1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446094 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 08/09

Sv:Silly Season 08/09
Lunkan: Det hoppas jag att det är, det är fan katastrof om han får vara kvar.

GävleLasse: Marusak sägs vara på väg bort från DIF, det kanse skulle vara något??

70 Rodrigues: Ja Marusak är ett intressant namn när det gäller ersättare för Sjödin. Jag kan tänka mig att de ligger ganska nära varandra rent lönemässigt med.

70 Rodrigues: Marusak är ett skämt!! Han har varit rent usel i år och är absolut inget för Brynäs!

sylf: Han hade slagit sig in som 3:e bäste back i Brynäs iaf, om man tittar på hans stats.

70 Rodrigues: No way, han är bara en i raden man skulle sitta och bli förbannad på.

sylf: Ja, det är väl bra, varför ändra på ett fungerande koncept :-)

GävleLasse: Marusak är inte tillräckligt bra. Sikta högre. Varför vill du inte se Markström-Lindbäck som målvaktspar? Visst, om Honken flyttar hem tar jag honom alla dagar i veckan, men annars litar jag faktiskt på dessa två Gävlekillar...

Truppläget, om de jag vill förlänger kontrakten gör det:

Markström
Lindbäck
= 2 st målvakter

Andersén
Kankaanperä
Hietanen
Carlsson
Sundqvist
Angell
= 6 st backar - 2 till behövs. A-lagskontrakt på Hassel, eller tror du att han är för seg, GävleLasse? Kanske signa och låna ut nästa säsong.
Mina realistiska drömförvärv: Kudroc, Lars Jonsson/Blatak.

Hansen
Sundström
Lind
= 3 st centrar - 1 till behövs, eventuellt 2 på grund av Linds skadebekymmer.
Förslag på nyförvärv: Milan Kraft som förstacenter, Mikael Backlund som utfyllnad.

Brendl
Dackell
Alcén
Widing
Sandin
Hermansson
A.Persson
= 7 forwards - 2 alternativt 3 nya behövs. Kanske alternativt att A-lagskontraktera Thegel? Sparka Danielsson.
Förslag på nyförvärv: Tony Salmelainen (fortsätter tjata om honom). Huml och Beaudoin bra spelare som finns tillgängliga om Mora åker ur. Billiga alternativ skulle kunna vara Kalle Olsson, Anders Eriksson. Petterström, Tim E outsiders.

Peja:

Så här vill jag ha laget:

Målvakter:
Jacob Markström
Anders Lindbäck
Duger gott som mv par. då dom är klasser bättre än sperrle och karhu.
Men om nu honken väljer att vända hem till brynäs så gärna!

Backar:
Under kontrakt står Hietanen,kankaanperä,sundqvist,carlsson,andersén.
Jag tror att angell kommer få ett riktigt kontrakt då nya nicklas som tränare kommer vilja ha honm kvar. Då har man sex st under kontrakt. såg att marcus ragnarsson ryktades till dif.. varför inte slå en signal till honom och försöka med lite hjälp av boorken. då har man en back kvar. altenativ finns i lars jonsson, thomas skogs, teemo aalto. men hetaste för mig är ändå ronnie sundin, sägs att han vill röra på sig.

centar:
alex S, får stå på tillväxt i ett allsvenskt lag då jag tycker att han inte håller måttet. micke lind, osäkert.. men okej. ett sista år. då har vi också mads hansen. han får lira i fjärde kedjan. jag är lite svag för oscar steen i modo som ej har kontrakt men han vore väldigt intresant. som tredje center skulle jonathan granström kunna vara då jag vet att han vill röra på sig, och han har dessutom gjort en mkt bra säsong i mik.

forwards:
under kontrakt, dacke,brendl,widing,alcén,sandin. bryt så fort de går med hempa o björne, tillför inte ett dugg. om man ser till kedjor så skulle man kunna ha lind-brendl och som tredje länk eric beoudoin. han är mkt bra, och är dessutom bra i både pp som bp. i andra skulle man kunna ha widing-steen och kanske som en liten dröm men kanske mika hannula eller andreas salomonsson som de sägs vill ha ett miljöombyte.. då har man två riktigt bra kedjor. i tredje satsar man på alcén-sandin och granström. och i fjärde har man dacke, hansen och p.petterstörm som en ren checking-line.

