1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1898169 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Ni har väl läst?
Kommentera

Brynäsgubbe: absolut inte! Det gör jag med.

Hoppas på lite roliga Brynäs nyheter den här veckan nu. Det behövs.
Kommentera

Peja: En dag kvar till Berras deadline va? Bara jag som räknar ner?
Kommentera

6984: Håller med, det är fortfarande 'early days'. Helt okej att ha enstaka spelare kvar nu. Grunden är redan lagd, det är viktigast just nu.
Kommentera

Huge: Med tanke på att nyheten om Palushaj skrivit på för Brynäs kom i mitten på Juni förra året så känns mitten på Maj inte för sent.
Supportrar måste lära sig att saker tar tid och att man måste skilja på sin egen otålighet och hur ett lagbygge arbetas fram.
Kommentera

ellis: "Med all respekt för att inte veta alla detaljer så vidhåller jag att hans vara eller inte vara borde stå klart sen en god stund tillbaka nu.S å bra är han inte att få den här tiden på sig. Bertilsson kvar vore ett stort försvarsplus, håller jag med om."

Ok.
Så när det gäller lagets viktigaste försvarsspelare så har du inga problem med att det drar ut på tiden med besked, men när lagets viktigaste anfallsspelare dröjer med besked, då ojar du dig och undrar varför det drar ut på tiden med besked?
Ja, din fixering vid just Palushaj och att det borde ha varit klart med honom sen en god stund tillbaka, blir mer och mer obegriplig....
Kommentera

ellis: Jag tycker Palushaj ska få lite extra tid om dom känner det finns en rimlig chans att han stannar? Så bra tycker jag han är och han är även en profil som folk gillar.

Viktig vecka med Bertilsson och hur det blir med Adam, båda dom klar denna vecka så är ju backsidan klar och ruggigt bra tycker jag=)
Kommentera

8482: Börjat bli en slags fixering kring Palushaj. Något av honom eller intet verkar det utvecklat sig till. Men njae säger jag så här dags. Med all respekt för att inte veta alla detaljer så vidhåller jag att hans vara eller inte vara borde stå klart sen en god stund tillbaka nu.S å bra är han inte att få den här tiden på sig. Bertilsson kvar vore ett stort försvarsplus, håller jag med om. Anar dock att det kommer nåt negativt med honom i sista stund,
Kommentera

ellis: Men viktigast är ju Palushaj, en profil och grym spelare=) Skulle va grymt om vi få både Bertilsson och han kvar, det törs man knappt hoppas på ju!
Kommentera

ellis: Fler som sagt och tänker så, tex säger Frölundas sportchef så här.

Ja, självklart tittar vi på en producerande spelare, klargör Sjöström.
Här styr förstås marknaden, det kan hända något snart, det kan dröja till i sent i sommar, men en bra back, en bra forward ska in.

Sen säger Frölunda att man måste få befintliga spelare att utvecklas och spela sin bästa hockey, det gäller ju verkligen oss med att det viktigaste är ju att få spelare att höja sig.

Rönnberg sa att dom haft tuffa samtal med spelare som måste höja sig nästa säsong och det har nog Brynäs haft med.
Tror nog fler spelare i Brynäs känner det själva så nog kommer några befintliga spelare höja sig och prestera mycket bättre=)
Kommentera

ellis: Han verkar ju tänka precis så? Att Pailles ersättare kan ansluta senare.
Kommentera

Skrubben: Tror du på det där själv? Bevare oss från att SB tänker som du...
Kommentera

Leonardo: I september brukar det komma loss ganska många spelare från camperna i NHL. Så visst finns det absolut möjligheter att få in spets om man väntar ett tag.
Kommentera

Skrubben: Så måste det vara antar jag, sen om det finns spets utan kontrakt kvar att få sen i augusti är ju en annan femma :) Har svårt att se Paille komma tillbaka i någon poängform...jag tvivlar iaf på det starkt!
Kommentera

