skit förvånad om han snäppar upp många snäpp med ett organiserat försvarsspel för det har inte brynäs haft!
Kommentera

MR Bif: Såklart han gör för i Lule gick det ju bra.
Kommentera

Carl Lejonkräk: På vilket sätt gick det bra i Luleå tycker du?
Kommentera

MR Bif: Inte en chans, han har inte den talangen. Gick ju inget vidare i Luleå heller.
Kommentera

Stor o tung, verkar ha snäppt upp läget rejält borta i Finland.
Kommentera

70 Rodrigues: Har inte skrivit att det gick bra i Luleå någonstans!
Kommentera

tjugo8: Fast en spelares defekter kan ju bli mer eller mindre synbara beroende på hur laget spelar. Tror som sagt att Jacobsson skulle passa fint i ett tätt försvarsspel som Leksands. Brynäs försvarsspel ställde ju väldigt höga krav på backarna något många av dom inte hade kvalité för.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Man kan ju fundera på varför Jacobsson ens värvades?

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Han var väl billig och skadebenägen?
Kommentera

Lunkan: He he!!!
Kommentera

70 Rodrigues:Han får lämna Växjö, skulle han ta en tröja i vårt kära Brynäs ?
Kommentera

« · 1619659 · »