Jajjen:
Jag vet inte vilken budget Saik har..... men visst är det imponerande på vilket sätt man varit i serietoppen några år, det är ju dock ingen garanti att det fortsätter så i framtiden.
Det är ju inte så enkelt att den som har störst kassakista vinner år efter år som tur är....... det kan ju inte bara va Brynäsare som tycker att förra årets upplösning av slutspelet var uppfriskande..... ett lag som många trodde skulle få väldigt svårt tar hem guldet.
Några här på HS var väldigt tydliga med att man tyckte backtruppen var tunn på försäsongen..... men jag tycker att det är en delikat och svår balansgång mellan att värva ihop laget eller som Brynäs i första hand satsa på sina juniorer.
Svaret får man fram på vårkanten.
Jajjen:
Intressant är ju tanken om Sundlöv & co. resonerar som det ibland framförs här på HS.... "den här säsongen får gå som det går.... spara pengarna till nästa säsong".
I sina bästa stunder kan ju även årets upplaga spela riktigt bra.... efter andra halvan av förra veckans match i Göteborg så trodde i.v.f. jag att man skulle bjuda på en bättre match hemma mot Frölunda..... så bjöd Honken på 1-3 målet och så vart den kvällen förstörd.
Här kommer årets första nästa säsong lag av Pettisbif:
Joacim Eriksson
(Robin Rahm)
Simon Bertilsson Ryan Gunderson
Andreas Thuresson Sebastian Enterfeldt Johan Harju
Jusso Hietanen Jörgen Sundqvist
Elias Lindholm Dennis Rasmussen Anton Rödin
Christian Djoos Jonas Ahnelöv
Juhamatti Aaltonen Steve Dixon Robin Figren
Dennis Persson Fredik Carlsson
Jesper Ollas Ludvig Rensfeldt Simon Önerud
BYGG NYTT BYGG RÄTT!
Redigerad kommentar
foppa78:
Allt har ju sitt pris, dom kan ju inte lägga ut miljoner på nåt som dom egentligen inte tror på bara för att vi supporters skall va nöjda.... väl?
Dyra desperata panikåtgärder får man väl vänta med tills det är att undvika kvalserien som gäller..... då får man kanske godkänna några chansningar.
sylf: " Skillnaden återigen mellan BIF och SAIK är att de senare etablerat sig som ett riktigt topplag, och är ständigt under utveckling och strävar efter att bli bättre. Något jag trodde i min enfald att även Brynäs skulle göra. Man hade en jättechans i våras, en straffspark utan målvakt, men missade kortsidan!"
Skillnaderna är inte alls så stora, ge oss lika lång tid som SAIK bara, annars blir ju jämförelsen orättvis.
Du kan inte räkna med, som Tväst är inne på, att alla yngre spelare ska utvecklas linjärt spikrakt uppåt säsong efter säsong. Såvitt jag vet skedde det inte heller med flera av SAIK:s junisar som nu har blivit ordentligt etablerade.
Skillnaden är väl att SAIK lyckades behålla sina guldklimpar tillräckligt länge, själva fick vi behålla ex Silfverberg i storts sett 1 säsong, sen var han redo för NHL. Vi ska kanske vara tacksamma att ex Järnkrok inte försvunnit lika snabbt, så prio ett inför nästa säsong blir att ersätta honom med nåt likvärdigt. Och då måste det till nåt utifrån, kan inte se att vi har nåt i det egna leden som kan ersätta.
Ditt snack om att vi inte skulle sträva efter att bli bättre är ju rent nys.
Hur fan ska ex våra junisar kunna bli bättre om vi återigen börjar köpa utifrån så fort det tar emot och bara för att vi råkar dippa säsongen efter guldet?
Nä, här gäller det att hålla sig till den långsiktiga planen, som SAIK har gjort och som dom nu skördar frukterna av.
Huge:"Skillnaderna är inte alls så stora, ge oss lika lång tid som SAIK bara, annars blir ju jämförelsen orättvis."
Du menar 16 säsonger i AS?
Huge:Skillnaden ligger inte i satsningen av egna produkter. Skillnaden ligger i kvalitén av de spetsspelare som man tagit in. Deras bärande spelare har legat i toppen av skytteligan varje säsong.
DÄR har du den stora skillnaden. Deras unga killar kan spelas in helt utan krav på att behöva producera.