GävleLasse: Den här gubben får gärna rita på som center för Brynäs:

Se länk!

70 Rodrigues: Ja hans skulle kunna vara ett alternativ. Åldern?

GävleLasse: Ser ju helst inget 5-årskontrakt till mannen, men 2-år är inga problem.

70 Rodrigues: Lär nog få kolla i Brynäs plånbok först innan man börjar drömma. KS drar nog in en del så länge det går bra men frågan är om vi kommer över +- strecket?

70 Rodrigues: Varför inte ta tillbaka Spets? Han är ju arbetslös (med full lön i två år dock) och han gjorde aldrig bort sig i Brynäs.
Kan vi ta tillbaka en sparkad tränare så kan vi göra detsamma med en spelare.

70 Rodrigues:

Vore verkligen något,men knappast troligt.

Bissett19: Nä jag vet, skrev det där ang LHC till Lasse via bubbla, men man kan ju alltid få önska iaf. Varför är det inga bra spelare som har pluggande flickvänner i Gävle :-)

arnio: Du skämtar va eller har du börjat kröka redan?

Lugn grabbar ni behöver inte oroa er för vilka värvningar Brynäs gör, det "sköter" andra med......Men ang matchen ikväll, vågar man hoppas på en Brynäs Seger??

70 Rodrigues: inte världens mest berömda universitet i Gävle kanske.

70 Rodrigues:

Enligt kvällsblaskorna är Ekman & Prosten tänkbara ersättare för ev flyktade Vinhandel & Mårten...

Rykten...

Svårt val...

Få se nu.
Brynäs...
Linköping...

Hmmm...

andreasknox: Jag är dödsrädd för matchen i kväll, hur många pinnar har Brynäs tagit på bortais denna säsong?

Jag tror dock att om vi spelar säker defensiv och spelar smart kontringsspel så kan vi vinna.

Boxplay och PP kan bli avgjörande. Jag tror med viss tvekan på 2-1 till Brynäs.

70 Rodrigues:

Hoppas man börjat prata med denne om nästa säsong

arnio:

9 Brynäs IF 28 7 5 16 64 : 98 28 2 1 0 0

rackham: Vet att Leksingarna har haft han på önskelistan också, om de går upp så kanske LIF ger sig in i leken också

65selander:

Ja, de har ju stålar...

andreasknox: Jag är försiktigt positiv. Brynäs har goda förutsättningar att vinna om man inte blir för defensiv. Det känns lite som att Boork förväntar sig ett väldigt offensivt Leksand som han tänker skapa spelvändningar mot, detta genom ett tätt spel i mittzonen.

Mitt recept är att forchecka högt, lägga ner puckarna bakom deras backar och trycka ner dem i egen zon. De har spelat en hel säsong där de tillbringat 60-70% av matcherna i offensiv zon. Har deras backar testats? Får vi tryck på dem med långa anfall och fysiskt spel så kommer utvisningarna och PP lägena.. Då vinner vi.

Bissett19:

Ja, det är dags att han skriver på... = )

Kanske läge att offra de där 11:e och 12:e femmorna som mormor vill signa för en riktig keeper med Brynäshjärta innanför tröjan...

arnio: Gör vi det så är vi rökta, vi måste ligga på högt och stressa deras backar vilka inte är mycket att hänga i gran. Mittzonen ska vi äga från första stund. Brynäs ska ta tag i taktpinnen det är det som gäller, Brynäs måste överraska.

70 Rodrigues:

Brynäs överraska?

