Brynäs IF

727754 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1018232 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
21olsson: Jag tror man låter Brendl röra mer på sig så att inte motståndarnas BP helt stänger honom. Såg faktiskt rätt kul ut igår när man plötsligt gled rakt in i slottet. Moragubbarna visste inte riktigt vad de skulle göra.
Kommentera

Jompe: Ang Pavels moves i PP så var det rätt. Sjödda kunde smyga upp två gånger igår när moringarna hade fullt upp med att kolla vart Pavel tog vägen.
Kommentera

21olsson: Brendl körde forward i Brynäs sista PP igår. Jag tror att det berodde på att man i första hand ville säkra bakåt.
Kommentera

Väljer att blicka framåt något. Pär Bäcker lämnar nu DIF. Där har vi kanske en stabil tvåvägscenter?
Kommentera

P: Han lämnar DIF for a reason, han platsar inte. Brynäs måste sluta vara en klubb som plockar det som ingen annan vill ha. Två st toppcentrar måste in till nästa säsong.
Kommentera

Nyss hemkommen från matchen och fy fan vad dåligt.
Tycker synd om Markström, två frilägen och ett 5-3 mål.. det är inget han kan göra något åt.

Brynäs 5-3 är under all kritik, man kan inte bara spela back-back hela tiden, men måste försöka få snurr i Malmös zon i ett sånt läge.

Vi var nära att kvittera några gånger i sista men Hurme spika igen.
Nu hänger vi riktigt, riktigt löst.

PS. Ulf Rönnmark = PAJAS! tar utvisningar för skitsaker, medans han släpper ordentliga hakningar osv.

Tack och hej, Allsvenskan är väl inte så tokigt ändå? :(
Kommentera

Sylf: Niklas Andersson om varför han valde Djurgården, du kan ge dig fan på att han växer ut och blir den kanonback som många har förutspått.

– Jag har alltid velat spela i Djurgården, de flesta av mina vänner och släkt är djurgårdare. Sen när Djurgården tog kontakt med mig var det väldigt hedrande. Jag hade inte mycket att fundera på.
Kommentera

70 Rodrigues: Andersson håller inte elitserieklass. Det är klart att han tar chansen att går till Djurgården, det blir nog det sista kontrakterbjudandet som han får av en ES-klubb.
Kommentera

Sebastian Karlsson ryktas vara på väg till Västerås. Där lär han ju platsa iaf, varför dom värvade honom till Brynäs är en gåta?
Kommentera

70 Rodrigues:

Västerås vill ha Magnus Hedlund också så de kan få det som blir över :)
Kommentera

Om vi klarar kvar så lär det tyvärr inte bli några supervärvningar, varför inte titta på detta tvillingpar, vet att även Modo är intresserade.

www.eliteprospects.com/player.php?player=12059

www.eliteprospects.com/player.php?player=12869
Kommentera

70 Rodrigues: 70' var kravet i månadslön från dem. Löven tackade nej...
Kommentera

Huss: Det är Brynäs förbannade skydighet att ordna fram deg till nästa säsong, är så förbannat trött på att det alltid ska skyllas på ekonomin. Sen skulle det inte göra ont med en kompetent sportchef som har koll på läget, nu är det ju bara pinsamt.
Kommentera

70 Rodrigues: Hauhtonen och Månsson ut och tvillingarna in. Status quo i lönekostnader kan jag tänka
Kommentera

Huss: Det tror jag också.

Brendl-Abbott-Abbott?
Kommentera

70 Rodrigues: Det låter som namnet på en amerikansk juristfirma...
Kommentera

Tror du att det finns någon bra spelare vid namn Costello :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Elvis? Han tar nog en plats i laget.
Kommentera

70 Rodrigues: Tänkte också på det. Kunde blivit roligt på träningarna (Who's in first, what's on second etc...)
Kommentera

Brynäs kan ju inte värva två nordamerikaner om man ska ha kvar Angell. Men det är klart, om man åker ner sticker säkert Angell, och då kanske Abbotts är de bästa nordamerikanerna som går att få tag på, 70k/månaden är absolut ingen superlön.
Kommentera

Peja: Har en känsla av att Nick sticker oavsett serie.
Kommentera

70 Rodrigues: Den här killen ryktas till DEL. Skulle hellre se typ honom än Abbotts, men han lär kräva betydligt mer än 70 i månaden.
Kommentera

Peja: Spelare av den kalibern kommer aldrig till Brynäs(det ska vara Brendl då)
Kommentera

Den här backen som ryktas till SSK vore inte helt fel alls, skulle passa bra om (när?) Angell sticker.

