1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446116 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 08/09

Sv:Silly Season 08/09
Blir det Korhonen i målet ikväll el?

andreasknox: Nej det blir antingen Markan eller Sperrle... troligen så blir det markan.

GävleLasse: varför står det att Korhonen är aktuell för spel då...

GävleLasse: jag hörde att det blir Markan eller Korhonen troligast Markan.

GävleLasse: Boorken mörkar ju som vanligt(larvigt) så det kanse blir "länsman" Dahlöf i kassen, det är ju bara Leksand vi möter :-)

arnio: fan att inte Bif öppnade börsen och förlängde med Jesus. Frågan är om vi spelat mot Lif i kväll om detta gjorts...

arnio: Snålhet straffar sig alltid!

70 Rodrigues:

HV är väl per definition snåla, och se hur det går... ;-)

Rätta mun efter matsäcken och se till att skaffa en bättre kock... typ. = )

andreasknox: sak samma, att Brynäs målvakter inte tillhör dom bättre denna säsong vet vi ju redan...Men vore ju kul om nån av Korhonen el Sperrle kunde få iaf en chans till att visa att man kan ta några puckar åtminstone...

andreasknox:
Så länge spelarna gör sitt bästa och är stolta att spela för Brynäs så kommer jag att älska dem oavsett hur dårliga resultaten är.
Men Leksand kräver jag att de vinner mot ;-)

Att det blir en jämn match tror jag alla kan skriva under på..Spöar man inte Västerås med mer än man gjorde så..Men hoppas vi kan vinna iaf! HEJA BRYNÄS!! H det bra allihopa nu blir det snart bilresa till Gävle i snövädret...

arnio: Kräver vinst jag med ikväll, annars blir jag retad av arb.kamraten som håller på Leksand kan jag lova... ;)

arnio: Bara en sak: frågan är om alla spelare gjort sitt yttersta..?? Den frågan kvarstår.. HUJ =)

andreasknox: "frågan är om alla spelare gjort sitt yttersta..?? Den frågan kvarstår.. HUJ =)"

-Du ställde ju just frågan så den kvarstår ju inte, men svaret väntar vi på.

arnio: Jo fan den kvarstår ju...Heja Brynäs.

arnio: Dax att packa ihop trunken och fundera på avfärd mot masriket.

Hell Boorken

andreasknox: Jag tror det var bra att vi släppte in två mål på slutet, då blir vi mer på bettet inför leksandmatchen och inte lika kaxiga.

Apropå ryktet om Pontus Petterström så verkar det inte helt vara taget ur luften:
StorBäckis:
– Han är ett av namnen på vår lista, säger Brynäs tillförordnade sportchef Anders Bäckström

Bissett19: För mig att jag lästa någon artikel om att han var på väg till er med, fast undra om det inte var i någon av dom norra tidningarna. För mig han sa något i stil med att det är ju ingen nackdel att tjejen pluggar i Gävle men han ville se vilken division Brynäs spelar nästa säsong.

Känns förjävligt att vi kunde missa Mattias Karlsson. Grymt bra back!

P: Ja, vi hade honom, men slarvade bort honom........

P: Ja han blev bortkonkurrerad av klippor som Kuparinen...
 Vi hade honom på kontrakt tilden här säsongen.

GävleLasse: Hoppas att dom tittar efter spelare i andra länder än bara Finland och Norge till nästa säsong, varför inte i Tjeckien, Schweiz, Ryssland you name it?

70 Rodrigues: Azerbadjan?

GävleLasse: Visserligen finns dom här spelarna i Finland men båda är amerikaner och jävligt vassa båda två. Den här linan skulle inte göra ont :-)

Brendl-Vesce-Stapleton

www.eliteprospects.com/player.php?player=4342

www.eliteprospects.com/player.php?player=9709

70 Rodrigues: Eller om Hutten går till Jokerit så skulle det inte alls sitta fel med denna spelare i motsatt rutt:

www.eliteprospects.com/player.php?player=7418

Han ryktas dock till Modo bland annat, och av hans poäng denna säsong att döma så kommer det bli stor huggsexa om honom

Hence: Han har väl spelat en del med Santala, det brukar borga för en del gratispoäng ;)

GävleLasse: Sant. Santala gjorde 58 så Modo kan ju ta sin lilla 19-poängare och vara nöjd med det. ;)

Hence:
lag 08/09?

mv:Johan Holmqvist(NY),Jacob Markström,Anders Lindbäck

b:Nick Angell,Jusso Hietanen,Markus Kankaanperä,Jörgen Sundqvist,Niclas Andersén,Jonathan Carlsson,Lars Jonsson(NY),Marcus Rangnarsson/Staffan Kronwall(NY)

c:Mikael Lind,Mads Hansen,Oscar Steen(NY),Santala(NY)-utlåning Alexander Sundström

f:Pavel Brendl,Andreas Dackell,Johan Alcén,Emil Sandin,Daniel Widing,Patrik Thoresén(NY),Eric Beoudoin(NY),Ville Leino(NY)

70 Rodrigues:

Stapleton?Ja tack.