Tror ni Bertilsson hittar något?
Kommentera

Fri läsning en timme framåt. Kommer väl inte ut någon ny information egentligen. Han säger att ”vi kommer avvakta med forwarden som ska in utöver Palushaj”. Skulle anta att han tänker på Pailles status där.
Kommentera

bifhjärta: bara att tacka Clark för hans tid här! En grym målskytt. Men inte så drivande i spelet. Där tillför Palushaj mycket mer.
Kommentera

Clark till KHL och Dynamo Riga...
Kommentera

Skrubben: Mm, jag tycker att han utvecklades till mer av en, enligt klassiska benämningar, tvåvägsback.
Kommentera

Skrubben: Känns som att offensiven på backsidan handlar mycket om att få ut mer av Larsson och Boqvist. Där finns stort sparkapital på den fronten, förutsatt att Boqvist stannar. Det låter som en vansinnig idé för Boqvist att röra på sig nu, hoppas han också inser det.
Kommentera

Rodrigo: Du nämner något intressant där. I mångas ögon är Andersén en renodlad ”shut-down”-back, men när han var i Brynäs senast gjorde han trots allt 20 poäng. Jag hoppas han kan visa upp det spelet igen. Vi tappar trots allt Lucas Carlsson som bidrog med en hel del offensivt.
Kommentera

Bratwursten : Bra är han iallafall.
Kommentera

Rodrigo: Hmm Andersen är definitivt en toppback med SHL-mått mätt
Kommentera

Skrubben: Andersén är faktiskt rätt bra med puck och är rätt spelskicklig överlag. Så det är ingen katastrof alls. Men ja, en toppback för mig är någon som är mer drivande i spelet. Egentligen behöver man inte ens göra så mycket poäng, Eric Martinsson är ett bra exempel det. Väldigt drivande men inte jätteimponerande poängtotal.
Kommentera

8482: Han tänker på ”avancerad statistik”, vilket huvudsakligen syftar på hur en spelare bidrar offensivt. Därav att Andersén förmodligen inte kommer ha skyhöga siffror i den kategorin.
Kommentera

Hipp hipp hurra på 106 årsdagen Brynäs IF🎉🎁🎂
Kommentera

bradberry: För mig är det en gåta att han inte haft en bättre utveckling. Han är väl inte den bästa skridskoåkaren men jag tycker ändå han har egenskaper som kompenserar. När han lämnade 2012 trodde jag att han var den av 90-92 kullen som skulle klara sig bäst i NHL. Det känns som att han fastnat i ett fack där borta och det är inte lätt att bryta.
Kommentera

Rodrigo: Vilka siffror menar du då? Vilka siffror har en toppback som Gunderson menar du som är tveksamt om Andersen kan ha?

Bara nyfiken hur du menar så inget illa ment
Kommentera

Johan Larsson om framtida återkomst i Brynäs....

”Nära till hands...”
Kommentera

bradberry:
Kalle Johansson, vad har Slakers hittat nu då?
Kommentera

Kent747Socker: Är tveksam till om Andersén kommer att ha siffror som en toppback. Gunderson är den enda backen i Brynäs just nu som jag ser har den potentialen.
Kommentera

Att betala kvalitetsspelare bra med pengar är helt rätt. Att däremot betala bra för spelare i 3e/4e kedjan är helt fel.

Andersén ska ha bra betalt då han är en toppback. Om några dagar får vi också veta om Bertil stannar. Förhoppningsvis gör även Hajen det. Sedan kryddar vi med en spetsvärvning till, och är redo för kommande säsong med Elitseriens (på pappret) bästa defensiv.
Kommentera

Att betala så mycket för en spelare som Andersén (även om Brynäs antagligen får rabatt) är rätt dumt.
Kommentera

bradberry: Vi vet inte någonting om lönen utan vi har bara ett löst rykte om hur mycket Frölunda skall ha erbjudit och att Förhålla oss till.
Kommentera

Peja: ”Problemet” uppstår om Bertil inte skulle gå till KHL. Då känns laget baktungt i mitt tycke och en spelare som Lundgren känns överflödig. Men ur ett längre perspektiv är givetvis Andersén en väldigt bra stomspelare som kanske till och med kommer avsluta karriären i Brynäs.
Kommentera

8399: Vem säger att att han inte accepterade ett lägre bud av Brynäs...?

