1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899250 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Bra artikel tycker jag. Kittlar lite inför nästa säsong... :)
Kommentera

6984: Är han hajpad för att vissa personer vill se honom i Brynäs?
Kommentera

Långläsning med sjödda.
Kommentera

honken21: Nej det vet vi som du skriver inget om, men det kändes som att du tyckte det var rimligt rykte iom att du kände att det var skönt att han valde Skellefteå. Eller var det skönt av någon annan anledning? :).
Kommentera

ellis: Jag vet inte mer än dig.
Kommentera

8399: Bra att du tydligen gör det då. Det är inte world no 1 som verkar få diktera Brynäs hela den här sommaren. Tycker föreningen ganska så omgående bör ställa Palushaj mot väggen nu jag. Vill du/ämnar du spela i BIF 18/19 eller inte?
Kommentera

Zzz: Vad vet vi ens om BZ intresse för Alvarez? Vad säger att han var aktuell i det här läget? Kontakten kan ju lika gärna ha tagits för läääänge sedan. Att Brynäs någon gång har visat intresse för Alvarez säger ingenting om budgeten för de sista pusselbitarna som ska in.
Kommentera

Zzz: Så nu är det Thuresson som är hajpad här...Jag undrar vem nästa blir...
Kommentera

honken21: Det beror väl på vad som kommer istället. Tror knappast det valet var mellan Alvarez och en spelare i Thuressons prisklass..
Kommentera

Vuollerim: Tack o lov
Kommentera

8399: Alvarez till Skellefteå enligt uppgifter till Kvällsposten idag. Det blev inte Brynäs där mao.
Kommentera

ellis: Du vet ju ingenting om låsningar och Brynäs.
Kommentera

8399: ありがと, borta bra men hemma bäst xD
Kommentera

Zappaholic: Inte ens jag fordrar en spikad trupp till 1 juni. Däremot ett mer substanserat bä eller bu kring en enskild spelares vara eller inte vara, två månader efter senaste säsongens avslut. Just detta att klubben verkar "låsa" sig kring denna spelare.
Kommentera

Charles: ホームへようこそ
Kommentera

Skrubben: wifi't mättes till 0,12mb/s på rummet och hade annat att göra så spenderade inte så mycket tid där ;) farsan berättade om Boqvist iaf vid ett samtal. men hade inte hört om Palm dock
Kommentera

Charles: Hade du inget wifi på hotellrummet? 😜
Men jo, det stämmer. Några nya videointervjuer finns på hemsidan också.
Kommentera

Hemma igen efter 2 veckor it tokyo, vad har hänt? ny målvaktstränare och Adam Boqvist vad jag kan se?
Kommentera

ellis: Fast du ifrågasätter ju i princip allt. Det känns lite onyktert. Som skrevs här nedan så är i princip ingen trupp i shl spikad. Alltså vet vi inte så mycket om huruvida det långbänkas eller inte.

Ha lite tålamod.
Kommentera

Brynäsgubbe: ... och där gör Karlsson 2–2. Vilken sjuk inledning, och vilken finalserie detta lär bli!
Kommentera

BÄCKIS GÖR 2-1!
Kommentera

ellis: Spelar väl ingen roll om det är en enskild spelare det handlar om eller om man rent generellt söker en toppspelare? Bara ett fåtal lag har hittills spikat sina trupper. Det finns flertalet lag som ska värva in 2 spelare eller fler innan truppen är klar.
Kommentera

ellis: Nu håller vi tummarna för Caps inatt👍👍
Kommentera

Zappaholic: Ja det är möjligt. Har lärt mig att ifrågasättande är nyktert.
Håller nån annan konkurrentklubb på med sån här långbänk kring en enskild spelare?
Kommentera

Chris11: Ja haha, det här med tålamod och silly season verkar inte gå ihop riktigt.
Kommentera

Zappaholic: iallafall när det gäller silly season. Då vaknar Ellis till liv
Kommentera

ellis: Du är väl alltid tveksam till allting...
Kommentera

Jag funderar vidare på Aaron Palushaj jag, Är han egentligen så het på Brynäs när han håller klubben så här på halster? Tveksamt...
Kommentera

Gusten: Thure vore den perfekta ersättaren till Paille. Hans senaste år utomlands bör gjort att han inte är intressant för KHL klubbarna längre och att Schweiziska klubbarna knappast lär erbjuda honom någon monsterlön.
Skulle vara kul att se honom tillbaka i Brynäsdressen.
Kommentera

Inkazar: Fick ett sms från en MIK-polare i våras:

"Akeson petad. Helt rätt! Dessutom ska han enligt uppgift vara en skithög"