,

bif_forever: NI KAN GLÖMMA OSCAR STEEN

Hence: Brorsan bara för att du är avensjuk på att vi har bättre spelare än er

GävleLasse: Tänk dig dessa två linor :-)

Brendl-Vesce-Stapleton

Widing-Santala-Leino

Hade inte gjort ont iaf!!

70 Rodrigues: Jay Leno som högerforward, borde han då inte ha O´Brien och Letterman som kedjekamrater? Kanske till och med Oprah som målvakt.

70 Rodrigues: Jo, i Sundlövs plånbok ;)

Paddan: Är du bakis eller?

GävleLasse: Just det, det finns ju aldrig pengar, tänkte inte på det :-)

70 Rodrigues: Nejdå, långt därifrån. Bara en aning silly

Leino har väl kontrakt med Jokerit en säsong till. Ska nog till ett jäkla bra bud för att de ska släppa honom.

Vad tror ni om möjligheterna att locka tillbaka Staffan Kronwall till Sverige? Han har bara fått spela 12 matcher med Toronto den här säsongen och har inte mäktat med någon poäng på de mathcerna. Lite talar därför att han kommer vara en av deras sex första backar nästa säsong. Hur länge vill han harva i AHL? Ett problem är väl dock att DIF troligtvis är hans förstaval i Sverige...

Ragnarsson Varför vill man ha han ...Väga upp medelåldern på laget nu när Sjödin slutar (för visst slutar han nu va ?? snälla säg att han gör det)

Vad gäller sportchefsposten så hoppas jag att styrelsen visar handlingskraft och entledigar Sundlöf, resultatet givet den budget han haft för att bygga ett lag räcker helt enkelt inte till för att få fortsatt förtroende. Mitt förslag till ny sportchef är Roger Melin. Framförallt för att jag tror han har förmåga att bygga ett LAG, både rent sportsligt men även socialt. Vidare har han naturlig anknytning till Gävle och verkar ha hjärta för vårt kära Brynäs. Att han inte fullt ut lyckat i sina senaste uppdrag tror jag beror på att han helt enkelt inte är den vassaste coachen. I dessa uppdrag, LHC, FBK, VF har han också fått se hur dessa "storklubbar" arbetar och säkert dragit en och annan erfarenhet därifrån. Känns dock tyvärr som att ingen förändring kommer att ske och att vi får dras med Sundlöf några säsonger till..

moment22:

Profilen på jobbet först, personen sedan...

Som sportchef behöver vi en säljande lagbyggare.
- En säljare som kan hockey och kan sälja in föreningens "koncept" till de spelare vi vill ha.
- Men också en säljare som kan "sälja" spelare till andra föreningar när det behövs...
- Sedan skall sportchefen vara långsiktig och uthållig och inte falla för modenycker eller galna idéer från den som tränar laget för stunden.
- Mediakontakten är A och O liksom kontakten mot samarbetspartners (inom hockeyn).
- Ett stort hockeynätverk utanför Gävle.

I den profilen passar varken Mormor, Pappa eller Melin...

rackham: Beskrivningen låter som Boork.......

sylf: Tycker du?

" Sedan skall sportchefen vara långsiktig och uthållig och inte falla för modenycker eller galna idéer från den som tränar laget för stunden."

GävleLasse: Ja, det tycker jag!
Ingen kan väl beskylla honom för att INTE vara långsiktig. Allt han gjort med klubben gjorde han från scratch.

rackham: Visst är den tågordningen klokare men det är roligare att diskutera namn än profiler. Utifrån din profil tror jag Melin fungerar vad gäller långsiktigheten och nätverket, media sköter han ok. Han faller dock nog vad gäller förmågan att sälja, både koncept och spelare..

sylf: Jag tänkte mer på delen med galna idéer...

GävleLasse: Ja, den funkade dåligt......

sylf:

Nej, det tycker jag inte.

På honom passar:

Auktoritär och mediavan städledare som inte bygger lag för framgång utan för att undvika motgång...

« · 1012217 · »