Hus i stan. Familj. Vänner...Barn som skall etablera sig i förskola/skola med kompisar etc. Hans förhandlingsläge gentemot Brynäs var väl inte på topp om man säger så... På det sätt han lämnade senast samt det faktum att Brynäs redan har en stark backuppsättning och egentligen inte har skriande behov efter en Andersén. Nä... Jag tror han får mindre i Brynäs...
Kommentera

Skrubben: Andersén håller hög klass och skall ha lön därefter.
Kommentera

Skrubben: Kan ändå förstå det. Andersén är en stabil stommespelare som är på gränsen till landslaget. Och Bertil har nog betraktats som förlorad.
Kommentera

Peja: Fattar inte varför Bengtzén lägger så stora pengar på Andersén när vi redan har Bertil, Lundgren och Kilström. I mina ögon en mycket märklig prioritering, även om Andersén är en bra back. Den lönen hade säkert räckt för att behålla Clark (pga expertskatt som utländsk medborgare).
Kommentera

Skrubben: Mycket märkligt - har aldrig sett Genoway spela men andras beskrivningar vittnar om en helt annan backtyp än Andersén.
Kommentera

Chanzone: Finns inget lag i SHL som har råd om KHL blandar sig i. Kan förstå om han tvekar pga den turbulen han kom till förra säs, kan SB övertyga honom om ett stabilt ledarskap + en stark trupp så tror jag chanserna är större och då kanske inte pengarna är den viktigaste faktorn (kan man ju hoppas ).
Kommentera

majk: Känns tveksamt om vi har råd med honom faktiskt.
Kommentera

Skrubben: Vi får se vad han gör när hans semester börjar ta slut. Kommer han tillbaka eller stannar han med sin familj i Nordamerika? Jag gissar på det senare.
Kommentera

Kent747Socker: Det är ju ett viktigt beslut som man måste kunna ha en tidsbegränsning på dock, skall vi mista ett spetsvärv för att det blir bestämt sent och så får vi in en snabb nödlösning istället? Två nya spets vill iaf jag skall vara klar inför nästa säsong om vi skall ha något framåt, tycker det känns klent med bara ev. Palushaj som en typisk spets...känns tunt tycker jag!
Kommentera

8399: Tror inte det spelar någon roll vad läkarna säger faktiskt. Han KAN säkert spela, ungefär som Engqvist i Djurgården tänker göra, men jag tror inte han ser någon mening att göra det mot bakgrund av konsekvenserna som kan uppstå.
Kommentera

Skrubben: Det finns inte en chans att han kommer spela något mer. Han har än idag stora problem efter hjärnskakningen.
Kommentera

Skrubben: Han väntar säkert på att få det definitivt från läkarna så att han kan få ut sin lön för nästa säsong.
Kommentera

8399: Paille är inte dummare än att han själv förstår att det vore korkat att spela en säsong till. Han har spelat många säsonger i NHL och vunnit Stanley cup. Varför skulle han riskera sin hälsa för resten av livet bara för att spela en säsong till i Sverige? Jag är 100% säker på att han inte kommer spela en sekund för oss nästa säsong.
Kommentera

2064: Brynäs kan inte göra den medicinska bedömningen utan den måste överlåtas till läkare. Brynäs kan ju inte bara säga till Paille att det är ok att inte spela om han nu skulle bli friskförklarad.
Kommentera

« · 1898169 · »