Sundlöv snöar in på gamla meriter och värvar spelare som Nordan, Widing, Jonsson etc. Slutprodukten ser du i taabelln idag.
Redigerad kommentar
Steenm: "Börjar bli smått orolig för att herr Sundlöv är för belåten med sitt nuvarande material. Han vågar inte erkänna att lagbygget misslyckats, och forsätter att hävda att vi bara haft oflyt med skador etc."
Varför fabulerar du och hittar på saker och ting?
Sundlöv har inte alls påstått att vi BARA haft oflyt med skador etc.
Han säger också att det finns mer att plocka ut av laget, men det är väl för fasiken spelarna själva och tränarens uppgift att sköta den biten, eller...?
Och den som inte fattar att skadorna vi lyckats dra på oss den här säsongen har varit en mkt stor anledning till kräftgången och är nåt som inget lag skulle gå helskinnat ifrån, den tomten fattar inte mkt om hockey.
Huge: Man kan väl säga att Skellefteå får ut extremt mycket av sina nyförvärv vilket tyder på en väldigt bra scouting. Vesce flopp var ju en miss men sånna ser vi inte så mycket av i Skellefteå.
Brynäs däremot har ett helt koppel med spelare som inte producerar det dom har betalt för. Och så har det ju varit i Brynäs så länge jag kan minnas att vi har en väldigt hög felprocent. Det har faktiskt blivit bättre på senasre år, främst för att man slutat chansa på okända importer och satsat mer på svenska spelare.
Jag tror inte att t.ex. Lauritzen, Nordqvist och Widing hade kommit undan lika lätt med sitt udnerpresterande i så många andra klubbar. Det är ju direkt pinsamt att dom producerat så lite ihop. Samtliga har ju betalt för att ligga topp fem i Brynäs poängliga.
Enligt ett medlemsmail så har laget i alla fall hittat olika orsaker man nu lägger extra energi på, för att få till en förändring...
Angående spelet och de sämre resultaten på sistone...
Huge: Att Lauritzen skulle missa hela sommaruppbyggnaden visst ju Sundlöv redan när han förlängde med honom. Att Nordqvist hade problem med ljumskarna visste han också. Nordqvist var ju inte speciellt bra under förre året heller även om han levde upp i slutspelet. Widing var ju faktiskt inte speciellt bra förre året heller även om han har varit om möjligt ännu sämre i år. Lägg därtill att Lasse Jonsson förväntades ta en stor roll så inser man snabbt att det fanns en hel del chansningar i truppen på bärande spelare.
Hansen tycker jag för oförtjänt mycket skit. Han har inte varit lika bra i år som förra året. Men jag gillar honom i en roll som fjärdecenter och i boxplay.
Huge: i min mailbox
Det står lite om situationen, men är lika mycket ett reklammail för restaurangen och kommande hemmamatcher
Huge:
"Den här veckan spelar Brynäs de tre sista matcherna innan det är dags för Elitseriens tredje uppehåll för säsongen. Brynäs har haft det tungt de senaste matcherna med två förluster, hemmaförlust mot Frölunda i torsdags och bortaförlust mot Linköping i lördags. Trots lördagens förlust så tyckte tränare Tommy Jonsson ändå att matchen var ett steg i rätt riktning jämfört med torsdagens match.
Brynäs arbetar nu intensivt för att ta sig ur den negativa trenden. Laget jobbar stenhårt för att de ska prestera bättre. De har gått igenom situationen, och hittat olika saker som de nu lägger extra energi på, för att få till en förändring. Ledningen runt laget och spelarna sliter dagligen för att få till en vändning. Tillsammans med våra medlemmar, publiken och våra supportrar på ståplats så kan vi ta oss igenom det här. Tillsammans är vi starka!
Närmast väntar två viktiga matcher på hemmaplan. På tisdag är det match mot AIK, och på torsdag kommer Färjestad på besök till Läkerol Arena. Laget behöver allt stöd de kan få i dessa matcher. Den sjätte utespelaren betyder allt, och vi Brynäsare behöver stå enade. Det är i motgång vi ska stå upp för varandra, och gemensamt ta oss igenom detta. Så kom till Läkerol Arena den här veckan, visa var du har ditt hjärta, och ge ditt stöd till laget."
Peja: Klart man gärna hade sett honom i Brynäs men ibland känns det skönt med spelare som handlar efter hjärtat och inte plånboken.