Känns som att Thure (iaf enligt ryktesvägen) är bättre för gruppdynamiken :)
Kommentera

mk: Nä du har inte missat så mycket. Spånar bara om Jason Akeson, senast i Mora.
Kommentera

Inkazar: Nu har jag missat nått😀
Vad menad med Akeson
Kommentera

Skrubben: där tror jag absolut du har rätt. Men ledig spets just nu är utrikisk eller Dicken.
Tror inte heller vi får Akeson, men det hade varit en grymt intressant spelare.
Kommentera

Inkazar: Jag tror Bengtzén kommer vara sparsam med utlänningar nästa säsong. Om Palushaj förlänger har vi bara honom och Gunderson som icke svenskspråkiga i truppen. Och den sistnämnde förstår dessutom svenska. Vad jag vet är detta inte någon uttalad plan av Bengtzén, men baserat på hur lagbygget ser ut är det inte omöjligt att han tänkt i dom banorna.
Kommentera

Akeson finns alltså på marknaden fortfarande. Var inte direkt lysande i mora. Men jag är helt övertygad om att han skulle vara riktigt bra i SHL. Borde kanske gå att få för en lite billigare slant nästa säsong..
Kommentera

Brynäsgubbe: Niclas Anderséns facit från utlandet är inte det bästa heller
Kommentera

Skrubben: även en profilvärvning som verkar vara en glädjespridare i omklädningsrummet.
Kommentera

Brynäsgubbe: Imponerande facit från SHL är mer relevant..
Kommentera

Skrubben: Frågan är varför. Inget imponerande facit från utlandet.
Kommentera

Zzz: Jag hade gärna sett Thure hos oss tillsammans med Palushaj, men det är förmodligen för dyrt. Han kommer bli riktigt välbetald om han återvänder till Sverige.
Kommentera

Zzz: Malmö kör budgetlag i år så Mr ”A” faller utanför deras ramar.
Kommentera

Enligt media är Thuresson är på marknaden. Någon som vet varför han inte aktuell för Malmö? Han skulle jag gärna se om det ska in två forwards, men han kanske är för dyr..
Kommentera

8399: :-)

Nä men allvarligt, är nöjd med att BZ prioriterat de bakre leden i år. Hoppas Jocke håller. Är liiiite orolig för att vi inte har en tillräckligt pucksäker backuppsättning. Gunderson, Larsson och Boqvist får ses som de offensiva, och de två senare finns det ju stora frågetecken kring. Tycker man vinner väldigt mycket idag på att ha backar som är kyliga med puck. Brynäs har tenderat att kasta iväg en hel del på chans. Då får man inget momentum i matcherna. För min del ser jag hellre några naiva misstag isåfall och att man verkligen försöker hålla i.

Överlag går vi väl ännu mer mot det ”Boforsiga” spåret i höst. Forwardsuppsättningen kommer inte tumma på arbetet. Hoppas det räcker. Undrar lite även där vem som kan ha kylan och hålla i pucken lite extra, a la Lindblom/Jocke Lindström, vem kommer spela med smartness. Boqvist? Kellman? Jensen vill ju vara den spelaren men är alldeles för naiv och nonchalant, inte minst i PP. Den som lever får se...
Kommentera

honken21: haha, sågmannen
Kommentera

6984: sluta såga BZ nu Powerfade, han gör så gott han kan.
Kommentera

6984: kom igen, ingen har skrivit att du sågat BZ.
Kommentera

mk: Det gör det säkert. Men det känns inte intressant i VÅR lilla diskussion HÄR..
Kommentera

6984: Vissa grupper på FB vill ju kölhala Bz.
Så det finns grader av helvete oxå😀
Kommentera

Skrubben: Återigen så skrev jag att jag tycker att BZ gjort ett bra jobb hittills även om jag ville tona ner hyllningssångerna en smula. Jag förstår inte vad som fått en del här att tycka att jag sågat honom..
Kommentera

6984: Som du säger är det säkert så att en del spelare ville komma till Brynäs, oavsett vad Bengtzén har gjort och inte gjort. Andersén är en sådan, Rohdin är nog en annan.

Jag skulle säga att den värvning Bengtzén ska ha solklart mest kredd för är Kellman. När Karlskrona åkte ut spekulerades det i att hela SHL skulle vara ute efter honom. Sanny tänkte honom som en potentiell ersättare för Lindholm i Skellefteås superkedja. Vad gjorde Bengtzén? Jo, han hade två månader tidigare redan gjort klart med Kellman. Trots att Brynäs var ett lag på nedre halvan i tabellen och utan att nästa säsongs huvudtränare var tillsatt. Han var säkert tvungen att ge en saftig lön, men det hade många andra SHL-klubbar också varit beredda att göra.
Kommentera

« · 1899250 · »