www.eliteprospects.com/player.php?player=9460
Kommentera

Ikväll är det vinna eller försvinna det är ett som är säkert! O ikväll ska jag till LÄKEROL ARENA och göra mitt bästa för att hjälpa fram BRYNÄS IF! Heeeja Brrryyyyyyyynnnnääääss!!!!!!!!! -På väg mot Gävle-
Kommentera

70 Rodrigues: Din jättepolare Wennerholm får sig en klockren och välbehövlig avhyvling av Boorken på hemsidan.

"...sin syn på Mats Wennerholms utspel i dagens Aftonbladet
-Det är viktigt som tränare, ledare och beslutsfattare att inte styras av åsikter där bakgrundsfakta saknas. Skulle jag låta mig styras av det han skriver skulle jag bli en ganska osäker tränare. Han är en person och hans uppgift är att tycka. Han har sett mycket ishockey, men är också en av det mest opportuna sportjournalisterna i Sverige. Han sätter upp fingret och känner hur det blåser. Hans åsikter ser ut som vederhäftiga synpunkter, men är inte särskilt förankrade i någon djupare analys.
Han var på presskonferensen efter matchen mot Malmö senast, men vare sig han eller någon annan journalist bemödade sig om att fråga efter något underlag till mitt beslut att ställa Korhonen i mål, utan helt plötsligt skriver man något dagen efteråt. Fast det är klart, man ska inte förstöra en bra story med att kolla upp den för mycket för då kan målet med den bli förstört.
Jag vet hur journalistiken fungerar och jag känner de som skriver ganska bra, och det är ingen tvekan om att deras åsikter påverkar den miljö vi jobbar i. Nu är tyvärr inte alla lika insatta som jag i hur pressen arbetar, och kan därför lätt ta det som skrivs som en sanning. Jag har till exempel fått 50 sms efter matchen mot Malmö med förslag. Det absolut bästa sättet att hjälpa Brynäs i det här läget, är att ligga lågt med uttalanden och omdömen. Mentala rådgivare som kliver fram när det är fyra matcher kvar och uttalar sig gör bäst i att vara tyst. Mentala rådgivare kan vara en hjälp, men det ska ha sin plats som allt annat.
Tyvärr tillåts media, och särskilt kvällstidningsjournalistiken, sätta agendan för klubbars agerande i alltför hög grad. Styrelser, övrig personal liksom vi ledare och spelare bör vara medvetna om det i högre grad än vad vi är idag. Det är många som lockas fram att uppträda på elitidrottsscenen av oförstånd eller personliga särintressen.
Jag och mina medarbetare och ibland spelarna är de som kommunicerar med varandra om åtgärder och beslut. Vi är branschfolk med oftast lång erfarenhet som vet hur branschen fungerar. Därmed inte sagt att vi fattar de optimala besluten jämt."
Kommentera

Huge: Jag tror inte att flertalet av belackarna menar att det var fel av Boork att starta Korhonen mot Malmö. Dét var det uteblivna bytet under matchen som är boven i dramat. Korhonen kom in under hemmamatchen och gjorde det bra.

Att Boork använder hemsidan som instrument för sitt försvarstal är jag kluven till.
Kommentera

Huge: Boork har ju mycket rätt i det han syftar på, men felet med Boork är att han ALDRIG tror sig ha fel.
3:e året med Boork har alltid gått åt h-e,i alla föreningar han varit i.
Kommentera

aphac: "men felet med Boork är att han ALDRIG tror sig ha fel."

Jaså?
Vad har du för belägg för det?
Du/jag/Boork/alla tar väl de beslut vi tror är de rätta, oavsett vad saken gäller.
Det utesluter väl inte att vi samtidigt kan hysa tvivel om besluten verkligen ÄR de rätta eller inte?
Du blandar ihop äpplen och päron.
Kommentera

Huge: Brynäs betalar Boork dyra pengar för att ta de rätta besluten, det är hans jobb. Gör man inte sitt jobb så har man misslyckats. Det är inte första gången den här säsongen. Förhoppningsvis var det den sista.

Nu är det bara vinst som räknas, det finns inga alternativ.
Kommentera

GävleLasse: Håller med. Även om matchscenariot som föregick dom båda målvaktsbytena i hemma- resp bortamatchen mot Malmö var lite olika, så borde han ju ändå ha bytt in Markan senast för att få till nån form av trendbrott. Har en känsla av att spelarna litar mer på Markan därbak vilket är enorm viktigt för det egna självförtroendet.
Här tycker jag att Boork har gjort en jättemiss, men vad vet jag.
En simpel läktarcoach...

