Brynäs IF

731187 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 18/19

« · 1892677 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: vilken sida hittade du den på?
Kommentera

skulle Bengtzén lyckas med Lindbäck så skickar jag en kärleksförklaring till honom
Kommentera

Nu håller vi varenda lekamen vi har för att detta ska stämma!
Kommentera

Skrubben: Aaron är ju en äkta hockeylegionär, stannar sällan länge i något lag, lite som Salmela! Växjö har säkert lagt ut bud på honom såväl som andra SHL klubbar med mer pengar än vårt Brynäs, förmodligen i KHL också!

Vi får se om BZ lyckas behålla Aaron kanske ihop med något helt nytt namn som Jack Skille i Dinamo Minsk vars kontrakt går ut, hehe nä det skulle nog bli saftigt dyrt......BZ suprise Me :)
Kommentera

Del 2 ute med Bengtzén. Uppgifter till GD är att Lindbäck kan vara påväg till Brynäs. Han räknar bort Paille och därmed ska 3 forwards in i laget. Det är inte aktuellt att bryta fler kontrakt. Förhoppningen är att A Boqvist spelar med A-laget nästa säsong.
Kommentera

HitTheLights: Japp självklart är det Bourque. Han är deras enda utländska spelare och han spelade tillsammans med Palushaj säsongen 11/12 i Montreal. Bourque kommer inte spela vidare i Djurgården nästa säsong och kommer förmodligen lägga av med hockeyn till och med.

Jag tror inte ett dugg på det här ryktet. Lyssnade precis på dagens avsnitt av "Sporthuset" där Djurgårdens sportchef Thomas Johansson berättade att Dif inte kan betala lika höga löner som ganska många andra SHL-klubbar, utan att man försöker locka över spelare på annat sätt. Om Palushaj går till en annan SHL-klubb går han till typ Växjö som ger honom en fet lönecheck. Djurgården har inte dom resurserna.

Jag tror att det här ryktet har uppstått bland djurgårdare pga att man ville värva honom redan i somras. Hans namn har helt enkelt figurerat på Hovet och då är det lätt att rykten sprids.
Kommentera

8482: Rene skall ju sluta med hockey han...
Kommentera

Charles: Vem är bästa vän i Djurgården?
Tänkte om det va han Rene Borque? Han kommer väl inte spela mer i Djurgården?
Kommentera

Charles: Vem är den här mystiska "vännen" i DIF som alla nämner?? Är det Bourque? Han är väl inte ens kvar till nästa säsong?
Kommentera

majk: Haha ja. GD brukar plocka det mesta å göra en rubrik av. Även rykten som startas här inne, så det säger inte mycket. Vad jag menar är dom lite mer trovärdiga hockeytidningarna :)
Kommentera

Ser ut att bli Luleå borta i premiären för oss.
Kommentera

Inkazar: Er lokaltidning har skrivit om det. Dock att det bara är ett rykte. Jag har hört från folk som har rätt bra insyn och som brukar ha koll.
Men som sagt ett rykte men hört det från så många olika håll och då brukar det finnas substans. Fast det lätt blir rundgång under sillyn. Tror vi får veta om han blir kvar i SHL innan april är slut.
Kommentera

Brynäsgubbe: tror garanterat DIF ligger på. med tanke på att dem var det redan förra året och att Hajen sagt att hans bästa vän spelar där
Kommentera

majk: Lol. Låter som random tweets och önsketankar från DIF-fans. Men såklart, allt kan väl hända. På dig låter det som att det är klart men det är nog långt från sanningen.
Kommentera

majk: vore det så allmänt känt och finnas mer substans än bara twitter och forum borde det finnas ute i media också.
Kommentera

Brynäsgubbe: Läst på massa ställen men även hört från olika personer på hovet.
Kanske samma källor från alla men det är så många olika som sagt det så jag antar att det finns rätt mycket substans iaf.
Kommentera

SnowKing: Det här känns absolut inte bra. Tycker att Clark ska ha ett nytt kontrakt. Vill verkligen inte se honom hos en konkurent.
Kommentera

Brynäsgubbe:
:( samma här... att Stockholmslagen har en svans av hjärndöda amöbor är ju väl känt... men det sprider sig, även småstadsklubbarna får känna på`t. Tragiskt o väldigt tråkigt.
Kommentera