Hej och hå jungman Jansson... ;-)

Mycket tryck mot Belfours kasse kommer att visa att Leksand har ett allsvenskt backspel och en målvakt som passerade zenit 1992...

arnio: Ja du det är en mycket viktig match ikväll! O den som inte är nervös lär väl aldrig bli det heller...? TÄNK om det kunde bli nåt liknande resultat som i senaste träningsmatchen mellan lagen...Då ska jag SKRATTA hela långa fredagen lååång =)

70 Rodrigues: Ja jag håller nog mer på din taktik. Leksand är INTE vana att bli nertryckta i egen zon denna säsong, så hög press TACK =)

Bissett19:

Ang receptet för att signa Homer:

1. Visa att laget satsar för att vinna.
2. Bra lön och en bra civil karriär efter hockeyn.

70 Rodrigues: Jag tror du har fel. Ett Brynäs som ligger på är ytterst sårbart., därav det usla hemmafacitet. Kompakt försvar och mål på kontringar och i PP är receptet. Givetvis kan Brynäs tänkas ligga på mer om Leksand känns svagare än väntat men defensiv måste vara grundtanken i kväll.

rackham: Man kan ju få önska iaf? Boorken är som han är och lär köra på med sitt förbannade defensivtänk, vilket kommer att straffa sig mot ett lag som Leksand, våra backar blir stressade som fan när dom får möta motståndare som går rakt på mål, det såg man mot Västerås bla.

andreasknox:

Det gäller att spela smart!

När det är läge överbelasta mot mål, överbelasta, annars styr och vinn pucken högt i banan!

Annars blir vi kontrade på...

arnio: Du får gärna tro det. Det roliga är om Boorken hade förespåkat en mer offensiv hockey så hade du gått på den linjen. Tänk lite själv istället.

arnio: Ja det låter vettigt även det! Men jag tror på hög press, dock givetvis måste vi vara med hemmåt med!

rackham: Nu har du för höga krav, det är Boorken som coachar :-)

sen får man ju hoppas att det är en vettig dommare med...vilket man antagligen kan glömma..

andreasknox: äh fan bara tuta och kör över. Det viktigaste är innställningen ! Visa vilja, våga vinna !!!!!! Brynäs ska bara vinna något annat finns inte och så måste spelarna tänka med.

rackham: Det går inte att spela FÖR offesivt heller, inte på bortaplan iaf! Det gäller att vara smarta! Det är ju leksand som måste bjuda upp till dans för sin hemmapublik...

En fråga. Vem/vilka har bestämt att man ska spela annorlunda hemma och borta?

70 Rodrigues: Det kommer automatiskt. Spelarna vill alltid spela lite mer gladhockey (offensivare ) inför sin hemmapublik.

70 Rodrigues: Man måste tänka lite.. Men visst, Brynäs har ett bättre lag än Leksand! Så jag hoppas att dom visar vilka som ska bestämma iaf.

GävleLasse: Som Brynäs har gjort i år menar du :-) Skämt å sido, om du tittar på hur topplagen i ES spelar sin hockey så är det en promilles ändring av spelet borta och hemma.

andreasknox: Bland topparna så är Leksand mnst lika starka, det är snarare så att Brynäs tredje och fjärde femmor håller högre klass. Det är oftast där man ser skillnaden mellan AS och ES

70 Rodrigues: Det är stor skillnad på de flesta lags spel hemma och borta. HV är offensivare hemma. På bortaplan så spelar de smart i mittzonen och är ruggigt effektiva i kontringarna. detta kryddat med ett vasst PP.

Samma sak gäller LHC.

GävleLasse: Ja det är mycket möjligt att du har rätt i det!

GävleLasse: Där håller jag inte med dig alls. Men vi ser hockey på olika sätt, svårare än så är det inte.

Sen tror jag brynäs iaf är smartare i det stora hela iaf! Så hoppas att det visar sig ikväll! Förresten är det nån som ska på rockweekend? Apropå inget...www.rockweekend.se =)

« · 1011551 · »