Att han använder hemsidan för att säga sin mening ser jag inte som nåt större problem.
Det är ju inte några speciellt kontroversiella saker han redogör för.
Kommentera

GävleLasse: Brynäs får väl isf också betala vad det kostar att låta Boork få använda en 100%-igt pålitlig kristallkula, som talar om vilka beslut som är de absolut rätt.
Tyvärr finns det ju ingen sån möjlighet.
Kommentera

Huge: Ja det var en jättemiss av Boork, inte tu tal om det.

Det jag reagerar mot är att man i princip inte skriver nånting om nästa match utan drar upp en massa försvarstal angående dn förra.

Detta under rubriken som behandlar nästa match.

Det är även intressant att Boork har bestämt att Korhonen mår dåligt mentalt utan att ha pratat med honom. Han har dessutom bestömt att han mår sämre än en målvakt som inte spelat i A-laget sedan i januari utan har spelat ett par matcher med J20.

Sperrle är säkert jätteladdad inför den här matchen som båsöppnare i ett lag som han vet kommer att rata honom till nästa säsong.
Kommentera

GävleLasse: Ang Sperrle så beter han sig som folk iaf, han peppar folk hela tiden istället för att sura ihop. Eloge till Sperrle.

Tror han är nöjd att slippa Brynäs också :-))

Nu mot Centralen för en burgare och senare upp mot LA
Kommentera

Huge: Jävligt träffande dock hans uttalande om drevet:

"Fast det är klart, man ska inte förstöra en bra story med att kolla upp den för mycket för då kan målet med den bli förstört. "

- Precis så funkar dagens patetiska journalistkår till åtminstone 90%!
Kommentera

bradberry:

Ja, och förmodligen för att 90% av läsarna går på skiten...
Kommentera

Bäst man håller ett extra öga på Juuso Hietanen, verkar som Timrå är intresserade av honom.

Lycka till ikväll.
Kommentera

Tikinmyheart: Tack det lär behövas. Vi får se hur det blir med de spelare vi har på kontrakt. Häger vi kvar i ES så kan ni glömma Juuso då han har kontrakt till 09. Åker vi ur så kanske han har en klausul i kontraktet. Hur det är med sånt är en väl behållen hemlighet.
Kommentera

GävleLasse: Ok. Är det en bra back? Har aldrig tittat noga på honom förut.
Kommentera

Tikinmyheart: bra med klubban, lite klen för långsamma uppspel men det kan ju även bero på forwards. Kan bli j-a bra med bättre fysik.
Kommentera

Tikinmyheart: Sett till hans unga ålder och som ny i ES så måste man ge honom godkänt. Jag vet att de som är insatta i finsk hockey ser honom som en ny Kimmo Timonen....

Men det är en bra bit till den nivån ;)
Kommentera

Ok tack. Vi kanske kan kastbyta? Ni får Lotvonen och vi tar Juuso:)
Kommentera

Vad tycker ni om att värva Heino-Lindberg eftersom han sparkades från färjestad tycker han passar bra till brynäs som då kan ha han och Markström eller vad säger ni där hemma???????????????????????
Kommentera

Brynäs_89:
Tjackat nya frågetecken?

Heino har väl ändå inte fått sparken från FBK?Har för mej att Looben sade att detta strul på dagen avslutningsmiddagen INTE skulle påverka hans framtid i FBK.
Men Heino är ingen jag skulle vilja ha i BIF-kassen nästa säsong.

Drömmen är att Honken börjar längta hem,så Honken/Markström vore suuuuper....:)
Kommentera

Brynäs_89: Jag är tveksam till att han är villig att få andraspaden...

Nej satsa på antingen Markan/Lindbäck eller Honken/Markan
Kommentera

GävleLasse: Begriper inte vitsen med att spekulera i sånt som känns totalt verklighetsfrämmande.
Dvs att Honken helt plötsligt skulle få för sig att flytta hem igen.
Markan/Lindbäck känns ju iaf som en realistisk lösning.
Kommentera

Huge:

Varför inte?Har du öht koll på Honkens situation därborta?
Kommentera

Bissett19: Att kasta fram Honken som ett tänkbart alternativ känns inte seriöst, så länge man inte kan presentera någonting som åtminstone ger en liiiiiiten fingervisning om att han skulle vara på väg hem.
Och isf åligger det väl den som lanserat lösningen att komma fram med några "bevis" eller tecken i den riktningen, tycker iaf jag.
Och jag kan iaf inte se några såna tecken vilket innebär att
det nu enbart känns som ett simpelt SS-rykte i den allmänna hysteriska ryktesfloran.
Kommentera

Huge:

Äääh tråkmåns,från min sida var det mer en dröm,sen om det är realistiskt det är väl mer tveksamt.I silly season tider måste vi få spekulera lite;)

Vi får väl se vad som händer med Honken,hans situation just nu är ju inte den mest optimala.
Hur var det nu då?Hade du koll på den?
Kommentera

« · 1018232 · »