Bratwursten : Mycket svängningar i SHL, endast ett av semifinallagen spelade semi förra säsongen.
Kommentera

Inkazar: Fan vad jag skäms... Trodde Brynäsare var bättre än såhär... Det är rabiata fans som hotar verksamhetspersonal som gör att övriga fanbases avskyr en annan. Usch. Mäkta besviken just nu. Trodde inte vi var ett Toronto, Djurgården, AIK...
Kommentera

Charles: DIF har en liknande säsong som våran förra säsong. Skulle inte förvåna mig alls om de skulle komma utanför topp 6 och åka i åttondel/kvart nästa år. De är inte alls lika etablerade som topplag som SAIK, Frölunda, Växjö. Många faktorer som slagit rätt för dem denna säsong.
Kommentera

Skrubben: Varför ska man såga någon alls? Vad fyller det för funktion?
Kommentera

har dåliga vibbar med Palushaj och Djurgården. gillar verkligen Hajen och skulle han sticka till KHL skulle det vara synd men skulle förstå det. Men drar han till DIF blir det jobbigare, då känns det mer som ett svek med namninsamlingen och allt.
Kommentera

6984: Kolan till brynäs? nä, han är passé. Alldeles för långsam
Kommentera

Kan vi inte komma överens om att om man ska såga Bengtzén för att han inte förlänger med Clark så gör man det EFTER att ersättaren är värvad? Vi har ju ingen aning om vad han har för ess i rockärmen just nu.
Kommentera

Retse: Han kanske byter Clark mot Rödin i Davos? ☺
Kommentera

ellis: Det kan ju också vara så att han vill ha in en annan spelartyp istället, som exempelvis en producerande powerforward. Clark kan ju vara ett av back up-alternativen om det skiter sig med Palushaj eller annan producerande spelare han prioriterar högre
Kommentera

ellis: Vi säger att det krävs 280k/mån för att förlänga med Clark, som ju inte är omöjligt att han kräver, är han värd det?

Jag tycker Clark såg väldigt loj och ointresserad ut flera matcher och försvann helt, jag gnäller inte om man förlänger med så klockren känns han inte efter denna säsongen!

Palushaj blir ett tyngre tapp, både med sin energi både på och utanför planen och spelet han visa upp va grymt!
Kommentera

ellis: Det visar sig väl. .om han har ett eller två vassare val än Clark? Han har ju sagt vi ska trilla av stolen 😉
Kommentera

ellis: Det rimmar ju knappast med att de skulle satsa mer på målvakterna. Mer klass än Clark och Hajen kostar mycket. Dessutom VET vi vad vi får av dem. Annars blir det Caporusso-varning.
Kommentera

Skrubben: ja det var en av mina huvudfrågor ☺ Så bra där tycker jag. ...
Kommentera

Pettisbif: Gör man 100 poäng på två säsonger så SKA man erbjudas ett kontrakt. Nothing too it..
Kommentera

Yes!
Nu ska det äntligen satsas på målvakterna i Brynäs! Inga jävla chansningar som vanligt - underbart!
Kommentera

mattiask: "Min känsla är att Bz inte kommer erbjuda Clark ett kontrakt - simple as that"

Och då återstår i så fall den stora frågan - VARFÖR? Att han skulle ha ett vassare kap på gång tror jag vad jag vill om...
Kommentera

bradberry: Ne, jag glömde bara skriva rätt namn. Svarade en annan användare angående Clark! :)
Kommentera

mattiask: Jag tror du blandade ihop mina kommentarer om Greg Scott med Kevin Clark. Det var Scott jag hade lite åsikter om...
Kommentera

Inkazar: Mycket intressant att dom äntligen ska börja kontinuerligt med en mental coach. Bengtzén har ju varit tveksam till det tidigare och alltid svarat att ”vi löser sånt internt”. Nu har han fått ge sig till slut på den punkten.
Kommentera

munkas: Håller med, Rautio / Eriksson känns väl OK, men inte mer. Hoppas Bz värvar typ Lindbäck klass. Annars är det ju som vanligt. Mycket snack....

Sen fattar jag inte er som skriver att Danielsson ersätter Clark??
Dagen då vi värvade Nicklas så gick Bz ut med att han jobbar på att behålla både Palushaj OCH Clark. Om nu Clark försvinner så ska det alltså in en spets lirare istället för honom. Precis som med Hajen. Om han inte blir kvar så kommer det en annan spets. Annars är ju snacket Bz kör med om att vi måste förstärka oss ren bullshit.
Kommentera

Inkazar: En sak som jag reagerar starkt på i detta inlägg förutom det här med hot osv är att jag tycker han säger emot sig själv med en sak.

"– Både han och Aaron Palushaj är fortfarande spelare som är aktuella. Men det handlar om att lägga ett pussel, vilka spelare kan vi få. Vilka vill vi ha? Och vill andra klubbar också ha dom, det är alltid en avvägning. "

För mig i detta läget handlar det enbart om att OM Bz vill ha Clark och Palushaj kvar - då erbjuder man kontrakt. Han kan inte ha den blekaste aning om Clark tex i detta fall har varit i kontakt med tre andra klubbar. Helt plötsligt är Clark klar för sig, Växjö. DÅ kommer han att få en hel del skit av supportrar osv.
Så jag köper inte det Bz säger. Clark är och var en av våra viktigaste spelare iår. Anser Bz att Clark är aktuell SOM han faktiskt säger, då väntar man inte med att erbjuda kontrakt.
Min känsla är att Bz inte kommer erbjuda Clark ett kontrakt - simple as that.
Kommentera

Inkazar: Han säger att i år ska det satsas ordentligt på målvakterna. Hoppas bara inte han kastar iväg hela skattkistan på Rautio/Ericsson. Två bra målvakter men ändå en bit ifrån topp-5 i SHL. Ericsson har jag knappt sett nån match i år eftersom han varit petad. Framstår inte riktigt som nån guldmålis.
Kommentera

moment22: fri att läsa i till 22:33, gör det!

Förkastligt hur folk beter sig...
Kommentera

6984:
Min målvaktsranking:
1. Anders Lindbäck
2. Niklas Svedberg
3. Joacim Eriksson
4. Markus Svensson
Kommentera

mattiask: Svedberg var 89%-ig i grundserien. Han prickade en formtopp. Precis som Linus Söderström gjorde förra säsongen osv...
Man får även se till Rutinen. Jag tror absolut att Ericsson är bättre än både Rautio och Sandström/Fernström vilket i sig skulle vara en uppgradering. Fast kommer Lindbäck loss så är han givetvis välkommen ;-)
Kommentera

bradberry: Håller helt och fullt med dig. Måste även säga i Jocke Erikssons fall så finns det ju en anledning att han dels blev tvåa i både Växjö samt i Djurgården men faktiskt värvades som tilltänkt förstemålvakt.
För mig är han en kompetent målvakt, en duktig sådan men jag skrev det redan förra veckan då ryktet kom ut att för mig är han inte den typen av målvakt som gör skillnad. Dvs en Högklassig förstemålvakt. Titta bara vilken fantastisk skillnad Ortio gjort detta slutspel så tror jag ni förstår vart jag vill komma.
Svedberg slutspelet 2012..

Sen håller jag med om Clark också. En personlig favorit, men för mig så går han absolut att ersätta då han ofta kan försvinna ur matcherna.
För mig är Palushaj en klart mer komplett spelare än Clark och i mina ögon skulle jag må rikitgt dåligt om Palushaj lämnade oss kontra Clark.
Självklart skulle jag gärna se båda i Brynäs då Clark ändå visat sin klass och det är väl faktiskt här som Bz haft sitt största problem när han ej hittat rätt med en tredjelänk mellan Jensen och Clark.
Kommentera

8482: Då kanske vi får en kommentar angående Madhawks nyhet om Clark
Kommentera

{Polerade}: Nu kära vänner har jag pratat med Mr Bengtzén i nästan en timme. Bra snack kommer ut på sajterna så fort jag renskrivit.

Daniel Sandström GD på Twitter nyss
Kommentera

bradberry: Jocke Eriksson tror jag har ingredienserna i sig för att bli en toppmålvakt. Det har han visat tidigare men kört fast lite i Djurgården bakom Reideborn som var ligans bästa målvakt.
Kommentera

Chanzone: Det gör han absolut.
Kommentera

6984: Platsar inte i Brynäs.
Kommentera

6984: Liljewall kan hamna i SSK..
Kommentera

« · 1892677 · »